Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 06 okt 2011, 08:35

HansD schreef:Prima reactie van van Bijsterveld.
Ik neem aan dat we allemaal wel slim genoeg zijn om te begrijpen dat er misschien kinderen weggehaald worden uit bescherming, en niet om ze te straffen
De gedachte erachter snap ik wel maar leg maar even aan een kind uit dat hij bij zijn/haar ouders weg wordt gehaald om in een pleeggezin of tehuis geplaatst te worden omdat zijn broer/zus crimineel of lid van een jeugdbende is.

Waarom dan niet diegene die het probleem is uit huis plaatsen? En als daar onvoldoende bewijs voor is lijkt het me sterk dat er wel voldoende bewijs is om een onschuldige uit huis te plaatsen. Of wordt de gedachte aangehangen dat altijd de ouders verantwoordelijk zijn als een kind ontspoort?
Ik mag hopen dat het inderdaad alleen gebeurd als het aan de ouders ligt, ik vind het ook een vreemde redenering, volgens mij zijn er nu ook genoeg handvaten voor dergelijke ingrepen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2011, 10:28

Friso schreef:Even een linkje v.w.b. ontwikkelingsgeld Desi Bouterse lacht zich waarschijnlijk een krul is z'n lul

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... lpgeld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
zow...
trouwens ik dacht dat met ontwikkelingsgeld werd bedoeld, geld naar "echt" arme landen sturen en daar investeren in een betere opbouw oid en voedsel e.d....
ik vind dat over het algemeen nogal "gevaarlijk" overigens want veel komt bij de "verkeerde" personen terecht.

trouwens hoe noemen ze Griekenland nu dan waar al dat geld heen gestuurd wordt...
onder een andere noemer dan ontwikkelingsgeld waarschijnlijk...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 okt 2011, 10:48

Dat met Bosma vs Bijsterveld had inderdaad niet gehoeven. Beetje spijkers op laag water van Bosma. Al heeft ie sec natuurlijk 100% gelijk dat er verlinksing IS binnen de NRC, het heeft geen zin in de Tweede Kamer en het is idd een krant en vrijheid van meningsuiting.
Ik heb 't hier al 'n paar keer gehad over de verlinksing van de NRC. Daar is in deze maatschappij niks mis mee, maar dat een ex redacteur er 'n boek over schrijft zegt ook al wat. Makkelijk gezegd, dan lees je de NRC niet. Prima. Ik lees de Volkskrant ook nog gewoon. No worries. Neem 't alleen niet altijd voor waarheid aan. Meningen. Je moet toch alles lezen om af te wegen nietwaar?

Deed ik bij de Telegraaf al jaren en bij 't AD ook.

Shitbende, behalve de economie en de sport.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 okt 2011, 09:04

Maar de Volkskrant is toch steeds kritischer aan het worden op de links, zie ook deze column over de PVDA!
Neem voor de opvolger van Cohen beslist geen Amsterdammer'
Max Pam − 07/10/11, 06:00
PvdA-leider Job Cohen is niet van slag door de kritiek van vertrekkend partijvoorzitter Lilianne Ploumen. © anp

De negen jaar dat Job Cohen burgemeester van Amsterdam was, heeft zijn tol geëist. Het is dan ook niet verstandig om een opvolger aan te wijzen die verbonden is aan Amsterdam. Dat stelt Max Pam.

Gewonde beer Cohen wordt nu geholpen door twee muizen

Het was de journalist Martin van Amerongen die voor het hoogste bestuursorgaan van de stad Amsterdam de bijnamen 'Kremlin aan de Amstel' en 'Politburo van de PvdA' heeft bedacht. Politburo uiteraard met een 'o', want marxistisch-leninistisch beschouwd is dat de juiste spelling. Het burgemeesterschap van Amsterdam was toen al erfelijk bepaald: voor die functie moest je PvdA-genen in je DNA hebben.

Goed terecht
Ed van Thijn was destijds burgemeester en Walter Etty een vooraanstaand wethouder. De laatstgenoemde kwam na typische Kremlin-machinaties ten val, werd voorzitter van de Postcode Loterij en ging goed betaald advieswerk doen. Zo gaat dat als je lid bent van het Politburo, dan kom je altijd goed terecht.

Vijfentwintig jaar geleden vergaderde de Amsterdamse gemeenteraad voor het eerst in de Stopera. Marcel van Lieshout en Jaap Stam maakten in de Volkskrant de balans op, en de conclusie moet zijn dat er weinig is veranderd sinds Martin van Amerongen de Amsterdamse sociaal-democraten geselde met zijn kritiek. De partij is nog net zo gemelijk, pluche-gericht en arrogant als toen.

Netjes
Toen Martin van Amerongen stierf in 2002, kwam van de toenmalige burgemeester Job Cohen het verzoek binnen om een woord te mogen spreken. Zoiets kun je niet weigeren, hoewel Van Amerongen en Cohen elkaar nauwelijks hadden gekend. Cohen sprak op zijn typische manier, een tikje haperend, netjes en beschaafd, maar zonder iets pregnants te zeggen, wat gezien de levensloop van de overledene een prestatie op zichzelf was. Aan dat toespraakje heb ik de laatste dagen vaak moeten denken.

Na Van Thijn verliep de overerving van het burgemeesterschap via Schelto Patijn naar Job Cohen, en vervolgens naar Lodewijk Asscher (a.i.) en Eberhard van der Laan. Alleen tegen deze Amsterdamse achtergrond kunnen wij de huidige leiderschapscrisis in de PvdA, de zoveelste, op zijn juiste merites beoordelen.

Job Cohen is negen jaar burgemeester geweest. In die tijd vervulde hij een belangrijke functie in het Kremlin aan de Amstel. Nog waarschijnlijker is het dat hij zich daar voelde als een vis in het water.

Intussen wist hij zijn imago van een beschaafde, nette man hoog te houden. Hij ging thee drinken met die rare imams, jazeker, maar hij deed het op een integere manier. Toch liep het uit de hand in de Diamantbuurt en was het in verschillende wijken niet meer mogelijk met een keppeltje op rond te lopen zonder te worden gemolesteerd.

Tijdelijkheid
Daarnaast komt Amsterdam op vele ranglijsten voor als een bijzonder vieze stad met extreem hoge concentraties fijn stof. Vier van de smerigste hotels van Europa staan in Amsterdam. De Amsterdamse taxichauffeur brengt je er graag met een grote omweg heen. Rijks en Stedelijk Museum zijn dicht tot het einde der dagen en het Van Gogh Museum gaat tijdelijk sluiten. Amsterdammers weten wat tijdelijkheid in hun stad betekent.

Cohen werd met enthousiasme als partijleider ontvangen, vooral door degenen die hem nu een mes in de rug steken. Naar mijn idee kwam de werkelijke omslag in een uitzending van Buitenhof, waar Cohen werd ondervraagd over het debacle van de Noord-Zuidlijn. Bewoners hadden hun huizen zien verzakken door een opeenstapeling van financiële miscalculaties en overoptimistische scenario's. Clairy Polak vroeg Cohen of hij misschien de behoefte gevoelde de getroffen bewoners excuses aan te bieden. Maar hij kon het niet, het lukte hem eenvoudig niet om op dat moment enige assertiviteit of mededogen op te brengen. De toenmalige burgemeester droeg wel verantwoordelijkheid, maar hij had geen schuld, zoiets was het. Op dat moment werd duidelijk dat negen jaren Kremlin aan de Amstel hun tol hadden geëist.

Dapper
Tegen die achtergrond is het niet moeilijk Cohens lauwe reactie te verklaren op de uitlatingen van de scheidende voorzitster Lilianne Ploumen, dat hij er maar weinig van bakt. De volgende dag hadden ze het al weer keurig bijgelegd, niet lang nadat Cohen had verklaard dat je het eigenlijk moest zien als een leermoment. Dapper verder. In het echte Kremlin bleef iedereen ook altijd beleefd, tot ineens iemand was verdwenen. Dan was het voor je carrière beter geen navraag te doen.

Om het tij te keren en Job te ondersteunen, worden Jacques Monasch en Sharon Dijksma aan het fractiebestuur van de PvdA toegevoegd. Dat geloof je toch niet, hallo zeg, nou moe, het moet toch niet gekker worden, enzovoort. De gewonde beer wordt bij het oversteken van de kolkende rivier geholpen door twee muizen. Over Dijksma zeg ik niets, want ik ben geen kindermepper, maar over Monasch wil ik graag Wikipedia citeren: 'In 2002 was hij leider van de PvdA-campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen, waarbij de PvdA 22 zetels verloor.' Dus neem voor de opvolger van Cohen beslist niet iemand die uit Amsterdam komt.

Max Pam is columnist van de Volkskrant.

Robin

Bericht door Robin » 07 okt 2011, 09:20

Max Pam zat eerst bij de NRC, jaren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 okt 2011, 09:38

Scherp en prikkelend die Pam...............

Bij Buitenhof op zondag zit ie ook, en niet bepaald onverdienstelijk IMHO.....................

Beter, veel beter dan die Syp Wynia, (Elsevier naar ik meen), echt tenenkrommend die man, die bij Buitenhof via de zijdeur is verdwenen..............zeg maar gerust op Kremlin achtige wijze...............

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 okt 2011, 11:31

Zo, de Jager kan ook weer 100 miljard uitgeven, goed gedaan jongens....................

En wat doen de Grieken als ik de krant mag geloven...............die gaan tanks bestellen bij de amerikanen.....
Gelukkig zijn het maar tweede handsjes dus betalen ze niet het volle pond.............. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 11:58

wat een bedragen he...

ik zou al heel blij zijn met een bescheiden 1% :kikker:

wat zeg ik...ik zou zelfs niet klagen met slechts 0.1% das nog zo'n 100 miljoen dacht ik? :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 okt 2011, 12:09

100 miljard...zeg 17 miljoen nederlanders das 5.882,-euro per inwoner van NL?
ik mocht al willen dat ik die "paar" duizend op de bank had staan :shock:

Marius

Bericht door Marius » 07 okt 2011, 12:15

De grootste grap is dat de staat het ook niet 'op de bank heeft staan'.

Michel P

Bericht door Michel P » 07 okt 2011, 14:10

Downforce Hans schreef:Zo, de Jager kan ook weer 100 miljard uitgeven, goed gedaan jongens....................

En wat doen de Grieken als ik de krant mag geloven...............die gaan tanks bestellen bij de amerikanen.....
Gelukkig zijn het maar tweede handsjes dus betalen ze niet het volle pond.............. :thumbup:
Maar we krijgen alles terug.............. vraag maar aan Jan Kees!!!

Gewoon naar de kloten laten gaan dat land!!

Geen belasting betalen zit daar in de genen.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2011, 14:15

Die tanks.. we zijn toch govder.. gekke henkie hiero in NL :devil:

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2011, 14:36

Marius schreef:De grootste grap is dat de staat het ook niet 'op de bank heeft staan'.
Volgens mij wordt het ook niet uitgegeven maar is het een garantie voor het steunfonds en dus ook niet alleen voor griekenland.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 okt 2011, 15:42

Luco schreef:
Marius schreef:De grootste grap is dat de staat het ook niet 'op de bank heeft staan'.
Volgens mij wordt het ook niet uitgegeven maar is het een garantie voor het steunfonds en dus ook niet alleen voor griekenland.
Je kan er op rekenen dat het Grootste gedeelte gewoon naar de Grieken gaat.
Alles wat overblijft zal wel naar Portugal gaan...........op gaat het in iedergeval, let maar op.......

HansD

Bericht door HansD » 07 okt 2011, 20:15

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... leving.htm

Nog maar ff een discussieartikel. Hij heeft wel een punt, de nadruk ligt wel erg op de negatieve effecten. Dat zijn overigens vaak 2e en 3e generatie en niet de immigranten ansich. Dit zonder te ontkennen dat er idd problemen zijn. Dat zijn echter over het algemeen NL'ers en vallen niet meer onder de definitie immigrant.

Ik ben wel voor een USA achtig toelatingssysteem waarbij er wordt gekeken naar wat iemand toe kan voegen ipv dat een regeringspartij rücksichtslos schreeuwt dat de immigratie minimaal gehalveerd moet worden.

Robin

Bericht door Robin » 08 okt 2011, 16:03

Leers heeft gelijk, inderdaad 'n verrijking voor de samenleving. Mooi ook dat de demonstranten zo sympathiek overkomen en zo vrij handelen tov de journalist en cameraman. Meewerken ook. Relaxed zeg maar. Zo hoort het.
http://www.zie.nl/video/algemeen/Protes ... ezw98fn2pt" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 08 okt 2011, 17:23

:zwijntje:

welkom in Islamabad

PD power

Bericht door PD power » 09 okt 2011, 10:14

En dan gek vinden dat de pvv zoveel stemmen krijgt.......

GTRene

Duizenden Turken eisen geld inburgeringscursus terug

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 10:42

Ja hoor...Turkije krijgt weer een speciale positie, ik vind het ongelofelijk dat bepaalde landen dat of zoiets mogen, net als het dubbele paspoort en of dat rare gedoe met Marokko, afijn hier dat over de cursus gelden e.d.

Duizenden Turken eisen geld inburgeringscursus terug
Turken die voordat zij naar Nederland zijn gekomen een inburgeringscursus hebben gedaan, eisen het geld dat zij daarvoor hebben betaald terug. Daarnaast eisen ze een vergoeding voor het 'leed' dat hen is aangedaan met de verplichte cursus die drie weken geleden is afgeschaft.

De totale claim van de Stichting Inburgeringsleed is 104 miljoen euro. Zo'n tweeduizend Turken zouden zich al hebben aangemeld bij de stichting, meldt De Telegraaf dinsdag.

Regel
Duizenden Turken die naar hun partner in Nederland wilden komen, moesten verplicht een inburgeringscursus doen voordat zij in aanmerking kwamen voor een verblijfsvergunning. Eind september schafte minister Piet Hein Donner (CDA, Binnenlandse Zaken) de regel af, omdat deze in strijd is met regelgeving van de Europese Unie.

'Voor het einde van het jaar gaat de dagvaarding aan de Nederlandse staat de deur uit,' zegt advocaat B. Coskun. 'We verwachten 20.000 deelnemers. Omgerekend gaat het dan om een claim van 104 miljoen euro. De regering probeert mensen te laten inburgeren, maar het lukt gewoon niet. En als het niet lukt dan krijg je een schadeclaim aan je broek.'

Onkosten
Volgens de stichting hebben de Turken zo'n 3.000 á 4.000 euro aan materiële kosten gemaakt om de cursus af te ronden. Het gaat om kosten voor boeken, reizen, hotels en bellen.

'Veel mensen hebben het examen niet in een keer gehaald. Een enkeling heeft er zelfs zeven keer over gedaan, met alle extra onkosten van dien,' zegt Coskun.

Boven op de gemaakte kosten, is er volgens de advocaat sprake van immateriële schade. Door de cursus duurde het langer voordat Turken in Nederland werden herenigd met hun partner. 'De mensen hebben door de cursus hun partner zes maanden of een jaar niet kunnen zien. Dat leed schatten we op 1.000 euro.'
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

De Stichting Inburgeringsleed eist 104 miljoen euro van Nederland

Welkom in Jaderland...

Robin

Bericht door Robin » 11 okt 2011, 10:49

Mijn vrouw heeft dus netjes dat hele traject doorlopen. Dat kost wat centen, bureaucratie en stress. (understatement)

En dan lees je dit. Tja. Rustig blijven. Maar ik zou me er enorm over kunnen opwinden.

Of gewoon ook de centen terugeisen/smartegeld. LOL. Neen sommige volkeren staan boven andere in dit land.

Bij mij niet.

Tom

Bericht door Tom » 11 okt 2011, 10:55

Prima toch. Kunnen wij gelijk alle ontvangen uitkeringen en subsidies van ze terugeisen.

Luco

Bericht door Luco » 11 okt 2011, 11:02

Ow, de turken hebben het weer gedaan, volgens mij heeft die achterlijke regering een regel gemaakt die wettelijk verboden is, maar nee de turken hebben schuld :stom: :stom: :stom:

Joy

Bericht door Joy » 11 okt 2011, 11:05

Luco schreef:Ow, de turken hebben het weer gedaan, volgens mij heeft die achterlijke regering een regel gemaakt die wettelijk verboden is, maar nee de turken hebben schuld :stom: :stom: :stom:
+1

Ik heb ook de kosten van mijn ID-kaart terug gevraagd na aanleiding van een gerechtelijke uitspraak. Als de mogelijkheid er is wil ik nog wel eens zien wie dan rustig 5000 euro laat schieten.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2011, 11:11

je zou zelfs kunnen denken als je boos bent (netjes uitgedrukt)
dat Nederland Discrimineert door dat soort afspraken en regelingen te geven aan bepaalde landen terwijl andere landen/mensen die regelingen niet hebben/krijgen...
leg dat maar eens uit aan de mensen die die regelingen niet hebben/krijgen.
Ik begrijp echt niet dat bv landen als Marokko of Turkije dit soort "rechten" heeft of kan behouden, ronduit belachelijk, de regering moet eens duidelijk laten zien dat zij Regeren in NL en niet de Turken of bv de Marokkanen oid.

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2011, 11:27

Tom schreef:Prima toch. Kunnen wij gelijk alle ontvangen uitkeringen en subsidies van ze terugeisen.
LOL, hoeveel enkele reis tickets koop je van Onur Air, want het is zo'n verrot land als Nederland, waar je voor je eigen bestwil en toekomst moet inburgeren daar wil je nog niet dood gevonden worden.............. Snel terug naar het o zo prachtige Turkije, waar Erdogan hard bezig is een nieuwe islamitische staat te stichten, een mooier vooruitzicht is er toch niet.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 11 okt 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie