BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Robin » 25 okt 2011, 12:31

Klopt Harrie.

Ander puntje:
Die- vaak ook lichtgemotoriseerde- nieuwere Audi's die die LED slierten vooronder in de koplampen hebben, doen MIJ vaak denken aan die 'kakkers'(van vroeger ook) die bij hun (Lacoste) poloshirt de kragen omhoog hadden staan. Misschien heeft Jeremy Clarkson 'n punt dat ie Audi drivers cocks noemt. Al scheert ie dan een hele club over één kam. :bag:

Je bent wat je rijdt ofzo? :hmmm: :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 okt 2011, 12:45

Robin schreef:Klopt Harrie.

Ander puntje:
Die- vaak ook lichtgemotoriseerde- nieuwere Audi's die die LED slierten vooronder in de koplampen hebben, doen MIJ vaak denken aan die 'kakkers'(van vroeger ook) die bij hun (Lacoste) poloshirt de kragen omhoog hadden staan. Misschien heeft Jeremy Clarkson 'n punt dat ie Audi drivers cocks noemt. Al scheert ie dan een hele club over één kam. :bag:

Je bent wat je rijdt ofzo? :hmmm: :D
In jou geval dus "je bent wat je vaart" :sailing: :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 25 okt 2011, 12:48

Robin schreef:Je bent wat je rijdt ofzo? :hmmm: :D
Off-topic: aanstaande maandag verschijnt een boek daarover, Wat je rijdt ben je zelf. We geven een stapeltje van die boeken gratis weg volgende week.

Harrie

Bericht door Harrie » 25 okt 2011, 12:55

Ga ik ook even off topic mee.....

Er is nu zo'n soort programma op tv waar bijzondere auto's en mensen aan het bod komen.

Al moet ik wel bekennen dat ik naar dat programma kijk vanwege Lauren Verster. Zie ik toch liever dan welke auto ook.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2011, 12:57

Harrie schreef:Ga ik ook even off topic mee.....

Er is nu zo'n soort programma op tv waar bijzondere auto's en mensen aan het bod komen.

Al moet ik wel bekennen dat ik naar dat programma kijk vanwege Lauren Verster. Zie ik toch liever dan welke auto ook.
Inderdaad, maar de weet dat Jort er elke week overheen fietst, maakt het toch wat minder.

Snipe

Bericht door Snipe » 25 okt 2011, 12:59

Ik ken iemand die iemand kent die zulke details afdoet met de woorden: "Daar voel je niks van."

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 okt 2011, 13:52

Harrie schreef:Ik snap ook eerlijk gezegd de discussie niet helemaal. Er zal altijd 1 auto sneller of langzamer zijn dan de ander. De reden daarachter zoeken lijkt me zinloos. Het product staat er zoals het is. Om daarmee een merk af te serveren gaat me te ver.

Heeft BMW zijn zaakjes dan ook niet op orde als je de 1M vergelijkt met de Megane RS rondetijden? Nee, beide auto''s zijn heerlijke rijmachines!!
-1. Dit is natuurlijk niet de conclusie vwb. de A3 RS.

1M = goed gemaakt, goede kritieken alom.
Megane RS = goed gemaakt, goede kritieken alom.
Audi A3 RS = haastproduct, steeds weer matige kritieken, alom.

Het is niet zo moeilijk hoor.
Audi kan het natuurlijk wel, alleen de A3RS zou ik altijd overslaan. Haastproduct. Een TTrs of R8 is andere koek.

Harrie

Bericht door Harrie » 25 okt 2011, 14:00

Volgens mij is er hier op het forum iemand die de RS3 ook daadwerkelijk heeft en niet hoeft te vertrouwen op allerlei blaadjes. Laat die nu net erg blij te zijn met zijn RS3. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2011, 14:31

Harrie schreef:Volgens mij is er hier op het forum iemand die de RS3 ook daadwerkelijk heeft en niet hoeft te vertrouwen op allerlei blaadjes. Laat die nu net erg blij te zijn met zijn RS3. :wink:
Gefeliciteerd naar hem dan. :thumbup: :D

Blij met 'n dooi mus? :kikker:
Hoop ik niet.

Het hangt er ook vanaf wat je referentie is en uit wat voor type auto je stapt he.Etc etc.

Feli Bart/TH. :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 15:02

Ik denk dat het allemaal niet zo heel boeiend is, auto's richten zich op een geheel eigen publiek.

Een potentiële 1M rijder heeft de Audi niet eens op zijn wensenlijstje staan, omdat hij een rijdersauto zoekt en daarmee de nadelen en beperkingen van die rijdersauto (onpraktische coupé) op de koop toe neemt.

Een potentiële RS3 rijder zoekt een snelle, sportieve en praktische auto. Zwaartepunt ligt op de "kwaliteit" en uitstraling van de RS3. Valt de 1M automatisch af.

Of de RS3 echt een haastproduct is? Geen idee, je zou het ook kunnen zeggen over de 1M. Feit is dat het beide auto's volgens het LEGO bouwdozenprincipe gemaakt. Kwestie van de juiste onderdelen uit de magazijnrekken trekken. Verschil is dat het gezien de geometrie aandrijving en carroserievorm net even wat beter gelukt is bij de 1M. Met als enige reden dat de 1 serie in de basis een beter sturende/rijdende auto is als een A3.

Beide zijn natuurlijk gebasseerd op oude poep, 1 serie uit 2004 en de A3 uit 2003.

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2011, 15:15

2003 , toen sex nog vies was en de lucht nog schoon....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 okt 2011, 15:47

Harrie schreef:Volgens mij is er hier op het forum iemand die de RS3 ook daadwerkelijk heeft en niet hoeft te vertrouwen op allerlei blaadjes. Laat die nu net erg blij te zijn met zijn RS3. :wink:
Dat is wat anders.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2011, 15:49

Robin schreef:2003 , toen sex nog vies was en de lucht nog schoon....
Gelukkig door de downsizing, dat tenminste de lucht nu nog schoon blijft.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2011, 15:53

Bredere voorwielen en smaller achter...........geeft een beetje het Citroen Snoek effect..........als je daar achter rijdt dan heb ik altijd de indruk dat het ding zich scheel/scheef over de weg begeeft en toch rechtdoor gaat.......

Heb me er vaak over verbaasd...............maakt het niet minder verschrikkelijk..........het is niet de verhouding die ik gaag zie ieg........

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 okt 2011, 15:55

RVV schreef:...Een potentiële 1M rijder heeft de Audi niet eens op zijn wensenlijstje staan, omdat hij een rijdersauto zoekt en daarmee de nadelen en beperkingen van die rijdersauto (onpraktische coupé) op de koop toe neemt
RS3 en 1M zijn gelijkwaardig praktisch (qua ruimte). Onpraktischer is 2 deurs tov. 4 deurs, ja klopt.
RVV schreef:een potentiële RS3 rijder zoekt een snelle, sportieve en praktische auto. Zwaartepunt ligt op de "kwaliteit" en uitstraling van de RS3. Valt de 1M automatisch af.
? -1.
Kwaliteit is bij BMW net zo goed. Uitstraling is subjectief. 4 deurs, is wél praktischer dan twee deurs, auto's zijn even groot qua ruimte.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2011, 16:04

Ach, ieder wat ie wil, die auto`s doen mekaar niet zo veel..........de 1 houdt van een hatch, de ander van een coupe, de 1 wil ringen in de grille, de ander een propellor op de motorkap..............so be it.........

Waar gaat het mank;

1 Testen auto met verschillende rijders

2 Hatch/coupe is IMO niet vergelijkbaar

3 4WD vs RWD

Hoeveel meer verschillen moet je aangeven om een test mislukt te noemen, maakt verder niet uit het vergelijk, vermalekelijk om te zien, mannen die als kleine jongens ronddollen,maar veel waarde hecht ik er niet aan............

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 16:14

Ferdinand, daarom staat het ook tussen :ongeveer als: kwaliteit :ongeveer als: een gemiddelde Audi rijder denkt dat een Audi topkwaliteit is. En helemaal belangrijk een topuitstraling heeft. (let wel, is verder geen waardeoordeel over de feitelijke kwaliteit). Is dat wat je zoekt en wilt dan is de 1M gewoon geen optie, omdat je voor zachte aaibare Audi materialen wilt gaan.

Een Audi rijder denkt gewoon anders als een BMW rijder :kikker:

steve smith

Bericht door steve smith » 25 okt 2011, 18:06

RVV schreef: Zwaartepunt ligt op de "kwaliteit" en uitstraling van de RS3.
Sorry Rico, maar de kwaliteit die jij kent van de jaren 90 Audi's (ja, jouw S3 is een doorontwikkeling van een jaren 90 model) is tegenwoordig heel ver te zoeken. Dus waar je die "kwaliteit" toedicht als producteigenschap moet ik dat toch echt met je oneens zijn. Heb de afgelopen 8 jaar continu wel een Audi of 10 in beheer, en als je me vraagt of daar 1 "goeie" tussen zat springt me er niet eentje te binnen. Er is er namelijk niet eentje tussen die zonder hele dikke reparaties de 200k km gehaald heeft. Niet 1, de "beste" is nog een A4 Avant 3.0 TDI Q Tip 204ps die relatief weinig gezeik geeft, maar daar zijn ook al meerdere aandrijfasjes in gegaan en onlangs het derde setje schokdempers, dit maal niet origineel.

Anders gezegd: de 10 Audi's hebben in absolute zin meer geslutel nodig dan 40 BMW's over de zelfde looptijd. Zeg jij maar of dat een "blauwe" bril is.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2011, 18:10

das een behoorlijk verschil. had ik zo niet verwacht :shock:

Harrie

Bericht door Harrie » 25 okt 2011, 18:28

Dekra test uit 2009 over 15 miljoen auto's

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2011, 20:25

Hoi Steve, even voor de duidelijkheid ik dicht Audi geen bijzondere kwaliteit toe. Maar het imago van een kwaliteitsmerk wat Audi heeft is voor veel Audi rijders DE reden om voor een Audi te kiezen. Sterker nog ik denk dat de gemiddelde Audi rijder doof is voor jou praktijk ervaring.

Overigens vond ik mijn S3 indertijd ook slecht van kwaliteit. Echt heel veel onbenullige garagerekeningen gehad. Was ook de belangrijkste reden voor mij om na 6 jaar Audi rijden het merk af te zweren.
steve smith schreef:
RVV schreef: Zwaartepunt ligt op de "kwaliteit" en uitstraling van de RS3.
Sorry Rico, maar de kwaliteit die jij kent van de jaren 90 Audi's (ja, jouw S3 is een doorontwikkeling van een jaren 90 model) is tegenwoordig heel ver te zoeken. Dus waar je die "kwaliteit" toedicht als producteigenschap moet ik dat toch echt met je oneens zijn. Heb de afgelopen 8 jaar continu wel een Audi of 10 in beheer, en als je me vraagt of daar 1 "goeie" tussen zat springt me er niet eentje te binnen. Er is er namelijk niet eentje tussen die zonder hele dikke reparaties de 200k km gehaald heeft. Niet 1, de "beste" is nog een A4 Avant 3.0 TDI Q Tip 204ps die relatief weinig gezeik geeft, maar daar zijn ook al meerdere aandrijfasjes in gegaan en onlangs het derde setje schokdempers, dit maal niet origineel.

Anders gezegd: de 10 Audi's hebben in absolute zin meer geslutel nodig dan 40 BMW's over de zelfde looptijd. Zeg jij maar of dat een "blauwe" bril is.

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2011, 20:38

Weten we iig dat Steve een blauwe bril op heeft...... :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 okt 2011, 20:41

PD power schreef:Weten we iig dat Steve een blauwe bril op heeft...... :mrgreen:
3D bril ?

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 26 okt 2011, 14:27

KoenM schreef:Afbeelding
Deze lijkt me toch redelijk Nederlands;)
Ook gelijk op de ring gespot :lol:
Plofte afgelopen zaterdag volgens mij over de Ring toch?

De A3 heeft in de basis duidelijk meer overstuur dan de TT die een veel neutraler weggedrag heeft. Ik zou de RS3 laten staan en voor een TTRS gaan of eventueel 1M, onderweg met 2 personen of kids zijn beiden even praktisch....twee volwassenen achter in een 1M (wat echt niet gaat in een TT)....hoe vaak doe je dat en moet je daarmee rekening houden.

Ga met Steve mee, de kwaliteit van Audi's beter gezegd VAG heeft de laatste jaren ingeleverd. Maar wie creeert sense of urgency bij VAG?! 2011 wordt waarschijnlijk een topjaar voor ze :roll:

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2011, 13:08

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie