Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door romo » 23 okt 2011, 21:07

De vraag is nu; wat kan/moet je als individu nu nog?

Wat doe je met je spaarcenten, voordat het helemaal in elkaar klapt?

Of is het meer van;

We`re all going down together................

dvh

Bericht door dvh » 23 okt 2011, 21:14

Wat je kan doen is:

- Moestuin aanleggen
- Schuilkelder bouwen
- Waterdepot creeën
- Flink veel potjes van hak kopen voor de komende jaren
- Bij een schietvereniging gaan
- Generators aanschaffen
- Medicijnen opslaan
- Guerilla kleding kopen
- Ect.

Of gewoon je huis afbetalen, zorgen dat je goedkoop zit qua levensonderhoud en gewoon rustig afwachten wat er staat te gebeuren.

Niemand kan in de toekomst kijken. Hier niet, in de 2e kamer niet, en in Brussel al helemaal niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 okt 2011, 21:18

And we would all go down together
We said we'd all go down together
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CABCIseO8Zo&t=31s[/youtube]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2011, 21:24

Ik zit er net naar te luisteren Rene...............

Daarom ook mijn citaat.................

Niemand kan voorspellen waar het heen gaat.......................maar best is het niet..........

GTRene

Bericht door GTRene » 23 okt 2011, 21:35

het klimaat voelt ook niet goed, en das al een vrij lange rit trouwens...

achja, ik zit toch al helemaal onderaan na veel pech en onderhoud aan men huis wat ik heel lang uitgesteld had, gelukkig wel via een 1 mans bedrijf dat scheelt echt enorm in kosten :wave:
maja mede door de rare omstandigheden kon ik geen geld meer uit men huisje halen door hypo verhoging (overwaarde, doch WAO) en dus enorm klote (voor mij) lenen van men mams, doch wel heel blij dat ik nog familie heb zoals ook lieve zussen :wave:

woon gewoon te lang alleen, had ik eind 1999 ook niet kunnen voorzien dat ik anno nu nog steeds alles alleen moet betalen, voor die tijd woonde ik meestal samen en of tussendoor hooguit 1.5 jaar alleen, :bag:

maar we zien het wel, kom maar op :hungry:

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 okt 2011, 11:40

Joy schreef:Historische dagen worden geschreven met betrekking tot de koers die Europa gaat varen.

Een realistische blog over wat er speelt:
D-Day eurozone?: Groter reddingsfonds betekent nog snellere instorting

Zelfs de 'moeder van alle bailouts' zal de euro en Europa niet meer kunnen redden

....

Integendeel: zowel Europa en Amerika zitten muurvast in een grote schuldenval en stevenen -alle fanfare en superlatieven ten spijt- op een enorme instorting af.

Buikpijn krijg ik van dit artikel. Gaan we dan echt terug naar de tijd van de ruilhandel?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 okt 2011, 11:52

SteV6 schreef:
Joy schreef:Historische dagen worden geschreven met betrekking tot de koers die Europa gaat varen.

Een realistische blog over wat er speelt:
D-Day eurozone?: Groter reddingsfonds betekent nog snellere instorting

Zelfs de 'moeder van alle bailouts' zal de euro en Europa niet meer kunnen redden

....

Integendeel: zowel Europa en Amerika zitten muurvast in een grote schuldenval en stevenen -alle fanfare en superlatieven ten spijt- op een enorme instorting af.

Buikpijn krijg ik van dit artikel. Gaan we dan echt terug naar de tijd van de ruilhandel?
of erger de macht van de sterksten...
maja dat was/is eigenlijk al zo doch das helemaal scheef gelopen :wink:
power is nothing without controll, geld voor banden en banden met :hmmm:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 24 okt 2011, 12:23

romo schreef:De vraag is nu; wat kan/moet je als individu nu nog?

Of is het meer van;

spend it :kikker: (M3 GTS erbij :zwijntje: ).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2011, 12:29

Terug naar de ruilhandel gaat wel erg ver.

Denk ook dat de euro gewoon blijft, alleen dat je de komende jaren een verhoogde inflatie tov de rest van de valuta gaat zien.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 okt 2011, 21:20

romo schreef:De vraag is nu; wat kan/moet je als individu nu nog?

Of is het meer van;

tja dat vraag ik me ook wel eens af.... aan de andere kant zolang mijn hypotheek hoger is dan het saldo op me spaarrekening zou het wel goedkomen.

loopt door de inflatie me hypotheek lekker weg :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 24 okt 2011, 21:31

Mja, maar dan betaal je €25,- voor een bruin volkorenbrood.. Dat ook wat.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 okt 2011, 21:39

loopt je salaris wel in mee ;)

is het minimumloon ook 26.000euro per maand :P

romo

Bericht door romo » 24 okt 2011, 22:36

Uitzending 1 Vandaag vanmiddag;

Het aantal huizen dat geveild wordt neemt schrikbarend toe, de banken willen het angstvallig geheim houden want die zijn de klos uiteraard en zal de schulden moeten afboeken............

Komt bij dat bij de huidige prijsdalingen de executiewaarde van de woning onder de hyptheekwaarde komt te liggen..........ze zweten peentjes bij de banken.

Buitenhof zondag middag;

Frits Bolkestijn; :Griekenland, maar ook Italië zullen nooit de Euro kunnen handhaven, zij zullen vroeg of laat de monetaire unie moeten verlaten"

De problemen zijn zo groot dat niemand nog overzicht heeft lijkt het, laat staan dat er enige visie tav de oplossing is........(misschien valt het ook niet meer op te lossen)

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 00:16

achja, de bankiers krijgen hun centen wel, de meesten...wellicht wat minder dan voorheen, doch vele mensen verliezen hun woning en of kunnen straks net niet meer rondkomen en zo komen er nog meer problemen.

het liep al veels te lang scheef en dat gaat mis op den duur, de verdeling werkt dan niet meer en moet er afgeboekt worden, doch van een kale kip kun je niet plukken dus vroeg of laat moeten die hoger betaalden/inhalers ook afboeken, het kan niet anders...immers geld bijdrukken werkt als het ware hetzelfde op de lange termijn lijkt me.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 okt 2011, 10:15

Ik vond het stukje bij DWDD gisteren wel kenmerkend voor alle nieuwsberichten.

Mathijs Bouwman en Willem Vermeent zaten daar aan tafel. Het ging er niet echt inhoudelijk aan toe uiteraard.
Maar het gaf wel aan hoe er juist aan slechts twee dingen wordt gedacht in de media.

Bouwman zag alles nogal somber in (Griekenland failliet, gevolgd door Portugal, Spanje, Italie en desnoods Frankrijk en Duitsland er ook nog bij)

Vermeent eigenlijk het tegenovergestelde. Ja er moet flink afgewaardeerd worden op alle leningen. Komt voor rekening van de banken, we gaan er wel wat op achteruit maar het valt mee. (toen kakelde die lulhannes van een Jan Mulder er weer doorheen)

Ik denk toch dat we meer een beetje de richting van Vermeent op gaan. Er zal flink geslikt moeten worden op de leningen van Griekenland en wellicht andere landen. Komt grotendeels voor rekening van de banken, zullen wij allemaal heus wat van meekrijgen. Maar dat echt heel Europa gierend failliet gaat geloof ik niks van.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 okt 2011, 14:56

Heel Europa zal niet naar de klote gaan maar we staan naar mijn mening aan de vooravond van een zeer grote financiële crisis!

mark123

Bericht door mark123 » 25 okt 2011, 15:06

Dat zeggen we eigenlijk al jaren. En toch is er elke keer wel weer een linkmiechel die een leuk trucje verzint om het weer een paar jaar uit te stellen.

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 15:06

Even kort samengevat.

De banken gaan kapot als we Griekenland geen 250 Miljard geven. Maar Griekenland is technisch toch al failliet. Dus laat maar klappen.

Stop dan maar die 250 miljard in de banken die anders kapot zouden gaan.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 okt 2011, 15:10

Of laat de banken maar kapot gaan en help alleen de individuele burger.

Joy

Bericht door Joy » 25 okt 2011, 15:17

Schrijnend voorbeeld van hoe de elite zichzelf verrijkt:
Midden in de crisis, slapend rijk worden in Brussel € 10.000,- per maand...
De geldverslindende Europese Unie zorgt goed voor zijn handlangers: 37 topambtenaren verdienen meer dan de minister-president, 5.461 EU-bediendes krijgen meer dan 10.000 per maand. Daarnaast is er een overschot aan vakantiedagen beschikbaar, betalen de EU-medewerkers slechts 12% belasting en gaan ze maximaal op hun 61e op een luxe-pensioen van €12.600.

Een verzoek van de Oostenrijkse EU-afgevaardigde Martin Ehrenhauser onthulde het best bewaarde geheim in Brussel: wat verdienen eigenlijk de 23.186 EU-medewerkers? Hoe lang werken ze? En wat is hun pensioen?

Het resultaat overtrof de stoutste verwachtingen. De bureaucratie in Brussel heeft veel weg van een zelfbedieningswinkel met volkomen abstracte salarisstructuren. Daarnaast mogen de Europese ambtenaren zich verheugen over tal van extra voordelen. Een totaal aan 100.000 dagen 'bijzonder verlof', op je 61e met pensioen, vette pensioenen, royale kinderbijslag en tal van toelages en bonussen. En uiteraard de hallucinante belastingvoordelen die voor de 'gewone' burgers van de EU niet weggelegd zijn.

Topsalaris €24000 per maand
Volgens de informatie die Ehrenhausr kreeg krijgen 37 topambtenaren in Brussel €24.000 per maand (en dat is meer dan menig minister-president of staatshoofd krijgt. Het basissalaris van de zogenaamde EU-topambtenaren ligt tussen de €16.601 en €18.025 per maand. Daar komen dan nog tal van toelages bij. Zo is er een speciale 'buitenlandtoelage' (die dus bijna alle medewerkers krijgen) van 16%, een huishoudtoelage van 0500 euro per maand en kinderbijslag van 300 euro per kind per maand.

Een op de vier medewerkers krijgt €10.000
Maar ook op de lagere etages in Brussel hoeft men geen honger te lijden. Precies 5461 ambtenaren krijgen meer dan 10.000 euro per maand. Dat betekent dus 23,55% van de Eurocraten, ofwel bijna een op de vier EU-medewerkers gaat met meer dan 10.000 euro naar huis.

Droombaan: EU-secretaresse
Blijft het beperkt tot de hogere etages? Welnee! Ook 'doodgewone' medewerkers graaien flink in de door de Europese belastingplichtigen gevulde ruif. Zo krijgt een beginnend secretaresse €2.550,-.

Netto.

Nauwelijks belasting
Opdat er natuurlijk iets overblijft van die vette salarissen hebben de eurocraten speciale belastingwetten voor zichzelf gecreëerd. Volgens de belastingexperts betalen EU-medewerkers nauwelijks belasting. Een ambtenaar met een basissalaris van €7.600 mag precies 900 euro aan de staat geven. Dat is net geen 12%. De gemiddelde EU-inwoner betaalt het driedubbele! Daarbij zijn alle toelages die de ambtenaren boven op hun vette salarissen krijgen belastingvrij. Ter vergelijking: in België betaalt een arbeider 60% belasting op toelages voor weekend- of avondwerk.

100.000 dagen 'bijzonder verlof'
Omdat veel EU-medewerkers ver van huis werken krijgen ze bovenop hun dikke salarissen ook nog eens royaal bemeten 'bijzonder verlof'. Per jaar vallen in Brussel 100.000 werkdagen uit. Uiteraard heeft dat geen enkele invloed op het inkomen.

Pensioen: 12.600 euro
En omdat vooral topambtenaren natuurlijk zo hard werken hebben ze ook recht op een appeltje voor de dorst wanneer ze op hun 61e 'op rust' gaan. Opdat het luxe leventje ook na de 'actieve' jaren kan worden voortgezet, kan bijvoorbeeld een Algemeen Directeur van de EU maandelijks bruto 22.000 euro tegemoet zien.

En ze willen uiteraard meer.

De personeelsvertegenwoordigers van de eurocraten hebben bij het Europees Gerechtshof in Luxemburg een klacht neergelegd over het tegenhouden van een serieuze loonsverhoging.

In 2009, midden in de crisis, hadden de hardwerkende EU-ambtenaren een extraatje van 3,7% voor zichzelf in gedachten. De Duitse bondskanselier Merkel en haar Oostenrijkse collega Werner Faymann spraken hun veto uit tegen de verhoging, maar dat pikten men niet in Brussel.

Terwijl in Europa miljoenen vrezen voor hun baan en hun broodwinning en keiharde besparingsmaatregelen moesten slikken, drukte de Europese Commissie er toch een verhoging van 1,85% door. En daartegen klagen de 'armoedzaaiers'. Ze willen met terugwerkende kracht ook de rest van de salarisverhoging.

Indien de rechters in Luxemburg hun collega's in het gelijk stellen kost dat de Europese belastingbetaler nog eens 170 miljoen aan achterstallige lonen.

Alle andere - kleinere - loonsverhogingen meegerekend zou daarmee het salaris van een EU-medewerker in drie jaar tijd met 7,2% gestegen zijn.

Zwijggeld is nu eenmaal duur...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 okt 2011, 15:24

RVV schreef:Even kort samengevat.

De banken gaan kapot als we Griekenland geen 250 Miljard geven. Maar Griekenland is technisch toch al failliet. Dus laat maar klappen.

Stop dan maar die 250 miljard in de banken die anders kapot zouden gaan.
Ik weet niet hoe jij erover denkt maar als dat hele Griekenland geneuzel door gaat betalen we volgens mij rond de 10K per huishouden (of persoon?) in NL.....1 ding weet ik wel....ik ga dat echt niet doen...Revolutie! :blink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 okt 2011, 15:26

Waar heb je dat vandaan Joy?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 okt 2011, 15:27

Ruben schreef:Of laat de banken maar kapot gaan en help alleen de individuele burger.
Diezelfde individuele burger die met dollartekens in de ogen z'n koophuis in prijs jaren heeft doen zien stijgen, nog maar 'n tweede en derde hypotheek nam, aflossingsvrij natuurlijk, alles kon....

...maar die door de recessie z'n baan op de tocht ziet staan/baan kwijt is, gaat scheiden etc etc?
Die nu dus individueel op het Beursplein 5 met een demonstratiebordje in de hand Calimero-achtig 'ikke ikke ikke' roept en : Dood aan het kapitaal. Wij willen ook dat salaris van jullie, dán zijn we pas tevreden.
En toch op je iPad blijven volgen hoe het gaat en dan 's avonds weer met 'n dak boven je hoofd met de CV op 5 naar je Plasma Sony kijkt hoe VI de Televizierring wint (goed btw!)

Datzelfde individu wat dan opeens Afrika etc niet zo belangrijk vindt? En ook geen oplossing heeft.

:kikker:
Laatst gewijzigd door Robin op 25 okt 2011, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 15:28

Die Grieken kopen tanks en marineschepen van onze poen :bag:

Tom

Bericht door Tom » 25 okt 2011, 15:36

Dat een aantal topambtenaren een flink salaris krijgen vind ik niet zo gek. Ook bij grote multinationals en bedrijven als Deloitte zullen flinke salarissen worden betaald aan de hogere figuren. Goede mensen komen niet aanwaaien.
Alleen dit:
Zo krijgt een beginnend secretaresse €2.550,-. Netto.
Vind ik dan weer belachelijk.

Plaats reactie