[28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: [28-09-2011] DF @ Zandvoort deel XIV
Denk dat iedereen die een vreemde actie meemaakt op het circuit dit gewoon DIRECT moet melden aan Rico en dat hij vervolgens de andere rijder op de hoogte stelt.
2 of 3 x een melding is gewoon stoppen en als iemand daar niet mee eens is, gewoon niet meer welkom heten.
2 of 3 x een melding is gewoon stoppen en als iemand daar niet mee eens is, gewoon niet meer welkom heten.
-
Mooi verhaal André. En wees inderdaad blij dát er discussie is zoals Enrico zegt.
-
OnlineTi-Tourist (Erik)

Laatst gewijzigd door Ti-Tourist (Erik) op 01 okt 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Snipe schreef:
Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?
Als die clio een aanloop neemt om de bmw in de vangrail te rossen, helemaal prima, das de plek voor een bmw

Even serieus, op zich kan deze foto een hoop betekenen, maar ik interpreteer hem als bocht volledig afsnijden en met 4 wielen buiten de baan om de bmw maar voorbij te komen.
Onacceptabel
1 4 wielen buiten de baan mag nergens, klaar, is een waarschuwing.
2 op deze plek inhalen terwijl je geen ruimte krijgt, is een waarschuwing.
- RJK
+1 van rijdende chicane nr. 2Als rijdende chicane heb ik aardig meegekregen hoe de inhaaldiscipline is van de meeste deelnemers, er zijn er maar weinigen bij die er niet langs gekomen zijn.. Het merendeel van de mensen rijdt absoluut keurig en geeft je het gevoel dat je samen gemakkelijk op de baan rond kunt. Dat gevoel had ik zeker bij veel racers die door het verschil in vermogen en grip easy op relatief veilige punten voorbij kunnen steken.
Keerzijde is ook dat ik een paar remproeven etc cadeau heb gekregen van mensen die wat minder tijd over hadden voor een veilige inhaalactie. Dat viel me eerlijk gezegd tegen na alle verhalen gelezen te hebben over de sfeer op DF trackdays.
Maar over het algemeen genomen, ik heb genoten dus organisatie bedankt!
- frankv
waar is dit eigenlijk? audi-S uitaccelereren? ik ben mij van deze escapade van de Clio niet bewust geweest, alhoewel ik me wel een inhaalactie op dit punt kan herinneren, maar gezien de plek kan ik er in elk geval niet van beschuldigd worden dat ik hier niet had mogen rijden, toch?Luco schreef:Snipe schreef:
Even voor mijn beeld, wat vinden 'we' hiervan?
Als die clio een aanloop neemt om de bmw in de vangrail te rossen, helemaal prima, das de plek voor een bmw![]()
![]()
![]()
Even serieus, op zich kan deze foto een hoop betekenen, maar ik interpreteer hem als bocht volledig afsnijden en met 4 wielen buiten de baan om de bmw maar voorbij te komen.
Onacceptabel
1 4 wielen buiten de baan mag nergens, klaar, is een waarschuwing.
2 op deze plek inhalen terwijl je geen ruimte krijgt, is een waarschuwing.
hij zal wel niet buitenom gewild hebben, en had te weinig geduld om te wachten tot dat ik ver genoeg naar buiten "gelopen" was om er langs te gaan, dus dan maar over de kerbs en het gras, zo zal het wel geweest zijn
- Knot
Het is idd geduld of gunnen... kunst is dan om zelf je geduld niet te verliezen (zoals mijn E46 Max geintje op Assen ooit).
-
OnlineLuco
Yep is uitkomen audi S
Maar wat ook vaak speelt, tenminste wat ik wel eens heb als ik iemand inhaal, dat ze soms rare dingen doen als je snel op ze afkomt, dan kiezen ze ineens een andere lijn.
Mijn gedachte is dan "stomme lul" hou je lijn.
De langzamere denkt dan misschien "domme zak" kan je niet rustiger inhalen.
Een verhaal heeft dus vaak twee kanten,
Maar wat ook vaak speelt, tenminste wat ik wel eens heb als ik iemand inhaal, dat ze soms rare dingen doen als je snel op ze afkomt, dan kiezen ze ineens een andere lijn.
Mijn gedachte is dan "stomme lul" hou je lijn.
De langzamere denkt dan misschien "domme zak" kan je niet rustiger inhalen.
Een verhaal heeft dus vaak twee kanten,
- RJay
Wat wel een actie is, zullen we de volgende keer de camper volstouwen met "nieuwelingetjes" en zal ik dan varend en al eens de schoollijnen rijden met dat ding?
Dan moet er wel op de paddock iemand zijn om op al mijn gereedschap en ander spul te letten btw.
Als een van de snellere en wat "ervarenere" deelnemers op de baan moet ik trouwens echt zeggen dat er de volgende keer -meer- aandacht gegeven moet worden aan de rode vlag. Desnoods door de debielen die vol doorblazen een boete te geven en weg te sturen, maar doe er iets aan, als er -iets- onveilig is, is -dat- het wel.
Verder werd er naar mijn beleving keurig gereden en dat niet iedereen die formule ford ZIET kan ik ook begrijpen, bij een E36 komt de luchthapper gewoon niet eens in beeld als ie achter je zit (mazzel dat ik 'm zag bij uitkomen sloot omdat ik toen hoger dan hem reed so to speak) en Jan Muys, sja. Vorig jaar was het een van mijn concurrenten en ik heb de beste man nooit als een gek op de baan ervaren. Echter, toen reed ie voorin het veld, in de clio cup rijdt ie middenmoot.... Dus dat die wil kan ik ook wel snappen. Echter, je zit nog steeds met meerderen op de baan.
Verder heb ik heus wel een keer redelijk vlak langs iemand gestoken, maar hey, zoals eerder gezegd, je rijdt circuit, niet achtertuin. Ik heb het ook alleen gedaan als ik er van overtuigd was dat degene voor mij zich bewust van me was, anders wachtte ik wel tot na de bocht.
En nu vind ik het wel mooi geweest tbh, wil nu alleen nog maar foto's en video's zien. (het liefst met mijn auto er in natuurlijk
)
@ FrankV: Uitkomen audi-S idd, en nee, die man wilde je gewoon binnendoor voorbij in de 2e knik.

Dan moet er wel op de paddock iemand zijn om op al mijn gereedschap en ander spul te letten btw.
Als een van de snellere en wat "ervarenere" deelnemers op de baan moet ik trouwens echt zeggen dat er de volgende keer -meer- aandacht gegeven moet worden aan de rode vlag. Desnoods door de debielen die vol doorblazen een boete te geven en weg te sturen, maar doe er iets aan, als er -iets- onveilig is, is -dat- het wel.
Verder werd er naar mijn beleving keurig gereden en dat niet iedereen die formule ford ZIET kan ik ook begrijpen, bij een E36 komt de luchthapper gewoon niet eens in beeld als ie achter je zit (mazzel dat ik 'm zag bij uitkomen sloot omdat ik toen hoger dan hem reed so to speak) en Jan Muys, sja. Vorig jaar was het een van mijn concurrenten en ik heb de beste man nooit als een gek op de baan ervaren. Echter, toen reed ie voorin het veld, in de clio cup rijdt ie middenmoot.... Dus dat die wil kan ik ook wel snappen. Echter, je zit nog steeds met meerderen op de baan.
Verder heb ik heus wel een keer redelijk vlak langs iemand gestoken, maar hey, zoals eerder gezegd, je rijdt circuit, niet achtertuin. Ik heb het ook alleen gedaan als ik er van overtuigd was dat degene voor mij zich bewust van me was, anders wachtte ik wel tot na de bocht.
En nu vind ik het wel mooi geweest tbh, wil nu alleen nog maar foto's en video's zien. (het liefst met mijn auto er in natuurlijk

@ FrankV: Uitkomen audi-S idd, en nee, die man wilde je gewoon binnendoor voorbij in de 2e knik.
- K3vin
Schuldig, mijn stuur zit ook precies zo dat ik de lampjes van de knipperlichten niet kan zien.Peter Tunissen schreef:Omdat ze die aanzetten als de pits ingaan en je niet meer hoort dat ze aanstaan in een gestripte auto en dan blijf je er dus mee door rijden..

Verder complimenten voor de organisatie. Weinig gezeur en gewoon lekker rijden. Ik vond dat er over het algemeen netjes gereden werd en dat ieder elkaar de ruimte gaf. Jammer van de vele gele en rode vlaggen, volgende keer hopelijk wat minder schades!
- DDX
Zo flink wat reacties om te lezen, 2 uur einde dag wou ik ook reageren maar dat noemde Rico al.
Meerijden met df is meer om gewoon ff lekker je auto uit te laten en met een straatauto is 2 uur dan meer dan voldoende.
Uit het verleden wat mij irriteerde aan racers: In de tarzanbocht kruipen ze door hun slicks gewoon bijna bij je naar binnen, zodat je bij uitkomen tarzan zo ongeveer kan zien wat er op dashboard ligt.
En dan is stuk daarna tot Hugenholtz nou niet echt handig punt om er perse langs te willen, maar ze blijven wel op paar cm afstand hangen.
Meerijden met df is meer om gewoon ff lekker je auto uit te laten en met een straatauto is 2 uur dan meer dan voldoende.
Uit het verleden wat mij irriteerde aan racers: In de tarzanbocht kruipen ze door hun slicks gewoon bijna bij je naar binnen, zodat je bij uitkomen tarzan zo ongeveer kan zien wat er op dashboard ligt.
En dan is stuk daarna tot Hugenholtz nou niet echt handig punt om er perse langs te willen, maar ze blijven wel op paar cm afstand hangen.
- RJay
Juist op een racer op volslicks kan je daar rechts langs een straatauto zonder al te veel moeite en problemen..... Heb dit zelf ook een paar keer gedaan, dan maar de middenlijn ingaan bocht 2 en je iets inhouden, vanaf aansnijden bocht 3 kan je weer vol te keer gaan.DDX schreef:Zo flink wat reacties om te lezen, 2 uur einde dag wou ik ook reageren maar dat noemde Rico al.
- DDX
Mja dan zal mijn auto ook weer irritant zijn voor echte racers, iemand die langzamer door bochten gaat maar daarna wel hard op het gas gaat 

- RJay
Ach, zo reden er wel meer, zat uitkomen bos-uit op de bumper van die ruf-porsche, maar als dat ding gas geeft is er voor mijn simpele 2.8je geen houden meer aan, ookal hoeft ie maar +- 1000 kg in totaal mee te torsen.
Gelukkig ging diezelfde porsche "halverwege" het rechte stuk alweer op zijn rem.
Gelukkig ging diezelfde porsche "halverwege" het rechte stuk alweer op zijn rem.

- RVV
@Kruisverhoor tourist

- DDX
Zo laat ik gas los als ik de 200 aantik, leuk om dan nog ff harder te gaan, maar remmen slijten dan ook harder.RJay schreef: Gelukkig ging diezelfde porsche "halverwege" het rechte stuk alweer op zijn rem.
-
Onlinejos_br
Ondanks de hele ophef waarvan ik weinig gemerkt heb.....dagje pierewaaien op CPZ.....,
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cxJZ1zELA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost een paar banden en wat (110ltr) brandstof, je heb wel wat.
Jos
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cxJZ1zELA" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos
- PD power
Jij vond toch dat die westfield een rood vlaggetje op de auto moesten hebben, zodat je ze kunt zien.jos_br schreef:Ondanks de hele ophef waarvan ik weinig gemerkt heb.....dagje pierewaaien op CPZ.....,
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cxJZ1zELA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos

- JP
Misschien dat deze discussie apart gehouden kan worden (gesplitst in een ander topic) Het kan altijd zijn dat potentiele trackdaydrivers draadjes op het forum gaan nalezen, die na dit geneuzel weer heel snel afhaken.
Vind het ook vreemd dat er bij een review steeds weer gerefereerd moet worden aan het aantal keren code rood en de ongevallen. Niet dat je moet verzwijgen dat het kan gebeuren/gebeurd is, maar het gaat tig keer vaker wel goed.
Just my 2 cents, maar ik was er niet bij (dus is zwijgen beter op zijn plaats)
Vind het ook vreemd dat er bij een review steeds weer gerefereerd moet worden aan het aantal keren code rood en de ongevallen. Niet dat je moet verzwijgen dat het kan gebeuren/gebeurd is, maar het gaat tig keer vaker wel goed.
Just my 2 cents, maar ik was er niet bij (dus is zwijgen beter op zijn plaats)
- Enrico
Met zo veel zand bij Bos uit kan ik me voorstellen dat de helft van de pole position qualifiers koffie zijn gaan drinken.....jos_br schreef:Ondanks de hele ophef waarvan ik weinig gemerkt heb.....dagje pierewaaien op CPZ.....,
http://www.youtube.com/watch?v=Z1cxJZ1zELA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos

- mende
Hier wat foto`s van de middag sessie.
http://mende-autosport.nl/page4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mende-autosport.nl/page4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
Jos_br,
waarom ga je alleen voor de Hugenholtzbocht terug naar de derde versnelling en niet voor de andere trage bochten op het circuit?
waarom ga je alleen voor de Hugenholtzbocht terug naar de derde versnelling en niet voor de andere trage bochten op het circuit?
- Enrico
- alt
Kon jammer genoeg niet meerijden, v.w. kapotte motor.
Kan mij voorstellen als je niet zoveel of geen ervaring hebt om op een circuit te rijden, dat je je telkens doodschrik.
Dat had ik ook de 1ste keren, je rijdt niet de lijnen en remt te vroeg, noem het maar op.
Je bent dan te druk bezig, vooral om en nabij bochten, om je rempunt te vinden en de apex en waar je op je gas kan.
Wat men zou kunnen doen, om de 2 uren een sessie van 15 minuten treintje rijden acher een pacecar om de lijnen te leren.
Dit zou vooral als het regent goed kunnen zijn om de regenlijnen te leren.
Als "langzame"rijder kijkt meestal goed in zijn spiegels, maar vaak als hij een snellere auto achter zich ziet gaat hij vaak veel te vroeg op zijn rem staan.
Dit heb ik in het verleden vaak meegemaakt.
Ik wil met mijn ultra lage auto niet inhalen voor en in een bocht.
Maar als je zo vroeg remt, b.v.b. enkele weken terug reed scooby een tiental meters voor mij, zag mij en ging voor het scheivlak remmen naar 60 km, dat verwachte ik niet om in mijn 2e versnelling door het scheivlak te gaan.
De "langzame" rijder MOET de racelijn blijven rijden, daarna kijkt hij in de spiegels, dan kan je er langs.
Ik probeer zoveel mogelijk aan de linkerzijde te passeren.
Waarom, daar zit de rijder, die kan mij dan zien en schrikt niet.
Kan mij voorstellen als je niet zoveel of geen ervaring hebt om op een circuit te rijden, dat je je telkens doodschrik.
Dat had ik ook de 1ste keren, je rijdt niet de lijnen en remt te vroeg, noem het maar op.
Je bent dan te druk bezig, vooral om en nabij bochten, om je rempunt te vinden en de apex en waar je op je gas kan.
Wat men zou kunnen doen, om de 2 uren een sessie van 15 minuten treintje rijden acher een pacecar om de lijnen te leren.
Dit zou vooral als het regent goed kunnen zijn om de regenlijnen te leren.
Als "langzame"rijder kijkt meestal goed in zijn spiegels, maar vaak als hij een snellere auto achter zich ziet gaat hij vaak veel te vroeg op zijn rem staan.
Dit heb ik in het verleden vaak meegemaakt.
Ik wil met mijn ultra lage auto niet inhalen voor en in een bocht.
Maar als je zo vroeg remt, b.v.b. enkele weken terug reed scooby een tiental meters voor mij, zag mij en ging voor het scheivlak remmen naar 60 km, dat verwachte ik niet om in mijn 2e versnelling door het scheivlak te gaan.
De "langzame" rijder MOET de racelijn blijven rijden, daarna kijkt hij in de spiegels, dan kan je er langs.
Ik probeer zoveel mogelijk aan de linkerzijde te passeren.
Waarom, daar zit de rijder, die kan mij dan zien en schrikt niet.
- GTRene
achteropkomend verkeer (snellere) die wil inhalen moet altijd "voorrang?" geven, je kan pas wat gekker doen als je je voorganger kent en weet hoe die ongeveer rijd en reageert.
vrijrijden moet hoe dan ook gewoon open blijven voor "alles" en toegankelijk blijven precies zoals DF nu doet en deed.
en ja 2 of 4u max vind ik ook wel voldoende als er die mogelijkheid is
Zoals het vaak op Assen gaat/is.
wellicht bij afgeven polsbandjes en dan ook wetende wie wat voor auto rijd? als extra een korte toelichting geeft bv ist een kentekenloze auto dan ff vertellen dat het geen race wedstrijd is en dus veel rekening houden met niet ervaren of straat auto's (kenteken) vooral bij "nieuwe" rijders.
en eventueel aan andere nieuwkomers met kenteken ff kort vermelden dat ze duidelijk blijven met rijden en eventueel snel verkeer laat zien naar rechts of naar links te gaan met richtingaanwijzer zodat de snelle langs de vrije/andere kant erlangs kan oid, maar niet onnodig op de rem gaan staan terwijl de ander hard op je afkomt, dan beter eerst ff richting aan naar de kant wat jij aanhoud en ten teken dat je hem gezien hebt oid.
meeste gebeurt eigenlijk al, dovemansoren of mensen met een eigen agenda hou je vaak toch wel.
vrijrijden moet hoe dan ook gewoon open blijven voor "alles" en toegankelijk blijven precies zoals DF nu doet en deed.

en ja 2 of 4u max vind ik ook wel voldoende als er die mogelijkheid is

Zoals het vaak op Assen gaat/is.
wellicht bij afgeven polsbandjes en dan ook wetende wie wat voor auto rijd? als extra een korte toelichting geeft bv ist een kentekenloze auto dan ff vertellen dat het geen race wedstrijd is en dus veel rekening houden met niet ervaren of straat auto's (kenteken) vooral bij "nieuwe" rijders.
en eventueel aan andere nieuwkomers met kenteken ff kort vermelden dat ze duidelijk blijven met rijden en eventueel snel verkeer laat zien naar rechts of naar links te gaan met richtingaanwijzer zodat de snelle langs de vrije/andere kant erlangs kan oid, maar niet onnodig op de rem gaan staan terwijl de ander hard op je afkomt, dan beter eerst ff richting aan naar de kant wat jij aanhoud en ten teken dat je hem gezien hebt oid.
meeste gebeurt eigenlijk al, dovemansoren of mensen met een eigen agenda hou je vaak toch wel.