k*ttelefooniste AD!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HJ2

Re: k*ttelefooniste AD!

Bericht door HJ2 » 06 okt 2011, 13:04

Precies! Goede ervaringen zijn er ook van mijn kant:
Ik: 19 en altijd op jacht... Komt er een callcenterdame aan de lijn waar van alle mis gaat met de computer. Ik haar er doorheen loodsend en een heel erg leuk gesprek verder: Zeg: Zullen we vanavond wat afspreken?
Ja, lijkt me leuk eigenlijk.. Waar woon je? Eh.. In Heerlen, en jij? Heuh.. in Groningen :dood:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2011, 13:06

HJ2 schreef:Precies! Goede ervaringen zijn er ook van mijn kant:
Ik: 19 en altijd op jacht... Komt er een callcenterdame aan de lijn waar van alle mis gaat met de computer. Ik haar er doorheen loodsend en een heel erg leuk gesprek verder: Zeg: Zullen we vanavond wat afspreken?
Ja, lijkt me leuk eigenlijk.. Waar woon je? Eh.. In Heerlen, en jij? Heuh.. in Groningen :dood:
Nou man, wat let je. Te voet met de bus en heen terug.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 okt 2011, 14:31

Het zijn verkopers, en die moeten in een uur zo veel mogelijk kansen weg trimmen, om een succesje te vinden.
Het is daarom minder asociaal dan je denkt, om die persoon onmiddelijk weg te drukken. Die kan dan naar de volgende op de lijst waar hij/zij misschien meer succes heeft.

Ook aan de deur bedelaars; ik begin al nee te schudden terwijl ze nog in de eerste 3 woorden van hun zin zitten.
Op die manier forceer je een onderbreking in hun verhaal, waar je anders te lang zit te wachten om je "nee bedankt" eruit te kunnen krijgen.
Ze mogen me dankbaar zijn. Die euri hadden ze toch niet gekregen, en zo kost het ze zo min mogelijk tijd; op naar de volgende deur.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 okt 2011, 15:59

True smiley, ze worden vaak afgerekend op het aantal sales wat er gedaan wordt. Hoe eerder je ophangt, hoe sneller ze verder kunnen met iemand die misschien wél interesse heeft. Alleen helaas snapt niet elke telefonist dat "nee" ook daadwerkelijk "nee" is :) Moet je ze af en toe een beetje bij helpen!

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 07 okt 2011, 11:45

Het werk ook een half jaar gedaan als 18 jarige. Ging om hypotheken en kredieten verkopen per telefoon. Na een maand inkomen kwam ik echt met dikke bedragen per maand thuis.

Op een gegeven moment heb je zon bord voor je kop dat je na drie keer zo een nieuwe belt en weer een nieuwe.
Ben blij dat ik het werk nu niet meer hoef te doen maar het was wel een leuk bijbaantje voor even.

Plaats reactie