Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jorik

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Jorik » 21 sep 2011, 00:03

Mocht je je nog een keer vervelen Robin: Wij zijn zaterdag wezen ATV'en bij Florence, zo'n 30 mijl ten zuidoosten van Phoenix. Tocht duurt ongeveer 3,5 a 4 uur en je vlamt dwars door de woestijn. Zitten wel wat uitdagende stukken bij en het uitzicht is fantastisch! Kost je geloof ik $116 p.p.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 sep 2011, 01:14

Dat verhaal van die Explorer vergeet je nooit weer Robin :D , al zie je dat op het moment zelf toch anders.

Zit nu zelf op het vliegveld van Denver te wachten op het vliegtuig. Vakantie was su-per :wave: . Omdat ik natuurlijk wel alleen op stap was had ik er van tevoren niet al te hoge verwachtingen van (wat gezien de kostprijs achteraf bekeken wel gemogen had, damn wat kost het stiekem een geld :P ) maar alle verwachtingen zijn weer ruimschoots overtroffen :ken ik jou: . Heeft ook met amerikanen te maken: vaak zijn we wel te porren voor een praatje (ze beginnen vaak vanzelf tegen je aan te lullen). Heb me echt geen moment alleen of wat dan ook gevoeld en tja, dan kom je vanzelf in een goede vakantieflow. Challenger hielp ook enkele keren mee, alleen maar lovende reacties op gehad (cool car dude!). Eigenlijk raar dat je ze niet veel meer ziet want denk dat ik er al met al 5 gezien heb ofzo. Ding heeft geen klap verkeerd gegeven, drift prima op gravelroads en het enige wat ik DIRECT zou veranderen zijn de remmen want die kunnen de dikke 1700 kg absoluut niet de baas. Het is dan ook meer een (heerlijke!) cruiser en als je 'm als dusdanig beschouwd voldeed ie prima. Zit (en ligt :mrgreen: ) prima, kon ik van de mustang niet zeggen.

Voor de liefhebbers mijn uiteindelijke route (pak google maps er maar bij want de meeste plaatsen zeggen je helemaal niks). Dit wil overigens niet zeggen dat alle dorpen milestones zijn; vaak kwam ik er terecht omdat het donker begon te worden en ik nog een slaapplek moest hebben. My type of planning.

Dag 1: Portland - Mt. Hood - Portland
Dag 2: Portland - Multnomah Falls - Bonnevile dam - Portland
Dag 3: Portland - Vernonia (geweldige wegen gaan er naar dat dorpje)
Dag 4: Vernonia - Astoria (leuke uitkijktoren met geweldig uitzicht over de Columbia Gorge River, op weg daar naartoe ook nog bij het lewis & clark state park geweest voor wat cultuursnuiven)
Dag 5: Astoria - Mt. St. Helens (gave plek trouwens) - Castle Rock
Dag 6: Castle Rock - Mt. Rainier (Paradise) (superplek trouwens!) - camping in the middle of nowhere
Dag 7: Camping in the middle of nowhere - Banden flink gegeseld - Hermiston (lokale races bekeken op een mini-oval)
Dag 8: Hermiston - Enterprise
Dag 9: Gehiked (22 km) in Enterprise/Joseph omgeving (schitterend daar)
Dag 10: Enterprise - Jetboaten + zwemmen in de Snake River - Cambridge (geweldige wegen trouwens, zal nog een filmpje proberen samen te stellen van de wegen aldaar)
Dag 11: Cambridge - Raften :hungry: - genieten van Idaho - Stanley
Dag 12: Stanley - Grant Teton (kamperen, Jackson is namelijk DUUR (en oja, vol als je niet reserveert :tong: )
Dag 13: Grant Teton opgesjouwd (16 km), slangetje gezien en naar Dubois in mijn favoriete state: Wyoming gereden (waanzinnige omgeving)
Dag 14: Dubois - Vernal in Utah gereden (Utah? dat was toch niet de bedoeling :zwijntje: ). Zag dat daar een 'dinassaur national monument' was en had in mijn 'planning' nog ruimte voor.
Dag 15: Vernal - Dinassaur national monument - Steamboat springs
Dag 16: Steamboat Springs - Denver.

In de meeste plaatsen leuke mensen ontmoet, beetje geouwehoerd, beetje bier gedronken enfin, gezellig gehad dus. Heel veel gezien, heel veel gedaan en uiteindelijk bleef de teller 3115 mijl (!) staan, waarmee ik naar verhouding net iets meer dan de vorige keer gereden heb. Gezien de tijd had ik misschien net zo handig een roundtrip vanuit Portland kunnen doen maarja, als ik dan weer zie wat ik dan gemist zou hebben (Grant Teton, Wyoming, paar uurtjes 'red-rock-state-Utah') dan is het de zak met knaken weer bigtime waard geweest! De foto's post ik later, ik lijk namelijk een gedeeltelijke HDD-crash gehad te hebben :? .

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 sep 2011, 02:01

Fijne vlucht terug Gerdinand!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 05:54

@Jorik: Tsja, zoals beschreven; de liquide middelen gaan een beetje te hard voor een arme student als ik. ;) Maar bedankt voor de tip, houd hem even in gedachten! :) Misschien aankomende zaterdag even een middagje naar Sedona. Jij alweer in Tucson?

@Gerdinand: Haha, klopt. Ach, ik vond het op dat moment ook wel grappig. Het is natuurlijk eventjes klote, maar ja, je kan er toch niets aan doen, dus dan maar het beste er van maken. :D

En je verhaal; ja, prachtig! Ben zeer benieuwd naar de foto's! :) Ik ga zo even de foto's van mijn iPhone overzetten naar de MacBook, dan zal ik hier ook wel wat posten. :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 sep 2011, 09:07

In Peach Springs kregen wij een lampje dat we een lekke band hadden. Nou ik was blij dat we Kingman bereikten om ff aan te geven wat voor gat PS is :lol: Wel de lekkerste hamburgers uit de hele vakantie gehad trouwens daar in PS! Mooie verhalen verder Robin :D Keep em coming!

@Gerdinand: mooi tripje uiteindelijk!! Vernal zijn wij ook doorheen gekomen op weg van Yellowstone naar MOAB. Het dinosaurus National Monument hebben we uiteindelijk gelaten voor wat het was maar hebben nog wel ff getwijfeld.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 09:11

Thanks Niels. :)

Ben benieuwd wat ik nog meer ga mee maken. ;)

En ach, opzich is Kingman wel een gehucht ja, maar ze hebben nog wel wat ja. Peach Springs ken ik zo niet, maar klinkt nu al afgelegen/eenzaam. :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 21 sep 2011, 09:15

Wij reden van Flagstaff naar Las Vegas via PS om een beetje Route 66 te snuiven. Je komt dan bij Kingman uit zeg maar. :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 09:16

Duidelijk! :) Wat weet je nog van Flagstaff? Ben wel benieuwd wie hier nog meer is geweest. :)

Niels

Bericht door Niels » 21 sep 2011, 09:23

Niet veel :lol: Ik vertel het ook verkeerd want we zijn via Williams gegaan :oops:

In 2002 zijn wel vanuit Phoenix via Sedona, via Flagstaff naar GC gegaan. Van Flagstaff kan ik me niets meer herinneren eerlijk gezegd..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 09:39

Kan ik wel begrijpen hoor, zo groot is het hier niet. :mrgreen:

Jorik

Bericht door Jorik » 21 sep 2011, 11:27

Robin Hartog schreef:@Jorik: Tsja, zoals beschreven; de liquide middelen gaan een beetje te hard voor een arme student als ik. ;) Maar bedankt voor de tip, houd hem even in gedachten! :) Misschien aankomende zaterdag even een middagje naar Sedona. Jij alweer in Tucson?

@Gerdinand: Haha, klopt. Ach, ik vond het op dat moment ook wel grappig. Het is natuurlijk eventjes klote, maar ja, je kan er toch niets aan doen, dus dan maar het beste er van maken. :D

En je verhaal; ja, prachtig! Ben zeer benieuwd naar de foto's! :) Ik ga zo even de foto's van mijn iPhone overzetten naar de MacBook, dan zal ik hier ook wel wat posten. :)
Nee erger nog, zit alweer in NL :( Waren donderdag weer in Tucson, 14 dagen onderweg geweest en zon 2500 mijl gereden. Vanaf donderdag alleen maar zitten zuipen un Tucson en zaterdag ons "officiële afscheid" gehouden. ATV'en was daar onderdeel van ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 sep 2011, 13:07

Robin Hartog schreef:Duidelijk! :) Wat weet je nog van Flagstaff? Ben wel benieuwd wie hier nog meer is geweest. :)
Vriend van me heeft er een half jaar gestudeerd (inmiddels zo'n 2 jaar geleden). Overigens emigreert hij volgende week naar Amerika. Heeft aan zn studie daar een leuke vriendin overgehouden en gaat over 3 weken trouwen ;) Zal eens kijken of ik hem zover kan krijgen om hier eens te kijken of je te contacten :D

Zo kan het ook gaan :mrgreen:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 sep 2011, 18:02

Niels schreef:In Peach Springs kregen wij een lampje dat we een lekke band hadden. Nou ik was blij dat we Kingman bereikten om ff aan te geven wat voor gat PS is :lol: Wel de lekkerste hamburgers uit de hele vakantie gehad trouwens daar in PS! Mooie verhalen verder Robin :D Keep em coming!

@Gerdinand: mooi tripje uiteindelijk!! Vernal zijn wij ook doorheen gekomen op weg van Yellowstone naar MOAB. Het dinosaurus National Monument hebben we uiteindelijk gelaten voor wat het was maar hebben nog wel ff getwijfeld.

Het was op zich wel geinig maar meer dan een paar fossielen in de wand is het oorspronkelijke park niet. Ze hebben er schijnbaar een hele lap grond bij aangetrokken nu alleen om daar te komen moest ik 100 km heen-terug rijden en die had ik die dag net niet meer (avond er voor een beetje doorgezakt dus was niet om 7 uur wakker zeg maar). Heb her en der nog wel ruimte gelaten voor een volgende trip :tooth: . Alleen om niet te eenkennig te worden wil ik nu eerst wat anders proberen (Mexico ofzo). Dit kwam 'gestuurd toevallig' op mijn pad, als ik niet voor m'n werk er geweest was dan had ik de trip niet eens meegemaakt. In dat kader een geweldige bonus :piraatje: .

Tucson lijkt me ook nog een keer gaaf om te kijken, maar dan vooral vanwege dat vliegtuigkerkhof. Ik heb iets met spullen die voorbij hun economische levensduur zijn en dan staan te niksen. Ik probeer er dan altijd het verhaal bij te bedenken.

Niels

Bericht door Niels » 21 sep 2011, 20:12

Vliegtuig kerkhof lijkt me ook erg gaaf! :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 21:31

@Jorik: Autsj! Ga je nog wel terug naar de USA of is het echt voorlopig over zoals je in Vegas zei?

@Maurice: Ohja, dat heb je verteld ja! Haha, lijkt me leuk ja. ;) Vriendin hier tegen komen, trouwen en hierheen verhuizen gaat me dan wel iets te ver, maar hee, het kan altijd he! Leuk verhaal iig! :D

Jorik

Bericht door Jorik » 21 sep 2011, 23:07

G Kolkman schreef:Tucson lijkt me ook nog een keer gaaf om te kijken, maar dan vooral vanwege dat vliegtuigkerkhof. Ik heb iets met spullen die voorbij hun economische levensduur zijn en dan staan te niksen. Ik probeer er dan altijd het verhaal bij te bedenken.
Ja is wel gaaf om te zien. Bij het Pima air & space museum (ook wel lachen, staat ook veel spul) kun je zo'n tour boeken. Je gaat met een bus Davis-Monthan Airforce Base op en dan gelijk de boneyard in. Ze hebben een rij gemaakt met alle kisten die daar staan, kun je ze van dichtbij zien en krijg je er een verhaaltje bij. Daarna rij je nog een stuk langs en over het terrein waar al die kisten staan. Echt enorm gaaf en niet voor te stellen hoeveel kisten er wel niet staan.

Verder is er in Tucson niet echt heel veel spannends te doen. Het desert museum is wel gaaf (klik hier) en de Old Tucson filmstudio's zijn wel lachen om te zien.

Stukje ten noordoosten van Tucson ligt de Biosphere 2 (site van de biosphere en de wikipedia pagina), ook wel lachen om daar eens doorheen te banjeren en vooral het verhaal te horen wat er allemaal al heeft afgespeeld daar.
Robin Hartog schreef:@Jorik: Autsj! Ga je nog wel terug naar de USA of is het echt voorlopig over zoals je in Vegas zei?
Ja voorlopig wel. Vrijdag even met de grote baas babbelen...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 21 sep 2011, 23:10

Ha, Old Tucson studio's ben ik ook geweest de eerste keer dat ik in Amerika zat. :) Zeker wel leuk om even te bezoeken! :)

@Jorik: Hmm.. Hou me maar op de hoogte, ben wel benieuwd! :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 okt 2011, 07:42

Zo, weer een blogje getikt. :mrgreen: http://www.robinhartog.nl/wordpress/?p=187" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanksgiving in Hawaii vieren.. Ook fijn! :blink:

Niels

Bericht door Niels » 18 okt 2011, 20:51

Erg vervelend idd :hot:

Jorik

Bericht door Jorik » 18 okt 2011, 21:24

Eerst komt ie met een zielig verhaal:
Robin Hartog schreef:Tsja, zoals beschreven; de liquide middelen gaan een beetje te hard voor een arme student als ik. ;) ...
en dan...
Robin Hartog schreef:Thanksgiving in Hawaii vieren.. Ook fijn! :blink:
:hmmm:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 okt 2011, 21:29

Of niet :D .

Enjoy it while you can zeg ik dan Robin!!!! :vliegen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 okt 2011, 23:40

Hahaha, Jorik. :D

Door een combinatie van weinig uitgeven en heel slim je hotel boeken daar, kon ik het me nog wel veroorloven. ;)

@Xave: Oooh, dat komt wel goed! ;)

stefan740

Bericht door stefan740 » 19 okt 2011, 02:26

Robin Hartog schreef:Duidelijk! :) Wat weet je nog van Flagstaff? Ben wel benieuwd wie hier nog meer is geweest. :)
Na een zonsondergang bij de Grand Canyon vrij laat Flagstaff binnen komen rijden en dan natuurlijk eerst het verkeerde motel 6 tegenkomen. Daarna maar naar de goede op Butler Ave gereden. Was prima, wel duurste overnachting van de hele vakantie.
's Ochtend een goed ontbijt gehad in een goede tent die nog een 50/60 jaren stijl had en daarna lekker richting Vegas geknalt via de Hoover dam.

Nog even gezocht naar die ontbijttent maar vind hem zo gauw niet vinden. Flagstaff is nogal wat groter dan ik had gedacht als ik nu op Google maps kijk haha. Zal wel aan het feit liggen dat het donker was toen we aankwamen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 nov 2011, 22:37

Nog mensen die een vakantie naar Amerika plannen? Ik kan van harte Hawaii aanraden! Ben net gisteren teruggekomen van een 6 daagse trip daarheen. Man, wat een gaaf eiland. We hebben twee dagen lang scooters gehuurd en het eiland rondgetourt. Veel gezien van het eiland, met name de North Shore is prachtig om te zien. Witte stranden, hemelblauw water, helder water vooral, palmbomen.. Heerlijk!

Had mijn hotel in Waikiki Beach (Honolulu), paar blokken van het strand. En 1 blok van de main street door Honolulu (met alle winkels zoals Prada, Boss, Apple Store, Ferrari shop ;) , etc. etc.)

Lekker kleurtje gekregen, mocht ook wel, was daar 28 graden gemiddeld. :D

Eiland krijg van mij een 8,5/10. De mensen konden wel wat vriendelijker zeg maar, de prijzen ook. En er waren nogal wat wolkjes. Maargoed, dat kwam denk ik doordat ik in het regenseizoen was. (En alsnog maar 1 regendagje gehad. Jammer genoeg zat ik toen op de scooter..)

Oh, en FYI; de vlucht vanuit Phoenix duurde heen 6 uur en 10 minuten. Terug was het 5,5 uur. Dus het is ook prima te plannen samen met een andere bestemming op het vaste land. :)

En nog even een lame-ass fotootje van de zonsondergang erbij daar:

Afbeelding

Jorik

Bericht door Jorik » 19 dec 2011, 14:21

Per 1 februari zit ik weer voor onbepaalde tijd in Tucson, heuj! :drinking:

Plaats reactie