Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 22 okt 2011, 13:00

Robin schreef:@Rene: Bijna 5 voor 4?

Heeft Almeloe zo'n tijdsverschil met Heerenveen? :D
hey...heb je ongezien de link veranderd? (andere was je photobucket oid) ik zag een pols met een duur horloge op bijna 5 voor 4, dacht een flauwe grap van je...nu is er een andere link :D

in china is een meisje ook "minder waard" iemand zegt ook al, wellicht ook bewust laten spelen daar op straat en moeder bewust niet opgelet...

en deze is ook erg, bijna zelfde systeem doch wel goedkoper...wat een regels, dan ist ook niet zo gek>>
In Vietnam, if you ran someone over and kill them, you just simply pay a fine of 1.9 million dong...that's equivalent to 100 U.S dollars...if you run over them, and they live, you have to take care of them for the rest of their life...i've heard cases where this guy ran over a person, and he backed up and ran over them again to make sure they're dead..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2011, 13:16

Mag het je ook gewoon geen ene fuck schelen/interesseren wat daar in die zandbak gebeurd? Moeten ze vooral lekker zelf weten, niet ons probleem.

Net zoals de honger in Afrika dat ook niet is, het uitsterven van de pandaberen in China dat ook niet is en de pinguins op Antartica het ook gewoon zelf kunnen uitzoeken. Waar halen wij de arrogantie vandaan te denken dat we problemen van dit formaat "wel even oplossen" of menen het recht te hebben daar over te (ver)oordelen..

Jezus, waar een mens zich allemaal wel niet druk om kan maken zeg :) Als je nou familiebanden in Israël zou hebben begrijp ik waarom je er mee bezig zou zijn, maar zo niet, what the fuck? Niks anders om je energie in te steken?

Begrijp me niet verkeerd hoor, iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij zich mee bezig houdt. Maar ik vind het bijzonder dat er een ruzie ontkenent wordt in een DF topic over iets waar we geen invloed op hebben, duizenden en duizenden kilometers ver van ons afspeelt en bovendien ook al duizenden jaren aan de gang is.

Moest ik ff kwijt :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2011, 13:19

En Robin! Niks mis met Almeloeeeeeeeeeeeeh

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 14:09

Maus, goed verhaal hierboven, en toch maak je je druk over wat er ergens anders gebeurt, blijkbaar, vanwege die dikke post hierboven, máár JIJ maakt je denk ik druk over díegenen die zich druk maken over dat soort wereldproblematiek... Heb ik namelijk ook. Zelfde verhaal.

De wereld zal in bepaalde delen ALTIJD 'n brandhaar/chaos zijn. Is 't niet hier dan daar is 't niet daar dan hier(Wij hadden hier betrekkelijk kortgeleden nog WWI en WWII)

Ik snap je wel Maurice. En al wil je je niet druk maken/kan 't je geen fuk schelen; de politiek/media/m,aatschappij duwt 't toch wel door je strot en móet je 't wel meemaken, waardoor je weer geirriteerd raakt en zo in 'n soort vicieuze cirkel komt van allerlei toestanden in de wereld waar jij 123 geen vat op hebt.

We kunnen ons beter druk maken om turbobenzines, kutviercylinders, het groter en zwaarder worden van auto's en fwd shit :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 22 okt 2011, 14:18

Daar heb je net zo min invloed op.

Enige waar ik me bijzonder kwaad om kan maken is de peuter toestand in China.
Zo kwaad dat ik verder mijn mond maar houd.. Kan er niks aan veranderen.

Maar het is dieptriest.
Wat beteft de rest, het zal me een worst wezen.
De wereld is gewoon een dorre klotezooi. Ben blij dat ik in Nederland woon samen met mijn familie/gezin zodat we relatief weinig tot niks meekrijgen van alle ellende.

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 14:37

dvh schreef:. Ben blij dat ik in Nederland woon samen met mijn familie/gezin zodat we relatief weinig tot niks meekrijgen van alle ellende.
Klopt. Totdat je door Almeloe rijdt. Dan ben je aan de beurt. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2011, 14:40

Robin schreef:
dvh schreef:. Ben blij dat ik in Nederland woon samen met mijn familie/gezin zodat we relatief weinig tot niks meekrijgen van alle ellende.
Klopt. Totdat je door Almeloe rijdt. Dan ben je aan de beurt. :tooth:
jaja, soms staat het stoplicht op rood, dan weer op groen, kortom in Almelo is altijd wat te doen :clown:

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 14:46

Over Almeloe gesproken:
Vanochtend in Rijssen geweest. Prachtomgeving, mooi weer. Terugweg Nijverdal-Zwolle, 80 weg. Rijdt er 5 auto's voor ons met 50kmh op die 80weg een ouwe tang in 'n Daihatsu Coure met d'r achterklep open waar 'n kromgevouwen matras uitsteekt....50!!!!
!@#!#$$%%

Dat vonden de andere weggebruikers ook al. Ik denk dat het een vertegenwoordigster was op weg naar Rico.LOL :lol:

Maar ik heb me wel even geirriteerd, dat soort toestanden in de wereld.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2011, 14:55

:lol: lekker iri de 50 daaro, trouwens Nijverdal is ook nog steeds een bouwput, het wordt al wel wat beter maar toch...komt een tunnel door Nijverdal zodat niet al het verkeer wat van de kant zwolle komt en visa versa, door Nijverdal moet (mijn geboorteplaats en de eerst 25 jaar van men leven gewoond, je kon er in die tijd nog door de bossen crossen :df: )

wellicht dat het vrouwtje onderweg naar Rico :wink: wel dacht dat je er 50 mocht (niet meer zeker wetende ofzo) en bang was voor een bekeuring?
je ziet wel vaker dat mensen die vaker bekeurt zijn en vaak toch al heel braaf rijden dan nog zachter gaan rijden op bepaalde plekken vanwege de kosten als ze al net de rest kunnen betalen, dus ergens wel logisch vanuit dat standpunt...maja zolang het maar 1 baans is dan houd je de rest van het achteropkomend verkeer mooi op :shithappens:

Robin

Bericht door Robin » 22 okt 2011, 15:00

Rene klopt.

Ciudad Juarez, Caracas, Ivoorkust, Nijverdal, Hoorn van Afrika, Tripoli/Sirte, Bagdad, Syrie, Jemen, Athene, Occupy New York City, Londen, Madrid Amsterdam...

Allemaal pure ellende inderdaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2011, 15:11

Robin schreef:Rene klopt.

Ciudad Juarez, Caracas, Ivoorkust, Nijverdal, Hoorn van Afrika, Tripoli/Sirte, Bagdad, Syrie, Jemen, Athene, Occupy New York City, Londen, Madrid Amsterdam...

Allemaal pure ellende inderdaad.
:lollerdelol: :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2011, 22:21

Dit is dan wel weer positief.

http://www.nu.nl/buitenland/2651752/ex- ... -vrij.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas mag ze in mei wel weer een verzoek doen..

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2011, 22:25

En dit lijkt me ook wel positief.

Zoon Kaddafi wil zich overgeven

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2011, 22:28

En dit weer wat minder :)

http://www.nu.nl/buitenland/2651516/wer ... oners.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2011, 22:35

ik zie net dat 30.000.000 (30 miljoen) mensen als slaaf worden behandeld :shock:

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2011, 22:59

GTRene schreef:ik zie net dat 30.000.000 (30 miljoen) mensen als slaaf worden behandeld :shock:
Zolang je de baas over ze bent is er niks aan de hand :angel:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 okt 2011, 00:17

GTRene schreef:ik zie net dat 30.000.000 (30 miljoen) mensen als slaaf worden behandeld :shock:
Dat moet een rekenfout zijn. Nederland heeft maar 16 miljoen inwoners.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 10:49

smiley schreef:
wereldwijd gezien... :)
Excellencies,
Members of Parliament,
Representatives of Accem and the Churches' Commission for Migrants in Europe
Dear Mrs. De Gasperis, Mrs. Orfano, Mr. Moritz,
Ladies and Gentlemen,
George Bernard Shaw, Irish-British winner of the Nobel Prize for Literature in 1925,
once said: “The slave of fear: the worst of slaveries”.
Victims of labour trafficking are caught in this twofold slavery: slaves to their
workplaces and traffickers, and slaves to the fear of being discovered, persecuted,
criminalized and expelled. That is why we have the responsibility to act to give hope
to the most vulnerable who are caught in fear. Even more so today as we celebrate the
5th Anti-Trafficking Day across Europe, with the main event being held in Warsaw
and mainly targeting the EU agencies.
These days of celebration are crucial to remind us and bring to the fore the fact
that as we speak, according to the statistics of CNN's Freedom Project "Ending
Modern Day Slavery", 30 Million people worldwide are subject to slavery1, of which
at least 30.000 in a modern industrialized country as Germany. We can find them in
many areas such as construction, agriculture but also in the field of diplomacy2. Each
year 600.000 - 800.000 people are trafficked, 70% of which are female, 50% of which
are children3. ILO estimates that currently around 250.000 are in forced labour in
Europe as a result of trafficking. Oftentimes it is not easy to make out whether people
have been trafficked for labour, sexual services, other services or a combination of
them. Since about 46% of trafficked individuals know their trafficker4, it is even
harder to escape the situation and seek help. Hence, why identifying and eventually
referring them is a key challenge for us today.
Having said this, ladies and gentlemen, let me welcome you to today's event:
Identification and referral of victims of labour trafficking: challenges and policy
options, organized by Accem and the Churches' Commission for Migrants in Europe.
I would like to thank the organizers for their great effort and I am pleased to be here
to co-host and support this event on behalf of the ALDE group in the EP.
As you know, I was shadow rapporteur for the human trafficking directive
which entered into force on April the 5th of this year. The directive's goal is threefold:
Firstly, as human trafficking in the EU and its common market is not unknown, and as
http://www.europahirsch.eu/wp-content/u ... icking.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 27 okt 2011, 10:53

smiley schreef:
LOL@sarcasme :D

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 11:05

RVV schreef:
smiley schreef:
LOL@sarcasme :D
hield er rekening mee als slaven van de roverheid oid :blink:
maja ben meestal te serieus. :bag:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 28 okt 2011, 08:29

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2011, 09:27

prachtig inderdaad :clap: zo ist maar net.

HansD

Bericht door HansD » 01 dec 2011, 17:31

LOL topcolumn.
De bespreking van de onderwijsbegroting is voor de minister altijd weer hét moment om een overspannen moralistische toon aan te slaan. Ten eerste omdat hij of zij daarmee scoort in media, en ten tweede omdat zulks moralistisch gebabbel de aandacht afleidt van waar het om gaat: het feit dat er op Onderwijs al vele jaren stilletjes bezuinigd wordt.

Deze keer mocht minister Van Bijsterveld dus 'scoren' met een oproep aan ouders meer aandacht te besteden aan de school en aan hun kinderen. Gaat daar iets mis dan? Vertonen ouders de laatste jaren dan minder belangstelling voor school en kind? Integendeel, alle onderzoek laat zien dat ze daar al vele jaren juist steeds méér tijd aan besteden. Scholen worden er bijna gek van, van al die zogenaamd meedenkende (maar ondertussen egocentrische) ouders die maar zeuren en zeiken over hun hoogbegaafde prinsje of prinsesje dat volgens hen toch best het Atheneum aankan, als de school maar wat meer aandacht zou schenken aan hun verwende etter. Liefst een personeel onderwijsprogramma. Van Bijsterveld leeft echter op een compleet andere planeet. 'Het moet lukken,' zo mijmert ze in de Volkskrant, 'om te werken en kinderen op te voeden'. In hetzelfde interview bekent ze ondertussen volmondig dat de schoolcarrière van haar eigen kinderen haar geen ene moer kon schelen; dat haar eigen carrière vóór ging. Toen haar kinderen op de middelbare school zaten, zo vertelt ze, had ze het 'heel druk. Maar iedereen heeft het druk. Ik had wel een oppas, die betaalde ik, en die was buitengewoon actief op school. Leesmoeder, van alles en nog wat. Een soort plaatsvervangende moeder.'

Zoiets moet je drie keer lezen om het te geloven. Power Mother Marja had de opvoeding simpelweg uitbesteed aan een oppas. Die moest maar vragen of het goed ging. En zij doet nu een oproep aan ouders om méér betrokken te zijn. Je moet de gore lef maar hebben.

Bijsterveld pleit voor 'oudercontracten' waarin vastgelegd wordt wat de ouders gaan doen. Nee, dat soort gemiereneuk, daar zitten onderwijzers echt op te wachten. En ouders zitten daar uiteraard ook niet op te wachten. Het formeel vastleggen van vrijwillige bijdragen heeft altijd maar één effect: uiteindelijk gebeurt er niks meer.

PVV-fatsoen

Nee, dan de PVV! Die partij leeft niét op een andere planeet. Integendeel, daar weet men donders goed wat er in het dorpscafé allemaal geouwehoerd wordt. En dat levert de bekende frisse standpunten op als 'er zijn te veel buitenlanders', 'klimaatverandering is gelul', 'de gulden moet terugkomen' en 'ze motten van mijn uitkering afblijven'. En als de onderwijsbegroting nadert, klinkt alweer zo'n diepzinnig standpunt, klaar voor gebruik: de leraar moet meer gezag krijgen. De leerlingen moeten weer 'u' zeggen tegen de juf en meester, zo kakelde de PVV'er Beertema. De oppositie vroeg natuurlijk direct hoe het dan met het PVV-fatsoen in de Tweede Kamer zat, maar volgens Beertema had dat er niks mee te maken. De Kamer was wat hem betreft 'een toonbeeld van fatsoen'. En tot dat toonbeeld horen dus onder andere een lafaard die zijn vrouw slaat, een zakkenwasser die klimaatwetenschappers simpelweg voor bedriegers uitmaakt, en een lul-de-behanger die zijn buren terroriseert en dreigt bij hen door de brievenbus te pissen.

Beertema is al met al slimmer dan Bijsterveld, die wérkelijk niet wil weten wat er buiten gebeurt. Maar verder speelt de PVV heel braafjes het Haagse politieke spelletje mee, zoals het deze brave bedrijfspoedel betaamt. Gewoon slap ouwehoeren zodat niemand in de gaten heeft dat de belofte van dit kabinet dat er op onderwijs niet bezuinigd wordt, een grove leugen is. De lonen in het onderwijs zitten op de nullijn, de immer stijgende kosten op schoolmaterialen worden niet vergoedt, de gemeenten knijpen ondertussen wél op onderwijsuitgaven (huisvesting), en dankzij diezelfde beschaafde Beertema zit het middelbaar onderwijs muurvast aan 1040 uur onderwijs – echt zo'n kroegbesluit, helaas omgetoverd in de zoveelste waanzinnige administratieve oekaze die niet alleen een grote minachting voor scholen uitstraalt, maar voor de meeste scholen ook betekent dat ze allerlei nutteloze nepuren moeten verzinnen. Daar moeten ze ook leraren voor inschakelen. Die extra betaald moeten worden uit dat bevroren budget loonkosten.

Niet alleen leraren, ook leerlinge háten die verplichte 'ophok-uren'. En iedereen weet: geen regels zonder sancties. Als je wilt dat iets gebeurt, moet je ook bereid zijn overtreders te straffen. Wat dus ontbreekt aan de beide PVV-voorstellen is het oprichten van een schoolpolitie die in de scholen een oogje in het zeil houdt. Leraren die er tijdens de ophokuren met de pet naar gooien, en leerlingen die nog 'jij' durven zeggen, moeten direct over het schoolplein naar het politiebureau gesleurd. Anders leren ze het nooit!

Dit is het persoonlijke blog van Marcel Hulspas, wetenschapsredacteur en columnist van De Pers en DePers.nl.

HansD

Bericht door HansD » 01 dec 2011, 21:00

HansD

Bericht door HansD » 01 dec 2011, 21:02

http://webwereld.nl/nieuws/108741/weste ... ators.html

Ook fijn. Net zoals die Bundestrojaner die Duitsland inzet en zeer waarschijnlijk ook aan NL verkocht is.

Plaats reactie