Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 11 okt 2011, 12:01

"Stichting Inburgerlingsleed" Haha, wel humor. :)

Je kunt natuurlijk ook gewoon niet komen.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 12:05

Lekker kortzichtig weer, waar waren jullie ouders in de jaren 60 en 70 toen die allemaal te beroerd waren om het zware en vuile werk te doen?
Toen moesten er zoveel mogelijk marrokanen, turken, spanjaarden, portugezen en italianen hier naartoe komen om dat vuile werk op te knappen.
Nu mogen ze oprotten omdat het wat minder gaat.

Trouwens ook vaak opvallend dat de mensen die het zelf niet zo goed hebben het hardtse schreeuwen, net als de grote blonde leider.
Ik noem het rascist.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 11 okt 2011, 12:15

Ha, je Italiaanse bloed komt in opstand? :)

Die verplichten inburgeringscursus is er pas sinds een paar jaar, dus dat heeft verders niets te maken met de gastarbeiders van de jaren 60/70. Was beter geweest als men toen ook zo'n cursus had gehad, dan hadden een hoop Turkse en Marokkaanse ouders van nu ook fatsoenlijk onze taal gesproken.

Ik zag eergister dat programma 'Grenzeloos Verliefd' over een meisje wat naar Istanbul ging om te wonen. Om daar te integreren en een bestaan op te bouwen was ze, uit eigen beweging, keihard Turks aan het leren. Zo hoort het ook.

Dat zou hier ook andersom zo moeten zijn. En ja, als dat niet uit eigen beweging gaat, dan moet je daar maar een inburgeringscursus voor opzetten.

En dat dat de immigrant dan geld kost, daar kan ik niet mee zitten. Als je er wat van wilt maken in je nieuwe land, dan mag je best wat investeren in jezelf.

Daar vind ik weinig rascistisch aan verder.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 12:20

Wouter, het ging erom dat die inburgeringscursus wettelijk niet mag, dat is geen fout van de turken, maar van onze fantastische nederlandse regering.

Het wordt weer zo gedraaid dat het de schuld van de turken is, dat is rascistisch.

Ik ben het met je eens dat je jezelf in moet zetten als je gaat emigreren en je moet integreren, je houdt helaas altijd goudzoekers ertussen die niet willen.

Maar nu worden gewoon alle turken voor de zoveelste keer over een kam gescheerd.
Ik zou ook mijn geld terugvragen als ik iets onterecht heb MOETEN doen en het me nog geld gekost heeft ook.

Maar goed hier komt weer de schijnheiligheid van sommige naar boven.

dvh

Bericht door dvh » 11 okt 2011, 12:23

rascist.
Racisme is iemand haten vanwegen huidskleur , geloof of afkomst.
Volgens mij is dat totaal niet aan de orde.
Het gaat om geld, niet om huidskleur, geloof , of afkomst.
Trouwens ook vaak opvallend dat de mensen die het zelf niet zo goed hebben het hardtse schreeuwen
Het gaat al een tijdje niet zo goed meer zeker ? :tooth:
net als de grote blonde leider.
Zoals Romo om is betreft zijn 1M, zo ben jij om met Wilders.

Geen verwijt, valt me enkel op :)

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 12:26

dvh

ow alle turken over 1 kam scheren is wel degelijk rascisme, zeker omdat het een verboden regeling was.

Ik kan mijn eigen boontjes prima doppen, hoef in elk geval mijn handje niet op te houden :kikker:

Hij is in ieder geval heel erg door de mand gevallen ja, ben blij dat ik er uiteindelijk niet op gestemd heb.

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2011, 13:28

Overigens vind ik die hele inburgeringscursus één grote flauwekul. 80% van de autochtonen Nederlanders zouden zakken als ze verplicht deze cursus en examen zouden moeten doen.

Het Wilhelmus is niet bepaald heilig ofzo.

Gewoon de simpelste cursus is... je wilt hier wonen? Dan ga je zelf je broek ophouden..zo niet doeiiii.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 okt 2011, 13:36

Gewoon de simpelste cursus is... je wilt hier wonen? Dan ga je zelf je broek ophouden..zo niet doeiiii.
Inderdaad, gewoon in het diepe gooien zoals het in zoveel landen is.

Om passend werk te vinden, om zo de rekeningen te betalen, is het toch wel erg makkelijk om de taal te spreken. Lukt dat niet, jammer dan.

Als ik zou emigreren vanuit het buitenland naar NL zou ik alleen al de taal perfect willen leren om optimaal gebruik te maken van alle subsidies hier :stom:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2011, 13:44

Richardt. schreef:
Inderdaad, gewoon in het diepe gooien zoals het in zoveel landen is.

Om passend werk te vinden, om zo de rekeningen te betalen, is het toch wel erg makkelijk om de taal te spreken. Lukt dat niet, jammer dan.

Als ik zou emigreren vanuit het buitenland naar NL zou ik alleen al de taal perfect willen leren om optimaal gebruik te maken van alle subsidies hier :stom:

+veel

@Luco, dus als je hier als gastarbeider 10 jaar hebt gewerkt, heb je een tegoedbon om je hele dorp hier aan het uitkeringsinfuus te hangen.......... Dat zie in verhouding met de lonen in eigenland een zeer veel meer hebben verdient blijft buiten kijf. @Luco, zijn ze gedrongen hier te komen werken?

Dat er mensen die in eerste instantie voor een bepaalde periode in land X gaan werken en besluiten te blijven hoeft geen enkel probleem te zijn, zolang ze hun eigen broek maar ophouden en zich aanpassen aan de manier van leven, en simpelweg de taal leren is hier de basis voor! En dan racist roepen, doet mij alleen maar lachen!

Michel

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 13:57

Gedwongen niet, maar deze mensen hebben net zo goed aan de opbouw van het land gewerkt, dus waarom zouden ze dan ook geen rechten mogen hebben? Tenslotte voelden de nederlanders zich destijds te goed om bepaalde werkzaamheden te doen.

Tweede ben ik met je eens, maar alle turken over 1 kam scheren blijft rascistisch, net zoals bij de turken heb je ook genoeg nederlanders die hun handje ophouden en misbruik maken van allerlei situaties.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2011, 14:02

Luco, de Turk/Marokkaan/Italiaan/Spanjaard......die de schoen past trekt hem aan!!! Wel opvallend dat de integratieproblemen vooral spelen bij landen met een Islamitische grondslag, hoe verklaar je dat?

Michel

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 okt 2011, 14:05

Luco schreef:Lekker kortzichtig weer, waar waren jullie ouders in de jaren 60 en 70 toen die allemaal te beroerd waren om het zware en vuile werk te doen?
Toen moesten er zoveel mogelijk marrokanen, turken, spanjaarden, portugezen en italianen hier naartoe komen om dat vuile werk op te knappen.
Nu mogen ze oprotten omdat het wat minder gaat.

Trouwens ook vaak opvallend dat de mensen die het zelf niet zo goed hebben het hardtse schreeuwen, net als de grote blonde leider.
Ik noem het rascist.
Ik denk dat je misschein een beetje teveel naar je eigen ouwelui hebt gekeken maar die van mij waren in die tijd net zoals heel veel anderen gewoon aan het werk.
Over alles over 1 kam scheren gesproken, schreeuwlelijk.........................
Hoe vind je Nederlanders over 1 kam scheren dan zoals jij nu doet, niet racisties?
Je doet net zo hard mee en je hebt het niet eens in de gaten..............
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 11 okt 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 okt 2011, 14:06

Die mensen staan volledig in hun recht! Ze hebben onterecht iets moeten doen en betalen en de staat heeft lekker zitten innen... Dus kom maar terug met dat geld!

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 14:10

Michel P schreef:Luco, de Turk/Marokkaan/Italiaan/Spanjaard......die de schoen past trekt hem aan!!! Wel opvallend dat de integratieproblemen vooral spelen bij landen met een Islamitische grondslag, hoe verklaar je dat?

Michel
Dat ontken ik toch niet, alleen ging het er nu over dat er onterecht een inburgeringscursus is geeist en dat mensen nu hun geld terugeisen.
Alleen werd er nu gedaan alsof het de schuld van de turken is en volgens mij heeft gewoon de regering een fout gemaakt.

@Hans, ik zeg toch ook niet dat mensen niet werkten, ik zeg dat destijds een hoop nederlanders het zware en/of vuile werk niet wilden doen, daarom zijn er destijds een hoop lobbys geweest om gastarbeiders hierheen te halen.
Mijn ouwelui hebben altijd gewerkt, daar heb ik van geleerd dat je moet werken voor je centen.

Ja Hans hier heb je een punt, ik heb het wel in de gaten, is meer tegengas tegen mensen die constant alleen maar zeiken en zaniken over buitenlanders. In mijn optiek vaak onterecht.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2011, 14:15

Ik draai de boel om en probeer dus ook het (smarte)geld terug te krijgen.Kijken wat er gebeurt. Is je goed recht etc he.

Ik denk dat mijn vrouw nul op het rekest krijgt want niet de vereiste nationaliteit. (Ik noem dat niet kinderachtig 'racisme') Van 'n wet uit 1963, als ik 't goed heb. Tja....Toen er hier 54 Turken zaten bij wijze van.

Met twee maten meten, ik blijf er bij.

Ergo. Spaans (moedertaal van mijn vrouw)is wél 'n wereldtaal. Turks/Marokkaans niet. :kikker:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 14:20

dat klopt wel zo'n beetje Robin, zie ook hier>>

het verhaal als voorbeeld Mohammed en Fatima :lol: ja echt, magoed lees hier meer.

http://wiki.omopedia.nl/Inburgeringscursus" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

dus die inburgeringscursus was helemaal niet onterecht, dat werd namelijk verplicht voor iedereen van buiten de EU, echter een slimmerd ontdekte een oude overeenkomst van long time ago met Turkije dacht ik destijds ergens gelezen te hebben, waardoor er voor Turkije een uitzondering zou kunnen gelden...
magoed precies weet ik het niet meer, pin me er niet op vast.

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2011, 14:26

Laatst was er zo'n programma op TV van een stel dat naar Hongarije wilde emigreren.. beetje typjes gelukzoekers.. wilde daar een of ander bedrijf beginnen.. maar daar begint het al.. geen letter Hongaars kunnen spreken... en wat zegt de overheid in Hongarije? We spreken alleen maar in onze taal. Nou dat was dus een mooi probleem. Want officiële toestanden ook allemaal in het Hongaars.. en nee ze kregen niet gratis een Hongaars/Nederlandse tolk.

Kijk dat is de basis.. taal.. zonder goede beheersing van taal ben je in elk land in de deze wereld zo'n beetje kansloos.. behalve hier in Sinterklaas land.

De pamperindustrie vaart er wel bij.

dvh

Bericht door dvh » 11 okt 2011, 14:29

Kijk dat is de basis.. taal.. zonder goede beheersing van taal ben je in elk land in de deze wereld zo'n beetje kansloos.. behalve hier in Sinterklaas land.
Vandaar dat de friezen altijd een beetje achter zijn gebleven op de rest van NL :kikker:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 okt 2011, 14:36

Ik kijk hier net naar buiten, alles in de hens, en we drijven af naar de Waddenzee gvd!11!!1

Luco, vuile racist! :kikker:

(Fries was er natuurlijk eerder dan het Nederlands, voor de historici onder ons, maar je hebt er geen fcuk aan, wereldwijd aan Nederlands gelukkig weer wel. :kikker: )

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 okt 2011, 14:37

dvh schreef:
Vandaar dat de friezen altijd een beetje achter zijn gebleven op de rest van NL :kikker:
Ook de Friezen hadden gewoon fatsoenlijk Nederlands gesproken als dit geen "Sinterklaasland" was geweest :lol:

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 14:41

Richardt. schreef:
dvh schreef:
Ook de Friezen hadden gewoon fatsoenlijk Nederlands gesproken als dit geen "Sinterklaasland" was geweest :lol:
:lollerdelol:
Maar kan je dat die Friezen kwalijk nemen?

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2011, 14:43

Metchu schreef:Die mensen staan volledig in hun recht! Ze hebben onterecht iets moeten doen en betalen en de staat heeft lekker zitten innen... Dus kom maar terug met dat geld!
hahahaha, de staat heeft echt geen geld verdient hoor, het is geen belasting!!!

Maar het is toch in en in triest dat er hele groepen zijn die al 10+ jaar in NL zijn geen woord Nederlands spreken............... en als ze dan ook nog eens en uitkering genieten en niet te bemiddelen zijn op de arbeidsmarkt, gek he als je taal niet of meer dan onvoldoende spreekt............. die uitkeringen mogen van mij wel gestopt worden, want enige eigen verantwoording en inspanning om je eigen broek op te houden is het miste wat je van elke idividu op zijn minst mag verwachten.

Maar dat geld ook voor dit soort tokkies!!!

Hoogzwanger met 8 kinderen in caravan

Gepubliceerd: gisteren 11:13
Update: gisteren 12:33
Woonbedrijf Ieder1 uit Deventer is met man en macht op zoek naar een passende woning voor een hoogzwangere vrouw, die nu met haar acht kinderen en haar man in een kleine caravan in een dorp in de buurt van Deventer woont. De vrouw is op 28 oktober uitgerekend.

Dat heeft een woordvoerster van Ieder1 maandagmorgen bevestigd. Het gezin zwerft al ruim een jaar rond, nadat het een vorige huurwoning van Ieder1 had verlaten met achterlating van een fikse huurschuld en beschadigingen aan het huis.

Het gezin heeft kinderen in de leeftijd van 2 tot 16 jaar. Toen zij vorige week de natuurcamping dreigden te moeten verlaten, kwam de gemeente Deventer in actie in het belang van de kinderen, zegt een woordvoerder. Er is hulpverlening ingeschakeld. ,,Het is een heel triest en schrijnend geval en daarom zijn wij bereid om buiten het reguliere traject om te zorgen voor een dak boven het hoofd van dit gezin'', aldus woonbedrijf Ieder1. Of dat nog voor de bevalling lukt, is nog niet duidelijk. ,,Maar in elk geval zijn ze voor de winter invalt onderdak.''
Huur achterstand, woning door bewoner vernielt, en nu mag de maatschappij weer bloeden voor dit soort broedmachines.............. kids opvangen, ouders uit de ouderlijke macht zetten en verplicht stereliseren.....

Michel

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 14:51

hahahaha, de staat heeft echt geen geld verdient hoor, het is geen belasting!!!
Nee, daar heb je gelijk in, maar ze hebben mensen wel iets verplicht wat niet blijkt te mogen, zou jij dan niet je geld terugvragen?
Maar het is toch in en in triest dat er hele groepen zijn die al 10+ jaar in NL zijn geen woord Nederlands spreken............... en als ze dan ook nog eens en uitkering genieten en niet te bemiddelen zijn op de arbeidsmarkt, gek he als je taal niet of meer dan onvoldoende spreekt............. die uitkeringen mogen van mij wel gestopt worden, want enige eigen verantwoording en inspanning om je eigen broek op te houden is het miste wat je van elke idividu op zijn minst mag verwachten.
Helemaal mee eens, ook van nederlanders inderdaad.
Huur achterstand, woning door bewoner vernielt, en nu mag de maatschappij weer bloeden voor dit soort broedmachines.............. kids opvangen, ouders uit de ouderlijke macht zetten en verplicht stereliseren.....
:hungry:
Hier draait in eerste instantie de corporatie voor op, en dus de overige huurders.
En je kan mensen er niet zomaar uitzetten, dan moeten er allerlei trajecten gelopen worden die de corporatie ook al klauwen vol geld kost.

RVV

Bericht door RVV » 11 okt 2011, 15:00

Even over die zogenaamde onterechte inburgeringscursus...volgens mij is dit gewoon goudmijntjesgedrag van een gewiekste Turkse advocaat die verpicht 250 euro inschrijfgeld vraagt voor zogenaamde belangenbehartiging.

Snel rekensommetje 35000 Turken á 250,- kleine 9 miljoen euro in het verschiet...

Dit idee maakt me nog misselijker dan het idee dat deze regeling onterecht voor Turken geld.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2011, 15:04

RVV schreef:Even over die zogenaamde onterechte inburgeringscursus...volgens mij is dit gewoon goudmijntjesgedrag van een gewiekste Turkse advocaat die verpicht 250 euro inschrijfgeld vraagt voor zogenaamde belangenbehartiging.

Snel rekensommetje 35000 Turken á 250,- kleine 9 miljoen euro in het verschiet...

Dit idee maakt me nog misselijker dan het idee dat deze regeling onterecht voor Turken geld.
Dat dacht ik ook gelijk toen ik de krant las............ mooi dom als je 250 euro aftikt.......... stichting met een paar juristen zorgen dat de knaken verdeeld worden en ze lachen alle betalers uit.

Michel

Plaats reactie