Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: leuke wegenbelastingvrije sportwagens auto's t/m 1986

Bericht door GTRene » 12 okt 2011, 12:03

Hoi Glen, nee dat nwe NL autobedrijf kende ik nog niet, thanks voor de link :thumbup:

en ja zo'n Daytona Cobra is natuurlijk prachtig, doch helaas to much money for me...
kijk naar die dingen ook al wat jaren, paar jaar terug kon ik er 1 kopen voor 50.000,-euro wat een koopje is, maja moet je wel dat geld hebben :lol:
Doch wel zeer interessant immers meeste zijn op oud kenteken en dus wegenbelastingvrij, bovendien wat een gek er voor geeft en tijdloos qua model en power genoeg om dikke fun te hebben lijkt me :D

zal me trouwens benieuwen waar dat NL bedrijf ze voor kan aanbieden als je er 1 helemaal door hen laat opbouwen, all in.

GlennN

Bericht door GlennN » 12 okt 2011, 12:31

Rene, indertijd zat ik naar zo'n kit te kijken en kwam uit op ongeveer 28k USD compleet dus met motor en bak ruim gerekend en zelf gebouwd ( ik heb een neef in USA die nog automonteur is ook :thumbup: ) Da's in euri niet gek toch?

Ik meen dat die Hammink jongens op ongeveer hetzelfde uitkomen maar dan in Euri? Dus rond de 30k euri of is dat wel heel positief gerekend....tsja die regels hier is om dol van te worden maar ik weet niet hoe het met kitcars zit en bpm enz....

Als jij nou eens voorzichtig gaat informeren bij ze :bag:

gr, G

GTRene

Bericht door GTRene » 12 okt 2011, 12:47

die bedragen klinken wel leuk :D
doch in NL moet je vaak rekening houden met het ergste, doch zie ik ook wel eens zelfgebouwde auto's die aan materaal bijna 50K gekost hebben doch slechts 1.400,-euro bpm zit...terwijl ie wel als 2007 te boek kwam, dus het kan wel.
dus er schijnen bepaalde wegen goed te doen te zijn, maja moet je net weten hoe en wat en denk de zegen van de keuringsmeester hebben :angel:

ik zag dat ze in Balkbrug zitten...wellicht begin volgens jaar eens informeren daar, al zie ik dat ze nu nog een kit daar hebben liggen van de Daytona :D
als ze er ook maar een 65" kenteken op kunnen zetten dat zou leuk/interesant zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 16:44

dit is ook wel leuk uit 1985 :D
tis meteen en "sleeper"

http://www.pistonheads.com/sales/3312141.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Hi, Welcome to the sale of my 1985 BMW E30 325e with E46 M3 S54B32 Engine.

The car started out life in America, Florida to be precise where it was owned by a British chap who managed a BMW dealership. He retired in 1997 and decided to move back to the UK and loved the car so much he brought it back with him.
In short I found it for sale as he had stopped driving due to illness and his wife couldn't reach the pedals.

The car has been garaged its whole life, both with the previous owner and myself. It is immaculate. Many people have seen the car and are amazed at how clean an example it truly is.

It has done approximately 57000 miles from new, the engine has done about the same. I lifted the whole engine and management system from an E46 M3 and is running the OEM map. The ECU has been flashed to switch off things like the kanbus, steering angle sensor, and traction control. The engine is very powerful. I fully serviced it myself before I fitted the engine. I have also transferred some other M3 features to this car like the black leather heated seats, and the fully functional 'M Sport' Button.

I have mated the engine with an E36 M3 5 speed box, uprated clutch kit and short shift with a lightweight Driftworks Flywheel. I have done about 500 miles on it.

I have used an E34 6 pot oil sump and dipstick. I have also fitted the well known VAC Motor-sport sump baffle to prevent oil starvation.

The car has had no expense spared. From new nuts and bolts to gaskets and sensors, most of it is new.

Some nice spec extras like tinted front screen sun strip, Chromie tinted sunroof shield. It also has a working OBD port so it can be plugged in anywhere and will appear exactly the same as an E46 M3.

LHD
E46 M3 engine with OEM management
Working 'Sport' button
5 speed manual
3.64 LSD
Driftworks lightweight flywheel
Black leather electric heated M seats
Air-conditioning (Brand new condenser rad, dryer and piping)
E28 M5 Oil cooler
Mazda Rx7 4 pot Callipers
Corrado discs
Larger bore 25mm Master cylinder. Brand new
Red-stuff brake pads all round
Bilstein B6's all round (300 miles old)
Heavy duty H&R anti roll bars front and rear
8 series Slave cylinder making clutch lighter
Lenso 16" alloys, 205's on the front and 225's on the rears (still have plenty of life left in them)
ABS
HID's
Sebring back box.
Sony head unit with bluetooth connectivity
Pipercross 95mm filter
8 Bar fuel pump
Original m3 fuel filter and pressure regulator
New hoses throughout
MOT till march 2012
Tax till march 2012

I have kept the car looking standard as the USA big bumper look is extremely rare in this country, In fact mine is the only one I know of. It makes the car even more individual in my opinion.

The exhaust is probably the only area of the car that might need a bit of attention. It has 54mm downpipes off of the engine, off of which I have joined some stainless steel sleeves. From this point on It has mild steel 54mm ID pipe with a dual centre box. My welding is not the best, But the exhaust works fine. It does deserve a couple of hundred quid being spent on a better welded system.

Please consider how much a clean example like this is worth, Plus the engine, plus the management and all the labour time involved building and custom making various part before you make me an offer.

This is your chance to own a brilliant example of one of the best cars made, with one of BMW's best straight six engines!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mark123

Bericht door mark123 » 27 okt 2011, 18:12

En nog LHD ook!

Zou je zoiets met gemak kunnen importeren zonder allemaal herkeuringen enzo?

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 27 okt 2011, 19:27

Volgens mij al vaker hier besproken maar wat ik niet begrijp. Je geeft een shitload of money uit aan een auto, steekt er honderden uren in en na een X duizend km of minder is die weer te koop.
Bijna altijd hetzelfde verhaal. Maakt mij toch een beetje bang voor de ellende van iemand anders.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2011, 19:49

voor die mensen is toch voornamelijk de hobby van het bouwen ;)

zelf ook eens gedaan, wel veel minder extreem maar nadat mijn E30 perfect was naar mijn idee was de lol er na een half jaartje vanaf en toch verkocht...

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2011, 21:49

@mark123, normaal gesproken als de motor ook op die Engelse papieren staat hoef je geen extra herkeuringen volgens mij, dus en wegenbelastingvrij, geen rest BPM en een leuke sleeper :D
Ook best apart die USA bumpers, wel wat groot maar best uniek op een E30 dacht ik, weet nog niet wat ik er van vind maar lijkt niet echt storend.

@Oof, ja dat kan...doch wat Martijn ook al zegt zo gaat dat ook soms, vaak vinden ze het zonde om die auto dan op te rijden zeg maar, en dus verkopen ze hem zo die nog in goede staat is en op naar de volgende uitdaging.

Knot

Bericht door Knot » 27 okt 2011, 21:58

Martijn_bmw schreef: zelf ook eens gedaan, wel veel minder extreem maar nadat mijn E30 perfect was naar mijn idee was de lol er na een half jaartje vanaf en toch verkocht...
Doe ik ook altijd, alles vervangen, duizenden euro's in onderhoud steken en als ie dan echt goed is dan doe ik m weg omdat er niks meer te vervangen is :D

Rupie

Bericht door Rupie » 27 okt 2011, 22:02

Lol, behalve de auto :mrgreen:

Volvoturbo

Bericht door Volvoturbo » 28 okt 2011, 00:22

Is een de Tomaso Longchamps (prachtige auto) Of Pantera al langs gekomen? Wat een prachtbak.

VLA

Bericht door VLA » 28 okt 2011, 08:13

Ik vind een Datsun Z wel een leuke :

Afbeelding

En inderdaad de oude skyline :

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2011, 08:59

ja zo'n oude skyline is ook leuk, doch zal behoorlijk prijzig zijn denk ik :D
die dingen zijn toch aardig gezocht dacht ik? heb er zo ik nog weet nog nooit 1 in het eggie gezien, ja misschien op een autoshow maar verder?

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2011, 11:38

dit is ook leuk lijkt me, net zoiets als d offenga M5 :D
deze is van 1986 en dus past ie er ook binnen.

BMW E28 M5 met E39 M5 motor :df:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

staat in Polen oid
BMW E28

Rok Prod. 1986

Samochod po profesjonalnym SWAPIE

Silnik z M5 E39 5.0 V8 400KM

Piekne klasyczne auto z niesamowitymi osiągami.

Auto dla konesera.

Zapraszamy na jazde probna

MAKRO AUTO.PL
WAŁ MIEDZESZYŃSKI 202
05-410 WARSZAWA

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 okt 2011, 12:39

datsun 260Z/240Z blijven toch wel leuke bakkies... helaas in nederland bijna niet te vinden, zowel dan zijn ze eigenlijk altijd boven de 10K eurie helaas :(

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 28 okt 2011, 20:25

Datsun is tha bomb natuurlijk!!! Kan je weer broertje van me worden Rene!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2011, 20:38

Nutkees schreef:Datsun is tha bomb natuurlijk!!! Kan je weer broertje van me worden Rene!!!
lol :D hoe staat het eigenlijk met die Datsun van jou...

en ach broertjes worden we vast weer op M coupe gebied :df:

GTRene

Re: leuke MRB wegenbelastingvrije sportwagens auto's t/m 198

Bericht door GTRene » 02 dec 2011, 12:25

dit is ook wel een strakke bak zeg :shock:

Afbeelding
Mint Condition BMW M535i- German collector' s car. He sold it due to (only) one "imperfection" - leather has been changed for back of the front right seat. Since then there have been improvements made in the engine and suspension for total of 20'000 EUR. Nothing has been changed in the saloon and bodywork - there are no tinted windows spoilers or other "tuning crap" - the result: you have a beautiful original looking 1986 car - but with the 2010 performance. This car now is capable of 0-100 under 6 seconds. All reconstruction parts are performance parts German made. The engine regulation is towards torque more than max speed. Car has not been driven localy. Paint original. There is no rust. It's interior tells the story - it has not been worn - the leather color has changed because of time - but the cushions are firm and not worn. Wheels are new (special order) - tires new. There is additional sound dampening material in the doors - sound system was done by professionals.
en maar 92.000km? nice.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 11 feb 2012, 11:05

wie het weet mag het zeggen...

hier 2 witte Porsche 911 Turbo, beide hebben 330pk, hier de eerste

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vsyywtzpd1ra

het gekke is deze heeft een teller tot 340<>350km/u en daarnaast een boostmeter voor de turbo?

maar die hieronder heeft gewoon de standaard meters dus tot 300...doch wel een speciale af fabriek kit erop die ook 330pk levert maar extra koelers heeft, zie>>

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wku3ut1nfwsi
Betreft uitvoering met een af fabriek "sonderwunsch/ leistung steigerungs" pakket : extra originele oliekoeler geintegreerd in de voorbumper, vergrote (originele) intercooler, aangepaste ontsteking en aangepast uitlaatsysteem. Dit zou destijds een vermogenswinst geven van + 30 pk ! Ook is er af fabriek een origineel sperdifferentieel achter gemonteerd. (zie documentatie) Voor de liefhebber een bijzondere auto, die het bekijken waard is. Klassieker : wegenbelasting vrij. Onderhoudsboekjes aanwezig APK bij aflevering
welke zou voor iemand het interessantste zijn om aan te schaffen....de bovenste heeft weinig info doch der lijkt iets aparts mee aan de hand te zijn en wellicht bijzonder en aangenamer in prijs,

de onderste heeft die speciale kit die je denk niet veel ziet? en dus ook speciaal...meer een S versie?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 mar 2012, 21:19

kijk deze 911 Turbo eens, lijkt wel een nwe :shock:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

EZ 12/1979
124.408 km
32.900,-euro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2012, 17:00

Geen geld eigenlijk voor zo'n superauto.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 mar 2012, 17:21

Jongensdroom! :hot:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 mar 2012, 19:36

Niels schreef:Jongensdroom! :hot:
Was het voor mij ook. 2,5 jr in zo'n 911 turbo gereden en toen toch weer verkocht. Was wel big fun om te rijden.
Als hij goed is dan lijkt het niet veel geld voor zo'n exemplaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2012, 20:00

in NL staan ook nog 2 mooie te koop, al zijn die eerste van 1976 tot? 3.0L een stukje lichter dan de 3.3 versies, scheelt iets van 100kg oid, doch de nieuwere zijn normaal gesproken iets beter denk.

Wegenbelastingvrij 1986 en weinig kilometers...en speciaal pakket erop zie ook 340km tellert e.d. denk een bijzondere auto...dacht met zoiets zou ik wel eens een tijdje willen rijden, eventueel de turbo omwisselen voor een moderne of Supercharger en kleine intercooler zodat je een ducktale kan plaatsen, beetje RSR idee :D maar das beter bij een minder mooie anders zonde natuurlijk.

vrpr valt ook mee voor deze bijzondere Porsche, 36K

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=biyecjfzn12a

en vervolgens nog deze witte, met een bijzonder extra HP pakket maar ook iets duurder doch ook niet veel km.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=cauiajgxpw3i

doch mijn eerste keus zou die van 36K zijn, das wel wat voor mij later zoiets, paar LW kuipjes erin en aangepaste koeler zodat er een ducktale op past...wil een beetje old style RSR maken van de Turbo.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 mar 2012, 22:35

Jonguh!!! Als je gaat rommelen aan een originele Turbo dan doe ik je wat :lol:

Plaats reactie