Uitlaat zelf bouwen

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Uitlaat zelf bouwen

Bericht door Wim te Riet » 27 feb 2007, 12:36

Voor mijn Morris wil ik zelf een uitlaat bouwen.
Het is geen 'gangbaar' model als de Mini, dus speciale uitlaten zijn praktisch niet te koop.
Van een Mini heb ik een 'spaghetti' spruitstuk (LCB voor de kenners).
Daar wil ik een Y stukje voor kopen om de rest van de uitlaat in RVS uit te voeren.
Gezien de prijzen van RVS dempers bij EPS heb ik in overleg met een kennis besloten om ook de demper zelf uit RVS te maken.
Maar ik wil iets meer weten van dempers voor ik dat ga doen.

Kan iemand me raad geven?
Of weet iemand waar ik op het internet info kan vinden over het bouwen van uitlaatdempers?

De auto moet redelijk stil blijven, het is niet echt een racemonster...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 01 mar 2007, 00:45

Misschien heb je er wat aan en misschien ook niet :wink: even kijken onder universeel.

http://www.gkb-import.nl/zoeksimons/ind ... s001_1.htm

Wat betreft theoretische kennis omtrent uitlaat dempers en flow....... :cry: dat wordt zoeken ben ik bang. Misschien is het een idee voor je motorfiets dempers te gebruiken. Vaak klein van diameter en ook veelal in RVS uitgevoerd.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 01 mar 2007, 09:24

Kijk hier maar eens....
Jos Scheepers is een eerlijke vent die voor normale prijzen werkt.
Doe hem maar de groeten van Dex als je belt.... :wink:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 02 mar 2007, 10:36

http://www.paulkuppens-usaparts.nl/nede ... rlands.htm

Daar heb ik de uitlaat voor mijn Mazdatje laten maken, helemaal naar wens, ik wilde 2,5", een net eindstukje, geen kat, en een subtiele brom. "ik kan alles maken zei hij door de telefoon" daar eenmaal aangekomen bleek het inderdaad zo te zijn :P Voor 280€ was ik klaar. (uitlaat vanaf downpipe tot eindtip, in gealuminiseerd staal, zorgt voor betere afvoer van hitte als je het vergelijk met rvs, toen ik over roest begon, begon hij te lachen zei hij dat ik er levenslange garantie op doorroesten bij kreeg ;) )

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 07 mar 2007, 19:19


Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 07 mar 2007, 22:25

Een vriend van me heeft de uitlaat van z'n Espada bij EPS (uitlaten.com) laten maken. Vakwerk!
Maar mijn budget is iets krapper, dus ik steek zelf de handen uit de mouwen. Gun Gum helpt nu niet meer... Komend weekend moet ik er wat aan gaan doen... :(

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 10 mar 2007, 09:29

Op PH een goede tip gekregen: de eerste (en enige) demper moet voor 'midrange performance' niet in het midden (zoals nu het geval is) maar aan het eind van de uitlaat. Dat gaat dus gebeuren :)
Houdt wel in dat de demper onder de tank komt, hopelijk is er voldoende ruimte, maar dat zal wel lukken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SlowCo en 2 gasten