Tuningshop GT5

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Vuurvoske

Tuningshop GT5

Bericht door Vuurvoske » 27 sep 2011, 21:02

Beste DF-ers,

Ik moet helaas bekennen dat ik er een gewoonte van heb gemaakt online het snot voor mijn ogen gereden te worden. Online rijd ik vaak nurburgring, echter bij vrijwel alle races lig ik na 4 bochten al 10 seconden achter. Dit loopt dan gedurende de race al snel op naar 30 seconden en verder...
Ik heb het vermoeden dat dit ligt aan de manier van tunen.

Ik was benieuwd naar de manier waarom jullie tuning toepassen op jullie racemonsters.
Sinds vandaag pas ik de strategie toe om eerst zoveel mogelijk gewicht weg te halen alvorens de onderdelen te upgraden.

'Vroeger' deed ik zoveel mogelijk upgrades wat eigenlijk niet resulteerde in verbeterde performance (lees resultaten) :beam:

Elco

Re: Tuningshop GT5

Bericht door Elco » 28 sep 2011, 15:32

Als het goed is moet je toch met iedere upgrade de pp's omhoog zien gaan. Probeer wat te spelen met de onderstelinstellingen. Wat meer camber etc..

Wat ook wil werken als je niet mee kan komen is het downtunen van een auto met teveel pp's. Beetje flauw maar het gebeurt veel.

Vuurvoske

Bericht door Vuurvoske » 29 sep 2011, 15:20

Ik zie ook dat de pp's omhoog gaan.
Het pro bleem is dat ik niet bij kan blijven met de andere spelers...

Macboy

Bericht door Macboy » 03 okt 2011, 20:25

Niet tunen maar veel oefenen. Of filmpje posten van een rondje ?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 okt 2011, 16:27

Je kunt wel alles op je auto gooien wat het sneller maakt. Maar veel onderdelen geven je ook de mogelijkheid om je auto af te stellen en dat wordt (naarmate je auto sneller/beter wordt) steeds belangrijker.

Simpele dingen kunnen echt secondes schelen!

Vuurvoske

Bericht door Vuurvoske » 11 okt 2011, 16:25

Richardt. schreef:Je kunt wel alles op je auto gooien wat het sneller maakt. Maar veel onderdelen geven je ook de mogelijkheid om je auto af te stellen en dat wordt (naarmate je auto sneller/beter wordt) steeds belangrijker.

Simpele dingen kunnen echt secondes schelen!
Ja dat begrijp ik, maar kost dat niet ontzettend veel uitzoekwerk?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 okt 2011, 16:38

Tja, je moet er wel even voor gaan zitten. Paar kleine aanpassingen doen en een rondje rijden, dan weer aanpassen en rijden etc.
Net zo lang tot je tevreden bent, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt ;)

Eigenlijk is het heel logisch. Je koopt alle tuningsonderdelen, waarbij alles af te stellen is. Maar met die afstelling doe je niets, dan heb je er ook niets aan toch? :lol:

Ik speel eigenlijk vaak alleen maar wat met de spoilers (snel of langzaam circuit). Rijhoogte (zo laag mogelijk, of het moet al een hobbelig circuit zijn) en daarbij de dempers ook. Verder de versnellingsbakverhoudingen (snel of langzaam circuit) en meer eigenlijk niet.

Bij een paar auto's heb ik wat meer gedaan.

Mooi voorbeeld is mijn Lotus 111R waarvoor ik allen tuningsonderdelen gekocht had. Qua specs was het een beest, maar door het enorme overstuur reed het voor geen meter. Door wat kleine aanpassing zit er nog een heel klein beetje onderstuur in (wat ik wel lekker vind) maar rijdt ie 10x makkelijker en dus ook veel sneller.

Je hoeft ook geen middag bezig te zijn met een auto. Stapje voor stapje, goed lezen bij de uitleg die in het spel staat en je komt al een heel eind ;)

Plaats reactie