Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
911-lover

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door 911-lover » 16 okt 2011, 23:10

Iemand enig idee wat er allemaal loos was vandaag op de Schleife ?
We waren er vanmiddag tegen 12u , kochten ons kaartje en daar de ring op dat moment nog steeds dicht was na de gebruikelijke parkingwandel iets gaan eten in een naburig restaurant .
Heel de weg en het ronde punt stonden vol aanschuivenden .
Een uurtje later keerden we terug , maar zelfde verhaal .
Na wat rondlopen en wachten tegen 15.30u gaan vragen hoe het zat daar we bijna moesten vertrekken om de zoon tijdig terug te brengen .
Geen antwoord . Daar we al verschillende takelwagens met kapotte motoren , wagens en verschillende ambulances hadden zien vertrekken vroeg ik hoe lang het nog zou duren . Een half uur tot een uur was het antwoord . Mijn kaartje namen ze niet erug (al was het circuit dus al de hele dag dicht) en de geldigheid is tot einde dit jaar .(Dat haal ik dus nooit meer) .
Nog gewacht tot 16.15u maar zonder één beweging in het verkeer .
Even langs Brünchen gereden om snel wat wagens te fotografferen , hoorde ien zag ik de twee ringtaxi's passeren , maar dat was het dan ook . Verder niemand op de track . Velen hebben voor niets de hele dag gewacht en tickets gekocht . Als een ander evenement wordt afgelast wordt er steefds zonder morren terugbetaald . Niks dus voor de Schleife , al ben ik zeker dat ze de "gesloten" uren rijkelijk vergoed zullen krijgen door diegene die er de reden voor zijn .

Andre

Bericht door Andre » 16 okt 2011, 23:49

Vandaag met iemand gesproken die brokken heeft gehad op de ring.

Even 6500 euro betalen voor wat vangrails. Verzekering dekte die schade niet. Ik heb ook het idee dat ze nederlandse kentekens zien de tarieven ook drastisch omhoog gaan. Toevallig heb ik een kennis die in vangrails zit en voor 6500 euro zet hij heel wat meer nieuwe platen erin dan de Ring GMBH met hun absurde prijzen.

Afslepen even 300 euro en op een kar takelen 150 euro en zo gaat het maar door.

Ik waarschuw de mensen er maar even voor. Iedereen sjeest maar volgas door maar mocht het goed fout gaan heb je dit soort bedragen in het verschiet. Naast je eigen schade.

PD power

Bericht door PD power » 16 okt 2011, 23:56

Wij waren er om goed 8 uur, eerst ff ontbeten bij Hannes, daarna meteen naar boven, om een aantal ronden te rijden, het was heerlijk weer, daarna kwam de drukte op gang, met de verwachte problemen, wij zijn naar een schnitzel bij wehrseifen, naar zolder gegaan, achteraf een goede keus geweest.

Je koopt geen dagkaart, dus je hebt nog de gelegenheid deze tot het eind van het jaar op te maken, dat je geen geld terug krijgt is denk ik in dit geval gewoon volgens de regels, volgens mij is dit ook jaren al hetzelfde.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 okt 2011, 00:16

Andre schreef:Vandaag met iemand gesproken die brokken heeft gehad op de ring.

Even 6500 euro betalen voor wat vangrails. Verzekering dekte die schade niet. Ik heb ook het idee dat ze nederlandse kentekens zien de tarieven ook drastisch omhoog gaan. Toevallig heb ik een kennis die in vangrails zit en voor 6500 euro zet hij heel wat meer nieuwe platen erin dan de Ring GMBH met hun absurde prijzen.

Afslepen even 300 euro en op een kar takelen 150 euro en zo gaat het maar door.

Ik waarschuw de mensen er maar even voor. Iedereen sjeest maar volgas door maar mocht het goed fout gaan heb je dit soort bedragen in het verschiet. Naast je eigen schade.
wellicht dat ze de tijd wat mee rekenen dat de baan niet gebruikt kan worden en dus inkomsten verlies voor hen?
het zijn inderdaad niet zomaar bedragen die je uit je achterzak trekt...

911-lover

Bericht door 911-lover » 17 okt 2011, 01:02

Maar als iemand dan een ticketje op de middag gekocht heeft en de hele namiddag de baan dicht is ondanks een fatsoenlijke uitleg van de koper dat hij dit jaar (want zolang is het ticketje nog bruikbaar) niet meer kan terugkomen (straks is het winter en de baan dicht) weigeren van het terug te nemen (en ik ben niet de enige die er vandaag was) is toch duidelijk dat ondanks dat ze bedragen aanrekenen voor het sluiten van het circuit gewoon verder aan kassa kassa denken en van twee wallen eten zonder schaamte .

stefan740

Bericht door stefan740 » 17 okt 2011, 01:35

Even te koop zetten hier en je haalt 2/3 van je geld er weer uit.

Geld teruggeven :rolling: Lees hier eens wat vaker mee, echt niemand heeft wat positiefs te zeggen over het management en de manier waarop ze hun toko runnen.

PD power

Bericht door PD power » 17 okt 2011, 07:51

stefan740 schreef:Even te koop zetten hier en je haalt 2/3 van je geld er weer uit.

Geld teruggeven :rolling: Lees hier eens wat vaker mee, echt niemand heeft wat positiefs te zeggen over het management en de manier waarop ze hun toko runnen.
Dit beleid, was met het vorig managment niet anders.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 17 okt 2011, 10:53

911-lover,

Wat er loos was? Just a normal sunny sunday @ the Nordschleife..... Helaas zijn dit soort lange baansluitingen te verwachten op de zondagen dat er ook nog eens mooi weer wordt voorspeld. Baan was dicht van ca. 10.45-11.30, 11.50-13.20 en 14.00-16.50u... Oftewel: tussen 11 en 17u is hij 5 uur dicht geweest. Lange middagsluiting werd veroorzaakt door een Audi die het ondanks zwaar olieverlies toch nodig vond om vele kilometers door te rijden. Een zeer lang oliespoor was het gevolg...

Geld terug zou mooi zijn, maar helaas is dat niet de werkelijkheid.

JP

Bericht door JP » 17 okt 2011, 19:00

Daarom maar de luxe genomen om lekker vandaag af te rijden naar de Ring en in alle relatieve rust wat rondjes te draaien....

Het kan dus wel.... :df:

PD power

Bericht door PD power » 17 okt 2011, 19:23

Paskal schreef:911-lover,

Wat er loos was? Just a normal sunny sunday @ the Nordschleife..... Helaas zijn dit soort lange baansluitingen te verwachten op de zondagen dat er ook nog eens mooi weer wordt voorspeld. Baan was dicht van ca. 10.45-11.30, 11.50-13.20 en 14.00-16.50u... Oftewel: tussen 11 en 17u is hij 5 uur dicht geweest. Lange middagsluiting werd veroorzaakt door een Audi die het ondanks zwaar olieverlies toch nodig vond om vele kilometers door te rijden. Een zeer lang oliespoor was het gevolg...

Geld terug zou mooi zijn, maar helaas is dat niet de werkelijkheid.
Idd Paskal, de baan was net weer open, stond even bij oprijplek adenau te kijken, toen er een heftig rokende audi quatro langskwam, kan dit ook niet echt waarderen.

KW

Bericht door KW » 17 okt 2011, 22:09

stefan740 schreef:Even te koop zetten hier en je haalt 2/3 van je geld er weer uit.
Idd, genoeg mensen die dit jaar echt nog wel een keer die kant in gaan :)
(ik waarschijnlijk niet)

Paskal schreef: Lange middagsluiting werd veroorzaakt door een Audi die het ondanks zwaar olieverlies toch nodig vond om vele kilometers door te rijden. Een zeer lang oliespoor was het gevolg...
Ah ja, het is weer es zo ver... :bag:

Ben daar ook een keer een dag geweest dat er een auto een oliespoor legede van begin Wippermann tot halverwege Brunnchen-Eiskurve. Met name Eschbach was een 'spektakel' van langzaam rijdende en toch flink glijdende auto's. Enkelen een zachte tik tegen de vangrails. Gelukkig geen ernstige ongevallen die dag. Ik had al 2 rondes gekocht maar moest daar nog aan beginnen. Heb daar toch even mee gewacht, en precies dat stuk even rustig aan gedaan beide laps. Niks meer van gladheid gemerkt of gezien bij anderen, maar ik ga dat risico toch niet lopen als ik weet dat het 2 uur eerder spekglad was.

911-lover

Bericht door 911-lover » 18 okt 2011, 00:47

Thx voor de uitleg Pascal .
En ach , het gaat niet om die 24€ , want had ik wel gereden was het ook op , maar dan had ike r 10 minuten plezier van gehad .
Het gaat enkel om een principe .
Als ik aanbetaalde diensten niet kan leveren ( om welke reden dan ook) MOET ik het geld terugbetalen of in overeenkomst met de klant hem de mogelijheid geven soortgelijke diensten op zijn gekozen tijdstip te leveren . Doe ik dit niet , heb ik een rechtszaak (die ik verlies) aan mijn broek .
Ik zal zien of ik nog kan gaan ( vrees ervoor door het erg drukke beroepsleven) maar het kaartje is misschien een stimulans om het toch nog eens te wagen dit jaar

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 18 okt 2011, 07:34

Ik kreeg via het youtube videotje nog een paar foto's van een mede scuderist vanuit pflanzgarten :banging:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 18 okt 2011, 07:44

Andre schreef:Gerwin ik denk dat je voor regen beter Michelin PS2 straatbanden kunt gebruiken. Die semi s houden misschien iets langer grip. Maar iedere keer dat abrupte uitbreken bied geen vertrouwen en zeker op de ring niet.

Je ziet ook als je in de ABS remt dat ze bijna niet meer vertragen in de regen.

Een extra setje wielen met PS2 banden voor de regen is geen overbodige luxe.
thanks, goed dat je het zegt, ik heb het zelf niet zo in de gaten dat abrupte uitbreken. Ik vind banden/auto in mijn beleving best veel feedback geven. Dit is natuurlijk een rondje waarbij je het overstuur bewust ook een beetje oproept.

Ik vind deze banden juist wel fijn in de regen. Ken jij ze? (Pirelli zero corse system). Echt een stuk beter dan de michelin cups in de regen(hoewel ik daar ook van vind dat veel mensen overdreven spastisch doen over cups in het nat. Eigenlijk alleen met staand water heb je dat het wat onvoorspelbaar wordt).

maar ik zal er zeker eens een setje ps tegenaangooien. Is dat de beste regen/straatband?

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2011, 08:18

PS2 vond ik wel het meest communiceren. Een RE050a vind ik nog meer grip hebben in de regen maar die laat met minder feedback spontaner los uiteindelijk. Setje PS2 lijkt me prima voor een natte ring.

yorick

Bericht door yorick » 18 okt 2011, 10:03

Prachtige platen, actie platen zijn het best :angel:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2011, 10:16

fraaie platen, mooi de bocht door...hey, nat en blad = glad

Andre

Bericht door Andre » 18 okt 2011, 10:25

RE050 of PS2 zijn allebei goed in de regen.

Heb wel eens met een semi slick pirelli gereden het karakter van de meeste semi zijn het zelfde. Lang grip houden en abrupt los laten in de regen.

De ring heeft niet veel ruimte voor marge. Daar zou ik liever een band hebben die geleidelijk zijn grip verliest.

Gerwin ik zou het gewoon een keer testen. Je eigen mening telt altijd het zwaarste.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2011, 11:56

Ik heb alleen de gewone Pirelli Corsa gehad, gewoon nat wegdek deden ze het prima maar staand water vond ik een ramp.

Maar Corsa System heeft wat meer lengtegroeven, denk dat die alweer een stukje beter zijn.

MathijsRC

Bericht door MathijsRC » 19 okt 2011, 08:44

Afbeelding

Event: Nordschleife Touristenfahrten
Date: 2011-10-16

-

Pictures: 506
Link to pictures: http://mbmedia.nl/pictures/159-nordschl ... 2011-10-16

-

Preview pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest van de foto's: http://mbmedia.nl/pictures/159-nordschl ... 2011-10-16

Enrico

Bericht door Enrico » 19 okt 2011, 13:22

Afbeelding

wortels op 4 wielen :D

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 19 okt 2011, 13:49

Andre schreef:RE050 of PS2 zijn allebei goed in de regen.

Heb wel eens met een semi slick pirelli gereden het karakter van de meeste semi zijn het zelfde. Lang grip houden en abrupt los laten in de regen.

De ring heeft niet veel ruimte voor marge. Daar zou ik liever een band hebben die geleidelijk zijn grip verliest.

Gerwin ik zou het gewoon een keer testen. Je eigen mening telt altijd het zwaarste.
Hoe zou een michilin supersport zich houden in de regen? Zou qua droog grip een beetje tussen ps2 en psc moeten zitten. Qua profiel ziet het er uit alsof het in elk geval beter afwatert dan een psc.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 okt 2011, 17:19

Tom van H. schreef:
Andre schreef:RE050 of PS2 zijn allebei goed in de regen.

Hoe zou een michilin supersport zich houden in de regen? Zou qua droog grip een beetje tussen ps2 en psc moeten zitten. Qua profiel ziet het er uit alsof het in elk geval beter afwatert dan een psc.
Bart's Z4M staat op PSS. Is goed te rijden op nat, maar het profiel is wel snel vol. EN als er 2mm af is verdwijnen er veel dwarsgroeven. Natte grip is prima van een PSS zolang er geen water staat, veel beter dan PS2, en wat beter dan Cups. Alleen staand water is kansloos, en dat is nou juist waar die gekke Corsa's het verbazend goed doen. Is ook logisch als je de profielen vergelijkt, zeker de voorste wateren prima af. En eerlijk gezegd heb ik liever een semi met een V-profiel dan een asymetrische straatband ala PS2/RE050A als er veel water ligt. Als het profiel vol is laten ze namelijk ineens los en herpakken niet zolang er water ligt.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 20 okt 2011, 14:28

Gerwin Ring schreef:Ik kreeg via het youtube videotje nog een paar foto's van een mede scuderist vanuit pflanzgarten :banging:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat is wel héél erg gaaf!

JP

Bericht door JP » 20 okt 2011, 14:50

Zie dat er de laatste dagen driftig door fabrikanten getest word Am Ring. Mijn vraag is; Waar gaan die eigenlijk de baan op/af? Is dat in T13?

Plaats reactie