BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Snipe » 19 okt 2011, 12:22

indobesar schreef:Wat mij betreft deboetebedragen in de bebouwde kom met 400% verhogen....
Dat is natuurlijk een heel slecht idee.

Het betekent dat je er vanuit gaat dat er in de bebouwde kom op de goede plek geflitst wordt. Dat is natuurlijk niet zo. Hier in de buurt staan een paar scholen in 30 km-zones. Er is hier iets verder ook een straat met een speeltuin, 2 scholen, een kinderopvang en een klein winkelcentrum.
Er loopt ook een vierbaansweg door de stad met gescheiden rijbanen, gescheiden fietspaden en verkeerslichten op iedere kruising.

Nu mag jij raden waar de flitsers staan ;-)

Hielke

Bericht door Hielke » 19 okt 2011, 12:59

@ Snipe,

Precies, dat is in Heerenveen ook altijd het geval. Staan ze daar waar 50 mag, maar waar je zonder zijwegen, zonder huizen, zonder whatever ook veilig 100 km/h kunt rijden. Controles in de bebouwde kom, die tellen echt, maar dan moet je het wel op de juiste plaatsen doen (maar daar schiet de staatskas te weinig mee op).

Een lange tijd 20 - 40 te hard rijden en dan naar bijna 200 pieken is natuurlijk vragen om problemen. Dan ben je al bij het gros van de goegemeente opgevallen en dus ook bij de politie. In zo'n geval zou ik 100% zeker hebben gesteld dat er geen auto's gedurende langere tijd achter me hadden gezeten.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2011, 13:10

FerdiACS1 schreef:
Michel P schreef:@Ferdi, makkelijk praten als je gematst bent....... als jij dan zo'n moraalridder bent, dan moet je de baas van die agent even aanschrijven dat die lamlul slecht functioneert omdat hij jou rijbewijs niet heeft gevorderd, en dan wel even je rijbewijs bijvoegen.

93 kmh in de bebouwde kom is toch wel 10x meer aso dan waar thijs nu voor genaaid is.....

Just my 2 cents....

Michel
Dit soort reacties bewijst eens en te meer hoe belangrijk het is dat de strenge regels broodnodig nodig zijn. We zijn een samenleving. Het is heel eenvoudig. Desalniettemin is het voor Thijs wel vervelend dat hij zijn rijbewijs kwijt is, maar die krijgt 'ie op termijn wel weer terug.
Je draait er lekker omheen, beaam je niet dat als je deze twee vergrijpen vergelijkt je toe moet geven dat die van jou toch wel ernstiger is dan die van Thijs?

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2011, 13:48

Ach ik rij/reed ook wel eens 100 op 'n 50 stuk waar hier geen kip/uitritten te bekennen zijn. Kun je wel 150 aantikken bij wijze van.

Jammer voor Thijs en mazzeltje voor Ferdinand in dit geval.

"Ter leeringh ende vermaeck."
Dus dat we d'r wat van opsteken(ofzo.Dus hardrijden zonder volk in de buurt LOL)

Hier in de 30 zone bebouwde kom , ja dás gewoon aanpassen, maar er zijn hier '50' stukken wat nergens over gaat. Dat weet Hielke dat weet Andre ook.

Maar inderdaad, spiegelen en als er 'n kar je BLIJFT volgen, back off....

RVV

Bericht door RVV » 19 okt 2011, 14:23

Ik tik net eentje van 168 euro af. Na correctie 23 te hard. Locatie westring Groningen als je bij Vesta het viaduct naar beneden rijdt ook als je geen gas bijgeeft versnel je automatisch met 10 km/h. Hondenaaistreek plaats.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 19 okt 2011, 14:48

Volgens mij doelt Thijs puur op de manier waarop ie gepakt is. Niet dat ie gepakt is....

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2011, 14:58

RVV schreef:Hondenaaistreek plaats.
Er mist volgens mij een 'n'.

Nu is het dierenliefde. :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 19 okt 2011, 15:06

Kudaaivone :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 19 okt 2011, 15:16

Riceaux schreef:Volgens mij doelt Thijs puur op de manier waarop ie gepakt is. Niet dat ie gepakt is....

Maar zo gaat het toch altijd? We nemen af en toe dat risico. Ik trap de Z4 heel af en toe door naar 2x130 teller.. Maar realiseer me dan ook dat ik op dat moment mijn rijbewijs boven de versnipperaar heb hangen. Boven de 170 teller weet ik dat ik zwaar aan de beurt ben als ik gepakt word. En toch w je af en toe die rush. Word ik wel gepakt dan sla ik mezelf 3600 keer voor mijn harses, maar het is natuurlijk altijd terecht. Moet wel zeggen zo'n verhaal met tellerstanden meten is natuurlijk altijd zwaar discutabel. Want als de feiten niet vastliggen dan krijg je nooit een zuivere straf/boete. Op dit vlak is er nog het nodige te halen door een advocaat.

Maar heel iets anders. Een 1M valt blijkbaar wel op onder het politievolk.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 19 okt 2011, 15:46

Snipe schreef:
indobesar schreef:Wat mij betreft deboetebedragen in de bebouwde kom met 400% verhogen....
Dat is natuurlijk een heel slecht idee.

Het betekent dat je er vanuit gaat dat er in de bebouwde kom op de goede plek geflitst wordt. Dat is natuurlijk niet zo. Hier in de buurt staan een paar scholen in 30 km-zones. Er is hier iets verder ook een straat met een speeltuin, 2 scholen, een kinderopvang en een klein winkelcentrum.
Er loopt ook een vierbaansweg door de stad met gescheiden rijbanen, gescheiden fietspaden en verkeerslichten op iedere kruising.

Nu mag jij raden waar de flitsers staan ;-)
Precies, zo'n weg hebben we hier ook, de Hoofdweg in Rotterdam/Capelle/Nieuwerkerk, heb 2 bekeuringen liggen, één van 13 en één van 8 te hard, hier kan ik me dus echt groen en geel aan ergeren :devil: , ik weet zeker dat als ik ze zie staan, ik me toch even als een reporter van Powned zal gedragen om ze eens even lekker te irriteren...

:dood:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2011, 15:59

Robin, uiteraard zijn er zat plekken waar je in elke plaats veilig even boven de stadslimiet van 50km per uur kunt, en dat zal elke DF-er zo nu en dan ook doen. Ik doel echter op de moraliseerde reaktie van Ferdi.

Her voorbeeld van Rico is idd een goed voorbeeld van ouderwets zakkenrollen door eenstrepers. Walgelijk maar de realiteit. Ook ik rij met de Lotus op binnenwegen regelmatig veel harder dan de achterlijke 60km per uur.

Michel

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 19 okt 2011, 16:04

Reed van de week nog 180@50........... :wave: (Welliswaar op een snelweg binnen de bebouwde kom) Verder rijd ik uiteraard echt nooit te hard :wink: Even voor de kenners hier, hoe hard mag je hier? http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8,,0,13.65" onclick="window.open(this.href);return false;

En thijs, op Flitsservice zijn er mensen die je misschien nog kunnen helpen. Tegenwoordig is het standaard dat je 2 maanden je rbw kwijt bent met 50+ km/h te hard. En als het dan toch moet, is de 1M wel een mooie auto om je rbw mee kwijt te raken.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 okt 2011, 16:40

maarten22 schreef: Even voor de kenners hier, hoe hard mag je hier? http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 8,,0,13.65" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Autosnelweg; dus 120km/u, tenzij anders is aangegeven.

JP

Bericht door JP » 19 okt 2011, 16:44

Enkele honderd meter later staat het bord 'einde bebouwde kom'

Daar begint van de andere kant komend dus de bebouwde kom en staat ook 50;

Maps (en dan ff omdraaien)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 okt 2011, 17:42

Michel P schreef:Robin, uiteraard zijn er zat plekken waar je in elke plaats veilig even boven de stadslimiet van 50km per uur kunt, en dat zal elke DF-er zo nu en dan ook doen. Ik doel echter op de moraliseerde reaktie van Ferdi.

Her voorbeeld van Rico is idd een goed voorbeeld van ouderwets zakkenrollen door eenstrepers. Walgelijk maar de realiteit. Ook ik rij met de Lotus op binnenwegen regelmatig veel harder dan de achterlijke 60km per uur.

Michel
Ha die Michel, ik kom niet meer bij! Het is maar goed dat oom agent goed op je let :).

Jussi

Bericht door Jussi » 21 okt 2011, 19:44

GTRene

Bericht door GTRene » 21 okt 2011, 19:56

zo dan, best heftig...je zou wat van die hagelstenen maar op je kale kop krijgen..pijnlijk denk :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 okt 2011, 23:12

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... czkJWjtCsc" onclick="window.open(this.href);return false;

Riceaux

Bericht door Riceaux » 21 okt 2011, 23:19

RVV schreef:
Riceaux schreef:Volgens mij doelt Thijs puur op de manier waarop ie gepakt is. Niet dat ie gepakt is....

Maar zo gaat het toch altijd? We nemen af en toe dat risico. Ik trap de Z4 heel af en toe door naar 2x130 teller.. Maar realiseer me dan ook dat ik op dat moment mijn rijbewijs boven de versnipperaar heb hangen. Boven de 170 teller weet ik dat ik zwaar aan de beurt ben als ik gepakt word. En toch w je af en toe die rush. Word ik wel gepakt dan sla ik mezelf 3600 keer voor mijn harses, maar het is natuurlijk altijd terecht. Moet wel zeggen zo'n verhaal met tellerstanden meten is natuurlijk altijd zwaar discutabel. Want als de feiten niet vastliggen dan krijg je nooit een zuivere straf/boete. Op dit vlak is er nog het nodige te halen door een advocaat.
Tuurlijk, maar ze hadden hem er ook al af kunnen halen bij 140. Ik heb de teller ook wel eens boven de 200 gehad op de ring. En als ik gepakt was, was ik dan ook zwaar de sjaak geweest. Maar dat risico maakt het misschien inderdaad alleen maar spannender. Op de autobahn zo hard rijden is leuk, maar lang niet zo spannend.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 okt 2011, 23:28

romo schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... czkJWjtCsc" onclick="window.open(this.href);return false;
:wave:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 okt 2011, 08:49

Mooi filmpje Romo.
Tja, onderstuur. Zogenaamd veiliger. Ik vind het juist ontzettend scary! Met je neus op een muur af. Beetje uitbrekende kont kun je makkelijker corrigeren, onderstuur is niet te controlleren. Ja, met handrem, om overstuur op te wekken :).

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 12:04

FerdiACS1 schreef:Mooi filmpje Romo.
Tja, onderstuur. Zogenaamd veiliger. Ik vind het juist ontzettend scary! Met je neus op een muur af. Beetje uitbrekende kont kun je makkelijker corrigeren, onderstuur is niet te controlleren. Ja, met handrem, om overstuur op te wekken :).
LOL, ik hoor dit zo vaak. Ferdi zet voor je gemak die DSC /ASC eens uit en dan praten we wel verder. De gemiddelde bestuurder heeft onderstuur veel makkelijker in de gaten. Onderstuur is inderdaad IRRITANT ook in de racerij qua feeling, maar niet zozeer gevaarlijk.

Nogmaals onderstuur is irritant, maar niet zozeer gevaarlijk. (ja 2x)Bij 'n ouwe FWD creeer je onderstuur door vol de bocht in te duiken, gas erop.Gas los en de kont kan omkomen. En daar schrikt de avg bestuurder dan weer van, (lift off) overstuur. Dus het niet onder controle hebben van de auto is niet 't onderstuur, maar het overstuur nadien.

Zie nu 'n stukje van dat filmpje ja, en die Subaru daar met 200+ in overstuur en die prima(hulde) correctie van die rallyrijder, is al 'n paar maanden oud, maar dat is dus overstuur. En dan heb je 't over scary onderstuur? LOL.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 22 okt 2011, 12:21

Wat Robin zegt, onderstuur is inderdaad vreselijk irritant en overstuur is leuk / kan leuk zijn. Maar onderstuur gevaarlijker, zeker niet. Onderstuur is gewoon een kwestie van gas eraf, en wachten tot de auto grip herpakt en vooral niet verder insturen, verder kun je niet heel veel fout doen. Voordat je ondersturend rechtdoor een muur in gaat moet je een bocht wel veel te hard ingestuurd hebben. Sterk overstuur leidt bij de gemiddelde automobilist gewoon tot een spin.

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 12:24

Mark 320iS schreef:
Wat Robin zegt, onderstuur is inderdaad vreselijk irritant en overstuur is leuk / kan leuk zijn. Maar onderstuur gevaarlijker, zeker niet. Onderstuur is gewoon een kwestie van gas eraf, en wachten tot de auto grip herpakt en vooral niet verder insturen, verder kun je niet heel veel fout doen. Voordat je ondersturend rechtdoor een muur in gaat moet je een bocht wel veel te hard ingestuurd hebben. Sterk overstuur leidt bij de gemiddelde automobilist gewoon tot een spin.

en eventueel alle gevolgen daaruit.

Mee eens inderdaad.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 okt 2011, 16:40

Voorbeeld van die rally coureur die met 200? kmh de auto nog goed weet te krijgen in een nauw straatje is a) stuurmanskunst en b) behoorlijk mazzel ook (dat zegt hij zelf ook als commentaar). Dit zijn extremen, met onderstuur was die misschien allang op het beton geknald. Zou zo maar kunnen. Mijn acs1 is ook tail-happy, maar het el. sperr is nooit helemaal uit (op de uiterste grens) Maar als ik de kont een beetje voel glijden dan is dat geen eng gevoel - best leuk - en met het stuur prachtig op te vangen. Ieder(!) onderstuur vind ik eng want het gevoel van controle is dan weg, je kunt zeg maar een ding: remmen. Het is altijd scary. Dus een beetje overstuur vind ik niet eng, een beetje onderstuur schrik ik altijd wel. Zo iets bedoel ik.

Plaats reactie