Mondeo 1.8TD distributieriem [Goedkope diesel tips?]
- Knot
Mondeo 1.8TD distributieriem [Goedkope diesel tips?]
Iemand een idee of de kop van de bouwvakkersmondeo 1.8td vrij loopt als de distributie is geknapt? Gezien lage compressie/turbo is er misschien een kansje dat er nog een nieuwe riem op kan of is het sowieso am eimer?
Laatst gewijzigd door Knot op 11 okt 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Re: Mondeo 1.8TD distributieriem
Hmmz, als je dit leest dan kan ie toch wel schade hebben, ging wel in de stad dus geen zware belastig of hoge toerentallen.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=31180" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=31180" onclick="window.open(this.href);return false;
- Downforce Dennis
1.8d atmo loopt zoiezo vrij. Ooit zo'n fiesta gerepareerd.
1.8td lijkt me dan ook vrijlopen aangezien logischerwijze de compressie verhouding lager gaat zijn.
1.8td lijkt me dan ook vrijlopen aangezien logischerwijze de compressie verhouding lager gaat zijn.
- Jan Visser
Als het de ouderwetse 90pk diesel betreft is de kans groot dat de kleppen krom zijn.......
Heb zelf wel eens een oude 98er of 99er onder handen gehad waarbij de riem geknapt was en daar hadden de kleppen de zuigers geraakt......
Heb zelf wel eens een oude 98er of 99er onder handen gehad waarbij de riem geknapt was en daar hadden de kleppen de zuigers geraakt......
-
effe klepdeksel eraf en kijken of alle stelen even hoog staan , als je pech hebt kom je gebroken nokkenas tegen en weet je zeker dat zuigers kleppen geraakt hebben

- Knot
Re: Mondeo 1.8TD distributieriem [Goedkope diesel tips?]
Blokje is er toch klaar mee... ook koelvloeistofreservoir was leeg dus de gok gaan we niet nemen.
Nog ff kijken wat de opties zijn om zo goedkoop mogelijk een diesel kilometervreter te kopen. Mag deuken en krassen hebben, hoeft geen station te zijn etc.
Zat zelf aan een Peugeot 306 1.9d met ongeveer 2,5 ton op de klok te denken, zijn volgens mij sterke blokjes en auto is minder in de belasting t.o.v. een mondeo station tdsl.
Nog ff kijken wat de opties zijn om zo goedkoop mogelijk een diesel kilometervreter te kopen. Mag deuken en krassen hebben, hoeft geen station te zijn etc.
Zat zelf aan een Peugeot 306 1.9d met ongeveer 2,5 ton op de klok te denken, zijn volgens mij sterke blokjes en auto is minder in de belasting t.o.v. een mondeo station tdsl.
- Erik dB
Klinkt als een prima idee. Stuurt ook nog goed, en door de hatchback constructie kun je ook nog een keer wat meenemen.Knot schreef:Blokje is er toch klaar mee... ook koelvloeistofreservoir was leeg dus de gok gaan we niet nemen.
- Niall
Golf 3 tdi met 90pk nagenoeg onverwoestbaar. 500k km is geen probleem
- Knot
Speelde ook door mijn gedachten, alleen die heb je niet voor 500-1000 euro volgens mij.
Kan hem ook wel mijn M5 meegeven maar daar kom je denk net niet mee uit met 19 cent de kilometer
Kan hem ook wel mijn M5 meegeven maar daar kom je denk net niet mee uit met 19 cent de kilometer

- Niels
- Auto: Prius+
Ik verkocht bijna 4 jaar geleden mijn Golf 3 TDI voor 1500,- dus inmiddels moeten die echt wel goedkoop te krijgen zijn. Bij de Golf 4 TDI ben ik nu al twee keer defecte klepstoters tegengekomen bij ca. 350.000km. Met een beetje pech kost je dat ook je motor.
V.w.b. de 1.8 Ford diesel.........menigeen haalt de riem interval niet. Dat is wat ik me nog herinner van mijn Ford stage.
V.w.b. de 1.8 Ford diesel.........menigeen haalt de riem interval niet. Dat is wat ik me nog herinner van mijn Ford stage.

- Knot
Zullen eens zoeken. Hij had dus wel een goed exemplaar, 100.000km mee gereden zelf en hij was daarvoor al 50.000km onderweg met die riem