THE 100 GREATEST CARS OF ALL TIME...
-
THE 100 GREATEST CARS OF ALL TIME...
Pistonheads heeft weer een nieuwe top 100: http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=24425
De Lancia Delta Integrale staat op de 18e plaats!!
De Lancia Delta Integrale staat op de 18e plaats!!
-
Re: THE 100 GREATEST CARS OF ALL TIME...
31e plaats voor een 324d vind ik niet slecht....
- Martin van der Zwaard
- Knot
22e... meteen de vraagprijs ff met 5.000 verhogen 

-
Geinig is dat. Ineens de 106 rallye uit de lijst, terwijl hij vorig jr nog in de top 20 stond, volgens mij... 

- Niels
- Auto: Prius+
Altijd goed voor discussie
En een product van Britisch Leyland op de eerste plaats zetten 

- dvh
+1Niels schreef:Altijd goed voor discussieEn een product van Britisch Leyland op de eerste plaats zetten
JC had het zelf niet beter kunnen invullen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad één chauvinistische Engelse eigengeilerij toestand.
Waarbij nr 2 gewoon op 1 moet en nr 2 een F40 is en nr 3 een 959, de rest boeit me niet echt.

Waarbij nr 2 gewoon op 1 moet en nr 2 een F40 is en nr 3 een 959, de rest boeit me niet echt.

- Tristan
35e plaats 

- Niels
- Auto: Prius+
Net voor de Eend bedoel je
Dat PH het durft te presenteren

Dat PH het durft te presenteren

- Linc (Bas)
Woei! 6e plaats, of telt een replica niet 

- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Heb nrrrrrrrrrr.1 voor de deur staan
Alex,

Alex,
- markk
Leuke altijd zulke lijsten.
Mitsubishi EVO 59th -> check
BMW E30 M3 35th -> check, maar helaas verleden tijd
Subaru Impreza Turbo (all variants) -> check, maar helaas verleden tijd
Peugeot 205Gti 33rd -> gereden
BMW E39 M5 22nd -> gereden
Verder kom ik niet
Mark.
Mitsubishi EVO 59th -> check
BMW E30 M3 35th -> check, maar helaas verleden tijd
Subaru Impreza Turbo (all variants) -> check, maar helaas verleden tijd
Peugeot 205Gti 33rd -> gereden
BMW E39 M5 22nd -> gereden
Verder kom ik niet

Mark.
- Dennis Cavallino
<doet VanVelzen na> :shakeit:
Waar kan ik de prijzen in ontvangst nemen?
De Mini is absoluut een 'great car', veel meer dan ik van tevoren had verwacht. Iedere rit is genieten geblazen. Je moet alleen regelmatig sleutelen om hem betrouwbaar te houden, want betrouwbaar is 'ie ondanks de contradictie in terminis in deze zin. Roest is daarnaast absoluut een groot manco van deze kleine rakker. Daarom zou ik hem zelf niet bovenaan zo'n lijst durven zetten. Het is een auto waarmee je heel snel een innige band krijgt, want je voelt je vrij kwetsbaar in het verkeer. Je hoopt altijd dat 'ie start (doet 'ie) en dat de ruitenwissers het doen als het regent (soms moet je even 't eerste setje geven.., gelukkig kun je dat doen zonder uit te stappen, LOL).
Het rijden is gewoon het leukste. Of het nu is naar de supermarkt, of een lange rit door 't land, het is gewoon puur rijplezier. Je bent met 39 pk niet eens de langzaamste, integendeel. Overstuur is de Mini ook niet onbekend. Je kunt de auto heerlijk zetten voor een bocht, of in een bocht gebruik maken van de lift off oversteer. In de sneeuw, met winterbandjes, ben je heer en meester. Geen wonder dat de Mini de besneeuwde Col de Turini als beste de baas was tijdens de Monte Carlo rally's die de Mini op verbluffende wijze won.
En ondanks al mijn enthousiasme zou ik hem niet bovenaan mijn lijstje zetten. Als we 'greatest car' vrij vertalen in 'meest fantastische auto' dan scoort de Mini echt heel hoog, maar ik ben er nog niet uit welke auto er nóg meer die titel verdient. De Porsche 911? De BMW 5 serie? Nissan Skyline? Ford Mustang die al 5 eeuw in productie is? De Range Rover? Mijn lieveling, de AE86. De Landcruiser, of toch de 2cv en wat te denken van de Kever?
Het is eigenlijk best dapper van Pistonheads om de Mini de 'greatest' te noemen en tegelijkertijd ook het meest voor de hand liggende. Al is 't alleen al vanwege de ironie dat een mini groots is.
Waar kan ik de prijzen in ontvangst nemen?
De Mini is absoluut een 'great car', veel meer dan ik van tevoren had verwacht. Iedere rit is genieten geblazen. Je moet alleen regelmatig sleutelen om hem betrouwbaar te houden, want betrouwbaar is 'ie ondanks de contradictie in terminis in deze zin. Roest is daarnaast absoluut een groot manco van deze kleine rakker. Daarom zou ik hem zelf niet bovenaan zo'n lijst durven zetten. Het is een auto waarmee je heel snel een innige band krijgt, want je voelt je vrij kwetsbaar in het verkeer. Je hoopt altijd dat 'ie start (doet 'ie) en dat de ruitenwissers het doen als het regent (soms moet je even 't eerste setje geven.., gelukkig kun je dat doen zonder uit te stappen, LOL).
Het rijden is gewoon het leukste. Of het nu is naar de supermarkt, of een lange rit door 't land, het is gewoon puur rijplezier. Je bent met 39 pk niet eens de langzaamste, integendeel. Overstuur is de Mini ook niet onbekend. Je kunt de auto heerlijk zetten voor een bocht, of in een bocht gebruik maken van de lift off oversteer. In de sneeuw, met winterbandjes, ben je heer en meester. Geen wonder dat de Mini de besneeuwde Col de Turini als beste de baas was tijdens de Monte Carlo rally's die de Mini op verbluffende wijze won.
En ondanks al mijn enthousiasme zou ik hem niet bovenaan mijn lijstje zetten. Als we 'greatest car' vrij vertalen in 'meest fantastische auto' dan scoort de Mini echt heel hoog, maar ik ben er nog niet uit welke auto er nóg meer die titel verdient. De Porsche 911? De BMW 5 serie? Nissan Skyline? Ford Mustang die al 5 eeuw in productie is? De Range Rover? Mijn lieveling, de AE86. De Landcruiser, of toch de 2cv en wat te denken van de Kever?
Het is eigenlijk best dapper van Pistonheads om de Mini de 'greatest' te noemen en tegelijkertijd ook het meest voor de hand liggende. Al is 't alleen al vanwege de ironie dat een mini groots is.
- GTRene
lol, mijn beste tot de eerste 20 zijn,
nr: 1
nr: 3
nr: 18
nr: 1
nr: 3

nr: 18

- Hielke
De werkelijke nummer 1 hebben ze op 24 gezet (Kever) en er staat geen enkele Alfa Romeo bij.
Die Britten wonen echt op een eiland.
Die Britten wonen echt op een eiland.
- Tim N
Eens met Dennis C.
Een ieder die nog nooit een classic gereden heeft moet dat echt eens gaan doen, al is het maar omdat je er eens in je leven mee gestuurd moet hebben en verguis je hem naderhand tot op het roest euuuhh bot.
Een ieder die nog nooit een classic gereden heeft moet dat echt eens gaan doen, al is het maar omdat je er eens in je leven mee gestuurd moet hebben en verguis je hem naderhand tot op het roest euuuhh bot.
- JP
De Mini; roest, olielekkages en smeltende kabelbomen.....ach, we noemen het Engelse charme.....
- Tim N
roest, lekken kan ik inkomen mar smeltende kabelbomen?
En lekken is iets met onderhoud, als je een bmw diff van die jaren nog nooit hebt gerenoveerd lekt het daar ook.
En lekken is iets met onderhoud, als je een bmw diff van die jaren nog nooit hebt gerenoveerd lekt het daar ook.
- JP
Die glaszekeringen aan de bijrijderskant, daar had ik altijd problemen/kortsluiting mee. Olieverbruik en wat transpiratie van het motorblok. Ach, maar het torretje startte wel elke keer...en dan met 140 over de linkerbaan....Tim N schreef:roest, lekken kan ik inkomen mar smeltende kabelbomen?

- GTRene
ik vergeet nooit mijn ritje vanuit Coevorden/Dalen snachts (kwam van men vriendin) toen ik naar huis ging in Nijverdal detstijds in de mini 1100 blauw metallic met zwart dak (venyl?)
anyway, volgas iets van 150 tot 160 ook iets gebruik maken van het toerijden en de zocht van een vrachtwagen, toen naar links inhalen en wow
wat een klap tegenwind
en die korte wielbasis en directe besturing leek het alsof je knipperde met je ogen en haakse beweging maakte naar de linkerbaan whaha net een kart 
anyway, volgas iets van 150 tot 160 ook iets gebruik maken van het toerijden en de zocht van een vrachtwagen, toen naar links inhalen en wow

wat een klap tegenwind

- Niels v D
Lekken heeft niet alles te maken met onderhoud hoor.. ook gewoon een missertje in het ontwerp van de A series. Maargoed, alle leuke auto's uit de jaren 60 lekken, dus dat maakt niet uit.Tim N schreef:roest, lekken kan ik inkomen mar smeltende kabelbomen?
Als het niet lekt is het ook niet leuk

- Tim N
Je hebt lekken en zweten :shakeit: lekken is te verhelpen zweten is charme 

- GTRene
man...die tijd, polyester lappen voor de roest gaten en contactpuntjes schoon schuren/vijlen en vaak bougie dingen en pfff lol, de kwaliteit is over het algemeen goed vooruitgegaan.