Noob vraag stickers plakken.
- Petrolhead Tom
Noob vraag stickers plakken.
Ik heb een paar stickers laten maken voor op de 500 van mijn vriendin. Maar nou ben ik niet echt een ster in het plakken van stickers. Hoe krijg ik ze er netjes op zonder bubbels? Iemand tips, een bepaalde techniek? Ik hoor het graag!
- Snipe
Re: Noob vraag stickers plakken.
De stickers zitten vaak heel netjes op het papier geplakt. Als je ze daarop laat zitten en de sticker met papier en al aan je auto hangt met een stukje tape, weet je zeker dat er geen bubbels onder komen.
Basisles 1 in het leven: er is geen probleem dat niet met duck tape of WD40 op kan worden gelost.

Basisles 1 in het leven: er is geen probleem dat niet met duck tape of WD40 op kan worden gelost.
- Petrolhead Tom
- ///Joost
Normaal zou je water met een scheutje afwasmiddel kunnen gebruiken op het oppervlak. Dan de sticker erop (verschuiven kan dan nog gewoon) en met een credit card de luchtbellen naar buiten wegwrijven. Zo heb ik eens een motorfiets bestickerd en dat ging perfect. 

- @iko
En de paar bubbels die overblijven zet je later even een klein scherp mes in.
- Remmie
- Mixje maken van water en klein beetje afwasmiddel in plantenspuit, dit spuiten op de auto waar je sticker moet komen.
- Sticker plaatsen en eventueel verschuiven mocht positie niet goed zijn
- Van het middenuit naar buiten lucht/water naar buiten duwen met bijv een pasje (let op dat het pasje de stickers niet beschadigd met krassen)
Suc6
- Sticker plaatsen en eventueel verschuiven mocht positie niet goed zijn
- Van het middenuit naar buiten lucht/water naar buiten duwen met bijv een pasje (let op dat het pasje de stickers niet beschadigd met krassen)
of ze verdwijnen vanzelf na paar dagen als het water vertrokken is onder de sticker vandaan.Aiko schreef:En de paar bubbels die overblijven zet je later even een klein scherp mes in.
Suc6
- GTRene
scherpe pasje kun je beter vervangen voor bv de rubber kant van en ijskrabber of een smalle ruitentrekker.
ik wist trouwens niet dat je gewone stikkers ook zo kan plakken met mix water/zeep
heb dat al wel vaak toegepast op de ramen van men huis als je bv folie plakt, werkt echt perfect, de rest van water verdampt/verdwijnt dan na een aantal dagen/tijdje.
ik wist trouwens niet dat je gewone stikkers ook zo kan plakken met mix water/zeep

heb dat al wel vaak toegepast op de ramen van men huis als je bv folie plakt, werkt echt perfect, de rest van water verdampt/verdwijnt dan na een aantal dagen/tijdje.
-
Foto zoals hier boven van de porsche zou ik droog plakken ,
wanneer je nat plakt eerst 2 stukjes schilderstape als rev " lijn zodat het altijd recht zit
dan nat spuiten met planten spuit met water en afwas middel dan spatel er over heen
bij auto's gebruik ik altijd een spatel met stof laagje er over heen ivm krassen
wanneer je nat plakt eerst 2 stukjes schilderstape als rev " lijn zodat het altijd recht zit
dan nat spuiten met planten spuit met water en afwas middel dan spatel er over heen
bij auto's gebruik ik altijd een spatel met stof laagje er over heen ivm krassen
- JP
Toevallig deze week zelf veel met stickers in de weer geweest, wel exemplaren van 5 bij 1 meter. Ook de vraag gesteld of dit het beste met water en scheutje afwasmiddel, maar nee, gewoon droog.
Heel belangrijk om de ondergrond eerst zeer goed schoon te maken en te ontvetten.
Dan begin je van links en buig je van de eerste 40cm de sticker om (zeg tot het eerste blauwe plakkertje), haalt de achterkant van de plaklaag af, en begint van rechts naar links heel rustig dmv spateltje met wat vilt vast te drukken. Bij luchtbelletje kun je nog ff snel terugtrekken of je houdt er een föhn bij de hand, die je maar heel eventjes tegen de sticker hoeft te houden. Heb je de eerste linkse 40cm gedaan, begin je van rechts weer 40cm aansluitend aan de eerste 40cm (bij bovensstaande stop je dan net voor de tekst. 3e stap is dan de hele tekst ineeens. Daarna de rest rechts van de tekst PORSCHE. Zo doe je dit in stapjes.
oh ja.....er zijn wel tigtallen soorten stickers, in netzoveel kwaliteit en met we of niet stretch erin. Blijft oppassen.
Bovenstaande foto als voorbeeld nemende, plak je inderdaad eerst met wat schilderstape de sticker op zijn plaats en 100% naar je tevredenheid. (wij plakken opleggers dmv een laserwaterpas) Hou bij zo'n lange sticker als hierboven anders een lijn aan afgeplakt met die tape.Snipe schreef:De stickers zitten vaak heel netjes op het papier geplakt. Als je ze daarop laat zitten en de sticker met papier en al aan je auto hangt met een stukje tape, weet je zeker dat er geen bubbels onder komen.
Heel belangrijk om de ondergrond eerst zeer goed schoon te maken en te ontvetten.
Dan begin je van links en buig je van de eerste 40cm de sticker om (zeg tot het eerste blauwe plakkertje), haalt de achterkant van de plaklaag af, en begint van rechts naar links heel rustig dmv spateltje met wat vilt vast te drukken. Bij luchtbelletje kun je nog ff snel terugtrekken of je houdt er een föhn bij de hand, die je maar heel eventjes tegen de sticker hoeft te houden. Heb je de eerste linkse 40cm gedaan, begin je van rechts weer 40cm aansluitend aan de eerste 40cm (bij bovensstaande stop je dan net voor de tekst. 3e stap is dan de hele tekst ineeens. Daarna de rest rechts van de tekst PORSCHE. Zo doe je dit in stapjes.
oh ja.....er zijn wel tigtallen soorten stickers, in netzoveel kwaliteit en met we of niet stretch erin. Blijft oppassen.