BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%

Totaal aantal stemmen: 105

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 24 sep 2011, 11:01

Fernando schreef:Dit wordt weer zo'n heerlijk voorspelbaar draadje, ding wordt weer volledig de grond in geboord en in 2017 kunnen we concluderen dat half df er 1 heeft gehad.... :tooth:
Klopt. Zag 'm maandag. Met dat sportpakketje en zelfs 17"(best klein) viel ie me niet eens tegen. Die neus is wennen maar niet bar en boos vind ik.
:wave:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 sep 2011, 12:59

Heb er zonet even in gezeten. Een rode bij De Beier. Welke versie? Ik geloof een 118i.

Indrukken. Wat een (nog steeds) dramatische krappe instap naar zowel voor als achter. Gevoelsmatig heb ik in m'n Punto dubbel zoveel ruimte. Verknoeide tellers met rode opsmuk en dubbele lijntjes. Stijlvolle en krachtige van BMW tellers is juist dat pure wit op zwart met een smal chromen randje. Hele dashboard vind ik trouwens veel te druk. Ouwe is fraaier. Betere materialen? Ik zie het er niet aan af en ik zit er ook nooit met m'n vingers aan.

Zit je eenmaal dan weet je weer waarom BMW een rijdersauto genoemd wordt. Die zitpositie (wel op de pot) blijft uniek goed. Stoelen waren sportstoelen waarvan de zijstukken gevoelsmatig bijna m'n ruggegraat omsloten. Veel en veel te smal. Zal wel in te stellen zijn geweest.

Het is gewoon een lelijker 1 serie geworden. De oude vond en vind ik een mooie verschijning.

Rijdt ie zo goed als de oude dan is "Die Welt wieder heil". Het sturen, daar gaat het met deze soort auto's om.

Tom

Bericht door Tom » 24 sep 2011, 16:01

Vanmiddag in een witte 118i sportgevalpakket gereden.
In het echt vind ik die auto nog steeds lelijk. Rare voorkant, eigenlijk maar een stom model, lelijke achterlichten. Geen idee hoe mensen erbij komen dat ie nu ineens wel mooi is. De oude 1 serie vond ik ook lelijk en is het ook altijd gebleven. Gelul over wennen altijd. Met dikke velgen, M pakket en xenon was die oude 1er wel 'dik' te noemen, maar dik is iets anders dan mooi. Zal bij de nieuwe 1er niet anders zijn. In basis is het gewoon geen mooie auto. Mag hopen dat niemand deze auto voor de looks koopt. Was blij dat ik snel in kon stappen.

Zitpositie was prima, beetje hoog/rechtop maar ik ben de Z4 gewend. Ik vind M stoelen meestal overrated (had ze in de 330i), maar in de 1er zitten ze erg goed. Eindelijk wat steun voor iemand die smaller is. Verder zag het interieur er netjes uit, prima materialen/afwerking. Ook voorzien van alle luxe met idrive en dergelijk. Die speeltjes boeien mij verder minder.

Dan het rijden. Vooral erg stil. Motor doet rustig z'n werk maar maakt best stappen. Zeker als je je bedenkt dat er 118i achterop staat (maar wel 170pk). Daarvoor moet je em wel op sport zetten trouwens. Op de comfort stand is het kut. Op de eco stand is het zelfs net alsof je de cruise control aan zet, zodra het aan staat gebeurd er niks meer met je snelheidsmeter. Verder pakt de motor best lekker op. Het blijft een turbomotor met dat elastische gebeuren en een kleine vertraging. In een dagelijkse auto is dat niet erg hoor, maar ik blijf atmo liefhebber. Onderstel vond ik wel prima, alleen zit er een momentje in bij insturen wat ik niet echt uit kan leggen, maar wat van mij eruit mag. Op wat bochtige buitenweggetjes kon ik mij wel vermaken, ook al voelt de techniek wat afstandelijk.

Al met al was ik enthousiast, over het rijden dan, niet over het uiterlijk :)
In de klasse waarin ie zit zou ik waarschijnlijk de 1er kiezen. Het betrouwbare BMW gevoel voelt een beetje als thuiskomen. Die motor is gewoon erg goed voor dagelijks verkeer.
Maar het zou (en uiteraard is het geen vergelijk) no way m'n Z4 vervangen. Geen beleving (stilte in het interieur), dat turboverhaal blijf ik voor sportief rijgedrag ruk vinden en de Z4 is stukken directer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 sep 2011, 16:22

RVV schreef:
Koplampen zijn verschrikkelijk, niet zo erg als op de foto, maar nog steeds verschrikkelijk........
Romo @ forums ergens midden 2005 over de 1 serie.. :D

Das de nieuwe, voor die van mij geldt een "upgrade", iets smaller en zo`n TL streep erboven...........

Het enige wat me boeit is een coupe, dus laat ik de komende 2er eerst maar eens even op me afkomen............en dan zien we het wel weer...... :lol:

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2011, 22:20

Vanmiddag even in het echt gezien.. blijft een fantasieloos ding. Wie die nieuwe 1 mooi vind is rijp voor Hans anders :coffee:

Joop

Bericht door Joop » 24 sep 2011, 22:28

Vorige week zaterdag even langs geweest bij de dealer. Ik had er al meegereden, maar de 1M stond er ook dus dat was eigenlijk meer reden om nog even een bakkie te doen bij de dealert.

Het blijft een lelijk ding zo van voren; dat wordt met een M-sportpakket beter, maar de vorige 1 met M-sport pakket was gewoon een leuk ding om te zien, deze niet.

Ook het interieur blijf ik veel te rommelig vinden, ondanks de betere materialen die er gebruikt zijn. Even overstappend in de 1M merk je wel dat het reeds oud lijkt, maar 't zit wel beter in elkaar qua vormgeving IMO.

Ben benieuwd wat ze van het coupeetje weten te maken; de neus zal zeker anders zijn dan de hatchback-modellen, als je er vanuit gaat dat de 3er coupe/cabrio ook anders is dan de sedan/touring.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 sep 2011, 11:20

Afbeelding

Afbeelding

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 25 sep 2011, 12:21

RVV schreef:Vanmiddag even in het echt gezien.. blijft een fantasieloos ding. Wie die nieuwe 1 mooi vind is rijp voor Hans anders :coffee:
Nee hoor. Ik zie nog prima en ik vind 'm best mooi in het echt. :)

Tom

Bericht door Tom » 25 sep 2011, 12:30

Ik denk dat men het mooi vind omdat er BMW op staat. Als dit een Kia was dan had niemand er naar omgekeken.

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2011, 13:36

Tom schreef:Ik denk dat men het mooi vind omdat er BMW op staat. Als dit een Kia was dan had niemand er naar omgekeken.
+100

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2011, 13:43

Misschien dat dat het ook is. Als we termen als mooi of lelijk buiten beschouwing laten, dan blijft over een saaie karakterloze auto. Geen flair geen spanning. Waar de vorige 1 serie nog een onverwisselbaar model was met zijn kenmerkende stijlelementen is dit model een mengelmoes van de oude 1 serie (profiel) en lijntjes van de nieuwe modellenreeks. De make up variaties vind ik trouwens helemaal een flater. Alsof BMW echt bewust een lijn voor mannen en vrouwen heeft neergezet.

Die foto's die Macboy hierboven plaatst zijn niet representatief voor de 1 serie modellenlijn. Gezien de hoge prijzen die BMW voor die performance meuk vraagt, zullen straks maar heel weinig mensen daarmee een (basis) 1 serie mee opleuken.

dvh

Bericht door dvh » 25 sep 2011, 14:00

Ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe 1 nu erg in lijn vind met de huidige 7 en 5 serie ( en wellicht de komende 3 ? )

Mooi.. Ja wat is mooi.. Er is niks zo subjectief als 'iets mooi vinden'.
Punt is wel dat wanneer men roept: 'het is mooi' uiteindelijk iedereen het mooi vindt.. Dat is gewoon zoals de mens werkt. ( op een paar uitschieters na )

Mensen die roepen dat ze BMW's per defenitie lelijk vinden, hebben weer een voorkeur voor een andere auto die zij dan weer erg mooi vinden.

BMW, en ook andere merken, zijn niet voor niks druk bezig met hun modellenreeks eenzelfde look te geven. Het is gewoon een imago wat je koopt. Maakt niet uit of het nu een 1 serie of een 5 serie is.. Je koopt een BMW en die BMW ziet er gewoon > zo < uit. Audi, Mercedes , Kia, Volvo, VW, ect.

Steeds minder onderscheid, en steeds meer eenheid is wat de klok slaat.
Gewoon marketing. Nothing more, nothing less. En hoe moeilijker het wordt voor een merk om bestaansrecht te houden in het huidige autoklimaat, hoe meer je deze eenheidsworsten gaat zien.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2011, 17:53

Die foto's hierboven plaats ik als 'bewijs' dat een 1-serie er subliem uit kan zien. Dat het niet standaard is boeit me weinig want ik heb op dit forum nog nooit iemand verliefd zien worden op een 116i met 16".

De 1-serie had minstens het M-pakket nodig. Dus moeten we de nieuwe ook op die manier bekijken.

Just my 2 cents

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 sep 2011, 18:27

Rivanov schreef:
RVV schreef:Vanmiddag even in het echt gezien.. blijft een fantasieloos ding. Wie die nieuwe 1 mooi vind is rijp voor Hans anders :coffee:
Nee hoor. Ik zie nog prima en ik vind 'm best mooi in het echt. :)
Ik ook. Lekker kort door de bocht om hem lelijk te vinden. Op de foto's vond ik het al wel een aardig ontwerp maar in het echt is het gewoon een lekkere dikke kar, mits met xenon lampen uitgevoerd. Verder wat Macboy zegt: een standaard 116 is gewoon niks bijzonders.

k33z

Bericht door k33z » 29 sep 2011, 09:33

Mooi is nooit het juiste woord geweest voor een 1-serie. Wel een erg dikke kar in de juiste uitvoering, Als ik foto's zie van de nieuwe 1-serie met M-pakket gaat die stelling zeker weer op voor mij. Gewoon een dikke kar met een prima uitstraling.

Ben verder blij dat ze de lijn van de auto redelijk gelijk gehouden hebben. Hierdoor vind ik juist wel dat het een herkenbare auto is met een eigen gezicht. Dat is wat ik bij de huidige 5-serie en 7-serie wat mis. Die zijn zo anoniem, had net zo goed een Audi logo op kunnen zitten. Dat is bij de 1-serie niet het geval.

Ik zeg Chris Bangle moet terug komen bij BMW, toen hadden ze nog een eigen gezicht!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 09:52

Volksstammen lopen weg bij wat Picasso heeft geschapen. En anderen vinden het weer niks. Ik hoor bij die laatste groep. Geef mij maar een zeegezicht van Van der Velde(zie Rijks, vlakbij de Nachtwacht).

En zo kunnen we doorgaan. Discussie onmogelijk, als 't op smaak aankomt, maar hier roepen dat je rijp bent voor Hans Anders etc. LOL. Moet kunnen. Voor de humor. :kikker:

(Zo gek is de 1er niet imo)

KoenM

Bericht door KoenM » 01 okt 2011, 19:43

Vandaag bij BMW Apeldoorn er voor het eerst een in het echt gezien.
Ziet er echt véél beter uit dan op de foto's..

Gewoon een mooi ding wat mij betreft :)
Ook nog even snel een foto genomen, al vind ik hem ook nu weer in het echt mooier :lol:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 01 okt 2011, 20:09

Die niet meegespoten spiegels, athans in dezelfde kleur, is dat bij alle uitvoeringen zo ?

Snipe

Bericht door Snipe » 01 okt 2011, 20:34

dvh schreef:Die niet meegespoten spiegels, athans in dezelfde kleur, is dat bij alle uitvoeringen zo ?
Nee, alleen bij de Sport en Urban en als je er geen behoefte aan hebt kunnen ze het ook weglaten.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 01 okt 2011, 20:37

Zwarte spiegels kan je bestellen ... gewoon ja/nee... :lol:
Ik vind het echt iets raars... Onder het motto we kunnen niets beters verzinnen.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 okt 2011, 20:56

Bij zo'n rode vind ik het niet onaardig. Ook al omdat als die spiegels rood zijn het nogal opvalt hoe kolossaal vrachtwagengroot ze zijn.

JP

Bericht door JP » 01 okt 2011, 20:56

KoenM schreef:Vandaag bij BMW Apeldoorn er voor het eerst een in het echt gezien.

Ook nog even snel een foto genomen, al vind ik hem ook nu weer in het echt mooier :lol:

Afbeelding
Mooi ! Wah kost da?

Thijs-v-d-H

Bericht door Thijs-v-d-H » 01 okt 2011, 21:45

JP schreef:
KoenM schreef:Vandaag bij BMW Apeldoorn er voor het eerst een in het echt gezien.

Afbeelding
Mooi ! Wah kost da?
Educated guess.....tussen de 43-45k?

KoenM kom er maar in..

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 01 okt 2011, 21:50

Niet slecht gegokt.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

dvh