Vorige model Renault Clio RS 2.0 16V

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
RVV

Vorige model Renault Clio RS 2.0 16V

Bericht door RVV » 01 feb 2007, 17:58

EVO was altijd lyrisch over deze auto, hothatch, 172pk toch ? latere uitvoering 182pk. licht van gewicht, net 1000 kilo ofzo. En toch nog behoorlijk luxe uitgerust met sportstoelen, airco xenon ( :!: ).

Wie heeft ervaringen met deze auto ?

Deze kwam ik vanmiddag in Surhuisterveen tegen. Stoer hokkie. Is de prijs een beetje oke ?

Renault clio RS 2.0 16v

Tristan

Bericht door Tristan » 01 feb 2007, 18:18

Vriend van mij heeft er pas 1 gekocht:

- 60.000km gelopen
- nieuwe bak
- xenon paar keer stuk
- BDP sensor gevoelig

Wel goeie wegligging, maar de zit is erg hoog. Pittig motortje en mooi leer/alcantara stoelen.

RVV

Bericht door RVV » 01 feb 2007, 18:20

Dat zijn vrij serieuze storingen die je niet graag buiten de garantie tegenkomt :shock:

mrbbs

Bericht door mrbbs » 01 feb 2007, 18:25

is lekker ding inderdaad, héél wendbaar en één van de leukere FWD's wanneer je het ESP/ABS uit hebt en een ander stuurtje/stoel hebt steken, want standaard is de stuurpositie waardeloos!
Motor is erg potent en volgens mij levendiger dan de Clio III RS, maar die weegt dan ook een pak meer.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 01 feb 2007, 18:41

Ik ken de Clio RS niet, nooit in gereden, maar als je serieus naar zoiets kijkt, kijk dan ook eens naar de 206 RC.
Onze laatste is eind vorig jaar verkocht.

Maar zie bijvoorbeeld deze.
206 RC 2003-12

Qua prijs zitten ze op niveau van de Clio RS.
Qua looks van buiten vind ik ze beiden OK, al vind ik persoonlijk de 206 iets mooier.
Interieur van de RC vind ik beter dan de RS, meer volwassen, beter doordacht.

Qua rijden zullen ze ook weinig voor elkaar onder doen.
Met de RC heb ik veel gereden. Ik heb namelijk een zilver grijze uit 2004 gereden en daarna een zwarte uit 2005(zie mijn voorstel topic).

Veel fun en een goede daily.

Overigens kan je bij jong gebruikt bijna altijd wel garantie bijkopen.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 feb 2007, 19:15

Heb zowel met de eerste als de laatste fase gereden. Voor dat ik de sub kocht, had ik bijna nog de overstap gemaakt naar zo'n Clio, het rijden viel me zo 300% mee. Blokje liep lekker, auto voelde heel licht aan en de fun was ruimschoots voorhanden; stapte helemaal happy uit na een half uurtje :). Vond toen alleen de waarde wat te hoog liggen. Phase 1 met normale km-stand zat toen op de 10-12k en de Phase 3 rond de 17-19k; dat terwijl subs toendertij ongeveer hetzelfde deden qua restwaarde, waar ik toch wat meer vertrouwen en toekomst in zag.
Als nadeel kan je idd de zit positie noemen, de stoel kan niet laag genoeg en stuur staat een beetje vrachtauto stijl; maar daar zou ik best mee kunnen leven.
Zou zo'n ding er alsnog graag wel eens bij willen hebben; met een goede garantie ;).

http://www.extreme-machines.nl/forums/v ... ht=renault

Gino

Bericht door Gino » 01 mar 2007, 17:57

* Clio RS promotieteam meld zich!!! * :D

Heb 'n jaar zo'n ding gehad, en bijna 10k kilomter met erg veel plezier gereden. Motor/bak/onderstel combinatie is super, beter imho dan bij de 206RC. Dit ding klopt gewoon voor 99% als hot hatch. Heer en meester op lokale en proviciale wegen, maar doet het ook goed op snelweg.

Voordelen:
- Old school hot hatch genot. Onderstel en besturing erg communicatief, blok hangt echt lekker aan het gas (Niet M3 lekker, maar gewoon, erg lekker ;) )

Nadelen:
- Interieur niet altijd even solide. Het exemplaar wat ik had zet erg goed in elkaar. Geen rammeltjes, amper kraakjes.
- Zit niet ideaal. Met mijn 1m94 kon ik er niet lang comfortabel in zitten. Stoel kan ver genoeg omlaag en naar achteren, stuur is alleen niet in diepte verstelbaar. Voor mij de reden (samen met leaseauto) om 'm te verkopen.

Rest je alleen nog om een mooi exemplaar te vinden. Er zit redelijk wat rommel tussen. Kwaaltjes:
- Uitlaat roest er binnen een jaar onderuit
- Bak van een RS moet stevig en STRAK schakelen. Anders -> afgeragt.
- Aandrijf assen willen nog wel eens stuk gaan

Gino

Bericht door Gino » 01 mar 2007, 18:00

Over de Clio in je startpost:

Prijs is netjes. Ik had de mijne voor hetzelfde bedrag gekocht een jaar geleden, wel eentje van de dealer met een jaar topoccasion garantie.

Kleur is super!!

Je had eigenlijk de mijne moeten hebben ;)

Cupra R

Bericht door Cupra R » 01 mar 2007, 22:58

Specs etc. in een Franse test http://www.peugeot206rc.com/ppp/view.ph ... 0105f6ee38

Ikzelf zou voor de RC gaan maar goed RC of de Clio zijn beiden zeer vergelijkbaar.

Tomassen

Bericht door Tomassen » 06 mar 2007, 17:44

Heb een jaar een CLIO 172 gereden (2002-2003) des tijds nieuw gekocht,in rechts stuur uitvoering voor UK. Een jaar rond gereden en voor Euro 500 minder ingeruild tegen Z3M Coupe.

Echt heel veel fun en zoveel grip, ik wil er nog steeds een als tweede auto bij hebben.

Kan weinig zeggen over problemen in latere leven van dit type. Heb geen enkele probleem gehad in met de 15K in het eerste jaar. Enkel voorbanden gaan erg snel :lol:. De zit is niet perfect, maar de half leer/half alacantara is erg aangenaam, geen geschuif, zoals nu in volledig leren stoelen.

In het korte bochten werken en een beetje ervaring, laat je een vele sport auto's voor aap staan.

Zeker een aanrader, ook als je veel meer PK's gewend bent!

MarcF

Bericht door MarcF » 06 mar 2007, 20:56

Ik heb in zowel de Clio RS (182pk) als de 206 RC gereden. Beide zijn erg leuke gooi-en-smijt wagentjes. Ze moeten het wel van de toeren hebben, maargoed dat is geen straf. :D

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 206 RC, alleen dan meer vanwege "de looks" en die mooie stoelen.

Plaats reactie