Opel Corsa OPC vanaf €29.195,-

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Is de Opel Corsa OPC (te) duur?

Nee, dit is een nette prijs voor een snelle Corsa.
1
4%
Ja, als je hem vergelijkt me de concurrentie (Fiesta St, Polo Gti enz)
17
61%
Gezien de concurrentie niet, maar ik zou het er zelf noooit voor geven!
8
29%
Nee, hier zou ik hem best voor kunnen kopen.
2
7%

Totaal aantal stemmen: 28

Knot

Bericht door Knot » 07 mar 2007, 12:31

Joop schreef:Voor mij een cooper S met een paar aardige velgen eronder en dakvlag met de tekst: "Opel Corsa OPC sucks..." als ze er zoveel voor durven te vragen.

Als ie net zo door de bocht heen gaat als de Astra OPC dan is het helemaal een rampenbak. Wat heb je aan een auto die zijn vermogen niet kwijt kan op de weg?
Joop, dat ligt aan de bestuurder he ;)

Verder wel ietswat te duur, 26k was mooi geweest, voor mij dan liever een stapje groter en minder dikke uitvoering (zoals de GTC 170pk).

Gino

Bericht door Gino » 07 mar 2007, 16:44

30K voor een clio is eigenlijk ook belachelijk, even groot plus hetzelfde vermogen. Toch zou ik bij de Clio een beter gevoel hebben denk ik.

Ik zou zo'n hatch uberhaupt nooit nieuw kopen.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 07 mar 2007, 17:47

Wat je ook ziet bij de (dure) Ibiza Curpa is dat hij ook niet wordt verkocht. Een auto in dezelfde klasse, duur maar niet extreem. Toch is het een auto die je in NL niet ziet... Met zijn prijs van € 29.000,- (27k + 2k opties) is hij ook gewoon te duur om verkocht te worden. De prestaties zijn verder wel okeej. 180 pk topsnelheid 230 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,3s.

Ze hebben de prijs van de Ibiza recentelijk in 2007 verlaagd naar
€ 24.595,- (vanaf) dit maakt hem wat interessanter maar ik denk nog steeds niet dat het storm gaat lopen bij de Seat dealer.

Om terug te komen op de Corsa Opc, voor die zelfde € 32.000,- koop je een Leon Fr 200pk met wat opties...

Dus ik ben bang dat je deze Corsa net zo weinig tegen gaat komen als zijn grote broer Gtc Opc. Ik denk dat Opel zijn prijs nooit hoger had moeten zetten als die van de Polo Gti!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 mar 2007, 19:45

Lijkt idd wat duur...
Redenen hierboven al gegeven :wink:

Toes

Bericht door Toes » 07 mar 2007, 20:25

Dat de corsa lelijk zou zijn is subjectief,kan je wel van iedere auto beweren maar smaken verschillen en bij het Opel design center zijn ze ook niet op hun achterhoofd gevallen dus zal er best een brede markt voor zijn..

Wat betreft wegligging kan je er pas iets over zeggen als je daadwerkelijk met de auto gestuurd hebt dus alles wat je zegt daarover zonder er een meter mee gereden te hebben werkt ook niet echt..

over de prijs,hmmm vindt het ook een hoop geld zeg,zou het nooit voor zo'n "klein" autotje uitgeven..maar als ik het wel had gedaan en de wegligging zou ruk zijn dan zou ik ook nog wel een duizend euro uit de kas trekken om er een fatsoenlijke demper/verenset onder te laten schroeven...

Maar goed,mijn verhaaltje natuurlijk met een korreltje zout nemen want tja,ben natuurlijk wel een Opel freak :wink: ..

Joop

Bericht door Joop » 07 mar 2007, 20:32

Knot schreef:...
Joop, dat ligt aan de bestuurder he ;)

Verder wel ietswat te duur, 26k was mooi geweest, voor mij dan liever een stapje groter en minder dikke uitvoering (zoals de GTC 170pk).
O, ik heb zo'n hekel aan onderstuur: levensgevaarlijk! :lol:

Iedere keer als ik in een FWD auto stap, moet ik me er steeds weer van bewust maken, dat ik iets rustiger moet optrekken: heel vervelend anders die spinnende wielen

GTC is zeker de lekkerder rijdende van de twee (OPC vs. GTC)

Cupra R

Bericht door Cupra R » 07 mar 2007, 22:54

Mooi ding en hij zal waarschijnlijk sneller zijn als de meeste BMW's op het cirquit :P

Knot

Bericht door Knot » 08 mar 2007, 11:01

Joop,

De OPC is inderdaad wat overkill kwa vermogen maar een 170pk GTC schijnt wel lekker te rijden (lekkerder dan de 200pk zelfs, minder nerveus).

Mijn M3GT reed lekker, maar de GTC vind ik ook niet verkeerd hoor, zeker niet voor dagelijks gebruik.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 mar 2007, 11:31

Iemand al mee gereden? Zou best een bommetje kunnen zijn. Prijzen opmerkingen zijn onzinnig voor zover vergeleken wordt met 2000 of later.

Je moet auto's vergelijken met concurrenten, niet met vroeger. Alle opmerkingen hierover zijn dikke onzin. Maar ivm de concurrentie is hij gewoon duur.

Stel dat Opel hem zou aanbieden voor 26k ? Kijk, dat is nu eens spectaculair.

De Ibiza voor 24k: dat begint weer ergens op te lijken :)

Plaats reactie