Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Een Polo diesel, maar dan snel - is dat wat?
http://www.driving-fun.com/2323/home/ne ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/2323/home/ne ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Marc korting op een Polo GTI is zo goed als onmogelijk. Pon maakt bijna geen winst op deze auto. Het is ook de enige auto op de markt waarvan de prijzen in Nederland en Duitsland nagenoeg gelijk zijn en we weten allemaal hoeveel goedkoper Duitsland is. Nummer 2 is de Golf GTI maar daarna komt er niets.
Binnenkort maar even proefrijden in beide.
Binnenkort maar even proefrijden in beide.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
5% vind ik daarom nog redelijk. Ga maar is een BMW kopen en vragen om kortings % dat over de netto cat gaat.......
- JP
- Berichten: 34372
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Ga shoppen in het buitenland en je vangt 15-25%, serieus......Chris van S. schreef:5% vind ik daarom nog redelijk. Ga maar is een BMW kopen en vragen om kortings %....

- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Probeer maar is via die weg te leasen... 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Morgen staat een Polo GTI voor me klaar in Apeldoorn. Daarmee rij ik naar Leusden om een Golf GTD op te halen om daarmee naar Rijswijk te gaan. Daar heb ik een hoorzitting en rij ik terug met de Golf naar Leusden om met de Polo GTI terug te gaan naar Apeldoorn.
Dealer krijgt alle complimenten
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Dealer krijgt alle complimenten

Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Heel handig geregeld op deze manier! Het wordt een snelle en vooral spannend hoorzitting zo te lezen. 

-
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Zo he, dat is goed geregeld
Succes morgen met de auto's 'testen'

Succes morgen met de auto's 'testen'
- Fernando
- Berichten: 5089
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Hands down dat het de GTD wordt.... 
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Ik zet juist in op de Polo GTi ... veel plezier morgen!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Dus als ik het goed begrijp ben je bij BMW Nederland ontboden voor een hoorzitting, waar je te horen krijgt hoe je het in je hoofd hebt kunnen halen om in de keuze van een een nieuwe leaseauto een VW Polo en een Golf mee te nemen in vergelijk tot een full loaded BMW 120d. Damn ik zou maar een paar extra potjes vaseline meenemen want dat gaat een hele zware buksessie worden in Rijswijk bij de mannen van BMW Nederland 

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Als hij toch in Rijswijk is, dan maar gelijk voor een F30 320d lijkt me
Anders krijg je straks spijt, met als met de einser die je toch nooit hebt gekozen 
Michel


Michel
- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
dat is nog eens top geregeld! kost zo weinig tijd en je hebt het beste vergelijk omdat je meteen van de ene in de andere auto staptMacboy schreef:Morgen staat een Polo GTI voor me klaar in Apeldoorn. Daarmee rij ik naar Leusden om een Golf GTD op te halen om daarmee naar Rijswijk te gaan. Daar heb ik een hoorzitting en rij ik terug met de Golf naar Leusden om met de Polo GTI terug te gaan naar Apeldoorn.
Dealer krijgt alle complimenten![]()
Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

- JP
- Berichten: 34372
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Waar gaat de voorkeur naar toe, voor wat betreft de ruimte binnenin?
Immers, je had een Golf en hebt nu een Polo.
Immers, je had een Golf en hebt nu een Polo.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
God, er is toch nog hoop. En ik wilde het maar niet zien. Hij gaat naar Rijswijk!
(pssst, zou die stiekem Hielke bij zich hebben?)
(pssst, zou die stiekem Hielke bij zich hebben?)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder

- Martijn_bmw
- Berichten: 28619
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
das balen!!Macboy schreef:tekst weg !!!!!!!
wat ik altijd doe bij een lange post is ff ctrl A ctrl C voordat ik op bevestig druk...
mocht het dan fout gaan staat de tekst tenminste nog op je klembord en kan je hem zo weer plakken...
heb je nu niks aan maar misschien een tip voor de toekomst

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Ken de frustatie 
Zo irritant als Safari op de IPad zonodig opnieuw moet laden

Zo irritant als Safari op de IPad zonodig opnieuw moet laden

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Das niet leuk nee.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Dus een 320dMacboy schreef:tekst weg !!!!!!!

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Nou heren het was gisteren een hele leuke dag en ik had me er enorm op verheugd. De dealer had het top geregeld. Rond 9.30 uur naar Autohaas Apeldoorn om de Polo GTI op te halen. Van te voren had ik al gedacht dat de Polo GTI favoriet zou zijn. Niet alleen vanwege het financiële plaatje maar vooral omdat ik eigenlijk dol ben op de huidige Polo. Dat ding is alleen wat langzaam (op topsnelheid wel handig want ze kunnen nooit je rijbewijs invorderen
). Dus dezelfde auto met een dikke motor is natuurlijk helemaal top. Deze had gewoon de Denver velgen en bij nader inzien vind ik die velgen helemaal top. Detroit is op de Golf dikker maar op de Polo (waar ze 17" zijn itt to de Golf GTI met 18") vind ik dus niet. Deze had ook nog eens het Panorama dak en het laatste witte gedeelte van het dak was zwart gefolied. En zwart dak op een witte auto met donkere zintuigen achter is wel een hele gave combo. Tel daarbij op dat de Polo toch een van de mooiste auto's is en dan heb je in de GTI dus echt wel een droomauto te pakken. Looks dus helemaal top !
Na het instappen viel me meteen weer op hoe goed de zitpositie van de Polo is. Alles oud en vertrouwd alleen met hele dikke stoelen met zijwangen en een geweldig stuur welke ik uit mijn Golf GTI al kende. DSG had ik wat minder ervaring mee maar het matchte niet verkeerd de eerste meters. Ook het geluid is lekker zwaar en klinkt lekker sportief bij lage toeren. Met 120 op de snelweg meteen een dikke brom maar ik hou daar wel van hoewel anderen zich eraan zullen storen. DSG is 7 versnellingen dus in 7e versnelling maakt ie bij 120 maar 2400 toeren en verbruikt dan maar 5,5/100.
Ideaal is de olietemperatuurmeter dus toen ie rond de 90 graden was ging ik wat gasgeven. Daar waar de DSG bak met rustig rijden ideaal is kom je dan toch snel tot de conclusie dat het bij veel gasgeven niet het geval is. De D stand is ideaal terwijl de S stand onnodig zenuwachtig is. Als je constant volle polle rijdt is een S stand misschien handig maar voor alles buiten een circuit gewoon onnodig onrustig en onnodig irritant. Snel terug naar de D stand. Maar ook die reageert niet altijd zoals je wil. Kortom snel maar weer normaal gaan rijden en bij Barneveld eraf om binnendoor te gaan knallen. Binnendoor landweggetjes is een ander verhaal dacht ik. En dat bleek ook ! Dan komt het flipperen namelijk van pas en komt de DSG bak wél volledig tot zijn recht. Ook niet gek want dan controleer je de elektronica zelf. Jij bepaalt wanneer je opschakelt en terugschakelt en toen bleek de auto echt in zijn (rally) element. Heerlijk om met twee handen aan het stuur die boerenwegen af te struinen opschakelend en terugschakelend voor de bochten. Hier bewijst de Polo dan toch waartoe de bak in staat is en welke fun hij kan bieden. Kom je meteen bij de keerzijde van dit verhaal: met 50.000 per jaar zal ik natuurlijk niet vaak de rally held kunnen uithalen. En buiten dit flipperen doet de bak niet wat ik wil tenzij ik rustig rijd. En dat doe ik ook niet vaak.
Kortom: vrij snelle conclusie getrokken dat de Polo GTI een funauto pur sang is maar dat je in het dagelijks leven die speelsigheid niet veel zal opzoeken. Bovendien is mijn intentie (al 10 jaar?) om een funauto ernaast te kopen dus om als basis een funauto te hebben leek me ook niet ideaal. Daar komt nog eens bij dat de Polo ook wat tekortkomingen heeft op sportief gebied: zo vond ik de remmen maar matig aanvoelen, geeft niet veel vertrouwen en dat geldt ook voor de algehele wegligging. De auto mist toch wat scherpte en hij is niet strak genoeg afgeveerd. De auto voelt wat gezapig aan daardoor en geeft niet het vertrouwen dat je zoekt in de bocht. Hierbij besef ik me terdege dat je een auto moet leren kennen voordat je een oordeel kunt geven, maar toch viel me dit op. Vertrouwen in een auto is belangrijk vanaf de eerste meters en dat had ik maar gematigd.
Inmiddels wel met een smile uitgestapt - want dat flipperen op binnenwegen is gewoon porno - en in Leusden aangekomen. Daar vrij snel in de Golf GTD gestapt. Oud en vertrouwd want ik heb natuurlijk 1,5 jaar in de Golf GTI gereden. Wat me wel meteen opviel hoeveel beter de zit in de Polo lijkt te zijn. Was dit wennen of was dit echt zo ? Geen hierover later meer, want het was inderdaad gewoon wennen. Nadat ik eind van de middag klaar was met de Golf vond ik de zit weer fantastisch. Toch viel de Polo daarna niet meer tegen. Gevoel van ruimte in de Polo voorin is gewoon subliem. Ook de sportstoelen in de Polo zijn hier debet aan. Maar goed de sportstoelen in de Golf zijn natuurlijk nog wat strakker maar de ruimte zelf is dat niet. Uiteindelijk bracht een iets hogere zitpositie (ben liefhebber van zo laag mogelijk zitten) de uitkomst. Al rijdend merk je dan toch waar je bang voor was: DSG en diesel is wel een droomcombinatie. Alle nadelen die ik altijd bij DSG heb gehad zij in een adem verdwenen zodra je een koppelmonster onder je kont hebt. Diesel en DSG is het antwoord op een vraag waarvan ik niet wist dat ie bestond. De Golf is ook wat groter en dat merk je al rijden toch heel duidelijk. Comfort staat op een hoger niveau maar de auto voelt in haar geheel ook veel stabieler. De GTD is gewoon een fenomenale kilometervreter en in dat opzicht helemaal mijn auto. Maar ook in de bochten (vooral op wat hogere snelheid, doordraaiers) geeft de auto zoveel meer vertrouwen. Het onderstel is ook van de GTI afkomstig natuurlijk en ook de XDS. Dus zo vreemd is dat niet. Remmen ok gewoon helemaal top en geven veel vertrouwen. Ik was dus behoorlijk onder de indruk van deze auto. Ook nog een file gekregen en dan is DSG helemaal porno natuurlijk voor iemand als ik die handbakken gewend is. En wat een heerlijke power die diesel. Echt helemaal mijn ding. Heerlijk.
Als ik nu aan gisteren terugdenk denk ik alleen maar aan de Golf GTD. Wie had dit verwacht ? Behalve Bart Kasteel misschien. Voor veel zakelijke kilometers is de Golf GTD de juiste keus. Dat zou je met gezond verstand verwachten natuurlijk, maar ook qua gevoel inmiddels. Ik weet dat weinig mensen een Golf zouden adviseren maar die Wolfsburgers snappen het wel hoor. Het is gewoon echt helemaal mijn ding. De chique kleur United Grey met Vancouver 18" met DSG dikke diesel. Bij 120 op de teller verbruikt die 1:23. Ik heb in totaal 215 kilometer gereden en volgens boordcomputer was 1:17,9 het gemiddeld verbruik daarover en volgens de tankbon was dit 1:17,6. Gelet op de wijze waarop ik heb gereden en de auto flink op zijn donder heb gegeven is dit een magistrale waarde. De Polo haalde ik 1:10,5 mee. In de praktijk betekent dit dat ik in de Polo elke 400km moet tanken terwijl ik met de Golf pas bij 950km moet gaan tanken.
De Golf GTD heeft dus duidelijk het gevecht gewonnen... ik had het niet verwacht, jullie wel ?

Na het instappen viel me meteen weer op hoe goed de zitpositie van de Polo is. Alles oud en vertrouwd alleen met hele dikke stoelen met zijwangen en een geweldig stuur welke ik uit mijn Golf GTI al kende. DSG had ik wat minder ervaring mee maar het matchte niet verkeerd de eerste meters. Ook het geluid is lekker zwaar en klinkt lekker sportief bij lage toeren. Met 120 op de snelweg meteen een dikke brom maar ik hou daar wel van hoewel anderen zich eraan zullen storen. DSG is 7 versnellingen dus in 7e versnelling maakt ie bij 120 maar 2400 toeren en verbruikt dan maar 5,5/100.
Ideaal is de olietemperatuurmeter dus toen ie rond de 90 graden was ging ik wat gasgeven. Daar waar de DSG bak met rustig rijden ideaal is kom je dan toch snel tot de conclusie dat het bij veel gasgeven niet het geval is. De D stand is ideaal terwijl de S stand onnodig zenuwachtig is. Als je constant volle polle rijdt is een S stand misschien handig maar voor alles buiten een circuit gewoon onnodig onrustig en onnodig irritant. Snel terug naar de D stand. Maar ook die reageert niet altijd zoals je wil. Kortom snel maar weer normaal gaan rijden en bij Barneveld eraf om binnendoor te gaan knallen. Binnendoor landweggetjes is een ander verhaal dacht ik. En dat bleek ook ! Dan komt het flipperen namelijk van pas en komt de DSG bak wél volledig tot zijn recht. Ook niet gek want dan controleer je de elektronica zelf. Jij bepaalt wanneer je opschakelt en terugschakelt en toen bleek de auto echt in zijn (rally) element. Heerlijk om met twee handen aan het stuur die boerenwegen af te struinen opschakelend en terugschakelend voor de bochten. Hier bewijst de Polo dan toch waartoe de bak in staat is en welke fun hij kan bieden. Kom je meteen bij de keerzijde van dit verhaal: met 50.000 per jaar zal ik natuurlijk niet vaak de rally held kunnen uithalen. En buiten dit flipperen doet de bak niet wat ik wil tenzij ik rustig rijd. En dat doe ik ook niet vaak.
Kortom: vrij snelle conclusie getrokken dat de Polo GTI een funauto pur sang is maar dat je in het dagelijks leven die speelsigheid niet veel zal opzoeken. Bovendien is mijn intentie (al 10 jaar?) om een funauto ernaast te kopen dus om als basis een funauto te hebben leek me ook niet ideaal. Daar komt nog eens bij dat de Polo ook wat tekortkomingen heeft op sportief gebied: zo vond ik de remmen maar matig aanvoelen, geeft niet veel vertrouwen en dat geldt ook voor de algehele wegligging. De auto mist toch wat scherpte en hij is niet strak genoeg afgeveerd. De auto voelt wat gezapig aan daardoor en geeft niet het vertrouwen dat je zoekt in de bocht. Hierbij besef ik me terdege dat je een auto moet leren kennen voordat je een oordeel kunt geven, maar toch viel me dit op. Vertrouwen in een auto is belangrijk vanaf de eerste meters en dat had ik maar gematigd.
Inmiddels wel met een smile uitgestapt - want dat flipperen op binnenwegen is gewoon porno - en in Leusden aangekomen. Daar vrij snel in de Golf GTD gestapt. Oud en vertrouwd want ik heb natuurlijk 1,5 jaar in de Golf GTI gereden. Wat me wel meteen opviel hoeveel beter de zit in de Polo lijkt te zijn. Was dit wennen of was dit echt zo ? Geen hierover later meer, want het was inderdaad gewoon wennen. Nadat ik eind van de middag klaar was met de Golf vond ik de zit weer fantastisch. Toch viel de Polo daarna niet meer tegen. Gevoel van ruimte in de Polo voorin is gewoon subliem. Ook de sportstoelen in de Polo zijn hier debet aan. Maar goed de sportstoelen in de Golf zijn natuurlijk nog wat strakker maar de ruimte zelf is dat niet. Uiteindelijk bracht een iets hogere zitpositie (ben liefhebber van zo laag mogelijk zitten) de uitkomst. Al rijdend merk je dan toch waar je bang voor was: DSG en diesel is wel een droomcombinatie. Alle nadelen die ik altijd bij DSG heb gehad zij in een adem verdwenen zodra je een koppelmonster onder je kont hebt. Diesel en DSG is het antwoord op een vraag waarvan ik niet wist dat ie bestond. De Golf is ook wat groter en dat merk je al rijden toch heel duidelijk. Comfort staat op een hoger niveau maar de auto voelt in haar geheel ook veel stabieler. De GTD is gewoon een fenomenale kilometervreter en in dat opzicht helemaal mijn auto. Maar ook in de bochten (vooral op wat hogere snelheid, doordraaiers) geeft de auto zoveel meer vertrouwen. Het onderstel is ook van de GTI afkomstig natuurlijk en ook de XDS. Dus zo vreemd is dat niet. Remmen ok gewoon helemaal top en geven veel vertrouwen. Ik was dus behoorlijk onder de indruk van deze auto. Ook nog een file gekregen en dan is DSG helemaal porno natuurlijk voor iemand als ik die handbakken gewend is. En wat een heerlijke power die diesel. Echt helemaal mijn ding. Heerlijk.
Als ik nu aan gisteren terugdenk denk ik alleen maar aan de Golf GTD. Wie had dit verwacht ? Behalve Bart Kasteel misschien. Voor veel zakelijke kilometers is de Golf GTD de juiste keus. Dat zou je met gezond verstand verwachten natuurlijk, maar ook qua gevoel inmiddels. Ik weet dat weinig mensen een Golf zouden adviseren maar die Wolfsburgers snappen het wel hoor. Het is gewoon echt helemaal mijn ding. De chique kleur United Grey met Vancouver 18" met DSG dikke diesel. Bij 120 op de teller verbruikt die 1:23. Ik heb in totaal 215 kilometer gereden en volgens boordcomputer was 1:17,9 het gemiddeld verbruik daarover en volgens de tankbon was dit 1:17,6. Gelet op de wijze waarop ik heb gereden en de auto flink op zijn donder heb gegeven is dit een magistrale waarde. De Polo haalde ik 1:10,5 mee. In de praktijk betekent dit dat ik in de Polo elke 400km moet tanken terwijl ik met de Golf pas bij 950km moet gaan tanken.
De Golf GTD heeft dus duidelijk het gevecht gewonnen... ik had het niet verwacht, jullie wel ?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Leuk verhaal 
Zo'n GTD lijkt mij ook geweldig rijden..
Heb er overigens nooit mee gereden, maar na de verhalen erover gelezen te hebben lijkt het mij een heel erg fijne daily.
Het maakt je beslissing in ieder geval wat makkelijker !

Zo'n GTD lijkt mij ook geweldig rijden..
Heb er overigens nooit mee gereden, maar na de verhalen erover gelezen te hebben lijkt het mij een heel erg fijne daily.
Het maakt je beslissing in ieder geval wat makkelijker !
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Leuk verhaal, nu wachten op deel 2...
..Macboy bij BMW Rijswijk
..Macboy bij BMW Rijswijk

-
- Berichten: 55263
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Golf GTD prima toch?
Mooi verhaal Ilija.
Mooi verhaal Ilija.
- JP
- Berichten: 34372
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Mijn nieuwe leasebak: Polo Bluemotion 3 cilinder
Mooi duidelijk verslag. Ooktop geregeld van PON (dat iemand dat nog ooit zou zeggen)
Met DSG moet je eerst leren hoever je gas geeft, en hoeveel versnellingen dat ding dan opeens terugschakelt.
In het begin gaf ik ook af en toe wat teveel en te lomp gas en dan gaat ie opeens 3 verzetten terug, terwij je er maar 2 wou hebben.
Zelf vind ik het flipperen aan het stuur ideaal. Zit zelf rond 80% van de tijd te schakelen via de flippers. Heb dan ook andere, grotere flippers gemonteerd. Ok, ik maak minder 'werkkilometers' maar dan kan het in D ook goed uit te houden zijn.
File vind ik met DSG net iets minder. Ik hou niet het kruipen, en het daardoor automatisch continue op de rem moeten blijven staan.
Een UG GTD met DSG, vast en zeker met xenon (en bijpassende ledjes), mooie ledachterlichten. MFA-premium. Tel daarbij de standaard grijze stiksels.......
...maar ik zet toch in op een 118/20dA Business
Met DSG moet je eerst leren hoever je gas geeft, en hoeveel versnellingen dat ding dan opeens terugschakelt.
In het begin gaf ik ook af en toe wat teveel en te lomp gas en dan gaat ie opeens 3 verzetten terug, terwij je er maar 2 wou hebben.
Zelf vind ik het flipperen aan het stuur ideaal. Zit zelf rond 80% van de tijd te schakelen via de flippers. Heb dan ook andere, grotere flippers gemonteerd. Ok, ik maak minder 'werkkilometers' maar dan kan het in D ook goed uit te houden zijn.
File vind ik met DSG net iets minder. Ik hou niet het kruipen, en het daardoor automatisch continue op de rem moeten blijven staan.
Een UG GTD met DSG, vast en zeker met xenon (en bijpassende ledjes), mooie ledachterlichten. MFA-premium. Tel daarbij de standaard grijze stiksels.......

...maar ik zet toch in op een 118/20dA Business
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Eric Z, Semrush [Bot] en 1 gast