Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 03 jul 2011, 12:29

Shakes schreef:Ligt natuurlijk aan die fantastische Iphone die die barbieplasticcensamsung ver achter laat.
:blackeye:

Marc R

Bericht door Marc R » 03 jul 2011, 12:45

Blackmarket geinstalleerd.....hmmm :ga weg:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 03 jul 2011, 17:15

Is alleen voor geroote telefoons toch Marc?

Bram

Bericht door Bram » 04 jul 2011, 18:36

Voor de lui die regelmatig met hun telefoon spelen en/of er andere ROM's op knallen, kan de app appbrainer handig zijn.

Deze synct je applijst en slaat die online op. Als je dan je toestel hard reset en dus alles volledig wist, dien je eerst weer die app uit de market te halen en dan met een paar klikken staan al je apps er weer op.

Scan de code hieronder en je hebt hem zo binnen :wave:

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2011, 10:29

'Apple wil alle Android-hardware Samsung verbieden in Nederland'

Door Arnoud Wokke, donderdag 18 augustus 2011 09:34, views: 9.819

Apple wil dat Samsung al zijn hardware met Android in Nederland uit de winkels haalt. Wie toch nog een Galaxy S II of Galaxy Tab verkoopt, zou volgens Apple in overtreding zijn. Het zou een van Apples eisen zijn in een Nederlandse rechtszaak.

Als Apple de eis krijgt toegewezen, moet Samsung binnen twee weken zijn producten uit de winkel halen, schrijft Webwereld op basis van rechtbankdocumenten die het heeft ingezien. Het is onduidelijk in welke zaak Apple deze eis heeft neergelegd. Vermoedelijk gaat het om het kort geding waarvan op 15 september uitspraak komt, maar Apple en Samsung zouden minstens tien zaken tegen elkaar hebben lopen bij de rechtbank in Den Haag. De inbreukmakende producten zijn volgens Apple onder meer de Galaxy S II, Galaxy Mini, Galaxy Europa, Galaxy Tab 10.1v en Nexus S.

Apple en Samsung liggen sinds dit voorjaar met elkaar in de clinch. Apple beweert dat Samsungs smartphones en tablets met Android teveel op de iPhone en iPad lijken, terwijl Samsung beweert dat Apple zijn patenten schendt op gebied van onder meer 3g-technologie. Er lopen zaken in onder meer de Verenigde Staten, Australië, Zuid-Korea, Duitsland en Nederland.

Apple spande in Den Haag vorige week een kort geding aan tegen Samsung, waarin het ging over de Galaxy S, Galaxy Ace en Galaxy Tab 10.1. Op die drie producten zou een verkoopverbod moeten komen. De uitspraak in de zaak wordt verwacht op 15 september, terwijl een eventueel verkoopverbod pas zou ingaan op 13 oktober.

GarreTT

Bericht door GarreTT » 27 sep 2011, 10:22

Deze mag op DF natuurlijk niet ontbreken :tooth:
BMW heeft vorige maand The Ultimate Drive-app gelanceerd. Deze app richt zich vooral op het zoeken naar mooie routes met de auto, motor of fiets. Heb je de route gereden? Dan kun je die ook beoordelen. Heb je zelf een route, die je wil delen met anderen? Dan behoort dat ook tot de mogelijkheden.
Afbeelding

michaelvg

Bericht door michaelvg » 03 okt 2011, 16:16

Weet niet zeker of ik het eigenlijk wel mag posten?

http://www.blackdroid.net

Even registeren en je kunt zo talloze app's en games downloaden, ook voor tabblets.
:tooth: :zwijntje:

JP

Bericht door JP » 09 okt 2011, 19:41

Iemand ervaring met 3G Watchdog of een andere app om het datagebruik te volgen?

HansD

Bericht door HansD » 09 okt 2011, 19:53

Ja, 3G watchdog. Werkt prima bij mij.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 10 okt 2011, 21:50

Hier ook 3G watchdog, prima App :thumbup:

De Sjack

Bericht door De Sjack » 12 okt 2011, 15:09

Effe een vraagje tussendoor.
Ik heb de Samsung Tab 10.1, dat is met Android 3.1
Wil daarmee thuis op de pc kunnen inloggen, oftewel het scherm aldaar kunnen overnemen.
Heb er nu Teamviewer opstaan, kan verbinden etc, maar de touchscreen bediening komt niet overeen met de muisopdracht op de home-pc.
Ik zie dus op m'n tablet-scherm bv excel open staan van de remotepc, maar als ik op een cel tip,
klik ik als het ware op een andere plaats.
Ook slepen van de muisaanwijzer gaat erg lastig, omdat je vinger op een andere plaats zit dan de muis op dat moment.
Bij MS extern-buroblad was dit wel het geval (Op m'n inmiddels kapotte HTC HD2 met Windows-mobile erop), dat werkte perfect.
Heb al veel zitten zoeken op i-net, maar kom niet echt een oplossing tegen.

Iemand een goed android progje waarmee je een pc goed kan overnemen en bedienen via touch?
Wel uit eigen ervaring aub, er staan er een millioen op i-net en die zouden allemaal correct werken, maar in de praktijk vaak net niet.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 okt 2011, 19:32

Heb wel een goeie RDP client voor android, stuur me maar ff een pm met je mailadres

JP

Bericht door JP » 12 okt 2011, 22:26

HansD schreef:Ja, 3G watchdog. Werkt prima bij mij.
Stefan R schreef:Hier ook 3G watchdog, prima App :thumbup:
Thanx, alsnog. Kijken of het een beetje klopt. Handig om het internet op reis goed bij te houden.

WJ

Bericht door WJ » 12 okt 2011, 22:35

De Sjack schreef:Effe een vraagje tussendoor.
Ik heb de Samsung Tab 10.1, dat is met Android 3.1
Wil daarmee thuis op de pc kunnen inloggen, oftewel het scherm aldaar kunnen overnemen.
Heb er nu Teamviewer opstaan, kan verbinden etc, maar de touchscreen bediening komt niet overeen met de muisopdracht op de home-pc.
Ik zie dus op m'n tablet-scherm bv excel open staan van de remotepc, maar als ik op een cel tip,
klik ik als het ware op een andere plaats.
Ook slepen van de muisaanwijzer gaat erg lastig, omdat je vinger op een andere plaats zit dan de muis op dat moment.
Bij MS extern-buroblad was dit wel het geval (Op m'n inmiddels kapotte HTC HD2 met Windows-mobile erop), dat werkte perfect.
Heb al veel zitten zoeken op i-net, maar kom niet echt een oplossing tegen.

Iemand een goed android progje waarmee je een pc goed kan overnemen en bedienen via touch?
Wel uit eigen ervaring aub, er staan er een millioen op i-net en die zouden allemaal correct werken, maar in de praktijk vaak net niet.
Teamviewer werkte bij mij gewoon goed, op honeycomb en Iphone. Je muiscursor zit inderdaad niet waar je je vinger houd, je sleept hem alsware over het beeld heen. Beetje zoals een "echte" muis, je hand beweegt en het pijltje op het scherm beweegt mee.

Bram

Bericht door Bram » 16 okt 2011, 01:28

Nieuwe Nexus en nieuwe Android-versie komen op 19 oktober

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 14 oktober 2011 10:30, views: 28.214

De Nexus Prime wordt op 19 oktober aangekondigd in Hongkong, zo hebben Samsung en Google bekendgemaakt. De release van de smartphone betekent meteen de introductie van de nieuwe Android-versie, Ice Cream Sandwich.

Afbeelding

De introductie van de Galaxy Nexus en Android Ice Cream Sandwich vindt volgende week woensdag plaats in het Hong Kong Convention & Exhibition Centre. Op de persuitnodiging van AllthingsD staat prominent het logo van de nieuwe Android-versie, waar bij de vorige aankondiging de nadruk op de nieuwe Nexus-smartphone zelf lag.

Afbeelding

Google en Samsung besloten het toestel niet op de aanvankelijk geplande datum, 11 oktober, uit te brengen, in verband met de dood van de voormalige Apple-voorman Steve Jobs. Daarna deden diverse geruchten de ronde over de nieuwe datum, maar nu pas zijn de officiële nieuwe dag en plek van introductie bevestigd.

Afbeelding

De meeste features van de Nexus Prime lijken al bekend en ook doken er diverse screenshots van Ice Cream Sandwich op, maar veel is nog onduidelijk over het nieuwe mobiele besturingssysteem.

Die nieuwe Nexus wordt een heel mooi ding volgens mij :banging: Altijd als eerste de updates van Google :tong:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 16 okt 2011, 01:30

Ice Cream Sandwich zou ook als verbetering afzonderlijk dataverbruik per applicatie hebben, zéér handig!

Bram

Bericht door Bram » 16 okt 2011, 01:33

Jij hebt toch de vorige Nexus, of vergis ik me nu?

Hoop dat die nieuwe Nexus Prima gewoon via de providers en verlenging te krijgen is, los kopen zal toch aardig in de papieren lopen vrees ik.

Bram

Bericht door Bram » 19 okt 2011, 13:32

Google en Samsung presenteren Galaxy Nexus met Android ICS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-F_ke3rxopc&hd=1[/youtube]

Google heeft in samenwerking met Samsung de nieuwste telg in de Nexus-serie aangekondigd. De Galaxy Nexus gaat de nieuwe Android-versie Ice Cream Sandwich draaien, en wordt in december voor 649 euro in Nederland uitgebracht.

Het Super Amoled-scherm in de Galaxy Nexus heeft een diameter van 4,65", dat daarmee aanzienlijk groter is dan zijn voorganger, de Nexus S, die ook door Samsung werd gemaakt. De resolutie bedraagt 1280x720 pixels. Verder draait er een tweekernige soc met een kloksnelheid van 1,2GHz in het toestel, waarbij het waarschijnlijk om de OMAP4460 van Texas Instruments gaat. De hoeveelheid ram bedraagt 1GB, en is er een barometer ingebouwd.

Afbeelding

De Galaxy Nexus kan foto's nemen met een ingebouwde 5-megapixelcamera, en heeft aan de voorkant een 1,3-megapixelcamera voor videobellen. De camera zou geen shutter lag hebben, en kan ook 1080p-video opnemen. Het toestel komt met 16GB of 32GB opslaggeheugen. Ook is de korte-afstandstechnologie nfc ingebouwd. Ondersteuning voor de 4g-techniek lte is er waarschijnlijk alleen in de Verenigde Staten: er komt ook een versie met alleen hspa+, die waarschijnlijk voor Europa is bedoeld.

De Galaxy Nexus draait Android Ice Cream Sandwich, Googles nieuwste versie van het Android-besturingssysteem, dat tegelijkertijd met het toestel werd aangekondigd. Het OS is een samenraapsel van de Android-versies Honeycomb en Gingerbread, en is daardoor geschikt voor tablets en smartphones. Android ICS heeft softwarematige knoppen, waardoor de Galaxy Nexus niet over hardwareknoppen beschikt.

Google heeft ook een innovatie op het gebied van gezichtsherkenning doorgevoerd in het systeem. Zo kan een gebruiker van de Galaxy Nexus de functie Face Unlock instellen waarna het toestel alleen met het gezicht van de gebruiker ontgrendeld kan worden.

De meeste specificaties van de nieuwe Google-telefoon kwamen al eerder naar buiten. Zo was al bekend dat Samsung de nieuwe Nexus zou fabriceren, en daarbij een scherm met 720p-resolutie in zou bouwen. Daarnaast dook er al een afbeelding en een video op, die een glimp toonden van de nieuwe smartphone. Het leek er lange tijd op dat Google het toestel Nexus Prime zou noemen. Samsung brengt zijn Android-smartphones uit onder de Galaxy-naamgeving, waardoor het waarschijnlijk is dat de fabrikant een aandeel heeft in de naamswijziging.

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 12 nov 2011, 14:36

Iemand van hier in de markt voor bovenstaand nieuw topmodel?

Ik ben er redelijk zeker van dat dit hem gaat worden voor mij :wave:
Laatst gewijzigd door Bram op 12 nov 2011, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 nov 2011, 18:20

Dit word idd mijn nieuwe....

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 12 nov 2011, 18:22

Bram, ligt het nou aan mij, of heb je de SGS2 overgeslagen?

Bram

Bericht door Bram » 12 nov 2011, 19:16

Nee dat klopt Lee, dat heb ik inderdaad gedaan.

Twee jaar terug koos ik voor de N97, voor een duur van 2 jaar. Na 1 jaar was ik dat ding echt spuugzat en had ik er zoveel defecten mee, dat ik een nieuw toestel mocht uitkiezen. De SGS I was toen net een half jaar op de markt, kreeg op tweakers veel lovende kritieken en ben toen dus voor die gegaan.

Ik mag over 4 weken verlengen en ik sla inderdaad de SGS II over. Ik weet dat de specs van de GN nauwelijks beter zijn, maar het feit dat dit toestel over een 'kale' Andoird versie beschikt geeft voor mij de doorslag. Geen gezeik meer met lang wachten op updates en een 'schil' om Android heen die de telefoon mogelijk wat langzamer maakt.

Daarnaast ziet ICS er op de diverse youtube filmpjes echt supergoed, zeer smooth en supersnel draaiend uit :clap:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 17 dec 2011, 11:11

Sinds gisterenavond heb ik ICS 4.03 op mijn Nexus S staan.

Eerste bevindingen:
- Geen face-unlock met Nexus S
- Eindelijk een uitstekende browser
- Algemene snelheid is zeer snappy
- kalender app is terug verbeterd
- Bij het verwijderen van een bericht krijg je bericht "cancel - delete", maar delete had ik dus liever links gezien ipv rechts
- lettertype en icoontjes zijn veel mooier
- foto's in de gallery renderen veel sneller
- je hebt nu een opsplitsing tussen my contacts en business contacts
- later meer..

michaelvg

Bericht door michaelvg » 19 dec 2011, 12:57

Stefan R schreef:Is alleen voor geroote telefoons toch Marc?
Nee dit is voor elk android toestel.

Bram

Bericht door Bram » 20 dec 2011, 12:40

mrbbs schreef:Sinds gisterenavond heb ik ICS 4.03 op mijn Nexus S staan.

Eerste bevindingen:
- Geen face-unlock met Nexus S
- Eindelijk een uitstekende browser
- Algemene snelheid is zeer snappy
- kalender app is terug verbeterd
- Bij het verwijderen van een bericht krijg je bericht "cancel - delete", maar delete had ik dus liever links gezien ipv rechts
- lettertype en icoontjes zijn veel mooier
- foto's in de gallery renderen veel sneller
- je hebt nu een opsplitsing tussen my contacts en business contacts
- later meer..
Ben jij in de markt voor de nieuwe Galaxy Nexus? Ik zit er sterk over te denken om die te gaan halen :)

Plaats reactie