Nieuwe BMW M5 (F10)
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BZjqg_EJ ... r_embedded[/youtube]
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Sorry, geloof ik geen ruk van. 140 constant met die automaat en dan 1 op 14, 700km op een tank met dit blok. lol. Misschien als 85 rijdt de hele dag, hangend achter een vrachtauto. Ken meerdere met een tjippie en een automaat zoals die van jou en ze rijden wel allemaal zuiniger dan origineel. Maar goed, ik hoef geen ja/nee discussie dus mooi dat jij dan 1 op 14 rijdt.M-bitious schreef:Als ik echt rustig rijdt haal ik 1 op 14. De 6 van de automaat is super lang.
Laatst bij constant 140 kmh 600 km gereden.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik geloof die verhalen van "zuiniger dan origineel" niet eens. En 1 op 14 bij 140 km/h is onmogelijk met een drieliter motor.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Hij denkt zeker dat 14/100 hetzelfde is als 1:14 lol 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ah, problem solved!Macboy schreef:Hij denkt zeker dat 14/100 hetzelfde is als 1:14 lol

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ja ik ga er over liegen. Waarom zou ik???
Rare reacties van jullie. Nee mijn tellers zijn niet getest, ik lees gewoon af hoeveel km ik heb gereden en hoeveel liter er bij moest. En als ik zeg dat de auto na de tuning zuiniger is, dan is dat gewoon zo, punt. Ik kan de boardcomputer prima aflezen hoor.
Slechte grap over het verbruik.
Rare reacties van jullie. Nee mijn tellers zijn niet getest, ik lees gewoon af hoeveel km ik heb gereden en hoeveel liter er bij moest. En als ik zeg dat de auto na de tuning zuiniger is, dan is dat gewoon zo, punt. Ik kan de boardcomputer prima aflezen hoor.
Slechte grap over het verbruik.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Hoe heb je dat lagere verbruik kunnen testen?
Daarvoor zou je voor en na de tuning een zelfde afstand op eenzelfde weg onder exact dezelfde weersomstandigheden met exact dezelfde snelheid gereden moeten hebben. Heb je dat?
Daarvoor zou je voor en na de tuning een zelfde afstand op eenzelfde weg onder exact dezelfde weersomstandigheden met exact dezelfde snelheid gereden moeten hebben. Heb je dat?
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik rij dagelijks hetzelfde trajekt en zie op de board computer dat het verbruik lager ligt en ik veel meer km's rij op een volle tank na de tuning.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
tsss... betreffende reacties richting Frank 

-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Inderdaad!
Gaaf dat zo'n sporter zo zuinig kan zijn!
Ik geloof het wel. Zo'n ding hoeft er heel niet aan te trekken met 140.
Onze audi zoept met 180 ook maar en kleine fractie meer dan met 140...
Constant is het woord met zuinig rijden......
(Ik reed ooit met mijn 106 rallye een volle tank leeg; 1:18,3 terwijl iedereen moeite moet doen om 1:11 te halen..........)
Gaaf dat zo'n sporter zo zuinig kan zijn!
Ik geloof het wel. Zo'n ding hoeft er heel niet aan te trekken met 140.
Onze audi zoept met 180 ook maar en kleine fractie meer dan met 140...
Constant is het woord met zuinig rijden......
(Ik reed ooit met mijn 106 rallye een volle tank leeg; 1:18,3 terwijl iedereen moeite moet doen om 1:11 te halen..........)
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
1 op 14 bij 140 red ik amper met mijn 123d. Zeg niiet dat het onmogelijk is maar dan moet je wel een fluwelen voet hebben en geen verkeer.
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
140 op de CC, dan heb ik wel eens dat die verbruiksmeter ergens bij de 6 staat. Constante snelheid , wat Erik S hierboven zegt dus. Ik heb dus 'n 8 traps automaat die zuiniger is dan de handbak. Wat vroeger vaak andersom was.
- Knot
- Berichten: 40481
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Flippers aan t stuur is wel minder met opschakelen tijdens driften, moet je echt goed weten wat waar zit op elk moment.
M1 en M2 is dan wel weer gaaf, eentje voor beetje spelen en de andere instellen om echt helemaal los te gaan
M1 en M2 is dan wel weer gaaf, eentje voor beetje spelen en de andere instellen om echt helemaal los te gaan

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik reed van orleans richting zuiden met 140 kmh op de cruise control. Compleet vlakke weg en geen verkeer.Tristan schreef:1 op 14 bij 140 red ik amper met mijn 123d. Zeg niiet dat het onmogelijk is maar dan moet je wel een fluwelen voet hebben en geen verkeer.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dus je varieert van een standaard 135i met 1 op 7,5 (wat wel er zuiperig is voor een standaard 135i) naar een 1 op 14 (wat wél heel erg zuinig is voor en 135i met/zonder een tjippie). Dus je bent bijna 100% zuiniger met een tjip? Dat mag zeker vermeld in Guinness World Records. Terwijl niemand op de hele wereld in vergelijkbare auto's aan deze waardes kan komen. Jij bent een ware bofkont! :shakeit:M-bitious schreef:Mijn 135i doet 1 op 9,5 gemiddeld. Voor de tuning was dat 1 op 7,5.
En er wordt stevig gas gegeven.
Enfin, klaar hiermee. Het gaat om de Robin-boot, oeps, om de F10 M5

Wel dikke peekaa's dat hok en het mooie is dat we allemaal liepen te lullen van hoogtoerige atmo's, bla die bla. Nu komt BMW met wat turbo M's en:
1) ze zijn sneller
2) veel sterker onderin, en ook power bovenin
3) zuiniger
Volgens mij zijn we atmo's al weer vergeten. Welke lullo rijdt er tegenwoordig in zo'n atmo toerenjager zonder koppel van pomp naar pomp. Dikke loser

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Iets uit z'n verband trekken en dan zeggen dat het gelul is, is wel heel gemakkelijk natuurlijk. Ik heb weleens bij Frank in de auto gezeten en hij rijdt als een oud wijf; muziekje erbij, cruisecontrol erop, beetje ouwehoeren. Waarom zou dat ding dan geen 1 op 14 rijden?FerdiACS1 schreef:Dus je varieert van een standaard 135i met 1 op 7,5 (wat wel er zuiperig is voor een standaard 135i) naar een 1 op 14 (wat wél heel erg zuinig is voor en 135i met/zonder een tjippie). Dus je bent bijna 100% zuiniger met een tjip? Dat mag zeker vermeld in Guinness World Records. Terwijl niemand op de hele wereld in vergelijkbare auto's aan deze waardes kan komen. Jij bent een ware bofkont! :shakeit:
Tijdens datzelfde ritje hebben we ook nog even geprobeerd de 300 te halen, maar hij kwam door drukte op de weg 'maar' tot 290. Toen reed 'ie geen 1 op 14.
Met de antieke atmo-330i rijd ik trouwens regelmatig 1 op 11 gemiddeld. Maar dat haal ik ook alleen als ik veel snelweg op de cruisecontrol rijd. Met veel stadskilometers klimt dat metertje snel naar 1 op 6.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik geloof het wel,die wagen van Frank maakt iets van 1800 rpm bij 140....
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Wat is er toch aan de hand de laatste tijd op het forum?
Wordt er niet meer geneukt thuis?
Eerst dat gezeik op Marc die de nieuwe slee van z'n pa show't en alle testosteron van de zeurpietjes over zich heen krijgt.
Nu Frank die de volle laag krijgt en wordt beticht van liegen over iets wat imho niet het liegen waard zou zijn, laat staan waarom hij dat zou doen? Daarbij meld hij van 1:7,5 naar 1:9,5 te zijn gegaan en als het heel zuinig moet 1:14 te halen... Lezen is een vak.
Is het dan toch de afgunst wat de kop op steekt?
edit mark met een c
Wordt er niet meer geneukt thuis?
Eerst dat gezeik op Marc die de nieuwe slee van z'n pa show't en alle testosteron van de zeurpietjes over zich heen krijgt.
Nu Frank die de volle laag krijgt en wordt beticht van liegen over iets wat imho niet het liegen waard zou zijn, laat staan waarom hij dat zou doen? Daarbij meld hij van 1:7,5 naar 1:9,5 te zijn gegaan en als het heel zuinig moet 1:14 te halen... Lezen is een vak.
Is het dan toch de afgunst wat de kop op steekt?
edit mark met een c
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
3x hoera voor TimTim N schreef:Wat is er toch aan de hand de laatste tijd op het forum?
Wordt er niet meer geneukt thuis?
Eerst dat gezeik op Marc die de nieuwe slee van z'n pa show't en alle testosteron van de zeurpietjes over zich heen krijgt.
Nu Frank die de volle laag krijgt en wordt beticht van liegen over iets wat imho niet het liegen waard zou zijn, laat staan waarom hij dat zou doen? Daarbij meld hij van 1:7,5 naar 1:9,5 te zijn gegaan en als het heel zuinig moet 1:14 te halen... Lezen is een vak.
Is het dan toch de afgunst wat de kop op steekt?
edit mark met een c
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ja, Tim snapt het. Omdat we die 1 op 14 bij 140 km/h niet geloven zijn we afgunstig.
Ook zijn we jaloers.
En alsof dat al niet erg genoeg is gunnen we het je ook niet.
Zien is in dit geval pas geloven Mbitious. Je uitspraak grenst aan het fabelachtige. Als je een goed format voor een testprocedure weet te maken en vervolgens die procedure met het door jou geschetste verbruik ten uitvoer weet te brengen dan zet je ons op onze verdiende plaats.
Ook zijn we jaloers.
En alsof dat al niet erg genoeg is gunnen we het je ook niet.
Zien is in dit geval pas geloven Mbitious. Je uitspraak grenst aan het fabelachtige. Als je een goed format voor een testprocedure weet te maken en vervolgens die procedure met het door jou geschetste verbruik ten uitvoer weet te brengen dan zet je ons op onze verdiende plaats.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik moet toch altijd wel lache om de opmerkingen van Hielke.
Alsof mensen zin hebben überhoubt ( al die ) moeite te doen om wat forummembers te overtuigen van hun verbruikcijfers..
Who f8cking cares.
Alsof mensen zin hebben überhoubt ( al die ) moeite te doen om wat forummembers te overtuigen van hun verbruikcijfers..
Who f8cking cares.
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Tim N schreef:Wat is er toch aan de hand de laatste tijd op het forum?
Wordt er niet meer geneukt thuis?
Eerst dat gezeik op Marc die de nieuwe slee van z'n pa show't en alle testosteron van de zeurpietjes over zich heen krijgt.
Nu Frank die de volle laag krijgt en wordt beticht van liegen over iets wat imho niet het liegen waard zou zijn, laat staan waarom hij dat zou doen? Daarbij meld hij van 1:7,5 naar 1:9,5 te zijn gegaan en als het heel zuinig moet 1:14 te halen... Lezen is een vak.
Is het dan toch de afgunst wat de kop op steekt?
edit mark met een c
+1
Als Frank meldt dat ie zuinig(er) rijdt, dan neem ik aan dat het zo is..........
Straks moeten we hier ook nog ons bankrekening laten zien, bewijzen zal je hoeveel er (niet) op staat...............kom mannen,wat een gezwets............oude wijven geleuter bij een high tea of zo........
Hier aanmelden;
http://www.hightea.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
- Berichten: 34614
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
De een rijdt een dikke 6pitter met 400pk en met een verbruik van 1:14, de ander moet op zijn geitenwollensokken, 3cylinder, moeite doen om dit resultaat te behalen
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Betreft verbruik.
Die oude Corvette C4 van ons verbruikt ook 1:11 bij rustig rijden op de snelweg.
5.7 liter automaat.
Die oude Corvette C4 van ons verbruikt ook 1:11 bij rustig rijden op de snelweg.
5.7 liter automaat.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
dvh,
ik zit nou eenmaal zo in elkaar dat het me wel boeit als iemand dingen roept die in mijn ogen onmogelijk kunnen.
En iedereen roept maar wat door elkaar heen nu. Corvettes met slakkengangetjes, 3 cylinders die het verbruik van 400 pk auto's niet halen.
De uitspraak van Mbitious was heel precies. 1 op 14 bij 140 km/h. Ik zeg: onmogelijk. Hij zit er 25% naast.
ik zit nou eenmaal zo in elkaar dat het me wel boeit als iemand dingen roept die in mijn ogen onmogelijk kunnen.
En iedereen roept maar wat door elkaar heen nu. Corvettes met slakkengangetjes, 3 cylinders die het verbruik van 400 pk auto's niet halen.
De uitspraak van Mbitious was heel precies. 1 op 14 bij 140 km/h. Ik zeg: onmogelijk. Hij zit er 25% naast.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Reihen 6 en 3 gasten