100 ronden van Berghem woensdag 9 juni 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mathieu

Re: 100 ronden van Berghem woensdag 9 juni 2010

Bericht door Mathieu » 07 sep 2011, 08:14

Benno schreef:
Downforce Hans schreef:Ik ben bang dat Mathieu nu niet meer durft................
Niet zo kort door de bocht Hans, er zijn vast teams waar 'meedoen' écht minstens zo belangrijk is als 'winnen' :tong:
Ik durf niet meer.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 sep 2011, 08:45

Benno schreef:
Downforce Hans schreef:Ik ben bang dat Mathieu nu niet meer durft................
Niet zo kort door de bocht Hans, er zijn vast teams waar 'meedoen' écht minstens zo belangrijk is als 'winnen' :tong:
Die teams zijn er wel, maar daar wil Mathieu niks mee te maken hebben.
Hij vind zich zelf namelijk nogal een winnaar..........althans tot de 31ste vond hij dat........ :lollerdelol:

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 20 sep 2011, 15:33

DF-ers aanwezig morgen in Berghem? Die teamnamen zeggen me niet zoveel :P

http://www.circuitparkberghem.nl/defaul ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 21 sep 2011, 23:26

Was weer leuk vanavond.
Ik dacht dat ik een bekende naam tegenkwam (Andre de Vries), maar volgens mij was het een ander :P

http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2084452" onclick="window.open(this.href);return false;

13/32 geworden en 13/27

Laatste 3 ronden begon het opeens te regenen en dat had ik ff niet door :zwijntje:
Heb me weer bijzonder vermaakt, een volgende keer met wat (meer) mensen van DF hoor ;)

Benno

Bericht door Benno » 29 sep 2011, 01:17

Zo, net thuis van een enerverend avondje 100 ronden..

Met nog 3 collega;s naar Berghem afgereisd voor onze eerste buitenrace. En als je het dan toch doet, dan maar gelijk goed, met maar liefst 50 deelnemende teams.
Voorafgaand aan de race is er een kwalificatiesessie van +/- 15 minuten, waarbij werd geadviseerd elk teamlid een rondje of 3-4 te laten rijden. Daar wij stronteigenwijs zijn hebben we allemaal maar 1 rondje gereden, en de piloot van de eerste stint de rest van de tijd vol laten maken, met een 3e startplek als resultaat :wave:

De eerste stint ging buitengewoon goed, m'n collega reed de eerste ronde naar de 2e plek en is de rest van zijn tijd aan het stuivertje wisselen geweest met een ander team om de leiding. Onze 2e stint ging ook lekker, iets verloren maar op de derde plek liggen is natuurlijk ook prima voor een debuterend team :tong: .

In de 3e stint begon bij ons het gedonder. Tijdens de rijderswissel heeft waarschijnlijk iemand op de transponder gestaan, waardoor deze is losgekomen (goeie plek, zo'n ding vlak op de bodemplaat monteren) en de eerste ronde over de baan is gestuitert.. We hadden dit pas na een paar rondes door, er moet immers ook friet gegeten worden, maar is uiteindelijk keurig opgelost door de wedstrijdleiding. We hebben een aantal rondes terug gekregen, waardoor we alsnog op een 4e plaats reden.

Door alle comotie rondom de verloren transponder had ikzelf nog helemaal niet de tijd gehad om zenuwachtig te worden voor uberhaupt mijn eerste kartrace ooit. Alleen maar prettig, want met 30kg meer bagage dan m'n collega's en een podium in zicht was de druk toch best wel hoog. Eenmaal op de baan bleek het allemaal reuze mee te vallen, volop leuke knokpartijtjes, en overal als winnaar uit de bus gekomen. Zelfs mijn rondetijden lagen erg dicht bij die van die sprinkhanen, dus reden genoeg om tevreden te zijn..
Tot ik op een gegeven moment speling voel op m'n stuur, rechtsaf gaat prima, maar linksaf moet ik toch wel een stukje draaien voordat er beweging in m'n kart komt. Dit werd almaar erger en erger en uiteindelijk toch maar besloten van kart te wisselen (had ik toen geweten dat 't ronde 95 was had ik nog wel even doorgebikkeld, maar wie weet waar ik dan gestrandt was). De kart die ik toen meekreeg was een regelrecht drama.. Kwam sowieso snelheid tekort (werd op start/finish gepasseerd alsof ik stil stond) en 't ding besloot er in m'n 2e ronde maar helemaal mee t stoppen. Nog geprobeerd dat hok te starten, maar viel steeds na een paar slagen weer uit. Te voet terug naar de pitstraat om daar te horen dat een andere kart toch geen zin meer had omdat de race toch bijna af was gelopen.
Nu ik dit tik wordt ik weer pissig om het verloop van onze laatste 5 ronden...

Maar al met al toch nog 7e geworden en een onwijs toffe avond gehad. Voor ons volgend jaar weer!

Plaats reactie