E46 M3 ABS

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Downforce Dennis

Re: E46 M3 ABS

Bericht door Downforce Dennis » 04 okt 2011, 16:51

+1 Steve

En ja Mr wiseguy, er zijn wel degelijk verschillende manieren om een noodstop te maken. Stampen is ten alle tijden de foute. Genoeg levende en spijtig genoeg ook dode bewijzen van. ik citeer pagina 1, les 1.2 inmiddels.

Kijk je niet scheel op die banden. Kzou eens richting remvloeistof e.d. beginnen zoeken. Hoelang geleden vervangen? Jaarlijks vervangen is must do bij een M3 en diens dinky toy remmen. Uitlezen is een goeie, maar verwacht ook maar stofophoping bij de wielsensor, wat een verstoord magnetisch beeld kan veroorzaken en de ABS computer zo de verkeerde indicaties krijgt. Dit ga je trouwens niet in het foutgeheugen terugvinden.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 05 okt 2011, 06:37

gister bij de garage geweest voor een afspraak, ze zullen het hele remsysteem nakijken, de sensoren schoon maken, remvloeistof vervangen. en daarbij ook een inspectie II doen, en dat geluidje fixed in de aadrijflijn... wat het mij gaat kosten? maximaal een ± 600 euro :wave:

Reind

Bericht door Reind » 05 okt 2011, 21:25

Als de rekening toch iets hoger is dan die 600MAX ga je ze dan weer voor het gerecht slepen. Come on, weleens gecheckt op het forum wat inspectie 2 kost? Daarnaast kunnen ze toch van alles tegenkomen, dat gebeurt wel vaker met auto die even helemaal worden nagekeken.

Ik moet toch even reageren op dat hele ik betaald alles uit mijn eigenzak bullshit (zaterdagbaantje). Laten we alles even op rijtje zetten wat je het afgelopen jaar hebt gedaan: 1 een e36 raceauto gekocht voor een paar K, 2 een nieuwe motor geplaats voor een paar K, 3 je racelicentie gehaal voor 1K, Je auto in de prak gereden en vervolgens gespoten voor een paar K, 4 een aantal trackday voor een paar K, 5 een M3 gekocht voor minimaal 5K ofzo (iwaarschijnlijk nog wel iets meer). Je hebt een nieuwe Arai op je kop en ook een overall als ik me niet vergis. Volgens mij staat de teller inmiddels al minimaal 15K. En dan heb je nog geen stuiver uitgegevens aan kleding, eten vrijetijd e.d.

Het klopt gewoon van geen kant. Je houd (of probeert) ons gewoon voor de gek te houden. En elke DFer die je een beetje volgt heeft je echt wel in de gaten hoor. Simpelweg omdat je het allemaal opschrijft. Vandaar dat er ook zo op je posts word gereageerd. En je gaat maar door zonder dat je hetzelf in de gaten hebt. Een paar posts terug spreek je nog iemand tegen die al tig jaar in het vak zit en je met een goed onderbouwde reactie ook nog wat probeert te leren.

Het maakt toch niks uit dat mensen in je opgeving je bij je hobby financieel ondersteunen. Daar hoef je je toch niet voor te schamen.

heb er gewoon een hekel aan

Kasteel

Bericht door Kasteel » 05 okt 2011, 22:43

Martijn_bmw schreef:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... mer_tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staat 235 om 265 ;)

niet dat ik denk dat die 10mm heel veel verschil uitmaakt maar als je dan toch nieuwe banden moet kopen...

zou ik gaan voor: 235/35ZR19 om 265/30ZR19

of 225/40ZR19 om 255/35ZR19 (mijn persoonlijk voorkeur!!)

zoals BMW zelf opgeeft...
Ik zou voor de 235/265 combi gaan tov 225/255 combi (beide gehad).
Jeroen K. schreef: als jij een noodrem moet maken omdat 1 of andere mogool niet oplet met de weg op komen, ga jij dan rustig je remdruk opbouwen? daar geloof ik dus nix van. Dat is de enige reden waarom ik vol zou stampen. alleen was het zo slecht toen ik het een keer moest doen dat k redelijk schrok...
Buiten het gevoel dat ik denk dat de helft van jouw 'noodstops' onnodig is, ja.... Rustig remdruk/grip opbouwen is niet iets wat een half jaar duurt ofzo en bovendien mag je toch wel verwachten dat je dat zelf ook wel aan kan voelen....

Luco

Bericht door Luco » 05 okt 2011, 22:59

Kasteel schreef:
Martijn_bmw schreef:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... mer_tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staat 235 om 265 ;)

niet dat ik denk dat die 10mm heel veel verschil uitmaakt maar als je dan toch nieuwe banden moet kopen...

zou ik gaan voor: 235/35ZR19 om 265/30ZR19

of 225/40ZR19 om 255/35ZR19 (mijn persoonlijk voorkeur!!)

zoals BMW zelf opgeeft...
Ik zou voor de 235/265 combi gaan tov 225/255 combi (beide gehad).
Jeroen K. schreef: als jij een noodrem moet maken omdat 1 of andere mogool niet oplet met de weg op komen, ga jij dan rustig je remdruk opbouwen? daar geloof ik dus nix van. Dat is de enige reden waarom ik vol zou stampen. alleen was het zo slecht toen ik het een keer moest doen dat k redelijk schrok...
Buiten het gevoel dat ik denk dat de helft van jouw 'noodstops' onnodig is, ja.... Rustig remdruk/grip opbouwen is niet iets wat een half jaar duurt ofzo en bovendien mag je toch wel verwachten dat je dat zelf ook wel aan kan voelen....
Hij remt zoals die rijdt en advertenties zet
BAR SLECHT
:tooth:

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 05 okt 2011, 23:44

Downforce Dennis schreef:+1 Steve

En ja Mr wiseguy, er zijn wel degelijk verschillende manieren om een noodstop te maken. Stampen is ten alle tijden de foute. Genoeg levende en spijtig genoeg ook dode bewijzen van. ik citeer pagina 1, les 1.2 inmiddels.
In dit draadjehttp://www.driving-fun.com/forum/viewto ... en#p693323
wjn schreef:
Het "rustig" opbouwen van remdruk stamt uit de tijd voor ABS, want dan krijg je wegens dynamische last meer grip (voor) en kun je dus harder remmen. Een ca. 10-20% slippend wiel heeft de levert de grootste vertraging, afhankelijk van wegdek, rubber etc.. Dus Vatanen en co., die dat allemaal veel beter kunnen dan ik, doen/deden dat zo, om blokkerende wielen te voorkomen en toch zo hard mogelijk te vertragen.

Word het tegenovergestelde beweerd met naar mijn idee plausibele verklaringen. Zouden jullie het misschien iets verder kunnen/willen uitleggen.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 08 okt 2011, 17:55

Reind schreef:Het maakt toch niks uit dat mensen in je opgeving je bij je hobby financieel ondersteunen. Daar hoef je je toch niet voor te schamen.

tuurlijk maakt dat wel uit, dan ben je geen self made man :) alles wat ik doe is uit eigen zak, affentoe wel iets lenen van me ouders. maar dan weer meteen afbetalen. ik zou nooit wat op lening doen. 1x gedaan in me leven noooooit meer (was 12, en wou met school naar thailand voor voetbal competitie en kon toen nog niet bij mijn spaar rekening)

en dat van eten klopt. daar hoef ik nix aan uit te geven dat krijg ik van me ouders. zolang ik niet fulltime werk word mijn eten en kleding door me ouders betaald. alleen me hobbies moet ik zelf betalen.

hoe ik dan aan dit geld kom? ik heb altijd gezecht ik wil een Ferrari als ik 18 ben. dat was hetgene wat ik wou, fuck de PS2's etc die moest ik niet. ik moest en zou een Ferrari hebben. toen heb ik zoals velen veel gereden in kuwait. en kwam toen terug in nederland (1 grote hel want mocht niet meer rijden) toen wou ik gaan racen want dan kon ik nog iets doen kwa rijden. toen ik hoorde dat je daar een licentie of rbw voor moest hebben (ook vrijrijden dagen werd mij verteld) heb ik gekozen me licentie te halen. (mocht ik naar vrijrijden zonder bijden had ik nooit me licentie gehaald wss). zo kom je aan geld sparen voor 1 grote droom. waarvan je dan uiteindelijk denk fuck it omdat je dan nog tot je 80e kan doorsparen.

en ja mischien had ik wel wat meer zakgeld dan meeste anderen (wat nederlanders niet kunnen begrijpen hoe iemand anders het beter kan hebben dan zichzelf maargoed dat is weer wat anders)... dat ging allemaal in de pot voor de Ferrari. ik was een kind dat helemaal nooit wat spendeerde.

OT:

vandaag bij de garage geweest om te kijken hoe het ervoor stond. meteen gereden met de auto en remde nu zoals het hoort. nix geen ABS bij hard remmen of wat dan ook. ook het rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluidje is nu weg. Morgen om 12 uur kan ik hem gaan ophalen.

Ik hoop dan eigenlijk nooit meer wat te hebben. dat zorgt namelijk dat ik hier weer om advies moet komen en dan krijg ik weer reacties naar me toe van: oo je kan niet rijden, ooo wat een uitslover, ooo dit ooo dat.

sorry dat ik het moet zeggen, maar reind, jij bent hier 1 van de ergste in. je mag dan wel ongeloofelijk veel techniek kennis hebben. verder vind ik je via internet een ontiegelijke zak.

aan de modders, dit topic kan opslot het remprobleem is zoals aangegeven gefixed

Mark N

Bericht door Mark N » 08 okt 2011, 21:45

Goed verhaal man, lekker kort ook.

Oof

Bericht door Oof » 09 okt 2011, 03:04

Voordat er een slotje opkomt. Ben eigenlijk nog wel oprecht benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 okt 2011, 10:23

wbt dat remmen OOF? ben ik idd ook wel benieuwd naar...

Peric

Bericht door Peric » 09 okt 2011, 10:43

Effe 1 stukje uit je betoog.... PFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!! :kotsen:
Jeroen K. schreef:(wat nederlanders niet kunnen begrijpen hoe iemand anders het beter kan hebben dan zichzelf maargoed dat is weer wat anders)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 okt 2011, 12:34

ABS is niks meer dan een pomp die de remdruk apart verdeeld naar de 4 wielen met electromagnetische kleppen. Wanneer je gelijk vol op je rem gaat staan, gaat het systeem onmiddelijk maximale druk opbouwen. Daarna analyseert de ecu de data van remdruksensor en de wielsensoren. In mijn logica heb je altijd een bepaalde tijd nodig eer het systeem de data heeft verwerkt en kan ingrijpen dmv de kleppen bij te sturen. Deze tijd is per systeem verschillend, maar m.i. genoeg om wielslip te veroorzaken. Die wielslip wordt laattijdig opgemerkt door de ECU en gaat dus ook overdreven remdruk afnemen op de wielen met slip. Risico dat de andere wielen in slip geraken is aanwezig en dus ga je een lange balanceertijd krijgen eer het ABS bereikt waar het voor gebouwd is, maximale vertraging bij <X% wielslip.

Wanneer je dus initieel de remdruk relatiever opbouwt krijgt het systeem meer tijd om te analyseren en kan het accurater ingrijpen.

Race-ABS is in veel gevallen niks anders dan een krachtigere ECU die gewoon sneller(en minder agressief) de remdruk kan begrenzen.

Dat is mijn visie op de zaak, en dus vandaar mijn mening dat stampen altijd een langere remweg als gevolg heeft.

steve smith

Bericht door steve smith » 09 okt 2011, 12:52

Oof schreef:
Downforce Dennis schreef:+1 Steve

In dit draadjehttp://www.driving-fun.com/forum/viewto ... en#p693323
wjn schreef:
Het "rustig" opbouwen van remdruk stamt uit de tijd voor ABS, want dan krijg je wegens dynamische last meer grip (voor) en kun je dus harder remmen. Een ca. 10-20% slippend wiel heeft de levert de grootste vertraging, afhankelijk van wegdek, rubber etc.. Dus Vatanen en co., die dat allemaal veel beter kunnen dan ik, doen/deden dat zo, om blokkerende wielen te voorkomen en toch zo hard mogelijk te vertragen.

Word het tegenovergestelde beweerd met naar mijn idee plausibele verklaringen. Zouden jullie het misschien iets verder kunnen/willen uitleggen.
Wat wil je verder uitgelegd hebben? Als je stampt trigger je ABS al voordat je überhaupt vertraging opbouwt en dus veel druk op de voorwielen hebt. Ik ben het er dus niet mee eens dat het sinds de opkomst ABS zinloos is om opbouwend het pedaal in te drukken. Hard remmen moet je uiteindelijk wel, da's een kwestie van kracht zetten.

En @ topicstarter: Ja. Ik rem opbouwend bij een noodstop. Dan wil ik namelijk max-vertraging en niet een trillend pedaal. Heb dat inmiddels een paar keer mogen oefenen voor jonge blaatapen die het allemaal beter weten.

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2011, 13:07

Jeroen K. schreef:
Reind schreef:Het maakt toch niks uit dat mensen in je opgeving je bij je hobby financieel ondersteunen. Daar hoef je je toch niet voor te schamen.

tuurlijk maakt dat wel uit, dan ben je geen self made man :) alles wat ik doe is uit eigen zak, affentoe wel iets lenen van me ouders. maar dan weer meteen afbetalen. ik zou nooit wat op lening doen. 1x gedaan in me leven noooooit meer (was 12, en wou met school naar thailand voor voetbal competitie en kon toen nog niet bij mijn spaar rekening)

en dat van eten klopt. daar hoef ik nix aan uit te geven dat krijg ik van me ouders. zolang ik niet fulltime werk word mijn eten en kleding door me ouders betaald. alleen me hobbies moet ik zelf betalen.

hoe ik dan aan dit geld kom? ik heb altijd gezecht ik wil een Ferrari als ik 18 ben. dat was hetgene wat ik wou, fuck de PS2's etc die moest ik niet. ik moest en zou een Ferrari hebben. toen heb ik zoals velen veel gereden in kuwait. en kwam toen terug in nederland (1 grote hel want mocht niet meer rijden) toen wou ik gaan racen want dan kon ik nog iets doen kwa rijden. toen ik hoorde dat je daar een licentie of rbw voor moest hebben (ook vrijrijden dagen werd mij verteld) heb ik gekozen me licentie te halen. (mocht ik naar vrijrijden zonder bijden had ik nooit me licentie gehaald wss). zo kom je aan geld sparen voor 1 grote droom. waarvan je dan uiteindelijk denk fuck it omdat je dan nog tot je 80e kan doorsparen.

en ja mischien had ik wel wat meer zakgeld dan meeste anderen (wat nederlanders niet kunnen begrijpen hoe iemand anders het beter kan hebben dan zichzelf maargoed dat is weer wat anders)... dat ging allemaal in de pot voor de Ferrari. ik was een kind dat helemaal nooit wat spendeerde.

OT:

vandaag bij de garage geweest om te kijken hoe het ervoor stond. meteen gereden met de auto en remde nu zoals het hoort. nix geen ABS bij hard remmen of wat dan ook. ook het rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluidje is nu weg. Morgen om 12 uur kan ik hem gaan ophalen.

Ik hoop dan eigenlijk nooit meer wat te hebben. dat zorgt namelijk dat ik hier weer om advies moet komen en dan krijg ik weer reacties naar me toe van: oo je kan niet rijden, ooo wat een uitslover, ooo dit ooo dat.

sorry dat ik het moet zeggen, maar reind, jij bent hier 1 van de ergste in. je mag dan wel ongeloofelijk veel techniek kennis hebben. verder vind ik je via internet een ontiegelijke zak.

aan de modders, dit topic kan opslot het remprobleem is zoals aangegeven gefixed
Geen self made man, manman je bent een blater van de ergste soort, geld lenen van je ouders en je dan self made noemen terwijl ze gewoon alles voor je betalen.

Dan mag je Reind een zak noemen, wat mij betreft ben jij de grootste loser hier met de grootste bek en diverse nicks.

Niks meer dan een sukkeltje dat pronkt met het geld van pappie :bag:

dvh

Bericht door dvh » 09 okt 2011, 13:33

Wat een kultopic.

Niemand heeft toch geen drol te maken hoe deze jongen aan zijn geld komt ?
Al won ie de lotto, of al koopt zn pa een 458 voor hem.
Mooi toch ?

Of mag iemand daar niet openlijk over spreken ?

Gefrustreerde zieltjes hiero.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 okt 2011, 13:52

dvh schreef:Wat een kultopic.

Niemand heeft toch geen drol te maken hoe deze jongen aan zijn geld komt ?
Al won ie de lotto, of al koopt zn pa een 458 voor hem.
Mooi toch ?

Of mag iemand daar niet openlijk over spreken ?

Gefrustreerde zieltjes hiero.
Dat is het probleem ook niet. Er zitten hier wel een paar meer die stevig gesponsord worden door papa. Niets mis mee, mooi dat het kan. Maar loop er dan niet zo mee te koop en doe niet zo hoog uit de boom.

Maar daar hebben wij idd niets over te zeggen, wel mogen we ons eraan ergeren :lol:

Oof

Bericht door Oof » 09 okt 2011, 15:23

Dennis en Steve bedankt voor de uitleg. Toch nog wat nuttigs in dit topic.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 okt 2011, 15:34

dvh, het maakt inderdaad niet uit hoe iemand aan zijn geld komt. Het gaat om de PR die je voor jezelf maakt. Zoals ik al eerder zei, Jeroentje wil aan de ene kant een beeld neerzetten dat hij van zijn eigen geld net zo makkelijk een M3 koopt als een ander een scooter koopt of zijn eerste auto. Aan de andere kant moeten alle 'problemen' behandeld worden op het forum alsof het ook echt grote problemen zijn waar iedereen schuld aan heeft behalve hij zelf. Jeroentje heeft zelf altijd wel een oplossing voor zijn problemen, tot uitzettingen en levenslange straffen aan toe voor een ieder die Jeroentje in de weg staat.

We zullen wel horen wat er aan de hand was met de remmen. Ik maak mij geen illusie dat er een bijdrage hier van nut is geweest voor Jeroen. Die moet gewoon zijn auto geregeld naar een echte dealer brengen in Q8 en er na afloop gewoon weer instappen en mee wegrijden.

dvh

Bericht door dvh » 09 okt 2011, 15:55

Ventje komt net kijken.
Als ik op mn 18e een m3 zou rijden liep ik er ook mee te patsen.
Give the man a break, het is geen vent van 35 die zich als een klein kind gedraagd.
Het is een ventje van 18 met bijbehorend gedrag.

Dat mensen zo over de rooien gaan ervan getuigt ook niet echt van volwassen gedrag.

Imho/2cents/enz.
Laatst gewijzigd door dvh op 09 okt 2011, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 09 okt 2011, 15:57

Geld voorkomt niet altijd een bord voor je hoofd.....

GTRene

Bericht door GTRene » 09 okt 2011, 16:02

dvh schreef:Ventje komt net kijken.
Give the man a break, het is geen vent van 35 die zich als een klein kind gedraagd.

Dat mensen zo over de rooien gaan ervan getuigd ook niet echt van volwassen gedrag.

Imho/2cents/enz.
ben ik met je eens :peace:

Peric

Bericht door Peric » 09 okt 2011, 17:36

Even een oprechte vraag Jeroen, waar verdien jij je geld dan mee?
Want je schrijft dat je spaart, maar waarvan komt het dan binnen?

Ik ben adminstratief medewerker bij een autospuiterij en carroseriebouwer.

En voordat je weer begint, ik kan het goed hebben dat anderen meer hebben dan ik. Had ik maar beter m'n best moeten doen op school. Anders zou ik ook niet lang op DF kunnen zitten, want hier rijdt mooi spul rond.

Reind

Bericht door Reind » 10 okt 2011, 11:48

dvh schreef:Ventje komt net kijken.

Dat mensen zo over de rooien gaan ervan getuigt ook niet echt van volwassen gedrag.

Imho/2cents/enz.
Ik volg de posts van Jeroen al vanuit zijn spijkerboy tijd en vind ze ook leuk om te lezen omdat hij heel impulsief maar wel met veel passie alles in begrekkig nedderlandsch opschrijft. In het begin dacht ik dus precies het bovenstaand. En omdat hij overal op reageerd is het gewoon leuk om in zijn topics te posten.

Wat me echter is gaan tegenstaan is het feit dat hij inmiddels al een dikke 20K heeft uitgegeven (in een klein jaartje)en blijft volhouden dat hij alles maar dan ook alles uit eigen (spaar)pot betaald. Ik zeg niet dat hij liegt maar vind het sinds een maandje wel heeeeel twijfelachtig worden en onverstandig. En ik denk dat vele die hem al een poosje volgen hetzelfde denken.

Maargoed, als hij zijn hele leven al spaart om op zijn 18de een Ferrari te kunnen kopen is die 20K natuurlijk maar een fractie. Ik zou voor een tweedehandse gaan, scheelt weer 50K en 10.000 uur vakkenvullen.

Peric

Bericht door Peric » 12 okt 2011, 22:09

Hey Self-Made-man, still waiting for an answer..

JP

Bericht door JP » 12 okt 2011, 22:16

Zeker te druk met replica horloges naar Nederland te sturen.............. :sealed:

Plaats reactie