E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 25 sep 2011, 23:29

Pim schreef:
FreudeamFahren schreef:De Hongaar is zo verkeerd nog niet, al staat hij nog wel op een standaard onderstel en heeft hij voor 325i remmerij en achter zelfs nog de standaard trommels. Bijkomend nadeel: de motor staat *NIET* op kenteken, dus of je hem ingevoerd krijgt is nog maar de vraag... Meer info, meer foto's en een € 200 lagere vraagprijs vind je *klik* hier.
Dat kenteken :bag:
doe eens normaal man :lol: inderdaad wat een kenteken :blink:
als de Politie je aanhoud ben je mooi de ...

@FaF ik hoor het alweer, ze kunnen in elk geval beter, vaak zie je dat wel bij bv een S50 ombouw, dan zetten ze ook vaak de voor trein eronder dacht ik en Z3M achter dus M3 schijven rondom.

wel apart dat achteraam systeem :lol: Flaps up

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 26 sep 2011, 06:33

Met de voortrein van een Z3 M wordt het verhaal niets anders. Het past allemaal prima maar de driehoek topmount - fusee - stuurhuis blijft in een e30 een andere hoek/verhouding houden (ook met aangepaste draagarmen etc) dan wanneer dezelfde spullen onder een Z3 zitten. Daarom stuurt het per saldo nooit écht mooi en goed, ook al zijn er genoeg mensen die er tevreden mee zijn. Je hebt IMHO drie mogelijkheden:

1 Gewoon 4x100 blijven rijden. Er zijn genoeg betaalbare remsystemen te krijgen, met meer dan voldoende capaciteit, bijvoorbeeld 316mm/28mm schijven voor met 280mm/10mm achter, icm e39 klauwen voor & e34 klauwen achter voor € 1.300.

Afbeelding

2 E30 M3 assen monteren: dan klopt de geometrie optimaal. Wel knap duur, als je ze al kunt vinden.

3 Gewone e30 veerpoten ombouwen naar 5x120 met een speciale naaf. Nadeel: ook knap duur. Alleen brackets & naven kosten al bijna € 1.000...

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 09:49

dat zijn wel mooie oplossingen, kost wat maar dan heb je ook wat :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 10:43

kom net dit tegen...wellicht 1 van de fraaiste/mooiste 2002 die ik me kan herinneren gezien te hebben, ze hebben nog meer fraai spul daar.

http://www.mko-v8.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

fraai pdf http://www.fxgraphix.de/mko/source/bmw/ ... 02_web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat clean...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wow :duck:
Ausgangsfahrzeug: BMW 1502
Erstzulassung: 1975
Kilometerstand: 99.999 km
Kraftstoff: Benzin
Hubraum: 4000 cm³
Zylinder: 8
Leistung: 210 KW / 286 PS
Leergewicht: 1150 Kg
Getriebeart: 6-Gang-Schaltgetriebe
Außenfarbe: GT-Silber

Fahrzeugbeschreibung:
Einzigartiger BMW 1502 mit 4,0 Liter M60-Motor. Karosserie komplett neu aufgebaut. Hinterachssperre 75%, Rennsporttank, Benzinpumpen und Batterie zur besseren Gewichtsverteilung im Kofferraum, Überrollkäfig, Sparco-Schalensitze, Rennsportarmaturen, KW-Gewindefahrwerk mit Zug- und Druckstufenverstellung, Scheibenbremsanlage, usw.

:hungry:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 26 sep 2011, 10:54

ook fraai van hen deze E30 met M60 V8 met 286pk op 1175kg, wel iets te hoog van achter zo lijkt het.
Ausgangsfahrzeug: BMW 325i E30

Erstzulassung: 1988
Kilometerstand: 99.999 km
Kraftstoff: Benzin
Hubraum: 4000 cm³
Zylinder: 8
Leistung: 210 KW / 286 PS
Leergewicht: 1170 Kg
Getriebeart: 5-Gang-Schaltgetriebe
Außenfarbe: GT-Silber
Fahrzeugbeschreibung:
Viertüriger BMW 325i E30 mit 4,0 Liter M60-Motor. Hinterachssperre 25%, Überrollkäfig, Schalensitze, Rennsportarmaturen, Bilstein-Sportfahrwerk, hydraulische fly-off-Handbremse, usw. > Driftfahrzeug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Sperdy » 26 sep 2011, 11:17

Schitterend. Weet je wat ik dan denk. Sta op Zandvoort, hupsakee lichten op groen, eerste de beste bocht, duwen en wurmen. Krijg je een knal, ga je drie keer over de kop. Einde mooie auto .... :bag:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 30 sep 2011, 19:06

leuke lijst :df:
sommige zijn mwoah...en alle V8 zijn de 4.0, had er wel een 4.4 tussen verwacht :D

die laatste wat jij toont met M3 block is de mooiste van buiten, de wielen zijn inderdaad niet geweldig, dat kan beter bij zo'n auto qua looks.
trouwens de meeste andere voorbeelden blinken ook niet echt uit in wielen keus :)

lijkt me wel lache zo'n E30 2 deurs met stevige koets (goede nog) en dan een zeg 300pk V8, wat kaal gemaakt (netjes) en sportstoelen en stuur e.d. erin, goed onderstel etc en gaan :df:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 01 okt 2011, 10:15

M62s zie je minder. Duurder in aanschaf, complexere elektronica (EWS), enkele ketting dus daarmee minder duurzaam. Maar volgens mij roep ik dat elke keer als jij over een 4,4 begint :-)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 okt 2011, 10:43

FreudeamFahren schreef:M62s zie je minder. Duurder in aanschaf, complexere elektronica (EWS), enkele ketting dus daarmee minder duurzaam. Maar volgens mij roep ik dat elke keer als jij over een 4,4 begint :-)
:mrgreen: nu je het zegt komt het een beetje dagen, erg lastig een kop dat als een zeef werkt :bag:
zal dus vast nog wel een paar keer weer voorkomen vrees ik :lol:
van die ketting zegt me trouwens weinig, wat me wel redelijk bij blijft is het alusil en nikasil? verhaal..die oudere zijn daardoor iets minder slijtvast oid? of de nwere zijn daarin iets beter?
Ook nog lastig is het M62 en N62 verhaal :D maar blijft nu ook redelijk in men kop zitten de 4.8 is dus N62 maja die zullen waarschijnlijk nog moeilijker te gebruiken zijn voor installatie?

wat is trouwens de motorcode van die Alpina V8 4.4.? met compressor en iets van 500pk...
waarschijnlijk heel moeilijk aan te komen maar wel een bom van een motor lijkt me :kikker:

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Xave30 » 01 okt 2011, 10:49

Die V8 cabrio is best goedkoop. :

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 01 okt 2011, 10:52

Volgens mij "N62B44 Kompr". Weinig fantasievol hè? :-)

Het verhaal met de ketting is enkelvoudig vs dubbel. Die dubbele is sterker, rekt dus niet op en is daarmee geen slijtage deel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 01 okt 2011, 11:35

FreudeamFahren schreef:Volgens mij "N62B44 Kompr". Weinig fantasievol hè? :-)

Het verhaal met de ketting is enkelvoudig vs dubbel. Die dubbele is sterker, rekt dus niet op en is daarmee geen slijtage deel.
hm, dus die met dubbele ketting de 4.0 is zo slecht nog niet?

ah, das inderdaad weinig fantasierijk dat "N62B44 Kompr". :lol: thanks :thumbup:

ik zie dat ESS schijnbaar wel leuk spul heeft voor die N62 motor.

http://www.bimmerboost.com/showthread.p ... tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)-BMW-N62-650i-550i-V8-Supercharger-Sneak-Peak-Coming-Q1-2011

zal waarschijnlijk net zoiets zijn als dat van Alpina?

mooi hoor als dat tussen de cillinderbanken gaat

Afbeelding

hier wat meer daarover

http://www.ca-at.co.uk/single_prod-cHJv ... 3OQ==.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kost wat maar wel een fraaie oplossing bijna 500pk zo.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 03 okt 2011, 21:39

Bewegende beelden...


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 03 okt 2011, 21:50

mooie video, doch het ding lijkt niet echt goed te lopen?

vanaf 1.04 loopt erg beroerd zo lijkt het...

JeroenT
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door JeroenT » 06 okt 2011, 20:19

FreudeamFahren schreef: Afbeelding
Deze heb ik vandaag gezien. Helaas buiten in de regen, maar ondanks de druppels zag ie er erg netjes uit. Auto is helemaal opnieuw gespoten, dus dan mag het ook wel. Het interieur is voorzien van een net leren interieur.

Onder de kap en onderhuids zit er echter nog wel wat werk aan.

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door ErikS » 07 okt 2011, 10:07

En? gekocht?

Ik zeg doen. :hot:

JeroenT
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door JeroenT » 07 okt 2011, 11:11

Nee, niet voor mij. Het had eventueel wat kunnen worden met wat leuke onderdelen van mijn eigen E30.
Maar er zit teveel werk in, wat ik beter in m'n eigen E30 kan stoppen.
Dan kan ik er altijd nog een S50B32 inhangen, mocht m'n 2.8 ermee kappen.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 07 okt 2011, 17:30

JeroenT schreef:(...) Onder de kap en onderhuids zit er echter nog wel wat werk aan.
Licht eens toe? Standaard 325i onderstel en remmen? En onder de kap? Bedrading netjes maken oid?

JeroenT
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door JeroenT » 07 okt 2011, 21:22

FreudeamFahren schreef: Licht eens toe? Standaard 325i onderstel en remmen? En onder de kap? Bedrading netjes maken oid?
Standaard remmen inderdaad. Het onderstel zal waarschijnlijk wel eens zijn opgefrist.
Ik zag wat losse stekkers en niet gebundelde/getapede draden in de motorruimte.
Zoals op de foto's te zien is, zit er een andere airbox op. De originele LMM zit ervoor, maar hier zit weer geen luchtfilter voor. Heb er niet naar gevraagd, maar zal vast zijn door de beperkte ruimte.

Verder heeft de auto na komende winter denk ik een lasbeurtje nodig.
Bij de kofferbak naast de uitlaat zat eea los, doorgerot. Aan de andere kant leek me daar al een plaatje ingelast te zitten. De krikpunten voor hadden wat bruine randjes op de lasnaden.
De achterasbevestiging op de dorpels links en rechts kon ik niet helemaal goed zien. Maar ik denk dat daar ook wel wat moet gebeuren.

Nu is het wat dat betreft geen slechte auto. Want de roestige onderhuidse plekken zijn gewoon bekende plekken van alle E30's. Alleen bij deze helaas nog niet aangepakt, ondanks dat de buitenkant een andere verwachting zou geven.
De eigenaar komt verder ook goed over. Had zelfs mogen rijden, maar had zelf geen behoefte met dat pokkeweer.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 07 okt 2011, 22:56

Thanks voor de info. Zelf geen interesse, maar ik blijf e30 fanaat dus het is altijd interessant om te lezen. Het zijn al met al nog best wat open eindjes. Laswerk kan aardig in de papieren lopen. En een airbox icm LMM loopt altijd ruk op een S50. Dat is wel in orde te maken natuurlijk, maar kost ook weer geld. Vraag me dan ook af of bijvoorbeeld de drijfstanglagers wel gedaan zijn. IMHO ook een must. Voor je het weet moet er 5 mille plus achteraan...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 23:11

dit lijkt ook wel een leuke met een 6cill M5 motor...
is dat inlaat huis aangepast? lijkt wel zo.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30 mit S38B36 Umbau. In dieser Konstellation sehr selten zu haben, mit vielen M3 Teile wie Achsen, Lenkgetriebe, Innenausstattung und Tacho. Der Motor, wie auch alle anderen Teile sind eingetragen. Mehr Infos und Bilder zum Auto gibt es hier: http://www.freunde-des-gepflegten-motor ... rkaufe30m5" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoiets heb ik ook gehad, dat trok als een beer :D
was ook nog getuned, had iets van 340pk

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door FreudeamFahren » 07 okt 2011, 23:14

ERG gaaf ding inderdaad! E30 M3 veerpoten met 5x120 steek is fijn, net als het sleeper uiterlijk, de e30 M3 tellerbak met werkende olietemp meter en het Recaro interieur in stof. Echt prima! Jammer dat er een FK schroefset onder zit, maar vooral dat hij niet gewoon de bak in orde (laat) maken. Meer dan 10 mille voor een auto met een gare 3e versnelling is niet reëel. De auto staat nu een maandje te koop en de consensus op de Duitse e30 sites is dat hij zo'n mille of 4 te duur is...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 23:28

van die bak is inderdaad wel jammer, ik lees het nu ook net...
verder wel mooi belastingvrij :D

trouwens dit lijkt me ook een plaatje, doch wel prijzig maar buiten dat best fraai.

BMW E21- Alpina B6 Umbau mit M5 Technik

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E21 auf M5 S36B38 Technik. Der BMW E21 wurde von der Rohkarosse mit teuersten Teilen (z.B. Alpina, Tarox Bremsanlage, etc.) größtenteils in Handarbeit (Auspuffanlage komplett und Kühler, u.a. Teile ) neu aufgebaut und hat seitdem erst ca. 26 TKM gelaufen. Daher präsentiert sich dieses Fahrzeug in einem außergewöhnlich schönen und gepflegten Gesamtzustand.Natürlich rostfrei, da sehr aufwendig hohlraumkonserviert ! Die Fahrleistungen dieses E21 UNIKATS sind exorbitant !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

Bericht door Niels v/d burgh » 08 okt 2011, 11:38

Die E30 klopt helemaal, met de E30 M3 delen, motor, sleeper look.
Versnellingsbak is wel een groot min punt maar goed te herstellen lijkt mij ?

De E21 daar in tegen vind een beetje een verpruts, al lijkt het wel allemaal heel goed gebouwd.
Als het een originele Alpina B6 is hoort er eigenlijk een 2.8 in, en dat E30 dashboard is helemaal uit den boze.
En als we dat echt gaan mierenneuken, 15 inch eronder in plaats van 16, en een origineel Alpina stuur erin .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten