"Nieuwe" Supercar gekocht. Corvette C6
- Downforce Hans
Re: "Nieuwe" Supercar gekocht.
Die eerste banden zou ik er gelijk af kwakken als het een Corvette is.........
-
Re: "Nieuwe" Supercar gekocht. Corvette C6
Hahaha, leuke reacties.
Het is inderdaad een Corvette, en ja je zou kunnen zeggen maar een C6.
Misschien is het niet in ieders ogen een supercar, hij ziet er wel zo uit in het echt, en hij rijdt echt geweldig.
Het prijs verschil met een Z06 vind ik te groot met wat je er voor terug krijgt.
De C6 is al zo supersnel, daar ben ik eerst wel tevreden mee.
Als de auto me echt gaat bevallen kan er altijd nog wel een z06 komen.
Maar het feit dat ik hem gekocht heb heeft zeker te maken met de uitzonderlijke staat, de vorige eigenaar is een piloot die er te weinig tijd voor had en er van af moest door ruimte gebrek voor zijn andere speeltjes.
Na de review van topgear dacht ik echt, dit kan geen goeie auto zijn.
Maar wat een onzin wordt daar gesproken, ik heb de auto nu zelf gereden...........
Schakelen doet ie lekker, en er zit een moderne bladveer onder, die niks meer met dat oude spul te maken heeft. Het dashbord van een c6 zie ik echt liever dan dat van een Porsche 993 maar je moet ervan houden.
Morgen ga ik hem ophalen, dak eraf en lekker rijden.
Heb er veel zin in.
Het is inderdaad een Corvette, en ja je zou kunnen zeggen maar een C6.
Misschien is het niet in ieders ogen een supercar, hij ziet er wel zo uit in het echt, en hij rijdt echt geweldig.
Het prijs verschil met een Z06 vind ik te groot met wat je er voor terug krijgt.
De C6 is al zo supersnel, daar ben ik eerst wel tevreden mee.
Als de auto me echt gaat bevallen kan er altijd nog wel een z06 komen.
Maar het feit dat ik hem gekocht heb heeft zeker te maken met de uitzonderlijke staat, de vorige eigenaar is een piloot die er te weinig tijd voor had en er van af moest door ruimte gebrek voor zijn andere speeltjes.
Na de review van topgear dacht ik echt, dit kan geen goeie auto zijn.
Maar wat een onzin wordt daar gesproken, ik heb de auto nu zelf gereden...........
Schakelen doet ie lekker, en er zit een moderne bladveer onder, die niks meer met dat oude spul te maken heeft. Het dashbord van een c6 zie ik echt liever dan dat van een Porsche 993 maar je moet ervan houden.
Morgen ga ik hem ophalen, dak eraf en lekker rijden.
Heb er veel zin in.

- Luca
Alvast veel rijplezier. Dikke auto hoor !!
-
is het een targa versie of een echte cabrio? verder, congrats! corvettes blijven stoer!
- MartijnGizmo
Gefeliciteerd met de aanschaf! Over dat 'maar' een C6: daar is helemaal niets mis mee, hij wordt ten onrechte een beetje ondergesneeuwd door alle aandacht voor de Z06. Zelfde zie je ook bij de gewone 911, met alle turbo's en GT3's...
-
@Jeroen, Het is een coupe met Targa dak die er helemaal uit kan. Morgen ga ik voor het eerst open rijden met de corvette , het wordt mooi weer
@MArtijn, Het maar las ik in de vorige reacties, en dat snap ik wel een beetje na de Z06.
Maar geloof me, ik heb heel wat auto's gereden de laatste tijd, waaronder gt3's, audi rs4, 911's, m5 enz....
Deze corvette heeft de meeste indruk gemaakt.
Het is lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest over een auto.

@MArtijn, Het maar las ik in de vorige reacties, en dat snap ik wel een beetje na de Z06.
Maar geloof me, ik heb heel wat auto's gereden de laatste tijd, waaronder gt3's, audi rs4, 911's, m5 enz....
Deze corvette heeft de meeste indruk gemaakt.
Het is lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest over een auto.
- Michel P
+1 heb er in gereden destijds bij de importeur en blok is zeer krachtig, veel plezier met je C6!MartijnGizmo schreef:Gefeliciteerd met de aanschaf! Over dat 'maar' een C6: daar is helemaal niets mis mee, hij wordt ten onrechte een beetje ondergesneeuwd door alle aandacht voor de Z06. Zelfde zie je ook bij de gewone 911, met alle turbo's en GT3's...
Michel
- Downforce Hans
Kan je na gaan als een z06 zou zijn geweest..........veel plezier met het open rijden.
-
@Hans, de Corvette is voor mij relatief nieuw na alle duitsers die ik heb gereden.Downforce Hans schreef:Kan je na gaan als een z06 zou zijn geweest..........veel plezier met het open rijden.
Mijn broer rijd 2 oude mustangs en heeft mij nu ook eindelijk in een v8.
Als de verliefdheid blijft komt er vanzelf een Z06, eerst maar eens een jaartje sturen.
- Thom
Wat Martijn zegt is helemaal waar. Wat een gave wagen in deze kleur, gefeliciteerd!
- Niels
- Auto: Prius+
De maar stond niet voor niet tussen " " hè
Mensen vinden een Z06 een "bang for the buck" maar eigenlijk is de C6 dat natuurlijk. Zeker in de gebruikte markt is zo'n auto goedkoop te noemen als je kijkt wat je er voor krijgt. Een instap model met 400pk , het moet niet gekker worden
Wat Martijn zegt, mensen noemen meteen de populaire versies maar dit is natuurlijk een serieus apparaat

Wat Martijn zegt, mensen noemen meteen de populaire versies maar dit is natuurlijk een serieus apparaat
-
OnlineMartijn_bmw
gefeliciteerd en veel plezier vandaag
het is in ieder geval mooi weer voor een rondje 

- MartijnGizmo
Dan kon ie niet open rijden...Downforce Hans schreef:Kan je na gaan als een z06 zou zijn geweest..........veel plezier met het open rijden.

- Downforce Hans
Toch 1 die wakker is........MartijnGizmo schreef:Dan kon ie niet open rijden...Downforce Hans schreef:Kan je na gaan als een z06 zou zijn geweest..........veel plezier met het open rijden.

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Kan wel hoor,
Denk alleen niet dat het de stijfheid van de body ten goede komt.
- MartijnGizmo
Maakt volgens mij niet extreem veel uit bij een Corvette ivm het frame...
- Downforce Hans
Precies, het dak is van dun polyester wat compleet geen dragende functie heeft.MartijnGizmo schreef:Maakt volgens mij niet extreem veel uit bij een Corvette ivm het frame...
Het frame van een c6 is wel anders want dat is gewoon van staal.
-
Vandaag eindelijk de c6 opgehaald, jongens wat een feest.
Het koppel is echt geweldig, je voelt de motor lekker door de wagen heen.
De vorige eigenaar is piloot en was vertraagd vanuit Paramaribo, dus het was nog even stressen of er wel kon worden overgeschreven. Uiteindelijk gelukt gelukkig.
Toen even naar iemand van het Corvette forum die me alles heeft uitgelegd over de auto, en gelijk een ritje in zijn corvette meegereden. Deze was opgevoerd naar +/- 475 pk. Hij reed de wagen al wat langer en heeft laten zien tot wat deze wagens in staat zijn. Heel indrukwekkend.
In de 2e versnelling wegrijden is geen probleem, af en toe weet ik niet in welke versnelling hij staat, er is altijd trekkracht ook in de hoge verzetten op lagere snelheden.
Zeker met het dak eraf is het net een cabrio, en met dit weer is het één groot feest.
Stoelverwarming en kachel op standje 10 en heerlijk genieten van de V8 en het zonnetje.
Mijn instap C6 is niet de snelste Corvette en heeft een stalen frame en geen magnesium onderdelen, maar als het zonnetje schijnt.................................
De reacties in zo'n vel rode Corvette zijn wel leuk, mensen vallen soms bijna van de fiets.
Even parkeren bij mc donalds en er staan gelijk mensen met foto toestelletjes omheen.
Dit was ik niet gewend in de 911.
De originele uitlaat is stil, alleen bij doortrekken komt er een flinke grom.
Gelukkig past de wagen in de schuur, hij staat nu lekker verwarmd, en wordt bij de nieuwe baas net zo vertroeteld als hij gewend was.
Het koppel is echt geweldig, je voelt de motor lekker door de wagen heen.
De vorige eigenaar is piloot en was vertraagd vanuit Paramaribo, dus het was nog even stressen of er wel kon worden overgeschreven. Uiteindelijk gelukt gelukkig.
Toen even naar iemand van het Corvette forum die me alles heeft uitgelegd over de auto, en gelijk een ritje in zijn corvette meegereden. Deze was opgevoerd naar +/- 475 pk. Hij reed de wagen al wat langer en heeft laten zien tot wat deze wagens in staat zijn. Heel indrukwekkend.
In de 2e versnelling wegrijden is geen probleem, af en toe weet ik niet in welke versnelling hij staat, er is altijd trekkracht ook in de hoge verzetten op lagere snelheden.
Zeker met het dak eraf is het net een cabrio, en met dit weer is het één groot feest.
Stoelverwarming en kachel op standje 10 en heerlijk genieten van de V8 en het zonnetje.
Mijn instap C6 is niet de snelste Corvette en heeft een stalen frame en geen magnesium onderdelen, maar als het zonnetje schijnt.................................
De reacties in zo'n vel rode Corvette zijn wel leuk, mensen vallen soms bijna van de fiets.
Even parkeren bij mc donalds en er staan gelijk mensen met foto toestelletjes omheen.
Dit was ik niet gewend in de 911.
De originele uitlaat is stil, alleen bij doortrekken komt er een flinke grom.
Gelukkig past de wagen in de schuur, hij staat nu lekker verwarmd, en wordt bij de nieuwe baas net zo vertroeteld als hij gewend was.
- Knot
Mooi hoor, C6... ff die klep in de uitlaat actief maken wat de Z06 ook heeft.
Have fun!
Have fun!
- Sperdy
Schitterende c6. "Corvette, a car with balls". True character. Lekker open ook. Goed gedaan, dikke funcar! Dat gedoe, over 'slappe carroserie' ik koffietafelpraat, dit is een sportkar, ook als targa!
- Ivo-v
Gaaf man,
Ik zie steeds meer Amerikaanse auto's voorbij komen, het is dat ik een kinderzitje kwijt moest anders stond er in plaats van de V ook een c6 voor de deur.
Ik zie steeds meer Amerikaanse auto's voorbij komen, het is dat ik een kinderzitje kwijt moest anders stond er in plaats van de V ook een c6 voor de deur.

-
- Auto: E63 M6
sorry voor het oftopic,ontopic hele dikke wagen heb je daar kan een dikke amerikaan zeker wel waarderen 

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Proficiat, blijft mooi zo,n Corvette 

-
Hee jongens,
Bedankt voor de leuke reacties.
Vandaag weer een superdag gehad, echt genieten van het mega koppel, elke keer weer zo lekker.
Ik heb de 911 nog even bestuurd vandaag, maar jongens wat een verschil.
Als je aan het koppel gaat wennen van de C6, voelen normale auto's langzaam.
De auto is redelijk zuinig, voor een 6 liter V8.
Ik kan nu al 1 op 8 rijden terwijl ik constant aan het genieten ben van de motor en niet een keer zuinig probeer te rijden.
Volgens andere c6 rijders is 1 op 12 mogelijk als je rekening houd met het gaspedaal.
De discussie hier over de Z06 die in alles beter is vind ik niet erg hoor, en dat ik in de instap budget C6 rijd vind ik humor. :drieling: Ik ben super tevreden met de wagen zoals hij nu is.
Het is echt een bruut monster.
Heb vandaag geprobeerd of hij echt de 300 haalt.
Het is door drukte in het verkeer niet gelukt, maar als ik merk hoe snel de wagen naar de 290 gaat moet de 300 er zeker inzitten.
Wat me verbaasd is dat de auto zo snel uitbreekt, de tractioncontrole laat best wel wat toe dus best wel gaaf.
De stille originele uitlaat bevalt me nu goed, maar een met een klepje zou wel een optie kunnen zijn.
Echt constant veel lawaai wordt niet mijn keus, ik heb gisteren mee gereden met iemand in een C6 met een Z06 uitlaat met klep. Die keus moet je wel houden, want als de klep open staat is het wel een herrie waar je af en toe ook vanaf wil.
Bedankt voor de leuke reacties.
Vandaag weer een superdag gehad, echt genieten van het mega koppel, elke keer weer zo lekker.
Ik heb de 911 nog even bestuurd vandaag, maar jongens wat een verschil.
Als je aan het koppel gaat wennen van de C6, voelen normale auto's langzaam.
De auto is redelijk zuinig, voor een 6 liter V8.
Ik kan nu al 1 op 8 rijden terwijl ik constant aan het genieten ben van de motor en niet een keer zuinig probeer te rijden.
Volgens andere c6 rijders is 1 op 12 mogelijk als je rekening houd met het gaspedaal.
De discussie hier over de Z06 die in alles beter is vind ik niet erg hoor, en dat ik in de instap budget C6 rijd vind ik humor. :drieling: Ik ben super tevreden met de wagen zoals hij nu is.
Het is echt een bruut monster.
Heb vandaag geprobeerd of hij echt de 300 haalt.
Het is door drukte in het verkeer niet gelukt, maar als ik merk hoe snel de wagen naar de 290 gaat moet de 300 er zeker inzitten.
Wat me verbaasd is dat de auto zo snel uitbreekt, de tractioncontrole laat best wel wat toe dus best wel gaaf.
De stille originele uitlaat bevalt me nu goed, maar een met een klepje zou wel een optie kunnen zijn.
Echt constant veel lawaai wordt niet mijn keus, ik heb gisteren mee gereden met iemand in een C6 met een Z06 uitlaat met klep. Die keus moet je wel houden, want als de klep open staat is het wel een herrie waar je af en toe ook vanaf wil.
-
nergens, maar ga ik gewoon vanuit voor het makkelijke