BMW 1 Serie M Coupé
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Het waren slechts twintig minuten. Maar door de stijl en intensiteit telden ze voor 200!

-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Over dat ritje van gisteravond in de 1M van Andre.
Of het met de brute power van de 1M bij nagenoeg ieder toerental te maken heeft, of dat het komt omdat het al geruime tijd geleden was dat ik in een auto met meer dan 300 pk gereden heb, het was voor het eerst sinds de beginjaren '90 dat ik onder de indruk was van het motorvermogen waarop ik werd getrakteerd. Twintig jaar terug was ik diep onder de indruk van het oergeweld van een Sierra Cosworth, nu van de 500 Nm's van de 1M. Het went wel na nog een paar keer accelereren, maar die eerste keer vol op het gas (in het duister, iets mistig) schrok ik bijna. Een GT3 trekt harder, maar pas nadat de naald van de toerenteller 6000 of meer aanwijst. In de 1M lijkt het niks uit te maken in welke toerenrange de motor opereert, hij wil altijd. Ik heb nooit een klaagzang over de huidige teloorgang van hoogtoerige atmosferische motoren ingezet. Met een motor als die in de 1M moet je een hele echte diehard zijn om de voorkeur aan een atmo te geven.
Een tijdje lang heb ik gedacht dat de 1M samen met de onderdelen uit de schappen van de M3 ook diens zwakke punten als rijmachine had overgenomen. Een eerdere rit op traag tempo in de 1M had mijn hart niet sneller doen laten slaan. Een zware besturing, wat log aanvoelend, een waggelend gevoel.
Van die 'waggel' was gisteravond niets te merken. Ik denk dat het met de versheid van de Michelins te maken heeft gehad. Ik heb dat eerder meegemaakt. De nieuwe banden hadden toen duizend kilometer nodig voordat ze echt grippy werden. Volgens Andre ligt het aan het camber van de achterwielen. Voordat de hele breedte van de band op het wegdek rust moet er eerst wat slijtage plaatsvinden. Ook heel aannemelijk.
Besturing. Zwaar wanneer rustig gereden wordt, op snelheid ronduit geweldig. Net voordat je de voorbanden hun grip hoort verliezen heeft het stuur je diezelfde informatie al gegeven. De besturing is ook niet te direct. De zware besturing deed me al vermoeden dat het op snelheid goed zou zitten. Die verwachting kwam volledig uit.
Balans. Een klasse beter dan die van de M3. Daar waar de M3 graag gevaarloos en met enige mate van entertainment tussen over en onderstuur varieert, blijft de 1M zelfs onder provocaties stoïcijns z'n weg op de grens van de adhesie volgen. Als er uiteindelijk onderstuur optreedt (er zal met het opvoeren van de snelheid toch iets moeten gaan schuiven) valt het gas zodanig mooi te doseren dat correcties een passagier nauwelijks zullen opvallen. De rust en controle op de limiet zijn indrukwekkend. Voorwaarde voor de fijntuning van het gaspedaal op de limiet is dat de "M-knop" op het stuurwiel geactiveerd is. Op het display op het dashboard komt dan 'sport' te staan. De turbo blijft dan opspinnen waarmee een directe reactie van de motor op gasimpulsen verzekerd blijft. Heel knap gedaan door BMW.
Tractiecontrole. Drie modi.
1. Het vangnet staat helemaal aan. De auto wacht in snel genomen bochten niet eens op doorspinnende aangedreven achterwielen alvorens in te grijpen. Het opvoeren van de snelheid totdat G of stuuruitslag sensoren grote zijdelingse krachten veronderstellen is voldoende om het systeem te laten ingrijpen. Het is dan alsof een onzichtbare hand bijna gevoelloos de snelheid limiteert. Er komt dan geen km/h bij en er gaat er geen km/h af. Ben je de bocht uit en hou je het gas gevloerd dan duurt het wel een halve tel voordat de auto weer gaat versnellen. Tijdens acceleratie in rechte lijn merk je niets van het systeem. Ja, misschien bij sprints vanuit stilstand met mogelijk spinnende wielen. Ik hou niet van dergelijk misbruik.
2. Door een knop op de middenconsole in te drukken wordt het vangnet pas heel laat geactiveerd. Naar deze modus was ik het meest benieuwd. Op een klaverblad met snelheden tegen de 120 km/h merk je niets van het systeem zolang je geen extreme sliphoeken wilt rijden. De balans is zo mooi dat een geoefend rijder haarfijn aanvoelt wanneer de limiet bereikt en licht overschreden wordt. Er breekt nog niets weg, er is geen noodzaak voor het systeem om in te grijpen. Ga je in kortere bochten, die met ongeveer 60 km/h genomen kunnen worden, als een aap op het gas dan grijpt het systeem bij een kleine sliphoek in. De auto is net daarvoor heel voorspelbaar weggebroken en jij als bestuurder bent al aan het tegensturen. Komt de kont weer in lijn met de richting die de voorwielen willen volgen dan neemt de motor ook weer direct gas aan. Het gaat zo vanzelfsprekend en vloeiend dat je bijna niet wilt geloven dat je met een turbomotor op pad bent. Volgens Andre doet een Porsche GT3 dit nog beter. Ik geloof het, maar kan het me moeilijk voorstellen. Ik geloof dat het BMW zelf is die zegt dat een geoefend coureur met deze instelling van de tractiecontrole slechts enkele tienden per ronde langzamer is dan wanneer er helemaal zonder tractiecontrole gereden zou worden. Ik geloof dat direct. Tussen de eerste tractiesystemen en deze op de 1M zitten lichtjaren. Met deze modus kan iedere enthousiaste bestuurder leven.
3. Het vangnet is op de ABS na niet aanwezig. In deze modus heb ik gisteravond niet gereden. De snelheden waren zo hoog, de nacht zo donker, en de mist zo dreigend dat ik geen seconde heb overwogen om zonder te gaan rijden. Maar ik durf nu al te voorspellen dat de auto door de schitterende balans en geweldige besturing zo voorspelbaar is dat een volledig uitgeschakeld systeem je tijdens enthousiast rijden nooit voor verrassingen gaat stellen.
De 1M is de beste en meest sportieve BMW die ik tot nu toe gereden heb. Natuurlijk zijn er zaken die ik graag anders had gezien. De te korte versnellingspook die de afstand van je schakelhand van stuur naar pook onnodig te groot maakt, de van leer voorziene stoelen die je tijdens enthousiast stuurwerk net te weinig grip bieden maar wel voortreffelijk zitten, de bakverhoudingen die net wat te lang zijn als je de auto als voornamelijk als trackcar zou inzetten. Een detail dat met de montage van kleinere voor trackdays meer geschikte wielen en banden trouwens direct weer verholpen kan worden. Maar het zijn slechts schoonheidsfoutjes. De vele sterke punten van de auto harmoniëren geweldig met elkaar. De auto klopt. Van de eerste generatie 1 series is de 1M met afstand de allerbeste.
Of het met de brute power van de 1M bij nagenoeg ieder toerental te maken heeft, of dat het komt omdat het al geruime tijd geleden was dat ik in een auto met meer dan 300 pk gereden heb, het was voor het eerst sinds de beginjaren '90 dat ik onder de indruk was van het motorvermogen waarop ik werd getrakteerd. Twintig jaar terug was ik diep onder de indruk van het oergeweld van een Sierra Cosworth, nu van de 500 Nm's van de 1M. Het went wel na nog een paar keer accelereren, maar die eerste keer vol op het gas (in het duister, iets mistig) schrok ik bijna. Een GT3 trekt harder, maar pas nadat de naald van de toerenteller 6000 of meer aanwijst. In de 1M lijkt het niks uit te maken in welke toerenrange de motor opereert, hij wil altijd. Ik heb nooit een klaagzang over de huidige teloorgang van hoogtoerige atmosferische motoren ingezet. Met een motor als die in de 1M moet je een hele echte diehard zijn om de voorkeur aan een atmo te geven.
Een tijdje lang heb ik gedacht dat de 1M samen met de onderdelen uit de schappen van de M3 ook diens zwakke punten als rijmachine had overgenomen. Een eerdere rit op traag tempo in de 1M had mijn hart niet sneller doen laten slaan. Een zware besturing, wat log aanvoelend, een waggelend gevoel.
Van die 'waggel' was gisteravond niets te merken. Ik denk dat het met de versheid van de Michelins te maken heeft gehad. Ik heb dat eerder meegemaakt. De nieuwe banden hadden toen duizend kilometer nodig voordat ze echt grippy werden. Volgens Andre ligt het aan het camber van de achterwielen. Voordat de hele breedte van de band op het wegdek rust moet er eerst wat slijtage plaatsvinden. Ook heel aannemelijk.
Besturing. Zwaar wanneer rustig gereden wordt, op snelheid ronduit geweldig. Net voordat je de voorbanden hun grip hoort verliezen heeft het stuur je diezelfde informatie al gegeven. De besturing is ook niet te direct. De zware besturing deed me al vermoeden dat het op snelheid goed zou zitten. Die verwachting kwam volledig uit.
Balans. Een klasse beter dan die van de M3. Daar waar de M3 graag gevaarloos en met enige mate van entertainment tussen over en onderstuur varieert, blijft de 1M zelfs onder provocaties stoïcijns z'n weg op de grens van de adhesie volgen. Als er uiteindelijk onderstuur optreedt (er zal met het opvoeren van de snelheid toch iets moeten gaan schuiven) valt het gas zodanig mooi te doseren dat correcties een passagier nauwelijks zullen opvallen. De rust en controle op de limiet zijn indrukwekkend. Voorwaarde voor de fijntuning van het gaspedaal op de limiet is dat de "M-knop" op het stuurwiel geactiveerd is. Op het display op het dashboard komt dan 'sport' te staan. De turbo blijft dan opspinnen waarmee een directe reactie van de motor op gasimpulsen verzekerd blijft. Heel knap gedaan door BMW.
Tractiecontrole. Drie modi.
1. Het vangnet staat helemaal aan. De auto wacht in snel genomen bochten niet eens op doorspinnende aangedreven achterwielen alvorens in te grijpen. Het opvoeren van de snelheid totdat G of stuuruitslag sensoren grote zijdelingse krachten veronderstellen is voldoende om het systeem te laten ingrijpen. Het is dan alsof een onzichtbare hand bijna gevoelloos de snelheid limiteert. Er komt dan geen km/h bij en er gaat er geen km/h af. Ben je de bocht uit en hou je het gas gevloerd dan duurt het wel een halve tel voordat de auto weer gaat versnellen. Tijdens acceleratie in rechte lijn merk je niets van het systeem. Ja, misschien bij sprints vanuit stilstand met mogelijk spinnende wielen. Ik hou niet van dergelijk misbruik.
2. Door een knop op de middenconsole in te drukken wordt het vangnet pas heel laat geactiveerd. Naar deze modus was ik het meest benieuwd. Op een klaverblad met snelheden tegen de 120 km/h merk je niets van het systeem zolang je geen extreme sliphoeken wilt rijden. De balans is zo mooi dat een geoefend rijder haarfijn aanvoelt wanneer de limiet bereikt en licht overschreden wordt. Er breekt nog niets weg, er is geen noodzaak voor het systeem om in te grijpen. Ga je in kortere bochten, die met ongeveer 60 km/h genomen kunnen worden, als een aap op het gas dan grijpt het systeem bij een kleine sliphoek in. De auto is net daarvoor heel voorspelbaar weggebroken en jij als bestuurder bent al aan het tegensturen. Komt de kont weer in lijn met de richting die de voorwielen willen volgen dan neemt de motor ook weer direct gas aan. Het gaat zo vanzelfsprekend en vloeiend dat je bijna niet wilt geloven dat je met een turbomotor op pad bent. Volgens Andre doet een Porsche GT3 dit nog beter. Ik geloof het, maar kan het me moeilijk voorstellen. Ik geloof dat het BMW zelf is die zegt dat een geoefend coureur met deze instelling van de tractiecontrole slechts enkele tienden per ronde langzamer is dan wanneer er helemaal zonder tractiecontrole gereden zou worden. Ik geloof dat direct. Tussen de eerste tractiesystemen en deze op de 1M zitten lichtjaren. Met deze modus kan iedere enthousiaste bestuurder leven.
3. Het vangnet is op de ABS na niet aanwezig. In deze modus heb ik gisteravond niet gereden. De snelheden waren zo hoog, de nacht zo donker, en de mist zo dreigend dat ik geen seconde heb overwogen om zonder te gaan rijden. Maar ik durf nu al te voorspellen dat de auto door de schitterende balans en geweldige besturing zo voorspelbaar is dat een volledig uitgeschakeld systeem je tijdens enthousiast rijden nooit voor verrassingen gaat stellen.
De 1M is de beste en meest sportieve BMW die ik tot nu toe gereden heb. Natuurlijk zijn er zaken die ik graag anders had gezien. De te korte versnellingspook die de afstand van je schakelhand van stuur naar pook onnodig te groot maakt, de van leer voorziene stoelen die je tijdens enthousiast stuurwerk net te weinig grip bieden maar wel voortreffelijk zitten, de bakverhoudingen die net wat te lang zijn als je de auto als voornamelijk als trackcar zou inzetten. Een detail dat met de montage van kleinere voor trackdays meer geschikte wielen en banden trouwens direct weer verholpen kan worden. Maar het zijn slechts schoonheidsfoutjes. De vele sterke punten van de auto harmoniëren geweldig met elkaar. De auto klopt. Van de eerste generatie 1 series is de 1M met afstand de allerbeste.
-
Robin
- Berichten: 56223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
^Zo zou ik het ook willen omschrijven.....................alleen doe ik dat wat makelijker;
1M=SKITTEREND RIJ-IJZER
Dat waggelen (beetje nerveus met de kont en minder solide en geplant aanvoelend dan de M3) had ik alleen bij de eerste km`s rijden, nu idd niet meer.
Zoals vermeld, 500Nm is out of this world in combinatie met de op papier 340PK (werkelijk 370), tussensprintjes zijn verslavend en kan een apart hoofdstuk aan gwijd worden.
Over uitlaat geluid hoeven mensen zich geen zorgen te maken ( ook niet bij de M5) als ik `s morgens de kar start dan weet ik absoluut zeker dat ze in mijn appartementen complex de wekker niet nodig hebben..........ik ben de eerste die daar op pad gaat, ze zullen me nu al wel vervloeken,...........................er komt een dreun uit die pijpen daar is de M3 een mak schaap bij.........
Over stoelen gesproken; Andre heeft nu toch die Recaro`s er in? Of weer omgebouwd voor de gelegenheid?
Mooi (herkenbaar) verhaal Hielke..............
1M=SKITTEREND RIJ-IJZER
Dat waggelen (beetje nerveus met de kont en minder solide en geplant aanvoelend dan de M3) had ik alleen bij de eerste km`s rijden, nu idd niet meer.
Zoals vermeld, 500Nm is out of this world in combinatie met de op papier 340PK (werkelijk 370), tussensprintjes zijn verslavend en kan een apart hoofdstuk aan gwijd worden.
Over uitlaat geluid hoeven mensen zich geen zorgen te maken ( ook niet bij de M5) als ik `s morgens de kar start dan weet ik absoluut zeker dat ze in mijn appartementen complex de wekker niet nodig hebben..........ik ben de eerste die daar op pad gaat, ze zullen me nu al wel vervloeken,...........................er komt een dreun uit die pijpen daar is de M3 een mak schaap bij.........
Over stoelen gesproken; Andre heeft nu toch die Recaro`s er in? Of weer omgebouwd voor de gelegenheid?
Mooi (herkenbaar) verhaal Hielke..............
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
leuk verhaal Hielke 
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
pff Hielke , ik zat al met mijn koopcontract boven de papiervernietiger na je vooraankondiging .

-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ja, dat geloof ik direct Leen (maar niet heus)Leen schreef:pff Hielke , ik zat al met mijn koopcontract boven de papiervernietiger na je vooraankondiging .
Zo'n GT-R was trouwens ook geen verkeerde auto geweest lijkt me.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Heb je in de Recaro`s gezeten of de standaard stoelen?
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Lezen................... zie laatste alinea..............romo schreef:Heb je in de Recaro`s gezeten of de standaard stoelen?
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
idd Hielke , straks krijg ik nog spijt als ik volgende week met zo'n GTr op Assen mag rijden . maar het realisme heeft denk ik gezegevierd , had hem in m'n gedachten al op stoep staan zo'n GTr , maar voor de leuke binnendoor Woon/werk ritjes is de 1M denk/hoop ik leuker . ( alhoewel ik nog geen meter in beiden gereden heb ......)Hielke schreef:Ja, dat geloof ik direct Leen (maar niet heus)Leen schreef:pff Hielke , ik zat al met mijn koopcontract boven de papiervernietiger na je vooraankondiging .
![]()
Zo'n GT-R was trouwens ook geen verkeerde auto geweest lijkt me.
We zien wel .
heerlijk zo'n impulsaankoop! ( alhoewel de laatste impulsaankoop zonder proefrit in 2003 > 156 SW een pijnlijke vergissing was )
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Leen ik kan je geruststellen. Ik heb ook een 1M gekocht zonder proefrit. Maar wetende hoe de 130i stuurt wist ik dat het in de 1M alleen maar beter kon zijn. Grotere spoorbreedte etc. Het enige was de turbo motor waar ik aan twijfelde. Maar die heeft me nu ook positief verrast. Het enige erge wat je nu hebt zijn de wacht en levertijden. 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
idem; 10 min rijden op onbekend Heerenveens terrein.................
Was ook meer dan zat, verschil direct voelbaar................hup bestellen dat ding...........
Waarde proefrit beetje overdreven, mits, maar, tenzij je overstapt naar een ander (relatief onbekend) merk........dan wil je wel even dineren zeg maar............bij twijfel een soort van 5 gangen menu.....
Ik wist wat ik kon verwachten, zo was het ook, maar dan nog beter...................
Was ook meer dan zat, verschil direct voelbaar................hup bestellen dat ding...........
Waarde proefrit beetje overdreven, mits, maar, tenzij je overstapt naar een ander (relatief onbekend) merk........dan wil je wel even dineren zeg maar............bij twijfel een soort van 5 gangen menu.....
Ik wist wat ik kon verwachten, zo was het ook, maar dan nog beter...................
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mijn Corvette uit de folder besteld, had er niet eens in gezeten 
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Een auto kopen zonder erin proefgereden te hebben?
In geen miljoen jaar!
In geen miljoen jaar!
-
Robin
- Berichten: 56223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Een auto proefrijden zonder hem te kopen?
Always!

Always!
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Met een corvette durf ik dat niet aan.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb een nieuwe auto gekocht!!!Robin schreef:Een auto proefrijden zonder hem te kopen?
Always!
Die andere 423 proefritten bevielen niet.
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: BMW 1 Serie M Coupé
sterker nog ik had er nog nooit een IRL gezien , vanmiddag even bij VPG heemstede erin gezeten ,
en het was goed, punt.
en het was goed, punt.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Was gisteren onderweg met de 1M. Tis wel een nekkendraaier er was 1 gast die bleef zolang kijken dat ie bijna met ze fiets in de struiken dook.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Kar valt veel meer op dan een M3.............nekken die zich verdraaien, mensen die naast je blijven rijden, duimen die omhoog gaan, mensen die je weer van achter willen pakken, wildvreemden die vragen of het een echte is, enz enz...........................
oegh argh , wat is ie dik, wat is ie breed................het houdt niet op.................nog even en ik moet ook nog de BMI van de 1M doorgeven.........
Het opvallen vind ik persoonlijk een minpunt, had niet gedacht dat het zo erg zou zijn............................
oegh argh , wat is ie dik, wat is ie breed................het houdt niet op.................nog even en ik moet ook nog de BMI van de 1M doorgeven.........
Het opvallen vind ik persoonlijk een minpunt, had niet gedacht dat het zo erg zou zijn............................
- Martijn_bmw
- Berichten: 29038
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 1 Serie M Coupé
geweldig verhaal ook van Hielke
echt een hele dikke kar zo'n M1 
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dit hele topic is prachtige soap, heeft iemand J. de Mol al gebeld, van een bij elkaar geraapte auto, met een stomme turbo motor, is het een sublieme fun auto met geweldige turbo motor, geeft maar eens aan, als je er geen ervaring mee hebt dan kun je het ook niet beoordelen, maar het levert wel een leuk topic op 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
volgens mij hebben we genoeg materaal voor een redelijke film
kort maar krachtig...1M
kort maar krachtig...1M
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hielke geweldig verslag waaruit eens te meer blijkt dat je het grootste schrijverstalent op DF bent en misschien ook ver daarbuiten. Je weet je beleving voortreffelijk op papier te zetten en hopelijk snappen al die mensen die zo negatief over je doen waarom een handjevol anderen je zo graag proefritten zien maken.
My greatest compliments
My greatest compliments
Hielke schreef:Net voordat je de voorbanden hun grip hoort verliezen heeft het stuur je diezelfde informatie al gegeven.
- Booooh
- Berichten: 3545
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat heb ik met de GT-R gedaan, duurde ook nog eens 15 maanden voordat ik hem op de stoep had staan, was het absoluut waardDownforce Hans schreef:Mijn Corvette uit de folder besteld, had er niet eens in gezeten
Denk dat je van de 1M ook geen spijt kan krijgen als impuls aankoop ...
Ben
PS Met dat rijden in de GT-R neem je wel wat risico op een (lichte) teleurstelling
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], nickdoesburg en 7 gasten
