Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door dvh » 01 okt 2011, 15:30

Als iedereen wat rond zich heen roept en niemand reageert erop, of ik dat normaal vind ?
Lees jij dezelfde pagina's als ik?

Ik zie namelijk reacties genoeg...

Wellicht toch een keer een leesbrilletje aanschaffen.


Edit:

Je reactie is gewijzigd zie ik.
Prima.

Maar ik doel ook niet op de twijfel die je uit. Enkel de oplossingen die je aanbied zijn nogal " extreem".
Twijfelen mag altijd, echter welles nietus wordt niemand wijzer van en gezien het ook niet echt een belangrijk iets is zou ik zeggen, laat het lekker varen ( mijn mening )

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 01 okt 2011, 15:42

Goed, 't gaat weer lekker hier. :dood:

Terug naar de M5 dan maar.

Chris Harris zei dus dat ie 23.7 MPG doet wat neerkomt op 1 op 8,4 bijna.
Dat zal waarschijnlijk wat geflatteerd zijn, maar ok.

Maak er eens 1 op 7 van.

En we kunnen toch wel uitgaan van 1 op 5 voor de E60 M5?
Dan zit ie mooi in dat '30% zuiniger' gebied, beter nog.

Afbeelding

Om de gemoederen tot bedaren te brengen. :hot:

DISCLAIMER: Die Fiat 500 is NIET het gespreksonderwerp en zal het ook niet worden!
:kikker:

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Leen » 01 okt 2011, 16:40

Off tuning fuel economy topic . Heb laatst de laatst aangeschafte daf 105xf 460 laten optimaliseren bij terlouw dieseltuning , had een vreselijk accurate brandstofverbruikmeter aan boord origineel de eerste 50k km 1 op 3,1 , maar nu na optimalisatie. ( was 469 pk en 2239 nm bij 1400 rpm naar nu 509 pk en 2509 nm bij 1200rpm ) geeft de meter doodleuk 1 op 3,9 aan maar na tanken was dat 1 op 3,27. Nog goed natuurlijk maar de meter kun je dus niet meer gebruiken . Nu weer snel terug naar de dikke M5 baffer :kikker:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 01 okt 2011, 16:48

Tja, je kunt 'm ook volgooien, en je weet de tankinhoud, zet je dagteller op nul, nadien weer tanken en berekenen 1 op hoeveel. Eenvoudig.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Leen » 01 okt 2011, 17:04

dat bedoel ik dus ook , door aanpassing van inspuitwaarden , raakt de boordcomputer vaak zijn waarden kwijt waar hij het verbruik mee berekend . gewoon tanken dus en berekenen dus . voor zo'n vrachtwagen is dat trouwens wel een discussie bij 200000 km per jaar , bij een M5 ( en in mindere mate 135i ) is het natuurlijk gewoon borrelpraat geneuzel.

denk dat hier ook goed gelezen moet worden , frank zei ook alleen maar dat het gem verbruik van 1 op7,5 naar 1 op 9,5 is gegaan , en ik denk dat hij echt geen 1 op 14 bedoelde voor een volledige tank , meer een momentopname denk ik dan.

anyway , non-discussie in het verkeerde topic

:df:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 01 okt 2011, 17:26

Leen schreef: denk dat hier ook goed gelezen moet worden , frank zei ook alleen maar dat het gem verbruik van 1 op7,5 naar 1 op 9,5 is gegaan , en ik denk dat hij echt geen 1 op 14 bedoelde voor een volledige tank , meer een momentopname denk ik dan.
exact.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Sperdy » 01 okt 2011, 17:29

Hielke schreef:Ja, Tim snapt het. Omdat we die 1 op 14 bij 140 km/h niet geloven zijn we afgunstig.

Ook zijn we jaloers.

En alsof dat al niet erg genoeg is gunnen we het je ook niet.


Zien is in dit geval pas geloven Mbitious. Je uitspraak grenst aan het fabelachtige. Als je een goed format voor een testprocedure weet te maken en vervolgens die procedure met het door jou geschetste verbruik ten uitvoer weet te brengen dan zet je ons op onze verdiende plaats.
Dit is natuurlijk het enige goede antwoord. We hebben alleen wat twijfels over de cijfers: 1 op 14 en even later (door Perry gepost, maar niet tegengesproken door MBitious) 1800 rpm bij 140kmh, terwijl ieder n54 blokkie op/rond de 3000rpm zit bij die snelheid. Als het allemaal wel zo is, ook prima. En als iemand wat post, is het helemaal niet erg om een reactie te geven als er wat vragen rijzen. We zijn niet jaloers, nog afgunstig en misgunnen niemand iets.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Snipe » 01 okt 2011, 20:33

FerdiACS1 schreef:1 op 14 en even later (door Perry gepost, maar niet tegengesproken door MBitious) 1800 rpm bij 140kmh
Als je het hele topic zo goed hebt gelezen snap ik de spraakverwarring wel ;-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Macboy » 01 okt 2011, 21:56

Wat een overtrokken reacties ! Er reageren 3 mensen wat ongeloofwaardig op het verbruik en het hele forum is opeens afgunstig geworden ?

Veel 14-jarigen hier of zo ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27089
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door romo » 01 okt 2011, 22:03

Het gaat hier niet om verbruik, maar om gebruik.......................van de kar welteverstaan..... :lol:

Of ie nu zuipt als bachus, of een geheelonthouder en lid van de AA is.....................boeit niemand toch wat.......

M5 OT aub

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tim N » 01 okt 2011, 23:19

Nou ik zeg leg ze maar op tafel...

Hielke wil nou eenmaal zo graag zien wie nou echt de langste heeft.

Ik denk dat je gewoon graag eens ik de auto van Frank wil sturen (onder het mom van zelf kijken of het verbruik mogelijk is) omdat je niet de M1 hebt mogen rijden.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M-bitious » 02 okt 2011, 00:07

Laatste keer dan:
1. Verbruik voor de tuning met veel gasgeven 1 op 7,5.
2. Verbruik na de tuning met hetzelfde rijgedrag 1 op 9,5.
3. Eenmalig op franse autoroute met cruise control bij 140 kmh voor een paar uur lang 1 op 14.
Geloof je het niet, best, ik ga me echt niet lopen uitsloven om verantwoord bewijs te leveren. Ik hoef hier echt niet over te liegen. Waarom zou ik? Mensen hier kennen me nu wel lang genoeg om te weten dat ik een eerlijke jongen ben. Meer ga ik er niet meer over zeggen.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 02 okt 2011, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hielke » 02 okt 2011, 00:10

Tim, je hebt me door.

Maar nog steeds is 1 op 14 bij 140 km/h uit een 3 liter turbo onmogelijk.

Maar laten we er over ophouden. We zitten voor deze zaak in het verkeerde topic en we gaan er sowieso niet uitkomen.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 02 okt 2011, 09:36

Mijn 3 liter turbo draaide gisteravond op de A32 bij 140 op de CC 6.5 op 100 km= 1 op 15,38...

1 op 14 is inderdaad onmogelijk als momentopname constant rijdend LOL. :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door RVV » 02 okt 2011, 09:47

Zeker in de slipstream van het Heerenveense belastingwonder :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 02 okt 2011, 09:53

Had gekund, maar neen.
:coffee:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door RVV » 02 okt 2011, 10:18

Oja vergeten die haalt geen 140 :bag:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hielke » 02 okt 2011, 10:53

Robin schreef:Mijn 3 liter turbo draaide gisteravond op de A32 bij 140 op de CC 6.5 op 100 km= 1 op 15,38...

1 op 14 is inderdaad onmogelijk als momentopname constant rijdend LOL. :D
Jezus Robin, doe 's normaal man!

Je hebt zoals gewoonlijk je rosa rode BMW bril weer op! Nu rijdt zo'n apparaat met 3 liter turbo al 1 op 15,3 bij 140 constant! Nog even en die dingen rijden op water!

Ik wil bewijs! I'm calling your bluff! Zodra je op een avond weer een langere afstand moet rijden dan bel je me. Tanken we samen je auto af, verzegel ik de tankdop, en hang de Performance Box achter de voorruit. Je probeert tijdens de rit zoveel mogelijk 140 op de PB te rijden, en bij thuiskomst tanken we de auto bij dezelfde pomp, op exact dezelfde plaats weer af.

Simpel, doeltreffend, verhelderend. Kortom, ANTI-BLUF! :tooth:

Deal?

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door M-bitious » 03 okt 2011, 00:05

FerdiACS1 schreef:
Hielke schreef:Ja, Tim snapt het. Omdat we die 1 op 14 bij 140 km/h niet geloven zijn we afgunstig.

Ook zijn we jaloers.

En alsof dat al niet erg genoeg is gunnen we het je ook niet.


Zien is in dit geval pas geloven Mbitious. Je uitspraak grenst aan het fabelachtige. Als je een goed format voor een testprocedure weet te maken en vervolgens die procedure met het door jou geschetste verbruik ten uitvoer weet te brengen dan zet je ons op onze verdiende plaats.
Dit is natuurlijk het enige goede antwoord. We hebben alleen wat twijfels over de cijfers: 1 op 14 en even later (door Perry gepost, maar niet tegengesproken door MBitious) 1800 rpm bij 140kmh, terwijl ieder n54 blokkie op/rond de 3000rpm zit bij die snelheid. Als het allemaal wel zo is, ook prima. En als iemand wat post, is het

helemaal niet erg om een reactie te geven als er wat vragen rijzen. We zijn niet jaloers, nog afgunstig en misgunnen niemand iets.
Voor je nagekeken, bij 140 kmh draait het blok 2.600 rpm.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Sperdy » 03 okt 2011, 08:11

M-bitious schreef:Voor je nagekeken, bij 140 kmh draait het blok 2.600 rpm.
Dat kan beter kloppen, da's een beetje wat die Schniztsel ook doet.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 04 okt 2011, 10:01

M5 Tering. :crazy:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus een rendering, of ie komt? Rumours....

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Hielke » 04 okt 2011, 10:39

Hielke schreef:
Robin schreef:Mijn 3 liter turbo draaide gisteravond op de A32 bij 140 op de CC 6.5 op 100 km= 1 op 15,38...

1 op 14 is inderdaad onmogelijk als momentopname constant rijdend LOL. :D
Even het selectieve, "BMW über alles" geheugen van Robin weer triggeren :ongeveer als:

Jezus Robin, doe 's normaal man!

Je hebt zoals gewoonlijk je rosa rode BMW bril weer op! Nu rijdt zo'n apparaat met 3 liter turbo al 1 op 15,3 bij 140 constant! Nog even en die dingen rijden op water!

Ik wil bewijs! I'm calling your bluff! Zodra je op een avond weer een langere afstand moet rijden dan bel je me. Tanken we samen je auto af, verzegel ik de tankdop, en hang de Performance Box achter de voorruit. Je probeert tijdens de rit zoveel mogelijk 140 op de PB te rijden, en bij thuiskomst tanken we de auto bij dezelfde pomp, op exact dezelfde plaats weer af.

Simpel, doeltreffend, verhelderend. Kortom, ANTI-BLUF! :tooth:

Deal?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55687
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 04 okt 2011, 11:34

Het is een momentopname en uren volhouden met 1 op 14 lijkt me moeijlijk. Maar hier de officiele cijfers, kijk even naar Ausserorts wat dus op de snelweg is en tussen haakjes de cijfers voor de 535i automaat)
Verbrauch*

Innerorts in l/100 km
11,1-11,4 [10,4-10,7]

Außerorts in l/100 km
6,3-6,5 [6,0-6,2]

Kombiniert in l/100 km
8,1-8,3 [7,6-7,9]

CO2-Emission kombiniert in g/km
188-194 [177-183]

Tankinhalt (ca.) in l
70
En in de praktijk met 'n 16 maanden met zo'n ding weet ik dat ie het kan en ook doet. :D

(1 op 14 bij 140 dus he)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7753
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Tim N » 04 okt 2011, 13:13

En toch geloof ik het niet Robin, een 3liter turbo loopt nooit zo zuinig. :hungry:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Marc R » 04 okt 2011, 17:26

Tim N schreef:Wat is er toch aan de hand de laatste tijd op het forum?
Wordt er niet meer geneukt thuis?

Eerst dat gezeik op Marc die de nieuwe slee van z'n pa en zijn eigen show't en alle testosteron van de zeurpietjes over zich heen krijgt.
Nu Frank die de volle laag krijgt en wordt beticht van liegen over iets wat imho niet het liegen waard zou zijn, laat staan waarom hij dat zou doen? Daarbij meld hij van 1:7,5 naar 1:9,5 te zijn gegaan en als het heel zuinig moet 1:14 te halen... Lezen is een vak.

Is het dan toch de afgunst wat de kop op steekt?

edit mark met een c

fixed.. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Reihen 6 en 3 gasten