alt schreef:Kon jammer genoeg niet meerijden, v.w. kapotte motor.
Kan mij voorstellen als je niet zoveel of geen ervaring hebt om op een circuit te rijden, dat je je telkens doodschrik.
Dat had ik ook de 1ste keren, je rijdt niet de lijnen en remt te vroeg, noem het maar op.
Je bent dan te druk bezig, vooral om en nabij bochten, om je rempunt te vinden en de apex en waar je op je gas kan.
Wat men zou kunnen doen, om de 2 uren een sessie van 15 minuten treintje rijden acher een pacecar om de lijnen te leren.
Dit zou vooral als het regent goed kunnen zijn om de regenlijnen te leren.
Als "langzame"rijder kijkt meestal goed in zijn spiegels, maar vaak als hij een snellere auto achter zich ziet gaat hij vaak veel te vroeg op zijn rem staan.
Dit heb ik in het verleden vaak meegemaakt.
Ik wil met mijn ultra lage auto niet inhalen voor en in een bocht.
Maar als je zo vroeg remt, b.v.b. enkele weken terug reed scooby een tiental meters voor mij, zag mij en ging voor het scheivlak remmen naar 60 km, dat verwachte ik niet om in mijn 2e versnelling door het scheivlak te gaan.
De "langzame" rijder MOET de racelijn blijven rijden, daarna kijkt hij in de spiegels, dan kan je er langs.
Ik probeer zoveel mogelijk aan de linkerzijde te passeren.
Waarom, daar zit de rijder, die kan mij dan zien en schrikt niet.
Toch deze nog even aanhalen puur voor de duidelijkheid, ook omdat ik RJ ook al zo'n opmerking zag maken.
Het feit dat ik langzame rondjes rij betekent niet dat ik met een kaart op mijn knieen mn weg aan het vinden ben en stomverbaasd toekijk als er een racer voorbij schiet.
Met 120pk op 1100kg zit er niet veel meer in dan een 2.13, met mij achter het stuur een 2.16. Dus wordt je ingehaald, punt. Ik wil best aan de kant, maar daar moet je me dan wel de kans toe geven.