Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 okt 2011, 08:41

LOL@dvh. :D

Allemaal leuk en aardig zo'n lijstje met meest gesproken talen, maar de 'grootste' wereldtalen zijn Engels, Chinees, Spaans en Russisch, in wat voor volgorde ze dan ook in die grote lijst staan. Met Engels kun je redelijk terecht en zo niet dan kies je een van de andere drie(theoretisch), en daar zit geen Arabisch bij. :D

Juist áls leraar zou Metin beter moeten weten, maar hij is leraar, dan weet je 't wel. Geen onderwijzer, maar eigenwijzer.:kikker:

Elise

Bericht door Elise » 12 okt 2011, 10:34

Luco schreef:
Elise schreef:
Luco schreef:Hij is in ieder geval heel erg door de mand gevallen ja, ben blij dat ik er uiteindelijk niet op gestemd heb.
De grootste en meest fanatieke anti rokers zijn degene die zelf gestopt zijn met roken.
En diezelfde fanatieke indruk maak je op mij als jij over Wilders praat.....
Mag jij vinden, ben nooit een fanatieke wilders fan geweest, hij had mooie beloftes waar ik wel wat in zag, maar ja die liet die 1 dag na de verkiezingen al vallen, tot zover zijn beloftes en principes, en verder bedrijft die alleen symboolpolitiek.
Juist mede door zijn uitspraken wordt het met de dag harder met de tegenstellingen.
Ik zeg ook niet dat je ooit een fanatieke Wilders fan bent geweest, maar je geeft zelf aan er bijna op gestemd te hebben terwijl je nu je uit als de grootste anti Wilders poster op dit forum.
Opvallende tegenstelling....en vandaar mijn vergelijking met het roken.

Luco

Bericht door Luco » 12 okt 2011, 11:46

Als je dat anti Wilders vind, ik vind alleen dat die ontzettend door de mand is gevallen.

Robin

Bericht door Robin » 12 okt 2011, 11:51

Luco schreef:Als je dat anti Wilders vind, ik vind alleen dat die ontzettend door de mand is gevallen.
Doe even normaal, man. :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 okt 2011, 12:09

:rolling:

Metchu

Bericht door Metchu » 12 okt 2011, 12:15

Robin schreef:LOL@dvh. :D

Allemaal leuk en aardig zo'n lijstje met meest gesproken talen, maar de 'grootste' wereldtalen zijn Engels, Chinees, Spaans en Russisch, in wat voor volgorde ze dan ook in die grote lijst staan. Met Engels kun je redelijk terecht en zo niet dan kies je een van de andere drie(theoretisch), en daar zit geen Arabisch bij. :D

Juist áls leraar zou Metin beter moeten weten, maar hij is leraar, dan weet je 't wel. Geen onderwijzer, maar eigenwijzer.:kikker:
Klopt, geen Arabisch idd, maar na die 4 talen van jou, komt Turks :D maar genoeg hierover ;) lekker belangrijk ook! Wat ik kwalijker vind is dat de Vs en Iran in een clinch komen...

Luco

Bericht door Luco » 12 okt 2011, 12:22

Robin schreef:
Luco schreef:Als je dat anti Wilders vind, ik vind alleen dat die ontzettend door de mand is gevallen.
Doe even normaal, man. :kikker:
Doe zelf even normaal man :tong:

Robin

Bericht door Robin » 12 okt 2011, 12:23

Metchu schreef:
Robin schreef:LOL@dvh. :D

Klopt, geen Arabisch idd, maar na die 14 talen van jou, komt Turks :D maar genoeg hierover ;) lekker belangrijk ook! Wat ik kwalijker vind is dat de Vs en Iran in een clinch komen...
Inderdaad rekenwonder, op nr15. :coffee:

Ja die USA vs Iran. Ik woon liever in de USA. Jij? :tooth:

@Luco, geeft niks, je bent vaak erg origineel in je posts. :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 12 okt 2011, 12:31

Wat ik kwalijker vind is dat de Vs en Iran in een clinch komen...
Komen, of al zijn ?
Het valt me al mee dat er jaren terug niet een oorlog is uitgebroken tussen die 2.

Luco

Bericht door Luco » 12 okt 2011, 12:32

@Robin
Herhalen is de kracht van een boodschap :tong: :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 12 okt 2011, 13:13

Damn eigenwijze leraren... Da's het ergste soort...

Robin

Bericht door Robin » 12 okt 2011, 13:21

RVV schreef:Damn eigenwijze leraren... Da's het ergste soort...
Pleonasme.

Tom

Bericht door Tom » 13 okt 2011, 20:35

http://www.omroepbrabant.nl/?news/16302 ... Breda.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2011, 20:58

boeien ze zo'n vent niet dan? of boeit dat ze niet...

hopelijk is ie ontsnapt naar z'n "vaderland" zijn wij er van af :ongeveer als:
mogen ze hem houde daar.

Marty

Bericht door Marty » 14 okt 2011, 08:58

Het houdt ook niet op he, ze verzinnen iedere keer weer iets wat nog idioter is.

http://degidsfm.vara.nl/Fragmenten-deta ... 0d1b699ef3
:hammer:

nog effe en ze gaan zelfs padvinders hun fluitjes afpakken omdat het zogenaamd gevaarlijk is

Michel P

Bericht door Michel P » 14 okt 2011, 09:05

Moeten we bezuinigen, dan is dit wellicht een goed bron om veel te besparen!! Gaat om 6 miljard!!

Gemeenten controleren subsidies niet

Gepubliceerd: zaterdag 19 juni 2010 20:03
Update: zaterdag 19 juni 2010 21:50

Maar liefst 95 procent van de Nederlandse gemeenten weet niet of hun subsidiebeleid doeltreffend is. Dat blijkt uit onderzoek waar RTL Nieuws zaterdag over berichtte.

Het programma trekt deze conclusie op basis van de analyse van veertig onderzoeken die lokale rekenkamers tussen 2003 en 2010 deden naar subsidiebeleid.

In 70 procent van de subsidieverstrekkingen stellen ambtenaren vooraf geen duidelijke eisen. In 90 procent van de gevallen controleren gemeenten achteraf ook niet of een subsidie wel het gewenste effect heeft gehad.

HansD

Bericht door HansD » 14 okt 2011, 09:14

Belachelijk idd. Moet je in het bedrijfsleven eens proberen om zo met je budgetten om te gaan, dan wordt het een hele korte carriere. Een kosten-baten analyse en evaluatie is toch wel het minste dat je mag verwachten.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 okt 2011, 09:36

HansD schreef:Belachelijk idd. Moet je in het bedrijfsleven eens proberen om zo met je budgetten om te gaan, dan wordt het een hele korte carriere. Een kosten-baten analyse en evaluatie is toch wel het minste dat je mag verwachten.
Ja, Hans maar een ambtenaar denkt dat geld gratis is, heeft geen enkele betrokkenheid, en krijgt schouderklopjes voor zijn vrijgevigheid............... In een andere krant las ik dat het om 6 miljard gaat....... te bizar voor woorden.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2011, 09:44

Michel P schreef:Moeten we bezuinigen, dan is dit wellicht een goed bron om veel te besparen!! Gaat om 6 miljard!!

Gemeenten controleren subsidies niet

Gepubliceerd: zaterdag 19 juni 2010 20:03
Update: zaterdag 19 juni 2010 21:50

Maar liefst 95 procent van de Nederlandse gemeenten weet niet of hun subsidiebeleid doeltreffend is. Dat blijkt uit onderzoek waar RTL Nieuws zaterdag over berichtte.

Het programma trekt deze conclusie op basis van de analyse van veertig onderzoeken die lokale rekenkamers tussen 2003 en 2010 deden naar subsidiebeleid.

In 70 procent van de subsidieverstrekkingen stellen ambtenaren vooraf geen duidelijke eisen. In 90 procent van de gevallen controleren gemeenten achteraf ook niet of een subsidie wel het gewenste effect heeft gehad.
Daar begrijp ik ook helemaal niks van...het is werkelijk alsof ze Sinterklaas spelen en van het geld afmoeten oid? ik snap het echt niet.
Allemaal belastinggeld wat slecht gecontroleerd word en ondertussen word veel alleen maar duurder en of krijgen alleen veel "slimmerds" dat geld.

HansD

Bericht door HansD » 14 okt 2011, 09:55

Michel P schreef:
HansD schreef:Belachelijk idd. Moet je in het bedrijfsleven eens proberen om zo met je budgetten om te gaan, dan wordt het een hele korte carriere. Een kosten-baten analyse en evaluatie is toch wel het minste dat je mag verwachten.
Ja, Hans maar een ambtenaar denkt dat geld gratis is, heeft geen enkele betrokkenheid, en krijgt schouderklopjes voor zijn vrijgevigheid............... In een andere krant las ik dat het om 6 miljard gaat....... te bizar voor woorden.

Michel
Maar daar zijn toch die zogenaamde topambtenaren/managers voor? Om te controleren dat het werk goed gedaan en het geld goed besteed wordt? In een ideale wereld in ieder geval :wink: . Wordt tijd dat hier eens een paar echt goede mensen aan gezet worden om hierin structuur aan te brengen en besparingen te realiseren.

Het systeem dat je het volgende jaar gekort wordt als er geld overblijft van het budget zal hier ook (gedeeltelijk) debet aan zijn.

Luco

Bericht door Luco » 14 okt 2011, 10:48

HansD schreef:
Michel P schreef:

Michel
Maar daar zijn toch die zogenaamde topambtenaren/managers voor? Om te controleren dat het werk goed gedaan en het geld goed besteed wordt? In een ideale wereld in ieder geval :wink: . Wordt tijd dat hier eens een paar echt goede mensen aan gezet worden om hierin structuur aan te brengen en besparingen te realiseren.

Het systeem dat je het volgende jaar gekort wordt als er geld overblijft van het budget zal hier ook (gedeeltelijk) debet aan zijn.
Even een kleine toelichting.
Ambtenaren denken zeker niet dat het geld gratis is en moeten vaak met beperkte middelen dingen realiseren en volgens de burger is dat altijd te duur, en natuurlijk zitten er debielen tussen, maar de gemiddelde ambtenaar weet echt wel wat dingen kostn.

Maar nu komt het, een ambtenaar doet verschrikkelijk zijn best om dingen binnen budget te realiseren, spreekt daar ook de desbetreffende vereniging/instantie/club (of noem het maar op) aan op hun verantwoordelijkheden en dat ze zich aan de afspraken moeten houden en dus ook bepaalde dingen MOETEN doen om het gerealiseerd te krijgen.

Vervolgens gaan deze mensen niet aan de gang, nee ze gaan klagen bij wethouder en/of burgemeester, of bij anderen die in de gemeenteraad zitten, dus hoop gezeik en de ambtenaar wordt teruggefloten.
Dus niet de ambtenaar zelf is hier debet aan, maar de politieke verhoudingen tussen diverse partijen.
Want uiteindelijk heeft de wethouder of partij zieltjes nodig he bij de volgende verkiezingen, dus dan wordt nee zeggen erg lastig voor sommigen.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 okt 2011, 11:21

@Luco, tuurlijk loopt het zo, maar dat is nooit een excuus!! De ambtenaar kan 2 dingen doen, zich laten corrigeren en de schouders ophalen (wat 99 van de 100 keer gebeurt! Of de publiciteit zoeken met duidelijke feiten. Maar de secondaire arbeidsvoorwaarden van ambtenaren zijn zo riant, dat ze voor optie 1 kiezen, en zeggen OK baas als je het zo wilt, prima............. ofwel de ruggengraat ontbreekt, want de arbeidsvoorwaarden zijn toch wel lekker.......... en het is de cultuur...........

@Hans, idd budget over is budget korten wat natuurlijk achterlijk is, natuurlijk is korten op het budget soms mogelijk/noodzakelijk met wel de met nodige onderbouwing. Zet eens wat mensen neer, die andere arbeidsvoorwaarden hebben, en die beloont worden voor de vooraf besproken prestaties. In het bedrijfsleven is het gewoon exit...........

Michel

HansD

Bericht door HansD » 14 okt 2011, 11:26

En daar komen die topambtenaren/managers/wethouders waar ik het over heb om de hoek kijken. Die moeten de juiste analyse maken en daar het beleid om baseren.

Ik geloof best dat de meeste ambtenaren ter goeder trouw zijn maar een hele organisatie moet goed georganiseerd zijn. Lekker kromme zin maar je snapt mijn bedoeling vast wel.

Als ik een actie met een klant wil doen die -veel- geld kost moet ik ook aan mijn directeur uit kunnen leggen waarom en wat het oplevert. Als hij uiteindelijk beslist dat het niet doorgaat verwacht ik ook goede redenen waarom. En vice versa.

HansD

Bericht door HansD » 14 okt 2011, 11:29

Dat geldt niet alleen voor ambtenaren maar ook voor werknemers in het bedrijfsleven Michel. Ook een werknemer in het bedrijfsleven stapt niet direct op omdat zijn leidinggevende een beslissing neemt waar hij het niet mee eens is. Dat kun je van een ambtenaar niet verwachten.

RVV

Bericht door RVV » 14 okt 2011, 11:32

de publiciteit zoeken met duidelijke feiten.
Dat klinkt nobel, maar met klokkenluiders loopt het nooit goed af heeft het verleden bewezen.

Plaats reactie