KloptM@rcel schreef:AFS en Xdrive kunnen volgens mij niet samen.
Nieuwe BMW M5 (F10)
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Chris Harris in de M5 doet z'n zegje, video dus:
http://www.evo.co.uk/videos/supercarvid ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En 'n Submariner zo te zien om z'n pols.
http://www.evo.co.uk/videos/supercarvid ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En 'n Submariner zo te zien om z'n pols.

- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Nu ben je me net voor haha, anyway duidelijke taal..........
1 Actieradius..............+
2 Koppel ..........+
2 Not reving, still quick?..........+
4 M5 Turbo goed genoeg?.........+
Dik ding in alle opzichten...................
1 Actieradius..............+
2 Koppel ..........+
2 Not reving, still quick?..........+
4 M5 Turbo goed genoeg?.........+
Dik ding in alle opzichten...................
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Actieradius, niet alleen door de 30% zuinigere motor, maar ook door de 10 liter grotere brandstoftank.
Wel 'n feestje waard, met bier, wijn en champagne, allemaal per liter vaak het zoveelvoudige qua prijs van 'n liter peut.
Wel 'n feestje waard, met bier, wijn en champagne, allemaal per liter vaak het zoveelvoudige qua prijs van 'n liter peut.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dat motor IRL 30% zuiniger is geloof ik helemaal niks van. Een 2 liter turbo X1 .28 doet een tripje naar Frankfurt al 1 op 7.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik geloof dat wel. 30% zuiniger dan 1 op 5 is 1 op 6,5. Real world denk ik dat het verschil nog groter zal zijn.RVV schreef:Dat motor IRL 30% zuiniger is geloof ik helemaal niks van. Een 2 liter turbo X1 .28 doet een tripje naar Frankfurt al 1 op 7.
Een 760Li is bij vergelijkbare rijstijl (same driver) namelijk ook gewoon zuiniger (relatief begrip wat in absolute zin niet van toepassing is) dan een e60 M5 ondanks 400+kg meer massa, meer inhoud, meer porrie en turbo's. There's no reason on earth waarom die V8 Biturbo dat niet zal evenaren.
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
^Tja, zoiets wat Steve zegt. Maar er is ook het bekende 'Turbo läuft, turbo säuft'. Maar hedendaagse turbo's worden wel zuiniger inderdaad.
Toen de lokale taxiboer z'n nieuwe E60 M5 net had (2005) sprak ik 'm kort daarna. Enthousiast was ie wel, maar hij vertelde meteen dat hij ook een tankstation bij moest kopen. Bij z'n 997 Turbo nu hoor ik 'm daar nooit over
Toen de lokale taxiboer z'n nieuwe E60 M5 net had (2005) sprak ik 'm kort daarna. Enthousiast was ie wel, maar hij vertelde meteen dat hij ook een tankstation bij moest kopen. Bij z'n 997 Turbo nu hoor ik 'm daar nooit over

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ja logisch dat tankstation heeft ie al 

- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dus ik reed met die M3 V8 1 op 5 als het meezat(!!), eerder beroerder. De-ok-meer dan 100pk slappere en zwaardere bak, rijdt(mede door die 8 bak ook) 1 op 9,5. Ik maak er 1 op 9 van voor de tegemoetkoming. Dat is 80% zuiniger. IRL wordt 't nog gekker. Misschien appels met peren, maar ik reed met de M3 E46 1 op 6,5, met de 335i handbak ook 40% zuiniger dan de M3 R6. Ook rond de 1 op 9 of vaak beter...
We zullen zien. Wat zei Chrtis Harris hierboven. Zoveel MPG(UK ). Zal 't zo even nakijken.
We zullen zien. Wat zei Chrtis Harris hierboven. Zoveel MPG(UK ). Zal 't zo even nakijken.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Als je het verbruik zo belangrijk vindt wordt het misschien tijd voor deze: http://www.driving-fun.com/2285/home/ne ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Robin schreef:Dus ik reed met die M3 V8 1 op 5 als het meezat(!!), eerder beroerder. De-ok-meer dan 100pk slappere en zwaardere bak, rijdt(mede door die 8 bak ook) 1 op 9,5. Ik maak er 1 op 9 van voor de tegemoetkoming. Dat is 80% zuiniger.
1 op 15,6, zegt BMW
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Chris reed dus 15 kliometer met dat ding, een paar keer full throttle inhaalmaneuvres gedaan en de boorcomputer zegt 23.7 MPG en gaat omhoog als in, meer MPG.
23.7 MPG (UK want daar komt hij vandaan)=11,92 liter op 100 km oftewel 1 op 8,38.
23.7 MPG (UK want daar komt hij vandaan)=11,92 liter op 100 km oftewel 1 op 8,38.
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Snipe kerel. De E60 M5 was zo ongeveer de grootste zuiplap aller tijden. Als je en dat weet Rico ook een M3/5 als daily hebt(gehad) weet je de irritatie van het vaker te moeten tanken dan je lief is. Meer niet.Snipe schreef:Als je het verbruik zo belangrijk vindt wordt het misschien tijd voor deze: http://www.driving-fun.com/2285/home/ne ... -euro.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Robin schreef:Dus ik reed met die M3 V8 1 op 5 als het meezat(!!), eerder beroerder. De-ok-meer dan 100pk slappere en zwaardere bak, rijdt(mede door die 8 bak ook) 1 op 9,5. Ik maak er 1 op 9 van voor de tegemoetkoming. Dat is 80% zuiniger.
1 op 15,6, zegt BMW
Trouwens, dat hybrideding, oook weer 7k duurder dan de standaard 535i....Dat had toch andersom gemoeten als tegemoetkoming?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Die irritatie ken ik al; toen ik de 130i had moest ik ook een tijdje dagelijks of om de dag tanken. CBR vorig jaar met de M5 van Rico was ook vooral een benzinepompfeestje.
Maar serieus, als je een 535i hebt zou ik niet weten wat er tegen zo'n hybride is. Tenzij ze 'm de gasrespons van een ouwe DAF mee hebben gegeven natuurlijk.
Maar serieus, als je een 535i hebt zou ik niet weten wat er tegen zo'n hybride is. Tenzij ze 'm de gasrespons van een ouwe DAF mee hebben gegeven natuurlijk.
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Perry er is niks te zeggen tegen die hybride behalve 7k duurder en nog dezelfde prestaties.
Zie je mij alweer 20 inch RE050A's er onder kwakken? LOL
F30 here I come.

Zie je mij alweer 20 inch RE050A's er onder kwakken? LOL
F30 here I come.

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
...maar voor die 7k krijg je wel Professional nav, 4-zone airco en automaat. Dus feitelijk is 'ie 2 of 3k duurder en dat valt niet tegen voor een upgrade van 306 naar 340 pk.Robin schreef:Perry er is niks te zeggen tegen die hybride behalve 7k duurder en nog dezelfde prestaties.![]()
Zie je mij alweer 20 inch RE050A's er onder kwakken? LOL
F30 here I come.
20 inch pornojetsers eronder en die rare logo's eraf, niemand die het ziet

- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Snipe, de enige 5 die ik blief hierna, is 'n F10 M5, en dat wordt 'm niet joh. 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Nou ja, een M 3turbo V6 dan maar 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Als ik me netjes aan de snelheid houd, rij ik ruim 1 op 11 met mijn 135i. Twinturbo dus. Ruim 550km op een tank. Ik denk dat het nog beter kan. Als ik moeite doe tik in die 600 km wel aan op één tank (50L). Ik denk dat die F10 M5 wel degelijk giga veel zuiniger kan zijn dan zijn voorganger.
Als ik het gas wél intrap, zit er een draaikolk in mijn tank

Als ik het gas wél intrap, zit er een draaikolk in mijn tank


- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Mijn 135i doet 1 op 9,5 gemiddeld. Voor de tuning was dat 1 op 7,5.
En er wordt stevig gas gegeven.
En er wordt stevig gas gegeven.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Jij hebt toch een automaat? Ik heb een handbak. Scheelt denk ik ook nog wat in het voordeel van de handbak. Maar 1 op 12 haal ik zeker, als ik vanaf pakweg 1000 rpm dat ding gelijk in z'n 6 gooi (dus vanaf net iets meer dan stationair, heb ik al bijna 500nm koppelM-bitious schreef:Mijn 135i doet 1 op 9,5 gemiddeld. Voor de tuning was dat 1 op 7,5.
En er wordt stevig gas gegeven.

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
2e hands info maar redelijk dicht bij het vuur: op introductie ritten op straat afgelopen week draaiden ze 11 a 12L/100km met wisselend gebruik. Op circuit 15 a 20L/100km. Actieradius op straat: 550 a 600km.
Dat is me met een e60 nog nooit gelukt.
Dat is me met een e60 nog nooit gelukt.
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Ik doe nu 1 : 8,5, das idd 30% beter dan de M3
Nu rijd ik relatief korte stukken, snelweg zal het nog een stuk beter zijn, verbruik is net als bij de E46 M3 momenteel.
Nu staat er nog maar 2800km op de teller, dus ik vermoed dat het nog wel wat beter wordt.......FWIW
Mooie cijfers ook voor Frank en Ferdi.......

Nu rijd ik relatief korte stukken, snelweg zal het nog een stuk beter zijn, verbruik is net als bij de E46 M3 momenteel.
Nu staat er nog maar 2800km op de teller, dus ik vermoed dat het nog wel wat beter wordt.......FWIW
Mooie cijfers ook voor Frank en Ferdi.......
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Dat is natuurlijk heel erg goed.steve smith schreef:... Actieradius op straat: 550 a 600km.
...
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Die 12L op de straat geloof ik wel, maar de 15 a 20L op het circuit kun je alleen achter een soort pacecar gereden hebben. Laat je die 550 pk's continue los dan mag je blij zijn 50L op 100 km te halen.steve smith schreef:2e hands info maar redelijk dicht bij het vuur: op introductie ritten op straat afgelopen week draaiden ze 11 a 12L/100km met wisselend gebruik. Op circuit 15 a 20L/100km. Actieradius op straat: 550 a 600km.
Dat is me met een e60 nog nooit gelukt.
Die Chris Harris drifts horen volledig ontnuchterend op rijders met sportieve aspiraties te werken. Het is alsof de Titanic in een drift gezet wordt. Veel rook, geen tempo. Je moet er van houden.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuwe BMW M5 (F10)
Als ik echt rustig rijdt haal ik 1 op 14. De 6 van de automaat is super lang.FerdiACS1 schreef:Jij hebt toch een automaat? Ik heb een handbak. Scheelt denk ik ook nog wat in het voordeel van de handbak. Maar 1 op 12 haal ik zeker, als ik vanaf pakweg 1000 rpm dat ding gelijk in z'n 6 gooi (dus vanaf net iets meer dan stationair, heb ik al bijna 500nm koppelM-bitious schreef:Mijn 135i doet 1 op 9,5 gemiddeld. Voor de tuning was dat 1 op 7,5.
En er wordt stevig gas gegeven.Dat is wel hét grote voordeel van turbo, zal met die F10/M5 niet anders zijn natuurlijk
Laatst bij constant 140 kmh 600 km gereden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast