BMW 116i High Executive
Vorige auto:
Eindelijk een eigen ride
Altijd heb ik gezegd dat ik een auto zou kopen als ik een vaste baan zou hebben.
Aanstaande dinsdag ga ik aan het werk bij m'n job, en 'belofte' maakt schuld!
Afgelopen dinsdag 11 oktober 2011 m'n eerste eigen autootje gehaald, voluit:
Alfa Romeo 1.6 Twin Spark 16v Veloce Progression
Tijdelijke foto, morgen probeer ik nette platen te maken- Links de black bella, rechts m'n bedrijfs-combo, die ik zaterdag weer moet/mag inleveren.
-verwijderd
M'n eerste ervaring is positief. Echt een hele fijne auto om in te rijden. De Veloce, dus dat is de 88kW-versie (bestaat ook een 77kW-versie), dus 120pk, komt prima mee in het verkeer. Redelijk alert ook bij tussensprintjes. Fijn interieur, wat er bovendien nog netjes uitziet -foto volgt-. Stoelen zitten ook heerlijk. Lijkt wel beetje sportstoelen, maar kan ook gewoon standaard zijn, geen idee...
Buitenkant is wat minder netjes, zitten rondom wat krasjes en deukjes en veel wasstraat swirls. Motorisch en technisch is er niet op bezuinigd heb ik het idee en dat vond ik het belangrijkste. Maar het blijft Alfa dus het is gewoon afwachten hoeveel onderhoud er aan gaat komen.
De velgen zijn niet de mooiste en de grootste, ik zal de eerste zijn die dat erkent, maar voor nu kan ik er mee leven.
Heb er wel 'luxe' kentekenplaten op laten zetten.
Wat staat op de planning?
- poetsbeurt geven, kijken in hoeverre ik de lak beter kan maken (tips?);
- ovaal uitlaatsierstuk kopen, zit nu een kale pijp op;
- als de auto me langdurig bevalt wellicht deukjes in zijschermen op (laten) knappen;
- ben aan het twijfelen over winterbanden. Als ik dat doe wil ik deze velgen gebruiken voor de winterbam, en de zomerbanden om mooie velgen leggen;
- over de Ring rijden, en een sticker plakken.