Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Fabian

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Fabian » 03 okt 2011, 19:43

daNpy schreef:Voor het filmpje begint stond er al een snelheidslimiet + gele lampen (voor de hele sectie dus).
Dit betekent in mijn ogen dat je rustiger rijdt tót je de gevaarlijke situatie voorbij bent.
Als je binnen 100 meter niks bent tegengekomen en weer vol gas verder door de vele blinde bochten rijdt, dan krijg je dus dit.
Een ander filmpje wat ik op autoblog zag was dat toch echt nog niet zo! Het leek erop dat ze dat juist wilde gaan doen, maar het bord en de auto stonden er al.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 19:48

Fabian schreef: Een ander filmpje wat ik op autoblog zag was dat toch echt nog niet zo! Het leek erop dat ze dat juist wilde gaan doen, maar het bord en de auto stonden er al.
Dat filmpje is inmiddels prive, maar volgens mij van degene die op TF forum heeft geschreven dat er al geel aan was :)

JP

Bericht door JP » 03 okt 2011, 19:55

Het verklaarde wel dat er na de ambulance opeens een lege Ringtaxi echt plankgas de baan over schoot richting het ongeval.

Zeker gevalletje, passagiers overladen, doorrijden....en vooral vergeten wat er gebeurd is...

Afbeelding

Die Engelse witte M3, dat was een gaaf kanon, met dikke Movit's. De oranje Speedster reed de hele dag samen met een gele Speedster.

Jussi

Bericht door Jussi » 03 okt 2011, 19:57

Jezus. :duh:

Fabian

Bericht door Fabian » 03 okt 2011, 19:58

daNpy schreef:
Fabian schreef: Een ander filmpje wat ik op autoblog zag was dat toch echt nog niet zo! Het leek erop dat ze dat juist wilde gaan doen, maar het bord en de auto stonden er al.
Dat filmpje is inmiddels prive, maar volgens mij van degene die op TF forum heeft geschreven dat er al geel aan was :)
Iets verder naar beneden in het commentaar staat een YouTube filmpje (kan niet linken met m'n iPad)

Edit : jussi heeft hem gelinkt :)

Fedmas
Auto: G21 330e

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 20:04

Je kan zeggen wat je wilt, maar het is gewoon idioot aangegeven. Ook gewoon uberhaupt gaan werken aan de baan tijdens Touristenfahrt is een idioot plan.. Als je het mij vraagd zouden ze dit beter moeten aangeven, of het gewoon doen als de ring dicht is. Weet niet hoelaat hij dicht gaat (17-18h??), en of hij 7 dagen open is, maar dan zou je eventueel reparaties moeten uitvoeren. Is de baan in zo'n kritieke toestand dat dit gelijk gebeuren moet? Geef het dan beter aan, bijvoorbeeld de afstand tot de wegwerkzaamheden op een bord 500-1000 meter verderop, dan is er tijd zat om te reageren.

De ring taxi had trouwens sowieso beter moeten weten, aangezien dit gewoon een bedrijf is dat weten moet wat er op en rond de baan gebeurt. De bestuurder had MOETEN weten dat er daar gewerkt werdt, en zijn snelheid hieraan aan moeten passen. Dat hij dit dan niet doet is gewoon een slecht voorbeeld, en als dagelijks rondrijdende ringtaxi moet je, als je het mij vraagt, gewoon een voorbeeldfunctie hebben en je naar behoren gedragen.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 20:08

Klopt, het is enorm laat en op een dom punt aangegeven. Voor die bocht geeft mensen veel meer ruimte om bij te remmen. Of vangrails direct gerepareerd moeten worden is zonder inspectie niet te zeggen.

Maar de Ring taxi rijdt sowieso niet altijd zoals het hoort, bovendien hebben ze af en toe wat teveel voorrang.

Fedmas

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 20:11

Ken het filmpje, maar vind eigenlijk dat dat niet kan, ook zij moeten zich gewoon aan de regels houden, dit ging nog net goed..

JP

Bericht door JP » 03 okt 2011, 20:27

Toen ze in de winter 2009-2010 de muur in Breidscheid hebben opgetrokken, werden er nog zelfs testrondes gereden voor de VLN. Gewoon kwestie van goed briefen, goed aangeven en genoeg bebording.

Het kan wel......altijd.

Afbeelding
Afbeelding

Fedmas

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 20:31

JP schreef:...Gewoon kwestie van goed briefen, goed aangeven en genoeg bebording...
Mee eens, alleen dat hebben ze nu niet gedaan, en dat is wat ik het domme vind. Nou zitten die mensen met een kapotte auto + evt de kosten van de vangrails (als ze zo lullig doen). Daar ga je..

PD power

Bericht door PD power » 03 okt 2011, 20:32

daNpy schreef:
PD power schreef:
daNpy schreef:Er gold een snelheidslimiet van 70.
Als je dan nog met 180 aan komt vliegen...?
Moet je wel laser ogen hebben, om dit door de bomen in de bocht te kunnen zien...........
Wat dacht je van geen 180 rijden? :dood:
Nee allemaal met 30 over de ns, sorry zo kun je elke discussie wel om zeep helpen.........men weet gewoon dat daar die snelheden gereden worden, daar leven ze van, dan mag je ook verwachten dat ze met een aankondiging van werkzaamheden daar rekening mee houden.

JP

Bericht door JP » 03 okt 2011, 21:04

Ik schreef in het andere topic , dat ze misschien zouden moeten leren van fouten van eerder, lees ik op Touristenfahrerforum dat er vandaag weer een ongeval was, zelfde plek als zondag, weer 8 auto's...... :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 okt 2011, 21:16

weer 8?
of vergipsing in de warrie met alleen die eerste, anders wel heel frapant.

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 21:16

JP schreef:Ik schreef in het andere topic , dat ze misschien zouden moeten leren van fouten van eerder, lees ik op Touristenfahrerforum dat er vandaag weer een ongeval was, zelfde plek als zondag, weer 8 auto's...... :hammer:
Hoe heet dat topic :?

JP

Bericht door JP » 03 okt 2011, 21:20

daNpy schreef:
JP schreef:Ik schreef in het andere topic , dat ze misschien zouden moeten leren van fouten van eerder, lees ik op Touristenfahrerforum dat er vandaag weer een ongeval was, zelfde plek als zondag, weer 8 auto's...... :hammer:
http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... 309&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Al duurde het vandaag 'maar' 2uur. Al ging het daarna nog veel vaker dicht.... :duck:

Fedmas

Bericht door Fedmas » 03 okt 2011, 21:25

JP schreef:
daNpy schreef:
http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... 309&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Al duurde het vandaag 'maar' 2uur. Al ging het daarna nog veel vaker dicht.... :duck:
Topic niet open voor bezoekers, geregistreerd en toen de melding gekregen dat de admin me goedkeuren moest, dus gaat lekker..

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 21:26

JP schreef:
:gek: :gek:

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 21:32

Fedmas schreef: Topic niet open voor bezoekers, geregistreerd en toen de melding gekregen dat de admin me goedkeuren moest, dus gaat lekker..
Dat is vrij gebruikelijk :sealed:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 03 okt 2011, 21:34

hebben ze toch geleerd (binnen 2 uur weer open :bag: )

Enrico

Bericht door Enrico » 03 okt 2011, 21:36

Jammer dat dit kan gebeuren.

Het is wel erg ongelukkig geplaatst, de borden en pilonen. Eigenlijk zou iemand daar net na lauda links al moeten zwaaien met geel.....

Dat er aan de vangrail werd gewerkt... denk niet dat je dat zo snel moet veroordelen, de manier waarop wel.

Stel dat de vangrail daar dusdanig verzwakt was dat als iemand die rakde ze de baan uit zouden slingeren? Tijdens TF hebben ze zover ik mij nog kan herineren (vanaf 2007) altijd tijdens TF vangrails vervangen..... niets nieuws...

Nochmals, zeer slecht aangegeven! enige oorzaak..... mischien is het toch tijd dat de ring marshalls inzet tijdens TF die de boel in de gaten houden en swaaien... vaak tijdens TF zijn het "volunteers" die swaaien met hun eigen geele vlagen.... maar op een gegeven moment is het zo druk dat dat ook niet meer velig is.

Ronde kaarten prijs omhoog, full time marshalls in het weekend.... :shock:

daNpy

Bericht door daNpy » 03 okt 2011, 21:42

Op zaterdag was er al een baanmarshall aangereden die stond te vlaggen. Mocht ook per heli naar het ziekenhuis :bag:

KW

Bericht door KW » 03 okt 2011, 22:00

daNpy schreef:Voor het filmpje begint stond er al een snelheidslimiet + gele lampen (voor de hele sectie dus).
Dit betekent in mijn ogen dat je rustiger rijdt tót je de gevaarlijke situatie voorbij bent.
Als je binnen 100 meter niks bent tegengekomen en weer vol gas verder door de vele blinde bochten rijdt, dan krijg je dus dit.
Voor het filmpje begon? Welk filmpje? En waar die gele lampen? Denk je dat als er bij Antoniusbuche een oranje lamp brandt dat je 10 km verder bij Kesselchen nog denkt dat er iets aan de hand kan zijn?

Maar al te vaak (zelf iig al enkele keren meegemaakt) dat een ongeluk al volledig opgeruimd is en de oranje knipperlampen, en zelfs een kerel met gele vlag, nog vrolijk bezig zijn omdat ze niet weten dat het al is opgeruimd... als je dan wacht tot je het ongeval voorbij bent zul je pas bij de Gantry achter komen dat er helemaal niks aan de hand was. Het is dus begrijpelijk, misschien zelfs wel terecht, dat er na een paar 100 meter niks aan het handje weer gasgegeven wordt.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 03 okt 2011, 22:12

KW schreef: Voor het filmpje begon? Welk filmpje? En waar die gele lampen? Denk je dat als er bij Antoniusbuche een oranje lamp brandt dat je 10 km verder bij Kesselchen nog denkt dat er iets aan de hand kan zijn?

Maar al te vaak (zelf iig al enkele keren meegemaakt) dat een ongeluk al volledig opgeruimd is en de oranje knipperlampen, en zelfs een kerel met gele vlag, nog vrolijk bezig zijn omdat ze niet weten dat het al is opgeruimd... als je dan wacht tot je het ongeval voorbij bent zul je pas bij de Gantry achter komen dat er helemaal niks aan de hand was. Het is dus begrijpelijk, misschien zelfs wel terecht, dat er na een paar 100 meter niks aan het handje weer gasgegeven wordt.
Boven bij de hoofdingang stond op de matrixbord aangegeven dat men daar voorzichtig moest zijn. Bij Bergwerk knipperde de gele lamp.

Dat we niet roomser zijn dan de paus weten we allemaal wel voor onszelf, maar het 'terecht' vinden (alsof je daar recht op hebt..?) om na een tijdje weer vol gas te geven kun je ook als 'een beetje dom' beschouwen.

't Is maar hoe je het bekijkt eh..

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 03 okt 2011, 22:15

Wegens vakantie in de buurt vandaag een uurtje of 14:00 staan kijken bij brunchen met gezin. Mooi weer, erg veel toeschouwers en erg veel auto's op de baan. Ging er best hard aan toe viel me op dit keer. Veel inhaalacties op de stukken waar ik het niet zou doen.

Helaas na 30 minuten was het opeens rustig en kwam de polizei en andere diensten met zwaailichten. Ben toen maar weer weggegaan want je weet nooit hoelang het allemaal duurt.

JP

Bericht door JP » 03 okt 2011, 22:25

Het wordt steeds asocialer....

Plaats reactie