BMW site en iPad !!!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

BMW site en iPad !!!!

Bericht door Macboy » 15 okt 2011, 21:39

Schandalig dat dit nog niet goed werkt. Prutsers. Kan niet eens een PDF downloaden.

Moest ik ff kwijt.

EDIT http://www.denieuwe1serie.nl/informatie ... 1serie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Joop

Re: BMW site en iPad !!!!

Bericht door Joop » 15 okt 2011, 22:12

...koop dan eerst eens een echte computer... :wink:

Martijn

Bericht door Martijn » 15 okt 2011, 22:56

Op m'n HP Touchpad doet ie het prima.

Leen

Bericht door Leen » 16 okt 2011, 10:20

Werkt toch prima met die link op je ipad?

WJ

Bericht door WJ » 16 okt 2011, 12:13

Werkt ook op me Iphone.

daNpy

Bericht door daNpy » 16 okt 2011, 12:32

Apple huilies die nergens mee om kunnen gaan :')

Macboy

Bericht door Macboy » 19 okt 2011, 01:55

Leen schreef:Werkt toch prima met die link op je ipad?
Das dus niet de BMW site

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 okt 2011, 02:46

Even naar die BMW 1-serie site gegaan op de iPhone, en... Wat een trage site zeg! Alle mensen..

Maar verder, kan beide brochures probleemloos downloaden hoor! ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 dec 2012, 10:09

Inmiddels een nieuwe BMW website. Lijkt beter te werken maar brochure downloaden lukt nog steeds niet.
Proberen ze het zelf niet uit met een ipad of zo ??

Luco

Bericht door Luco » 20 dec 2012, 10:14

Ja maar die hebben een ipad die niet van de vrachtwagen is gevallen :blink:

Snipe

Bericht door Snipe » 20 dec 2012, 10:33

Macboy schreef:Inmiddels een nieuwe BMW website. Lijkt beter te werken maar brochure downloaden lukt nog steeds niet.
Proberen ze het zelf niet uit met een ipad of zo ??
Bij BMW waren ze zo blij met hun nieuwe site dat ze er zelfs een persbericht tegenaan smeten.
München/Rijswijk. BMW Nederland lanceert vandaag een nieuwe website. Het vertrouwde www.bmw.nl heeft een compleet vernieuwd ontwerp en maakt gebruik van innovatieve digitale technologie. Het hart van de nieuwe website is de nu extra geavanceerde en visueel sterke car configurator, waarmee bezoekers van de website nog gemakkelijker de BMW van hun dromen kunnen samenstellen. De lancering van de nieuwe website is een belangrijk onderdeel van het Future Retail programma, waar hoogste klanttevredenheid het doel is.

In de speciale sectie ‘MyBMW’ kunnen nu configuraties en persoonsgegevens worden opgeslagen en beheerd. Het merendeel van klanten oriënteert zich via het internet voordat ze naar de dealer gaan en maken daarbij al een voorlopige keuze. Het is daardoor belangrijk om de verschillende contactmomenten met klanten en dealers naadloos op elkaar aan te laten sluiten.

Personalisering
De state-of-the-art car configurator met 360° exterieur, interieur en zelfs Night Vision is een belangrijk aspect van de nieuwe site en bevat alle informatie die nodig is om een BMW samen te stellen en een afgewogen keuze te maken. De ‘MyBMW’ sectie biedt gebruikers informatie op maat over BMW en attendeert hen op nieuwe producten en diensten die het beste passen bij hun aangemaakte profiel. Geconfigureerde auto’s kunnen worden opgeslagen en gedeeld met vrienden via social media. Gebruikers kunnen gemakkelijk contactinformatie vinden en direct een brochure of een proefrit aanvragen.

De website is op basis van een nieuw ontwikkeld high-tech platform met tien keer zoveel beelden en volledig nieuwe en herschreven content, een belangrijk kanaal voor BMW om huidige en potentiële klanten te bereiken.

Ulrich Lenz, Hoofd Interactive Marketing van BMW Group: “Gepersonaliseerde informatie, in combinatie met krachtige, mediageschikte merkbeleving, is de sleutel tot klantgerichtheid. De basis is onze intuïtieve configurator, waarmee klanten op een aangename en duidelijke manier hun droomauto kunnen configureren. Zij kunnen kiezen uit de volledige BMW line-up en een groot scala aan opties, die altijd vergezeld gaan met specifieke financieringsmogelijkheden".

Naast de nieuwe en verbeterde content en technologie voor nog meer gebruikersgemak en snelheid, is ook het ontwerp van de website vernieuwd. Het nieuwe ontwerp wordt gekenmerkt door een eenvoudige lay-out, geplaatst op een overwegend witte achtergrond met grote controle-elementen. Mooie beelden van producten en merkthema’s worden aangevuld met een accessoireshowroom, After Sales aanbiedingen en een BMW serviceomgeving met een uitgebreide nieuws - en evenementensectie.

De nieuwe BMW website werd ontwikkeld met behulp van de verkregen waardevolle feedback na het lanceren van de nieuwe website in Oostenrijk, die nu ongeveer een jaar online is. Deze gebruiksresultaten en verbeterpunten waren waardevolle verbeter- en leerpunten voor de uitrol van deze nieuwe website in Nederlnad. Naast Nederland lanceren ook Duitsland en het Verenigd Koninkrijk deze week hun nieuwe website. Andere landen volgen in 2013.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 dec 2012, 11:49

Flinke vooruitgang de nieuwe site. Configurator stukken beter en het zoeken naar een gebruikte veel overzichtelijker.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2012, 11:52

Zoeken naar een gebruikte auto op BMW.nl is hetzelfde als zeepjes bukken in een gevangenis :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 dec 2012, 11:55

Zelf ondervonden zo te horen? :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2012, 11:56

Nu de Beier nog eens een nieuwe site. De huidige is ook vrij treurig, past niet bij zo'n premium merk.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2012, 11:58

Nou idd, 2 keer flink genaaid.. Daar stink ik niet weer in. Die BMW premium cars.. ik geloof het wel.. standaard gewoon een paar duizend euro te duur dan wat een auto marktconform hoort te kosten. En die 2 jaar garantie is gewoon een te duur betaalde verzekering.

Andre

Bericht door Andre » 20 dec 2012, 11:59

Was een vraag in ik hou van holland op tv.

Welke beroepen hebben nederlanders het minste vertrouwen in.

Op plek 4

Autoverkopers.

:)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 dec 2012, 13:01

RVV schreef:Nou idd, 2 keer flink genaaid.. Daar stink ik niet weer in. Die BMW premium cars.. ik geloof het wel.. standaard gewoon een paar duizend euro te duur dan wat een auto marktconform hoort te kosten. En die 2 jaar garantie is gewoon een te duur betaalde verzekering.
Beetje erg kort door de bocht Rico. Vanachter de schermen kijkende is er naar mijn mening wel degelijk een verschil in een PS auto en een auto die bij garage bal op het dak koopt.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2012, 13:17

Chris, natuurlijk is er verschil en het belangrijkste en grootste verschil is een stuk zekerheid. Je betaald bij een PS auto ook voor de zekerheid en de daaraangekoppelde garantie. De zekerheid dat het BMW systeem de auto 100% garandeerd als een kwaliteitsauto.

Maar daar tegenover staat dat de auto qua marktwaarde overprijst is. En die te hoge prijs zie je niet terug in een hogere restwaarde. Zelfs niet, en misschien vind ik dat nog wel het meest kwalijke bij de BMW dealer zelf. Ik heb regelmatig in het verleden geinformeerd bij diverse BMW dealers en daarbij mijn in te ruilen auto met huisselectie garantie (toen) aangeboden. Je kunt er wel 10 huisselectiegaranties op hebben maar het heeft geen invloed op de inruilwaarde. Die is over het algemeen gewoon marktconform.. als je wilt weten wat die waarde is? gewoon even autodna.nl gebruiken. Wat een auto doet bij inkoop/inruil, je krijgt gewoon de handelsprijs met een beetje geluk iets meer als je een dikke aankoop doet. Maar afschrijven zul je.

Dat een auto bij garage bokkie wokkie geen zekerheid bied, ja daar ben ik ht met je eens. Maar net zo goed verkopen ze bij garage bokkie wokkie goede BMW's. De kunst is om er een BMW te kopen die gewoon goed is. Stukje onderzoek plegen, juiste voor informatie vergaren. Kost je wat meer werk, maar met enige aankoopervaring pik je de pareltjes er wel zelf uit. Zo heb ik ook mijn Z4 gekocht, (notabene een ex auto van een DF'er) bij garage bokkie wokkie.. en ook de 325i komt bij een bokkie wokkie toko vandaan. Maar ik wist wat ik kocht.. mijn voordeel? Beide auto's waren rond de 5000 euro tot 7500 goedkoper dan vergelijkbare auto's bij de BMW Premium selectie.

Het is een keuze natuurlijk.. Maar voor mij geen BMW's meer bij de BMW dealer als die marktconform TE duur zijn geprijst. En daar hebben ze een handje van. (wat ik ook wel begrijp).

Overigens ben ik zeker niet anti dealer hoor! Voor onderhoud ed ga ik altijd naar de BMW dealer toe.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 dec 2012, 15:26

Maar kan iemand mij vertellen of de nieuwe site geoptimaliseerd is voor PC in deze moderne tijden waar mensen steeds meer met tablets werken ?

Anders is het toch een fail eerste klas !

Rebel

Bericht door Rebel » 20 dec 2012, 15:29

Hoezo, zakelijk werkt toch bijna niemand met een tablet? En de rest van de bevolking kan toch geen BMW betalen...

Macboy

Bericht door Macboy » 20 dec 2012, 15:35

Als je in de baas zijn tijd surft heb je een punt maar ik ga er vanuit dat veel mensen de site ook privé of vanaf hun bank willen bekijken met iPad of ander tablet.

Het is gewoon in mijn ogen een fail om niet voor Apple te optimaliseren en alleen aan de PC markt te denken.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 dec 2012, 09:09

Inmiddels ontdekt dat er een [media inactief] knop op zit. Helaas is het configureren nog steeds niet optimaal maar je kunt nu dan wel het interieuraanzicht bekijken en configureren.

Het downloaden van een PDF brochure kan met een simpel trucje ontdek ik net: knop ingedrukt houden en dan openen in nieuw tabblad werkt wel :thumbup:

Plaats reactie