Opel Corsa OPC vanaf €29.195,-
- Topfuel
Opel Corsa OPC vanaf €29.195,-
De prijs van Opels kleinste telg uit de OPC-familie is bekend. De prijslijst van de snelle Corsa zal beginnen bij 29.195 euro. Verwacht wordt dat de OPC in mei of juni bij de dealers staat.
Met een 1,6-liter motor van 192 pk behoort de Opel, die nu te bewonderen is op de Autosalon van Genève, tot de sterkste hot hatches in de compacte klasse, alleen de Renault Clio Sport is de Corsa OPC met zijn 197 pk de baas.
Door deze krachtige motor is de top-Corsa een echt bommetje geworden: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden en wie wil kan doorblazen tot 225 kilometer per uur.
Het maximale koppel van 230 Nm kan door een ‘overboost’ functie tijdelijk verhoogd worden tot 260 Nm. De Corsa brengt zijn vermogen via een zesbak op de weg.
Zoals het een OPC-uitvoering betaamt, is de sportieve Corsa voorzien van de nodige spoilers. Uiteraard ontbreken ook de vertrouwde OPC-wielen niet. Standaard hebben deze een diameter van 17 inch, 18 inch wielen zijn tegen meerprijs leverbaar.
De remklauwen van de Opel Corsa OPC hebben een opvallende kleur blauw. Ook in het interieur komt die kleur uitgebreid terug in de stoelen en de randen om de ventilatieroosters.
[img:500:375]http://www.germancarfans.com/news/20603 ... 005.1M.jpg[/img]
(Bron: Autoweek)
Als je de prijsstelling van deze auto bekijkt ben ik bang dat opel zichzelf uit de markt heeft geprijsd. Meer dan € 32.000,- voor een Corsa incl wat extra's zou me persoonlijk gezien veel te veel zijn.
De Polo Gti voor ~€27.000,- (incl opties) of de Fiesta ST voor ~€ 23.000,- (incl opties) zou ik zelf veel eerder kopen. Misschien komt dit ook omdat ik niet zo'n opel liefhebber ben. En omdat de andere 2 bijzonder goed rijden.
Opel kennende wordt dit waarschijnlijk niet net zo'n goeie (lees: leuke) auto als b.v. een ST of Gti.
Wat is de mening?
Met een 1,6-liter motor van 192 pk behoort de Opel, die nu te bewonderen is op de Autosalon van Genève, tot de sterkste hot hatches in de compacte klasse, alleen de Renault Clio Sport is de Corsa OPC met zijn 197 pk de baas.
Door deze krachtige motor is de top-Corsa een echt bommetje geworden: de acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 7,2 seconden en wie wil kan doorblazen tot 225 kilometer per uur.
Het maximale koppel van 230 Nm kan door een ‘overboost’ functie tijdelijk verhoogd worden tot 260 Nm. De Corsa brengt zijn vermogen via een zesbak op de weg.
Zoals het een OPC-uitvoering betaamt, is de sportieve Corsa voorzien van de nodige spoilers. Uiteraard ontbreken ook de vertrouwde OPC-wielen niet. Standaard hebben deze een diameter van 17 inch, 18 inch wielen zijn tegen meerprijs leverbaar.
De remklauwen van de Opel Corsa OPC hebben een opvallende kleur blauw. Ook in het interieur komt die kleur uitgebreid terug in de stoelen en de randen om de ventilatieroosters.
[img:500:375]http://www.germancarfans.com/news/20603 ... 005.1M.jpg[/img]
(Bron: Autoweek)
Als je de prijsstelling van deze auto bekijkt ben ik bang dat opel zichzelf uit de markt heeft geprijsd. Meer dan € 32.000,- voor een Corsa incl wat extra's zou me persoonlijk gezien veel te veel zijn.
De Polo Gti voor ~€27.000,- (incl opties) of de Fiesta ST voor ~€ 23.000,- (incl opties) zou ik zelf veel eerder kopen. Misschien komt dit ook omdat ik niet zo'n opel liefhebber ben. En omdat de andere 2 bijzonder goed rijden.
Opel kennende wordt dit waarschijnlijk niet net zo'n goeie (lees: leuke) auto als b.v. een ST of Gti.
Wat is de mening?
-
Wat is in hemelsnaam de reden dat tegenwoordig alle fabrikanten van die fucking lelijke MPV voorruitjes monteren?? En dan die spiegels weer ver naar achter. Ik vind dat ECHT lelijk. Net zoals bij de Leon, 207 etc., rot op met die klote raampjes (horen thuis in een MPV) en zet die spiegels weer gewoon naar voren.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Re: Opel Corsa OPC vanaf €29.195,-
Wanneer heb jij voor het laatst met een OPC gereden? Goed, de Vectra is simpelweg überfordert met 280pk op de voorwielen, maar zowel de Zafira als de Astra zijn snoepjes. De Astra was toch ook sneller dan de 130i bij een test van SportAuto? Ik denk dat de Corsa helemaal niet zo slecht zal zijn. Volker heeft dat ding persoonlijk diverse malen over de NS gesleurt dus zal er best iets mooiw uit gekomen zijn.TopFuel schreef:[
Wat is de mening?[/b]
- Topfuel
- Joop
Voor mij een cooper S met een paar aardige velgen eronder en dakvlag met de tekst: "Opel Corsa OPC sucks..." als ze er zoveel voor durven te vragen.
Als ie net zo door de bocht heen gaat als de Astra OPC dan is het helemaal een rampenbak. Wat heb je aan een auto die zijn vermogen niet kwijt kan op de weg?
Als ie net zo door de bocht heen gaat als de Astra OPC dan is het helemaal een rampenbak. Wat heb je aan een auto die zijn vermogen niet kwijt kan op de weg?
- Macboy
- Ravin ///M
-
Re: Opel Corsa OPC vanaf €29.195,-
Wie is er tegenwoordig niet sneller dan een 130i?Dick Hoekendijk schreef:Wanneer heb jij voor het laatst met een OPC gereden? Goed, de Vectra is simpelweg überfordert met 280pk op de voorwielen, maar zowel de Zafira als de Astra zijn snoepjes. De Astra was toch ook sneller dan de 130i bij een test van SportAuto? Ik denk dat de Corsa helemaal niet zo slecht zal zijn. Volker heeft dat ding persoonlijk diverse malen over de NS gesleurt dus zal er best iets mooiw uit gekomen zijn.TopFuel schreef:[
Wat is de mening?[/b]

Opel heeft beloofd om met de nieuwe series OPC een dik verbeterd onderstel aan te bieden. Ik hoop dat ze dat nu wel gaan waarmaken. Hiervoor waren het toch echt alleen maar rechtuit branders met een beroerde wegligging.
Maar met dit soort bedragen zit je toch ook al dicht tegen een Leon, GTI of Focus ST. En inderdaad is ook een Cooper S een leuker aanbod.
Ik denk dus ook wat te duur.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Als ik dat allemaal zo lees doe ik blijkbaar toch iets verkeerds
Vond de Astra OPC namelijk heel erg sportief rijden. Niet zo uitgebalanceerd als de Golf GTI, maar wel veel sportiever. En ik vond ook helemaal niets mis met de wegligging. Een enorme verbetering ten op zichte van de normale Astra. Mag ik een keer met jullie meerijden om te zien waar ik de fout in ga?

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat een achterlijke prijs man
In 2000 kocht ik een nieuwe Fiat Punto HGT met 131 pk 1.8 16v met variabele nokkenas, navi, 15" lichtmetaal, dikke stereo met wisselaar en subwoofertje, airco, 4 airbags, ABS en nog veel meer voor krap FL 40.000,-, volgens Autoweek kostte die toen €19.057,-. Geloof het of niet, ik heb dikke pret met die bak gehad. Dikke airbox erin, verlaagd en heerlijk gummen en glijden met dat bakkie. Dat die na 3.5 jaar raggen uit elkaar flikkerde, boeide gezien de nieuwprijs niet zo.
Die Corsa is vast sneller en misschien completer, maar om daar dan €10.000,- extra voor te betalen, amehoela zeg

In 2000 kocht ik een nieuwe Fiat Punto HGT met 131 pk 1.8 16v met variabele nokkenas, navi, 15" lichtmetaal, dikke stereo met wisselaar en subwoofertje, airco, 4 airbags, ABS en nog veel meer voor krap FL 40.000,-, volgens Autoweek kostte die toen €19.057,-. Geloof het of niet, ik heb dikke pret met die bak gehad. Dikke airbox erin, verlaagd en heerlijk gummen en glijden met dat bakkie. Dat die na 3.5 jaar raggen uit elkaar flikkerde, boeide gezien de nieuwprijs niet zo.
Die Corsa is vast sneller en misschien completer, maar om daar dan €10.000,- extra voor te betalen, amehoela zeg

- Dutch
GOED PUNT, MACBOY!Macboy schreef:DE CORSA IS NET ZO GROOT ALS EEN AUDI A3 !
Vergeet dat aub niet. Niet normaal man hoe dat ding is gegroeid.
Tenminste, dat was mijn eerste reactie. Zal wel net zo groot, breed en zwaar zijn als de Clio, dus hoezo 'zelfde klasse' als de Fiesta?
Maar nu ik 't even nakijk: het scheelt aan alle kanten maar een paar centimeter met een Fiesta. En de A3 is toch nog 20 cm langer...
Maar Clio en Corsa kruipen wel naar de Civic toe (met zelfde vermogen ook als de Type-R), dus die prijs kan ik wel enigszins begrijpen, hoe hoog ook. Toch is de Civic echt een klasse hoger dan Fiesta/Polo.
Ben wel benieuwd hoe zwaar dit ding gaat zijn. Is dat al bekend?
- Stéphane
- RVV
- Jan Visser
@Rico, dat was 8 jaar geleden en ik denk dat dat nog vers in het geheugen zit. Dat is het gevoelmatige waar jij het net over had.Rico v Velzen schreef:Hoe groot ze ook zijn, ze blijven een sleutelhanger imago houden. 30k is een dure sleutelhanger. in '99 kocht ik voor 58k gulden een A3 met 180pk gevoelsmatig veel meer auto en klasse. zelde specs WAAR zit de vooruitgang? ze zijn compleet de weg kwijt
Als ik nu in een A3 of van mijn part een A4 van '99 stap denk ik, waar hebben al die mensen het over als ze het over kwaliteits gevoel en degelijkheid hebben? Toen was het misschien een degelijke auto, maar naar de huidige maatstaven is een A3 uit '99 gewoon ruk met een hoop hard plastic en slechte afwerking. De nieuwe Corsa OPC zit veel beter in elkaar dan een A3 van '99. Zet ze maar eens naast elkaar, dan zul je het zelf wel zien.
- Maik
Eens met Jan, daarbij snap ik je opmerking over imago ook niet zo goed Rico.... ofeuhhh, nee laat maar, je rijdt bmw
Neemt niet weg dat het karretje wel ERG veel moet kosten, voor dat geld moet hij wel HEEL goed rijden! Maar dat weet niemand hier nog... Tot die tijd kan ik dus ook nog niet stemmen in de poll.

Neemt niet weg dat het karretje wel ERG veel moet kosten, voor dat geld moet hij wel HEEL goed rijden! Maar dat weet niemand hier nog... Tot die tijd kan ik dus ook nog niet stemmen in de poll.
-
- Daniel
Als je iemand 10 jaar geleden gezegd zou hebben dat in 2007 een Corsa met leuke motor 65.000 gulden zou kosten had ie je in het gekkenhuis gestopt. Laat maar. De charme van dit soort auto's is juist dat je voor weinig geld veel prestaties in huis haalt, dergelijke prijzen zijn belachelijk.
Voor dat geld kun je ook twee Corsa's met een wat matiger motorisering halen, een Ibiza Cupra is 5k goedkoper. Een Colt CZT 1.5 Turbo is zelfs 7k goedkoper en nauwelijks langzamer.
Hell, voor 30k haal ik wel een Golfje FSI of een 307 met 177 pk...toch iets meer auto voor je geld.
Voor dat geld kun je ook twee Corsa's met een wat matiger motorisering halen, een Ibiza Cupra is 5k goedkoper. Een Colt CZT 1.5 Turbo is zelfs 7k goedkoper en nauwelijks langzamer.
Hell, voor 30k haal ik wel een Golfje FSI of een 307 met 177 pk...toch iets meer auto voor je geld.
Laatst gewijzigd door Daniel op 07 mar 2007, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk Jan
Ook al rijdt hij geweldig, meer dan 30k voor een Corsa is ronduit belachelijk. Voor hetzelfde geld koop je een gloednieuwe Impreza WRX waar je minstens net zo veel lol mee zal hebben, standaard al een bak sneller is en waarmee je zeer makkelijk het vermogen kan opkrikken naar 270pk.
(Beide zijn trouwens ronduit lelijk en hebben een k#timago. Boeie...
)
(Beide zijn trouwens ronduit lelijk en hebben een k#timago. Boeie...