Mijn OPC caravan.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 18 okt 2011, 21:13

Onze OPC maar weer eens geupdate.!
Inmiddels de 410.7 Nm bereikt met een standaard intercooler. en fase1 EDS.Tuning
de auto loopt nog wel veel te reik maar is weer gunstig voor E85 Bio-Ethanol. +30%
Daar loopt ie trouwens prima op zonder problemen.
Is voor ons ook voordelig aangezien ik dit kan verkrijgen voor 0.83.5 euro,! de Ltr. In (FR.)
Overigens zal het vermogen ook toenemen met deze brandstof.
De Spec. zijn nu.
2.0 16v Turbo van de Astra H.
470cc injectoren
76.mm downpipe met 200cell Kat.
Force dumpvalve.
0 t/m 100 6.8 sec.
100 t/m 200 13.7 sec.
Verder nu werken aan een customize uitlaat vanaf de hoofdcat 76mm.dit moet al enige verbetering geven vanwege de obstipatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja de insiders wisten al dat het opeltje aardig door liep en dat is nu weer een beetje verbeterd. :wink:

Gr. Peter.
Laatst gewijzigd door gijzbed-opc op 01 nov 2011, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Richardt.
Berichten: 6767
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Richardt. » 18 okt 2011, 21:15

Jammer dat je ze zo weinig ziet als station.

Ik vind het heerlijke auto's en zeker in Arden Blue is het een positief opvallende verschijning :thumbup:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Rupie » 18 okt 2011, 21:35

Op hoeveel vermogen zit je nu Peter?

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 18 okt 2011, 22:00

Hoi Ruben!

Dat vermogen valt me nog iets tegen maar is ook te verwachten met een kleine intercooler.
En de obstipatie van de uitlaat lijn.
Het vermogen is op de bank 260.2 Pk met een hele rare grafiek.
Het beste ligt tussen de 4000 en 5500 touren,dan is ie ook heel erg snel.
Eigenlijk is de bedoeling om met zo weinig mogelijk geld te kijken wat er mogelijk is.
Je kan natuurlijk gelijk heel veel geld er tegen aan smijten en veel vermogen winnen maar volgens mij kan het ook op een wat conservatieve manier.
Het grootste probleem is dat hij nooit mag mager rijden bij vol vermogen dat is zowie zo verkeerde tuning.
maar dat zit er nog niet in.

Gr. Peter.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Niels » 19 okt 2011, 01:06

Nou nog ff een grotere intercooler en klaar ben je (lijkt me) :wink:

Lijkt me zeer onder gewaardeerde wagen zo'n OPC!

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4053
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Spijkerhard » 19 okt 2011, 12:00

Prachtig Peter, zo'n Wolf in Schaapskleren, daar houd ik van!

Bekende velgen ook op foto 3, heb ik ook nog een setje van liggen....

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door steve smith » 19 okt 2011, 17:53

Leuke auto. Maar 260pk en 410NM lijkt me meer dan zat voor die zielige remmetjes. maken ze daar niks behoorlijks voor?

Was tijdens Scuderia met Dick mee op pad in een verse Insignia OPC maar we waren best teleurgesteld in de "dikke" remmen die daar af fabriek op zaten....

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 19 okt 2011, 18:27

Spijkerhard(Han) :D
Ja de meeste rijders willen zich nog wel eens verslikken in de trekkracht van de OPC!

Steve. :D
Voor de openbare weg voldoen ze,maar het kan altijd beter!
Het circuit heb ik ook geen problemen gehad,maar ik rijd ook niet zo snel als jou :wink:
En de OPC insignia is een stuk zwaarder en heeft geen Move-it inderdaad.Dus dat zal best beter kunnen.
Maar dan zal alles ook duurder worden ala BMW.CSL.
Uitraard heb ik ook nog een verlanglijstje voor de auto. zoals de remmen.Maar Move-it is niet voor mij weggelegd. :(

Veel DF. :df: Peter.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28641
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Martijn_bmw » 19 okt 2011, 19:20

ik heb niet veel met Opel maar dit is wel een mooie uitzondering!

geweldig ding :thumbup:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Gijs Evo » 19 okt 2011, 19:43

Leuke sleeper :strong:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Joopieboy » 20 okt 2011, 23:08

Dat is een leuke auto zeg, en idd, behoorlijke sleeper ja!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Erik K. » 21 okt 2011, 09:53

Goeie berichten Peter! :thumbup:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2011, 21:53

Nice Peter :D

Was het trouwens een lastige klus die VKER te monteren?? Ik heb ook zo'n apparaat besteld bij EDS samen met zo'n harde inlaatpijp met dumpvalve. Als het goed is moet mn turbo dan iets makkelijker doorlopen.

Gebruikersavatar
Kevin20v
Berichten: 599
Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Kevin20v » 27 okt 2011, 21:47

Mooie mods hoor! :wave:

Gebruikersavatar
Patrick.K
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2011, 16:06

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Patrick.K » 31 okt 2011, 12:11

Ha, mede OPC-rijder!

Mooie exclusieve auto!!

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 05 jan 2014, 15:24

Update!!!.
Het motorblok ligt uit elkaar en de schade is duidelijk aanwezig en erger dan verwacht mag ik wel zeggen. :hmmz
De schade door E85 te rijden is groter als verwacht. Het experiment wat 2 jaar duurde is toch definitief tot een eind gekomen. Moet hierbij vermelden dat ik geen software verandering heb toegepast wat in principe natuurlijk dom was maar je moet je voorstellen dat alles stapsgewijs ging zonder enig probleem.
En natuurlijk het tanken van gemiddeld 0,85 cent per Ltr. was erg aantrekkelijk. :x


Zal wat foto neerzetten met mijn commentaar.

Afbeelding

De zuiger heeft een beste klapper gemaakt.

Afbeelding

Cilinderwand ook flink beschadigd. Zie rechtsboven in de foto.

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan de cilinderkop....??? Niet verwacht dit.. :swear

Afbeelding

Scheurtjes bij alle 4 de cilinders. ? Dus andere kop hier wilde ik niet meer mee rijden.

Afbeelding

Ook het onderblok was krom en was veel werk aan , moet ongelofelijk heet zijn geworden.
Maar is weer knap hersteld.

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de Update van de revisie , De Wiseco zuigers en stalen drijfstangen liggen al klaar.Nu nog bedenken wat voor turbo en intercooler ik ga nemen.
Als de zuigerbodem koeling is gemonteerd dan kan de opbouw beginnen.

Gr. peter.

:thumb

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door frank de jonge » 05 jan 2014, 15:39

Zow Peter!!! Dat is met aardig wat geweld gegaan zeg. Succes met de opbouw!!!

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 05 jan 2014, 15:44

Dank je Frank! :D
Hoop dat hij in het voorjaar weer rijd. :df:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Walter » 05 jan 2014, 17:44

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16621
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Bram » 05 jan 2014, 17:54

Misschien dit keer de auto wel mappen als je met E85 gaat rijden :hmmm:

Succes me de opbouw :)

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 05 jan 2014, 18:09

Idd... Bram dat is de beste optie.
Maar ik denk dat je daar er nog niet mee bent hoor. Ethanol geeft heel veel vermogen maar
neemt ook heel veel van je motor ook gemapt...
De temp zijn dus danig anders en geeft zoveel verontreinigingen in je brandstofsysteem dat ik het niemand zal aanraden.
Ook in de Supercar Challence is alleen Toon Troeien van AT Motorsport nog over gebleven om hiermee te rijden.
Het is een heel ingewikkelde brandstof om langdurig mee te rijden.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door frank de jonge » 05 jan 2014, 19:44

Dus straks gewoon weer 98 erin :)

LEH turbo? of wat anders? Want die LEH turbo's zijn ook niet echt heel betrouwbaar. Lees nogal veel over rokende turbo's op het opel forum. Zijn wel gevoelig. Garret eronder?

Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door gijzbed-opc » 05 jan 2014, 20:00

Frank!
De turbo's zijn best wel goed hoor! Degene die ik heb LEH is nog geen 10000 km ver en functioneerde goed.
Het probleem bij Opel is de klepzittingen die uitdrogen waardoor ze gaan roken.
Ook dat was verholpen en de wagen was super snel.
Maar ben te lang met ethanol door gegaan zonder de nodige aanpassingen.
Ethanol vraagt 30% meer brandstof en niet alleen dat het vraagt ook een dubbele brandstofpomp omdat
Ethanol veel moeilijker is te verplaatsen dan Benzine.
Dan heb je nog de corrosiviteit die je brandstof systeem aantasten en vervuilen. Aluminium onderdelen zijn gevoelig en worden stroef waardoor de doorgang ook weer moeilijker verloopt.
En ja het word weer gewoon 98 of 103 oktan van Aral met een turbo die erbij past.

Gr. peter.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Niels » 05 jan 2014, 20:12

Interessant experiment :wink: Maar een beste schade zeg :duh:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16621
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Mijn OPC caravan.

Bericht door Bram » 05 jan 2014, 20:17

Hadden er ook geen grotere injectoren in gemoeten? Ik had ooit eens het idee om de Impreza om te bouwen naar E85 en ik moest dan onder andere 1000cc injectoren plaatsen.

Anyway, hoop voor je dat het allemaal voor enigszins schappelijke kosten te repareren is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Enrico, Majestic-12 [Bot], Martijn M, matthyssie, Sidney, TurboClouseau, Wout309t en 1 gast