boete tarieven 2012...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
André van der Toorn

Re: boete tarieven 2012...

Bericht door André van der Toorn » 10 okt 2011, 23:35

Dit is een bijzonder goed bericht. Mensen zullen nu wel even nadenken alvorens zij het gaspedaal te diep intrappen. Dit zal de gemiddelde automobilist hard in de portemonnee voelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit ook terug zullen zien in de cijfers met betrekking tot verkeersslachtoffers. En zo niet, dan hoop ik dat er volgend jaar weer een forse verhoging zal plaatsvinden.

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 10 okt 2011, 23:36

allen schreef:Best grappig die reacties. Vooral als je je bedenkt hoe ze reageren als er ineens een dierbare overhoop is gereden toen hij of zij even dacht in te voegen.
weet je wat dan nog grappiger is,dat diegene er waarschijnlijk er met een taakstrafje af komt halfjaartje rijontzegging.maar snap wat je bedoeld maar als jij midden in de nacht je auto een keer door trekt naar een bepaalde snelheid op een lege snelweg dan moet je het wel heel debiel doen wil je invoegend verkeerd raken.

pjvandergaag

Bericht door pjvandergaag » 10 okt 2011, 23:37

André van der Toorn schreef:Dit is een bijzonder goed bericht. Mensen zullen nu wel even nadenken alvorens zij het gaspedaal te diep intrappen. Dit zal de gemiddelde automobilist hard in de portemonnee voelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit ook terug zullen zien in de cijfers met betrekking tot verkeersslachtoffers. En zo niet, dan hoop ik dat er volgend jaar weer een forse verhoging zal plaatsvinden.

lul

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 okt 2011, 23:41

pjvandergaag schreef:
André van der Toorn schreef:Dit is een bijzonder goed bericht. Mensen zullen nu wel even nadenken alvorens zij het gaspedaal te diep intrappen. Dit zal de gemiddelde automobilist hard in de portemonnee voelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit ook terug zullen zien in de cijfers met betrekking tot verkeersslachtoffers. En zo niet, dan hoop ik dat er volgend jaar weer een forse verhoging zal plaatsvinden.

lul
:roflol:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 okt 2011, 23:46

Tsja boetetarieven. Als ze echt zouden willen dat we niet te hard zouden rijden was er allang een electronische snelheidsbegrenzer ingevoerd. De technologie is er.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 okt 2011, 23:50

Overigens vind ik de boetetarieven ook erg hoog ja.. Ik denk dat ik mijn winning streak maar even voort zet als het gaat om boete-vrij blijven. *Klopt af*

Edit: Kan nu al zeggen dat ik in 2011 boete-vrij blijf! :P

KoenM

Bericht door KoenM » 11 okt 2011, 00:56

Geloof je dit nu zelf?

Net of je op het moment van overtreding denkt goh ik krijg maar 100 euro boete, dus ik neem het risico.
Als ik de boete €120 is doe ik het natuurlijk nooit meer!

DDX

Bericht door DDX » 11 okt 2011, 01:21

Gooi die boete voor roodlicht gewoon flink omhoog, 1000 euro ofzo.
Stuk gevaarlijker dan 180 op de snelweg.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 okt 2011, 07:59

allen schreef:Best grappig die reacties. Vooral als je je bedenkt hoe ze reageren als er ineens een dierbare overhoop is gereden toen hij of zij even dacht in te voegen.
Ik vind jou reactie wel grappig want kennelijk vind jij het rondscheuren op binnenwegen wat jij graag doet dus minder gevaarlijk dan op een 3 baans weg ff 200 knallen.
Er gebeuren naar verhouding meer ongelukken op deze binnenwegen met overstekende tractoren etc etc.
Dus ga jij nu even niet de moraal ridder uithangen,Ellie.
Of ben je onder invloed van de kruiden uit je tuin waar je dit weekend in heb zitten te peuren :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 okt 2011, 08:08

Jeutje.... Minimaal +/- 300 euri voor 30 km p uur te hard @ snelweg............

Dan gaat de cruise tegenwoordig toch echt op 125 GPS.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 11 okt 2011, 09:30

Heb je hem weer.. kan iemand dit figuur een ban geven!?
Leg jij dan ook even uit hoe ze aan die 4,7% inflatie komen? De meeste bekeuringen die ik krijg is van 4km te hard, nou nou.. ben ik dan een weg piraat? Op rechte autosnelwegen waar je 120 mag, daar staan ze te flitsen en dan geloof jij zeker nog steeds (samen met je grote vriend) dat ze daar staan te flitsen voor onze veiligheid??
Kom op zeg, kruip eens uit dat kleine eitje van je. Is gewoon en echt niet anders om de schatkist te spekken! Niet voor niks levert de A2 tussen Utrecht en Amsterdam (5 baans waar je 100 mag) het meeste op, tja je zal er maar 106 rijden..levensgevaarlijk, afstraffen en hard!!

Hoe zielig..

FrankS

Bericht door FrankS » 11 okt 2011, 09:34

André van der Toorn is gewoon een accountje van een (bekend) lid hier... ;)

allen

Bericht door allen » 11 okt 2011, 10:44

Downforce Hans schreef:
Ik vind jou reactie wel grappig want kennelijk vind jij het rondscheuren op binnenwegen wat jij graag doet dus minder gevaarlijk dan op een 3 baans weg ff 200 knallen.
Er gebeuren naar verhouding meer ongelukken op deze binnenwegen met overstekende tractoren etc etc.
Of ben je onder invloed van de kruiden uit je tuin waar je dit weekend in heb zitten te peuren :mrgreen:
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Je mag 60 op veel binnenwegen. Dat is ruim boven de topsnelheid van bepaalde Caterhams en Corvettes. :drieling:
Ik rijd zelf nooit te hard! :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 okt 2011, 11:17

Dat "geen voorrang verlenen" vind ik wel een mooie. 240 euro dus voor mensen die geen voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Jazeker mensen! Dit is wel degelijk strafbaar in de zin dat er een boete op staat.

Als de politie dáár nou eens wat actiever mee zou zijn, dan kan je zaken als bumperkleven, rechts inhalen en behoorlijk wat agressie in het verkeer laten dalen.

http://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/r ... ml#sectie7" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen voorrang geven

'Voorrang' is: onbelemmerde doorgang. Moet een bestuurder die voorrang heeft voor de ander afremmen of uitwijken, dan is er dus geen voorrang verleend.
Bij het wisselen van rijstrook of afslaan moet u voorrang verlenen aan het verkeer dat naast of vlak achter u rijdt.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 okt 2011, 11:34

allen schreef:
Downforce Hans schreef:
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Je mag 60 op veel binnenwegen. Dat is ruim boven de topsnelheid van bepaalde Caterhams en Corvettes. :drieling:
Ik rijd zelf nooit te hard! :mrgreen:
Auw.......... :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 okt 2011, 13:03

Maus335i schreef:Dat "geen voorrang verlenen" vind ik wel een mooie. 240 euro dus voor mensen die geen voorrang verlenen tijdens het veranderen van rijstrook. Jazeker mensen! Dit is wel degelijk strafbaar in de zin dat er een boete op staat.

Als de politie dáár nou eens wat actiever mee zou zijn, dan kan je zaken als bumperkleven, rechts inhalen en behoorlijk wat agressie in het verkeer laten dalen.

http://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/r ... ml#sectie7" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen voorrang geven

'Voorrang' is: onbelemmerde doorgang. Moet een bestuurder die voorrang heeft voor de ander afremmen of uitwijken, dan is er dus geen voorrang verleend.
Bij het wisselen van rijstrook of afslaan moet u voorrang verlenen aan het verkeer dat naast of vlak achter u rijdt.
dikke +1 als dit wat netter zou worden uitgevoerd op de snelweg is bumperkleven en rechts inhalen ook niet "nodig" ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 okt 2011, 15:20

FrankS schreef:André van der Toorn is gewoon een accountje van een (bekend) lid hier... ;)
Precies. Inhouse entertainment.

marcokers

Bericht door marcokers » 14 okt 2011, 20:55

Nu programma over het melkkoetje de flitskast van het CJIB op nederland 3
"De Rekenkamer"

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 15 okt 2011, 09:02

Hans R schreef:
Heb je hem weer.. kan iemand dit figuur een ban geven!?
Leg jij dan ook even uit hoe ze aan die 4,7% inflatie komen? De meeste bekeuringen die ik krijg is van 4km te hard, nou nou.. ben ik dan een weg piraat? Op rechte autosnelwegen waar je 120 mag, daar staan ze te flitsen en dan geloof jij zeker nog steeds (samen met je grote vriend) dat ze daar staan te flitsen voor onze veiligheid??
Kom op zeg, kruip eens uit dat kleine eitje van je. Is gewoon en echt niet anders om de schatkist te spekken! Niet voor niks levert de A2 tussen Utrecht en Amsterdam (5 baans waar je 100 mag) het meeste op, tja je zal er maar 106 rijden..levensgevaarlijk, afstraffen en hard!!

Hoe zielig..
ze moeten dat kut Griekenland natuurlijk ergens van financieren, dat doen ze dan natuurlijk via ons. ik ben er zelf voor gewoon Griekenland de EU uit te zetten en gewoon helemaal gelijk met de grond maken. dan kunnen de boetes ook weer omlaag. gelukkig zit ik momenteel niet in nl, maar in 2012 helaas weer wel.. denk dat ik maar een 45km/h wagentje koop als ik terug ben.. dan hoef ik die rukkers in den haag niet te sponsoren. waar denk je dat ze al die autos van betalen waar die ministers in rijden. waarom moeten normale mensen een aygo rijden en zij dikke 5 en 7 series? als ze zo schoon willen zijn en moeten bezuinigen zouden zij ook iets van een aygo moeten rijden.

just my 2 cents

daNpy

Bericht door daNpy » 15 okt 2011, 09:37

Afbeelding

Plaats reactie