Steve Jobs is no more, R.I.P.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Steve Jobs is no more, R.I.P.

Bericht door maarten22 » 06 okt 2011, 01:59

Afbeelding
We just got some very, very sad news. Steve Jobs has passed away. As confirmed on Apple's site, Mr. Jobs has passed away at the age of 56 after recently stepping down from the position of CEO and naming Tim Cook his successor.

http://www.engadget.com/2011/10/05/stev ... ead-at-56/" onclick="window.open(this.href);return false;

Apple has lost a visionary and creative genius, and the world has lost an amazing human being. Those of us who have been fortunate enough to know and work with Steve have lost a dear friend and an inspiring mentor. Steve leaves behind a company that only he could have built, and his spirit will forever be the foundation of Apple.
Laatst gewijzigd door maarten22 op 06 okt 2011, 02:03, 4 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Re: Steve Jobs is no more, R.I.P.

Bericht door Xave30 » 06 okt 2011, 02:00

Whao! :? RIP Mr. Jobs.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 okt 2011, 02:35

Ja las het ook al direct op Twitter ja. Bizar.. :(

RIP Steve.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2011, 08:06

jeses man, dat had ik niet zo snel verwacht nog. RIP. :(

In Nederlands:
http://www.nu.nl/buitenland/2634003/app ... leden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikS

Bericht door ErikS » 06 okt 2011, 10:08

RIP.

Leef elke dag, dat moet je hier maar weer uit opmaken......
Die man verdient een lambo per 15 sec, maar kan het niet meer uitgeven......

RIP.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 06 okt 2011, 21:06

Heel erg jammer.... Net afgetreden als CEO, en dan dit zo snel er achter aan. :(

Ik hoop dat Apple het zonder zijn visie nog steeds zo goed zal doen.

R.I.P.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 okt 2011, 22:24

ErikMartijn schreef:Heel erg jammer.... Net afgetreden als CEO, en dan dit zo snel er achter aan. :(

Ik hoop dat Apple het zonder zijn visie nog steeds zo goed zal doen.

R.I.P.
Het een zal met het ander te maken hebben. Ben benieuwd naar hoe dit in de geschiedenis opgenomen zal worden. Ik hoorde al vergelijkingen met Ford en Einstein. Feit is natuurlijk wel dat Apple (in de persoon van Jobs?) met de iPad mij heeft overgehaald naar het Apple front. Daarentegen hoor ik als grootste feit de IPod genoemd worden, of van mijn part de IPhone. Met beide heb ik niet zoveel.

Emiel

Bericht door Emiel » 06 okt 2011, 22:38

Veel mensen denken aan de ipad/ipod etc, maar zijn rol is veel groter geweest dan dat

RIP ....

ADV

Bericht door ADV » 07 okt 2011, 12:07

Emiel schreef:Veel mensen denken aan de ipad/ipod etc, maar zijn rol is veel groter geweest dan dat

RIP ....
Jup.. al heb je het dan alleen al over typografien op de computer.. hij had dat in het eerste OS gedaan en windows had het weer gejat :)

Elise

Bericht door Elise » 07 okt 2011, 12:48

Ruben schreef:Ik hoorde al vergelijkingen met Ford en Einstein.
Is het allemaal niet een beetje overtrokken?

Snipe

Bericht door Snipe » 07 okt 2011, 13:19

Elise schreef:
Ruben schreef:Ik hoorde al vergelijkingen met Ford en Einstein.
Is het allemaal niet een beetje overtrokken?
De meningen lopen uiteen, merk ik. De Pers heeft vandaag een kort artikel over Jobs, op pagina 2 of 3. De Telegraaf vindt het anderhalve pagina waard. De Volkskrant gooit er ruim 4 pagina's tegenaan.
Nieuwsuur besteedde er gisteravond nauwelijks aandacht aan, Pauw en Witteman ook niet. DWDD stond helemaal in het teken van Jobs, terwijl bij Boulevard alleen maar over Peter Kelder geluld werd.

Time will tell.

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2011, 13:50

Volgende week heeft niemand er meer over. Iets met de waan van de dag..

Maargoed, triest natuurlijk om relatief zo jong te sterven.

Verder zie ik Apple toch een beetje als een merk (ala SONY, Philips etc) en niet als Steve Jobs.. 95% van de hotshots van grote industriële merken ken ik überhaupt niet.

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2011, 13:56

Verder ben ik absoluut geen Apple fanboy, de iPhone's en Ipod touchs zijn heerlijke apparaatjes. Maar een iPad heb ik mezelf nog niet laten aanpraten. Andere producten van Apple heb ik helemaal niets mee. Maar het schijnt wel goed spul te zijn.. Duh :kikker:

Tom

Bericht door Tom » 07 okt 2011, 17:35

RVV schreef:
Verder zie ik Apple toch een beetje als een merk (ala SONY, Philips etc) en niet als Steve Jobs.. 95% van de hotshots van grote industriële merken ken ik überhaupt niet.
Bij de meeste grote bedrijven staan er wat aandeelhouders aan de top die zich bekommeren om spreadsheets met jaarcijfers en reorganisaties.
Steve Jobs stond erom bekend dat ie zeer kritisch was en zich tot detailniveau met producten bemoeide. Dat is toch wel bijzonder.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 okt 2011, 17:42

Ik ben verre van een fanboy, fan van iets zijn is zowieso verschrikkelijk simpel IMO.......

Buiten dat; Apple was Jobs, Jobs was Apple..........net als Philips dat in den beginne ook was, of Ford for that matter....................en zo zijn er nog wel wat voorbeelden..

Ik vind het knap dat er mensen zijn die van hun idee, dromen, visie zon`n wereld bedrijf uit de grond kunnen stampen..........daar heb ik bewondering voor.

Of het zo blijft is punt 2; vele grote bedrijven, opgericht door hun naamgever, zijn na overlijden van de grondlegger verworden tot slaven van Wallstreet........en daarmede hun ziel verkocht..........

Hielke

Bericht door Hielke » 07 okt 2011, 17:51

Echte klapper hebben hij en Apple pas de laatste jaren gemaakt door kleine devices met touchscreens op de markt te brengen. iPad, iPhone, iPad. En het spul zit fantastisch in elkaar geschroefd.

En dan heb je nog de fanbase. Zelf heb ik een iPad en een iPhone maar als je dan die twintigers rond winkels ziet hangen om hun god Steve te bejubelen, daarbij kreten als "Steve Jobs changed my life" slakend, dan ben ik bijna geneigd iPad en iPhone als een frizbee over het Tjeukemeer te slingeren. Dwazen.

Het was een hele slimme zakenman die itt de 99% echte nerds in de ICT wel goed aanvoelde dat het gebruikers vooral om connectiviteit gaat.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 okt 2011, 20:02

Hielke schreef:Zelf heb ik een iPad en een iPhone maar als je dan die twintigers rond winkels ziet hangen om hun god Steve te bejubelen, daarbij kreten als "Steve Jobs changed my life" slakend, dan ben ik bijna geneigd iPad en iPhone als een frizbee over het Tjeukemeer te slingeren. Dwazen.
:lollerdelol: :roflol:

zo denk ik er ook over! mooi spul maar veel mensen doen er echt gestoort over!!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 okt 2011, 00:37

Martijn_bmw schreef:
Hielke schreef:Zelf heb ik een iPad en een iPhone maar als je dan die twintigers rond winkels ziet hangen om hun god Steve te bejubelen, daarbij kreten als "Steve Jobs changed my life" slakend, dan ben ik bijna geneigd iPad en iPhone als een frizbee over het Tjeukemeer te slingeren. Dwazen.

Kijk hier eens op het forum... Een en al BMW worshipping....

Tom

Bericht door Tom » 08 okt 2011, 00:53

indobesar schreef:
Martijn_bmw schreef:

lol.. die zit :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 okt 2011, 11:32

indobesar schreef:
Martijn_bmw schreef:

:kikker: snap ik ook niet ;) rij dan wel BMW maar kan zomaar wat anders worden in de toekomst voor mij is het absoluut niet het enige merk dat telt en ik vind ook zeker niet alle modellen van BMW mooi...

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2011, 11:49

dubbel

Edited:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 08 okt 2011, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2011, 11:49

Als er in een half jaar 15 paginas over de Aventador wordt gepraat is dat een auto die niet zo in de smaak valt blijkbaar.
Maar als er in 2 maanden ofzo 280 paginas over de 1M met discussie zijn gevuld , is dat inderdaad worshipping.

Dan heb je nog een club die een McLaren F1 LM met 1080kg nog 'n boot vindt, en het liefst met 'n ouwe Zanussi wasmachine, gemonteerd op 't 'chassis' van 'n Appie winkelwagentje , gevoed door 'n dikke accu, op de stand'centrifugeren' hun trackdays doet, voorbij gevlogen door voertuigen van allerlei pluimage.

En dan is er nog 'n groepje die elke nieuwe aanwinst van een ander de grond in boort met non-argumentatie, vooral als het 'n propellor voertuig , of iets in die klasse, is.

Het is hier inderdaad BMW worshipping galore, klopt. :wave:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 okt 2011, 13:16

Hielke schreef:Echte klapper hebben hij en Apple pas de laatste jaren gemaakt door kleine devices met touchscreens op de markt te brengen. iPad, iPhone, iPad. En het spul zit fantastisch in elkaar geschroefd.

En dan heb je nog de fanbase. Zelf heb ik een iPad en een iPhone maar als je dan die twintigers rond winkels ziet hangen om hun god Steve te bejubelen, daarbij kreten als "Steve Jobs changed my life" slakend, dan ben ik bijna geneigd iPad en iPhone als een frizbee over het Tjeukemeer te slingeren. Dwazen.

Het was een hele slimme zakenman die itt de 99% echte nerds in de ICT wel goed aanvoelde dat het gebruikers vooral om connectiviteit gaat.
Geniaal die Friese nuchterheid!! Ben het er 100% mee eens. Hier thuis allemaal een iPhone 4, er is een Ipad2 en een Macbook Pro, maar om Jobs nu heilig te verklaren.......

Of al die arbeiders is China zo blij met hem zijn is ook maar de vraag ;-)

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 08 okt 2011, 13:17

Robin schreef:Als er in een half jaar 15 paginas over de Aventador wordt gepraat is dat een auto die niet zo in de smaak valt blijkbaar.
Maar als er in 2 maanden ofzo 280 paginas over de 1M met discussie zijn gevuld , is dat inderdaad worshipping.

Dan heb je nog een club die een McLaren F1 LM met 1080kg nog 'n boot vindt, en het liefst met 'n ouwe Zanussi wasmachine, gemonteerd op 't 'chassis' van 'n Appie winkelwagentje , gevoed door 'n dikke accu, op de stand'centrifugeren' hun trackdays doet, voorbij gevlogen door voertuigen van allerlei pluimage.

En dan is er nog 'n groepje die elke nieuwe aanwinst van een ander de grond in boort met non-argumentatie, vooral als het 'n propellor voertuig , of iets in die klasse, is.

Het is hier inderdaad BMW worshipping galore, klopt. :wave:
Proest!!

Ouwe propellor turbo boot koning uit Friesland :kikker:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 okt 2011, 13:47

Heilig gaat me te ver en Apple vind ik te commercieel om zelf aan te schaffen maar het huidige succes van het merk is natuurlijk een geweldig resultaat. Daarnaast had de man visie en wist deze visie te realiseren tot een mega succes. Veel mensen hebben niet eens visie :sealed: Dat is en blijft gewoon uitzonderlijk knap. De vraag blijft natuurlijk hoe de computer/telefoon wereld eruit had gezien zonder Jobs maar dat Apple invloed heeft gehad moge duidelijk zijn :wink:

Sent from my HTC Sensation :mrgreen:

Plaats reactie