Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 20:13

niet helemaal gelezen wel aardige stukken eruit...

trouwens hoeveel betaald/stuurt Nederland per jaar eigenlijk naar de Palestijnen?
was dat niet ook nog aardig wat per jaar?

trouwens die Pat Condell had toevallig vandaag ook een filmpje staan op facebook zag ik, wat over zoiets gaat..zie>>

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j1N1zhUm ... ture=feedu[/youtube]

en daar zit ook zeker wat in...ze kunnen beter een stuk land in Syrie in nemen die Palestijnen lijkt me, bij hun "broeders" of een anders Arab country ofzo? dit schiet namelijk ook niet op zo in Israel.

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 20:24

trouwens hoeveel betaald/stuurt Nederland per jaar eigenlijk naar de Palestijnen?
Geen idee. Maakt dat uit voor de kwestie?
ze kunnen beter een stuk land in Syrie in nemen die Palestijnen lijkt me, bij hun "broeders" of een anders Arab country ofzo?

Dus omdat hun land, vastgesteld door de VN, afgepakt wordt moeten ze maar naar een ander land vertrekken?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 20:40

Als ze daar in vrede kunnen leven en eindelijk eens wat op kunnen bouwen zou toch iets moois zijn?
je denkt toch niet dat Israel ze daar wil hebben?
Het zou een oplossing kunnen zijn, denk dat de broeder landen ze graag zou willen hebben, hoe meer broeders hoe meer feest :drieling: :wink:

kijk bv eens naar die reeks video's die ernaast staan hoe ze kinderen van jongs af aan zo ze zeggen dag in dag uit leren haten...best triest...erg sneu voor hen.

hier bv, kijk al die video's daarnaast eens

http://www.youtube.com/watch?v=bYybBnXm ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

best scary don't you think?
het is wat Pat zegt, zolang die haat er is en doorgaat komt er nooit vrede en krijgen ze op den duur zelfs van de tolerante westerlingen de haat tegen hun gericht, of in elk geval geen "medelijden" meer, doch diep triest voor de mensen die wel graag anders willen en vrede willen maar te bang zijn e.d. om wat te kunnen veranderen in hun eigen kring/woongebieden, voorlopig.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 okt 2011, 20:43

"...they don't want peace, they want victory..."

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 20:46

heel toevallig stond daar via een ander kid against Jews video ook deze tussen...
ook Nazi toestanden...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Gzyeo1Z ... re=related[/youtube]

SteV6

Bericht door SteV6 » 07 okt 2011, 20:52

HansD schreef:
Geen idee. Maakt dat uit voor de kwestie?

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... lpgeld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wie de achtergrondinformatie wil weten.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:00

ah thanks, de 2de grootste dus...en wat brouwen ze er van? ah.

kijk ook eens deze video die kwam ik daar ook tegen via die kids against Jews linken, zeer interessant.
helemaal afkijken en verrek, zo leer je nog eens wat, althans zo worden dingen wel verduidelijkt. :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xU9CauJP ... re=related[/youtube]

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2011, 21:01

En alles wat je ziet is waar (zolang het in het straatje past) :dood:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:06

Luco schreef:En alles wat je ziet is waar (zolang het in het straatje past) :dood:
dat zal misschien voor jou gelden nu je het zegt, doch denk ik dat de meesten wel verder denken/kijken :wink:

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 21:06

Het zou een oplossing kunnen zijn, denk dat de broeder landen ze graag zou willen hebben, hoe meer broeders hoe meer feest
Diezelfde opmerking zou je ook richting de joden kunnen maken. Dan gaan die toch lekker weg? Lijkt me niet echt een werkbare oplossing voor beiden. En waarom zijn die buurlanden ineens broederlanden die maar een compleet volk op moeten nemen? Nemen wij de Belgen op als Frankrijk ineens beslist om België te bezetten?
Van beide kanten worden er terroristische daden gepleegd maar als Israël zou stoppen met hun kolonisatiestrategie zouden er al wat meer openingen zijn om echt tot een oplossing te komen.

@Robin wat wil je met die afbeelding zeggen? Dat je antisemiet bent zodra je niet voor Israël bent? Dat zou ik een redelijk zwaktebod vinden namelijk.

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 21:07

Nogmaals. Maakt dat iets uit voor de kwestie?

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:16

HansD schreef:
Nogmaals. Maakt dat iets uit voor de kwestie?
klopt en toch zit dat in de kwestie waar we het over hebben...
heb je de video's bekeken?

en ja kijk eens hoeveel mensen wij al op hebben genomen die niet eens uit onze buurlanden zijn :lol:
je weet toch Nederland is eigenlijk Tolerantland :wink:
kijk een shoe Groot Syrie is (voorbeeld) als je daar in vrede kan leven zonder haat tegen de Jews is het toch prachtig? (niet dat ik het zie gebeuren maar gewoon een gedachte :wink: )
Wat vind jij dan, waar zouden de Joden mogen of kunnen wonen..
Niet dat ik voor de Joden ben hoor, maar wel voor vrede.
Kids e.d. haat aanleren enz enz is wel heeeeeel slecht, net als die zo aanbeden figuur die ook al iets met kids had :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 okt 2011, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 okt 2011, 21:16

@Hans, dat zeg ik niet, dat maak JIJ er zélf van. Dat jij mijn cartoon een zwaktebod vindt, zegt meer iets over jouw beleving dan die cartoon. Het is een cartoon die je aan 't denken zet.

*Kijkt naar z'n getinte vrouw :love: en weet dat sommigen hier en daar 'm racist noemen en vindt 't wel prima zo*

:banging:

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 21:27

Israël is prima wat mij betreft maar dan wel graag volgens de grenzen die vastgesteld zijn.
Ik maak er helemaal niets van. Ik vraag het je.

Rupie

Bericht door Rupie » 07 okt 2011, 21:33

Robin schreef:@Hans, dat zeg ik niet, dat maak JIJ er zélf van. Dat jij mijn cartoon een zwaktebod vindt, zegt meer iets over jouw beleving dan die cartoon. Het is een cartoon die je aan 't denken zet.

*Kijkt naar z'n getinte vrouw :love: en weet dat sommigen hier en daar 'm racist noemen en vindt 't wel prima zo*

:banging:
Dat laatste is te makkelijk Robin. Racisme kan zich op verschillende niveau's begeven. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Racisme zit misschien wel juist in de details.

Hans formuleerde de zaken overigens anders dan jij hierboven doet voorkomen.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2011, 21:33

GTRene schreef:
Luco schreef:En alles wat je ziet is waar (zolang het in het straatje past) :dood:
dat zal misschien voor jou gelden nu je het zegt, doch denk ik dat de meesten wel verder denken/kijken :wink:
Nu Rene, soms kraam je echt onzin uit, zoals de palestijnen in syrie neerplempen ofzo, dat is ongeveer hetzelfde als dat een ander voor jouw beslist dat jij maar in groningen moet gaan wonen.

Dat het waar is als het in je straatje past laat jij vooral merken.
0 tolerantie
altijd zeiken op anderen(vooral die het beter hebben)
Iedereen die wat verdiend moet maar inleveren, je schijnt alleen te vergeten dat die mensen ook jouw onderhouden :shithappens:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:40

Luco schreef:
GTRene schreef:
Nu Rene, soms kraam je echt onzin uit, zoals de palestijnen in syrie neerplempen ofzo, dat is ongeveer hetzelfde als dat een ander voor jouw beslist dat jij maar in groningen moet gaan wonen.

Dat het waar is als het in je straatje past laat jij vooral merken.
0 tolerantie
altijd zeiken op anderen(vooral die het beter hebben)
Iedereen die wat verdiend moet maar inleveren, je schijnt alleen te vergeten dat die mensen ook jouw onderhouden :shithappens:
Ha die Luco, grote vriend van me...
Welke mensen onderhouden mij?
weet jij wat van mijn leven?
en waarom wordt je persoonlijk elke keer, dat doe ik ook niet bij jou...daar moet je eens mee ophouden vriend
halve Italiaan of Italiaan wat je ook moge zijn...
ik ben tenminste geen foute zoals jij jezelf wel eens in een post omschreef qua je zou gek zijn als je dat niet deed ook al wist je dat het niet juist was...
Ja Luco dat ben jij...dus hou het netjes en niet op de man hiero anders krijg je een stortvloed wat jij niet wil Luco van Hornsveld. :ongeveer als:

SteV6

Bericht door SteV6 » 07 okt 2011, 21:41

Foutje van de Britten in 1947???

Als we zo verder gaan discussieren/redeneren dan moeten we de grote volksverhuizing gaan terugdraaien. Lekkere boel.

Probleem daar is zeer complex en zal nooit opgelost worden zolang de extreem vermogende Joodse families in de USA (achter de schermen?) aan de touwtjes blijven trekken.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2011, 21:47

GTRene schreef: Ha die Luco, grote vriend van me...
en waarom wordt je persoonlijk elke keer, dat doe ik ook niet bij jou...daar moet je eens mee ophouden vriend
ik ben tenminste geen foute zoals jij jezelf wel eens in een post omschreef qua je zou gek zijn als je dat niet deed ook al wist je dat het niet juist was...
Ja Luco dat ben jij...dus hou het netjes en niet op de man hiero anders krijg je een stortvloed wat jij niet wil Luco van Hornsveld. :ongeveer als:
Ow dus jij mag iedereen afzeiken en graaier noemen, maar ow wee als er wat over oplichtertje Rene wordt gezegd hahahahaha, dan wordt meneertje boos en verontwaardigd.
Jij speelt vaker op de man dan ik, alleen heb je het zelf niet door.
En denk maar niet dat ik ook maar enig moment onder de indruk raak van je dreigementen :tooth:

Ow ja wie jouw onderhoud, de belastingbetaler waar jij het zo vaak over hebt :drieling:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 okt 2011, 21:49

SteV6 schreef:Foutje van de Britten in 1947???

Als we zo verder gaan discussieren/redeneren dan moeten we de grote volksverhuizing gaan terugdraaien. Lekkere boel.

Probleem daar is zeer complex en zal nooit opgelost worden zolang de extreem vermogende Joodse families in de USA (achter de schermen?) aan de touwtjes blijven trekken.

The great Israel Lobby oa.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 07 okt 2011, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 21:51

Kunnen we de persoonlijke aanvallen achterwege laten?
Foutje van de Britten in 1947???
Zo zou je het kunnen noemen ja. Wordt toch wel redelijk algemeen als een zeer belangrijk punt in het ontstaan van Israël beschouwd :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:52

Luco schreef:
GTRene schreef: Ha die Luco, grote vriend van me...
Ow dus jij mag iedereen afzeiken en graaier noemen, maar ow wee als er wat over oplichtertje Rene wordt gezegd hahahahaha, dan wordt meneertje boos en verontwaardigd.
Jij speelt vaker op de man dan ik, alleen heb je het zelf niet door.
En denk maar niet dat ik ook maar enig moment onder de indruk raak van je dreigementen :tooth:

Ow ja wie jouw onderhoud, de belastingbetaler waar jij het zo vaak over hebt :drieling:
Het is duidelijk dat je "niks" weet :wink:

ik ga weer over tot het draadje en laat je lekker, we spreken elkaar wel een keer live face to face :shout:
:hungry:

verder met waar we waren, dus on topic, sorry voor het vervuilen :coffee:

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2011, 21:54

ow brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nu ben ik bang :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 21:57

het is inderdaad de vraag waar de grens te leggen van wie hoort een "land" toe...is het van Israël omdat die het langste geleden al het land had of van een andere groep, maja door de eeuwen heen is er zoveel landjepik geweest, dus best moeilijk.
belangrijkste is dat ze allen in vrede kunnen leven/wonen zonder onderdrukking ook van hun "eigen' volk.

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 22:17

Wie zegt dat Israël al het langst geleden dat land had? Voorlopig beroept iedereen daar zich op een paar oude (sprookjes)boeken wat betreft hun claim.
Ondanks dat het alsnog arbitrair is lijkt het aanhouden van de groene lijn me een redelijk uitgangspunt. Anders kun je het net zo goed aan de Turken geven als erfenis van het Ottomaanse rijk of aan de Britten die er daarna waren.

Plaats reactie