Marco R. schreef:Heb uiteindelijk een setje staal (nieuw) met de Klebers gekocht die in de winterbandentest 2011 van Martijn stonden. Zodra ze geleverd worden komen ze eronder. En inderdaad, een goede winterperiode zie ik ook wel graag.
Algemeen weertopic -> sneeuw 2011/2012
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Algemeen weertopic -> sneeuw 2010/2011
-
Xave30
Wat een onweer in het oosten van het land vanmiddag zeg
. Alles trilt in Nijmegen. Gek genoeg blijft het relatief droog.

-
OnlineFerdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hier in het midden des lands een paar harde klappen en wat regen en dat was het wel zo'n beetje.
Van mij mag het echt slechte weer trouwens nog wel even weg blijven, vanmiddag gebeld om mijn winterbanden om mijn stalen velgen te laten monteren en..... maandag 31 oktober ben ik aan de beurt.
Schijnbaar is het nogal druk de laatste tijd
Van mij mag het echt slechte weer trouwens nog wel even weg blijven, vanmiddag gebeld om mijn winterbanden om mijn stalen velgen te laten monteren en..... maandag 31 oktober ben ik aan de beurt.
Schijnbaar is het nogal druk de laatste tijd
- Martin van der Zwaard
Wachttijd in de randstad is momenteel iets van 5 weken. Was vanmorgen op de radio.
-
Marc R
1 november gaan ze dr bij mij onder....voor de T5 krijg ik ze volgende week binnen....
- Joy
Ok op de T5 ook winterbanden. Hier thuis staat er 1 op de standaard banden. Staat een M+S teken op (all-season band) en ik moet zeggen ze doen het in sneeuw nog verrassend goed.
- JP
Winterbandenwissel op zijn vroegst (mits er niet eerder al gepekeld gaat worden) op 20 November, en dan gewoon thuis op de oprit.
-
OnlineFerdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik wacht totdat het echt slecht begint te worden en gooi de boel er dan ook zelf onder
Hmm, dan heb ik nog mazzel gehad dusMartin van der Zwaard schreef:Wachttijd in de randstad is momenteel iets van 5 weken. Was vanmorgen op de radio.
-
OnlineMartijn_bmw
half november een lang weekeind naar winterberg, duitsland dus heb ze er alvast onder 
-
Marco R.
31 oktober wissel ik naar de winterbanden, vind het wel prima. Eind januari naar Thumersbach voor wintersport, maar ik ga ervan uit dat ze al vanaf november profijt hebben van de koudere temperaturen en vorst die we gaan krijgen 
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Laat de sneeuw maar komen, de wintersloffen liggen onder de familystation!

-
NSXRS
Krijg tegenwoordig steeds meer de indruk dat de pers in plaats van probleem verslagleggend, probleem veroorzakend is.
Als er in de pers een mogelijk toekomstig probleem wordt aangekondigd, dan kan je er vergif op innemen dat doordat mensen daarop gaan anticiperen, dit probleem ook realiteit wordt..........
Als er in de pers een mogelijk toekomstig probleem wordt aangekondigd, dan kan je er vergif op innemen dat doordat mensen daarop gaan anticiperen, dit probleem ook realiteit wordt..........
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
haha, self fullfilling prophesy?
Ik heb meer het idee dat de pers zich voor het karretje van de communicatie adviseurs van de marketeers van de lobbyisten van de bandenbranche voor de rubberfabrikanten laten spannen .. of zo.
Hoewel het verhaal vorig jaar aardig aannemelijk klonk hoor:
Omdat door de duitse slooppremie regeling de europese autofabrikanten zoveel nieuw rubber nodig hadden, stelden de rubber nieuwe winterbandenproductie zo veel mogelijk uit, waarna een vroege en heftige winter de vraag liet exploderen...
En zoals altijd met een seizoensproduct, bleek de capaciteit niet toereikend om aan de actuele vraag te voldoen... dat dient gewoon vooruit geproduceerd te worden..., anders dikke pech
Capaciteitsplanning, seizoens producten, praat me er niet van...
Maar zaten hier niet ook wat Vredestein planners/werknemers op het forum??
Ik heb meer het idee dat de pers zich voor het karretje van de communicatie adviseurs van de marketeers van de lobbyisten van de bandenbranche voor de rubberfabrikanten laten spannen .. of zo.
Hoewel het verhaal vorig jaar aardig aannemelijk klonk hoor:
Omdat door de duitse slooppremie regeling de europese autofabrikanten zoveel nieuw rubber nodig hadden, stelden de rubber nieuwe winterbandenproductie zo veel mogelijk uit, waarna een vroege en heftige winter de vraag liet exploderen...
En zoals altijd met een seizoensproduct, bleek de capaciteit niet toereikend om aan de actuele vraag te voldoen... dat dient gewoon vooruit geproduceerd te worden..., anders dikke pech
Capaciteitsplanning, seizoens producten, praat me er niet van...
Maar zaten hier niet ook wat Vredestein planners/werknemers op het forum??
- Dennis Cavallino
Een groot probleem van de persberichten is dat ze op websites als Nu.nl op de 'voorpagina' komen te staan. Vroeger stond een bericht over winterbanden e.d. gewoon op pagina 33 in de krant. Nu leest iedereen het en dan heb je het er bij de koffie-automaat en kapper al snel over. Dat je in feite persberichten leest, weet iedereen, maar niemand lijkt 't zich te beseffen.
Op de radio valt dat ook op. Dit soort berichten worden soms gewoon een kwartier lang besproken, terwijl dat pas interessant zou zijn als het wettelijk verplicht wordt om winterbanden te nemen (en dan ronden we de discussie na een kwartier gewoon af, omdat alles er dan wel over is gezegd).
Winterbandjes voor onze C3 liggen klaar (na 't weekend gooi ik ze eronder). De Cherokee rijdt heel 't jaar op winterbandjes, alleen achter lijken 't meer regenbanden dus die ga ik nog wisselen.
Op de radio valt dat ook op. Dit soort berichten worden soms gewoon een kwartier lang besproken, terwijl dat pas interessant zou zijn als het wettelijk verplicht wordt om winterbanden te nemen (en dan ronden we de discussie na een kwartier gewoon af, omdat alles er dan wel over is gezegd).
Winterbandjes voor onze C3 liggen klaar (na 't weekend gooi ik ze eronder). De Cherokee rijdt heel 't jaar op winterbandjes, alleen achter lijken 't meer regenbanden dus die ga ik nog wisselen.
- Tristan
Blijf voorlopig nog lekker op de zomerslofjes rijden. Is nog veel te warm voor wintersloffen. 
- Martin van der Zwaard
+1
Slijten veel te hard nu.
Slijten veel te hard nu.
- dvh
2e week van Dec 10 dagen naar Sauerland/winterberg...
We hopen op sneeuw dus eind nov gaan de winterbanden om onze trouwe Focus oliestoker.
We hopen op sneeuw dus eind nov gaan de winterbanden om onze trouwe Focus oliestoker.
- Martin van der Zwaard
Ik heb ze al wel op de 106 gezet, maar die rijdt 100km per week dus dan slijt het wat minder snel allemaal.
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Voorlopig nog geen winter...
- Bijlagen
-
- weer.PNG (75.06 KiB) 1110 keer bekeken
-
Xave30
Ik stel het ook zo lang mogelijk uit. Pilot Sport's doen het nog super met deze temps.Tristan schreef:Blijf voorlopig nog lekker op de zomerslofjes rijden. Is nog veel te warm voor wintersloffen.
- Maus335i
Hoe veilig is het om (inderdaad) met zo'n 20 graden overdag en 11 graden 's nachts winterbanden onder je kar te schroeven?
-
Marco R.
Dat kan ik je morgen vertellen. Bij mij zitten ze er al onder nl.

-
M@rcel
Sinds vanmorgen ook winterwielen onder de dienstfiets.
Wagenparkbeheerder had besloten dat het maar Bridgestone Blizzak's voor de F10's moesten worden.
Wat een waardeloze troep is dat zeg.
De eerste meters dacht ik dat m'n wiellagers eruit lagen, eenmaal op snelheid was het echter weer normaal.
Dus vooral bij lagere snelheden lijkt het wel alsof ze enorm cuppen, maar ook als je achteruit rijdt beginnen ze te aardig te gieren.
We zijn nu bezig voor een oplossing, deze banden zijn in ieder geval onaanvaardbaar.
Wagenparkbeheerder had besloten dat het maar Bridgestone Blizzak's voor de F10's moesten worden.
Wat een waardeloze troep is dat zeg.
De eerste meters dacht ik dat m'n wiellagers eruit lagen, eenmaal op snelheid was het echter weer normaal.
Dus vooral bij lagere snelheden lijkt het wel alsof ze enorm cuppen, maar ook als je achteruit rijdt beginnen ze te aardig te gieren.
We zijn nu bezig voor een oplossing, deze banden zijn in ieder geval onaanvaardbaar.
- Knot
Pffff.. nu al winterbanden, hoe kan je dan nog ff los gaan op een normaal avondje, geen grip niks t.o.v. pilot sport's oid.
Nee, ik wacht wel tot ik niet meer dan de parkeerplaats weg kom en dan zet ik de krik er wel onder.
Nee, ik wacht wel tot ik niet meer dan de parkeerplaats weg kom en dan zet ik de krik er wel onder.
-
M@rcel
Ik vroeg mezelf deze ochtend ook af wat ik in hemelsnaam aan het doen was?
Stond in een heerlijk warm zonnetje te wachten terwijl ze binnen de winterbanden aan het wisselen waren.
Stond in een heerlijk warm zonnetje te wachten terwijl ze binnen de winterbanden aan het wisselen waren.