Advies bij verkoop huis

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Advies bij verkoop huis

Bericht door romo » 21 okt 2011, 22:25

^Daar ben ik het mee eens.

Huidige bod is goed, zit een 2e bieder daar 15K onder en wil er over 1 maand in, dan wijs ik het af en zie ik het wel gebeuren het komende jaar........
Zit ie 15K onder de gevraagde verkoopprijs dan kan ie er over 1 maand wel in......... :lol:

Moet ik wel even de garage bij mijn broer regelen, of de zolder bij mijn moeder................ :lol: :tooth:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 21 okt 2011, 23:53

Maar ik begrijp toch goed dat er twee voorwaarden zijn? Eén is financiering en twee is verkoop van het huis. Je bent ik mijn ogen gek om een termijn van een jaar af te spreken. Drie maanden lijkt mij wel het maximale. Nu komt het al over of je eerst 'toestemming' moet vragen aan een mogelijke koper die geen enkele garantie geeft. Ik zou minimaal een verklaring willen hebben dat degene de afgesproken prijs daadwerkelijk kan financieren en ik zou een vergoeding afspreken indien degene na een jaar niet thuis geeft.

Het is volgens mij ook aan een bank om te bepalen of zij een huis willen financieren dat 2,5 jaar te koop heeft gestaan tegen de prijs van een jaar ervoor. In een dalende markt zijn banken niet zo happig om 'oude' prijzen te financieren. Stel dat je inderdaad nu 250.000 euro afspreekt, dan kan een bank de waarde van het huis over 12 maanden heel anders inschatten waardoor financiering over 12 maanden een heel ander financieel plaatje met zich meebrengt dan nu.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2011, 09:10

In het "ergste" geval gaat de verkoop niet door, of omdat hij zelf niet verkoopt, danwel bij verkoop van zijn huis maar geen adequate financiering...............tja, das dan jammer maar ik kan er niet mee zitten............. het komt zo die komt.........lukt het wel heb ik altijd de afgesproken prijs.

Tevens blijft het huis in de verkoop staan ( niemand merkt of ziet iets), alle opties open voor andere partijen dus.......

Ik ben er relaxed onder omdat ik geen enkele verplichting heb om te MOETEN verhuizen.................lukt het is het mooi, lukt het niet, geen man overboord..............

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2011, 10:10

zoals je zelf al schrijft er is geen enkele reden om het niet te doen...

als je het niet doet weet je zeker dat je nog geen koper hebt en nu misschien wel, zo moet je het zien ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2011, 13:23

Ik vind het volgens de huidige tijden en vaak lastige verkoop van huizen en dus ook voor de nwe eigenaar die zijn/haar huis nog verkopen moet, een heel reële mogelijkheid/optie.

Plaats reactie