Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
- dvh
Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)
Sucker Punch..
Dat is sinds lange tijd dat ik na een uur nog geen flauw idee had waar de film nou over gaat..
Terwijl ik 300 werkelijk fantastisch vond en als beste actie/comic/epic-story film aller tijden betitel.
Sucker Punch ging geheel aan me voorbij.. Jammer.. Had er toch wel wat van verwacht.
Dat is sinds lange tijd dat ik na een uur nog geen flauw idee had waar de film nou over gaat..
Terwijl ik 300 werkelijk fantastisch vond en als beste actie/comic/epic-story film aller tijden betitel.
Sucker Punch ging geheel aan me voorbij.. Jammer.. Had er toch wel wat van verwacht.
- DDX
Juist leuke/apparte film Sucker Punch, nooit helemaal duidelijk wat er nou precies gebeurd is.
- ErikMartijn
Net Thor gezien, erg leuk. Van hetzelfde niveau als spiderman en iron man imho.
Krijgt een 7/10 van me.
Krijgt een 7/10 van me.
-
Tags: intelligent, dynamisch personages, eenzaamheid, vriendschap, alcoholisme, redding, corporate America

Wow. Eindelijk een keer weer een prachtig Will Ferrell film. En daarmee bedoel ik ook geen over-the-top komedie of statisch personages- denk aan Semi Pro (2008), Blades of Glory(2007).
Ik zal niet veel verklappen. Deze film moet je zelf zien en je je aangenaam laten verassen.
8.0/10
Wow. Eindelijk een keer weer een prachtig Will Ferrell film. En daarmee bedoel ik ook geen over-the-top komedie of statisch personages- denk aan Semi Pro (2008), Blades of Glory(2007).
Ik zal niet veel verklappen. Deze film moet je zelf zien en je je aangenaam laten verassen.
8.0/10
-
- Auto: Fun Damn Mentally
22 september komt 'Colombiana' uit in NL. Met Zoe Saldana, misschien wel de lekkerste actrice van het moment imo.

-
Un orgullo hispano. Niet normaal hoeveel zij en Thandie Newtom soms op elkaar kunnen lijken. Ze is de laaste tijd erg in de spotlight die Saldana.Robin schreef:22 september komt 'Colombiana' uit in NL. Met Zoe Saldana, misschien wel de lekkerste actrice van het moment imo.![]()

-
Moest even denken, deze dus. Van In Pursuit of Happiness en ook 2012 inderdaad. Zouden tweelingzusjes kunnen zijn. Schatjes zijn 't gewoon.Xave30 schreef:Un orgullo hispano. Niet normaal hoeveel zij en Thandie Newtom soms op elkaar kunnen lijken. Ze is de laaste tijd erg in de spotlight die Saldana.Robin schreef:22 september komt 'Colombiana' uit in NL. Met Zoe Saldana, misschien wel de lekkerste actrice van het moment imo.![]()

-
Tags: Amerikaans Exceptionalisme, "the Nixon years" , verzet, Bob Dylan, vader-zoon band, muziek, leren accepteren

Henry Sawyer (J.K Simmons) is oorlogsveteraan die een bijzonder passie voor klassieke muziek en jazz heeft. Hij heeft maar een kind, zoon Gabriel (Lou Taylor Pucci), wiens held zijn vader is. Tijdens Gabriel zijn tienerjaren is Amerika in de welbekende hevige oorlog met Vietnam verwikkeld. Gabriel wordt langzamerhand een van de vele "rebellious teens of Vietnam America". Al snel verruilt Gabriel zijn gedeelde passie voor de swingende nummers van Count Basie voor de controversiele proza van Bob Dylan. Ook heeft hij steeds minder interesse om naar de conservatorium te gaan. Henry probeert zo goed mogelijk hiermee te leren omgaan. Een tiener uit het publiek steekt de amerikaanse vlag in brand wanneer vader Sawyer en moeder Helen (Cara Seymour) een optreden van hun zoon zijn band bijwonen. Geschokt kijken de Sawyers toe hoe Gabriel deze actie toejuicht. Henry, die samen met zijn broer in het Koreaanseoorlog gevochten heeft heeft dan geen geduld meer met zijn puberende zoon. Er volgt een heftige woordwisseling thuis.
Jaren later krijgen de Sawyers een telefoontje van de plaatselijke ziekenhuis. Eenmaal daar treffen ze een volwassen en verwaarde Gabriel. Een goedaardige hersentumor heeft ervoor gezorgd dat de emotionele Gabriel als zombie door het leven moet gaan. Er blijkt later wel een semi-oplossing voor te zijn; muziek.
Al snel hoopt Henry zijn zoon, die nota bene twintig jaar niet thuis is geweest, terug te krijgen. Dit gebeurt wel.. maar Henry moet leren accepteren dat die jochie een man is geworden met eigen opvattingen en ideen.
Deze film deed me erg veel aan El Mar Adentro/The Sea Indside (2004) van Alejandro Amenábar denken en dat verwacht je niet snel van een Hollywood film!
Ik geeft hem een 8.5/10
Henry Sawyer (J.K Simmons) is oorlogsveteraan die een bijzonder passie voor klassieke muziek en jazz heeft. Hij heeft maar een kind, zoon Gabriel (Lou Taylor Pucci), wiens held zijn vader is. Tijdens Gabriel zijn tienerjaren is Amerika in de welbekende hevige oorlog met Vietnam verwikkeld. Gabriel wordt langzamerhand een van de vele "rebellious teens of Vietnam America". Al snel verruilt Gabriel zijn gedeelde passie voor de swingende nummers van Count Basie voor de controversiele proza van Bob Dylan. Ook heeft hij steeds minder interesse om naar de conservatorium te gaan. Henry probeert zo goed mogelijk hiermee te leren omgaan. Een tiener uit het publiek steekt de amerikaanse vlag in brand wanneer vader Sawyer en moeder Helen (Cara Seymour) een optreden van hun zoon zijn band bijwonen. Geschokt kijken de Sawyers toe hoe Gabriel deze actie toejuicht. Henry, die samen met zijn broer in het Koreaanseoorlog gevochten heeft heeft dan geen geduld meer met zijn puberende zoon. Er volgt een heftige woordwisseling thuis.
Jaren later krijgen de Sawyers een telefoontje van de plaatselijke ziekenhuis. Eenmaal daar treffen ze een volwassen en verwaarde Gabriel. Een goedaardige hersentumor heeft ervoor gezorgd dat de emotionele Gabriel als zombie door het leven moet gaan. Er blijkt later wel een semi-oplossing voor te zijn; muziek.
Al snel hoopt Henry zijn zoon, die nota bene twintig jaar niet thuis is geweest, terug te krijgen. Dit gebeurt wel.. maar Henry moet leren accepteren dat die jochie een man is geworden met eigen opvattingen en ideen.
Deze film deed me erg veel aan El Mar Adentro/The Sea Indside (2004) van Alejandro Amenábar denken en dat verwacht je niet snel van een Hollywood film!
Ik geeft hem een 8.5/10
-
Veel te lang uitgesteld!

Voorspelbaar en niet de allerbeste Sandler film ooit. 6.9/10
-----

Voorspelbaar en niet de allerbeste Sandler film ooit. 6.9/10
-----
Wat Robin zegt.... maar ik geef hem wel een 7.5/10 voor de heerlijke lachmomenten.Robin schreef:We zijn deze week naar Bridesmaids geweest. Een soort vrouwelijke Hangover variant. Wel lache, wat grover taalgebruik en kots/scheten bij vrouwen. Geef 'm een 7. Vrouwen moeten zoiets kunnen acteren en 'dragen' om het realistisch te houden min of meer en doen, dus geen playmates/poppetjes, gewoon htk meiden. Dus een ruigere vrouwenfilm, maar toch weer zoetsappige romantiek erdoor, [..]
- DDX
Nog mensen Melancholia gezien ?
Erg mooie film, al kan ik me voorstellen dat hoop mensen er geen zak aan vinden.
Erg mooie film, al kan ik me voorstellen dat hoop mensen er geen zak aan vinden.
-
Nog niet gezien denk er wel aan het te gaan kijken. Vind t filmposter alleen zo intimiderend en trailer erg 'zwaar'.DDX schreef:Nog mensen Melancholia gezien ?

- InjectTheVenom
Hmm toevallig net vandaag JustGoWithIt gekocht omdat het verhaal er wel aardig uit zag en ik benieuwd ben naar de Anniston/Sandler combinatie..
-
Gisteren Crazy, Stupid, Love gezien met Steve Carell. Ik heb genoten. Prachtig. 9-
Dinsdagavond naar Biutiful met Xavier Bardem.
Dinsdagavond naar Biutiful met Xavier Bardem.
-
Wat................een...................film. Ik vond Kevin Spacey en Jason Sudeikis geweldig.Kasteel schreef:Vrijdag Horrible Bosses gezien, Hangover niveau, dikke top!!

7.8/10
Laatst gewijzigd door Xave30 op 29 sep 2011, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hahaha die heb ik ook van het weekend gekeken! HIJ IS GOED!!!
overigens... green lantern, voor een comic die ik HELEMAAL niet kende vond ik het wel leuk

overigens... green lantern, voor een comic die ik HELEMAAL niet kende vond ik het wel leuk
-
-

- Knot
HB was geniaal idd... "Hey motherfucker" 
GL had ik bijna uitgezet, totdat ze op aarde kwamen toen vond ik t uiteindelijk toch wel wat.

GL had ik bijna uitgezet, totdat ze op aarde kwamen toen vond ik t uiteindelijk toch wel wat.
- InjectTheVenom
Pirates of the Caribbean On Stranger Tides eindelijk gezien op dvd maar vond het verhaal behoorlijk dunnetjes ten opzichte van de vorige delen, vind het bijna jammer dat ik hem gekocht heb.
-
Iemand hier Drive gezien? Krijgt hele hoge cijfers op IMDB maar weet niet wat ik er van moet vinden. De hoofdpersoon is erg traag wat soms een beetje irriteerde. Omdat je heel weinig info krijgt blijft hij wel boeien.
http://www.imdb.com/title/tt0780504/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imdb.com/title/tt0780504/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gezien ja (Drive). Vond hem erg oké. Af en toe had ik wat meer verwacht qua actie met de achtervolgingen, maar desalniettemin de moeite waard om te bekijken 

- dvh
World Invasion: Battle Los Angeles

http://www.imdb.com/title/tt1217613/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Spannende en vermakelijke knalfilm.
Ondanks de wat matige recenties vond ik het een prima film.
Geen grappige momentjes ala independence day. Gewoon spannende actie. Verhaal is dun, maar dik genoeg om de film vanaf het begin tot het eind spannend te vinden.
Acteerwerk overtuigt en de chaos is goed overgebracht zonder te overdreven te worden ( in hoeverre dat mogelijk is in een film met aliens.. )
http://www.imdb.com/title/tt1217613/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Spannende en vermakelijke knalfilm.
Ondanks de wat matige recenties vond ik het een prima film.
Geen grappige momentjes ala independence day. Gewoon spannende actie. Verhaal is dun, maar dik genoeg om de film vanaf het begin tot het eind spannend te vinden.
Acteerwerk overtuigt en de chaos is goed overgebracht zonder te overdreven te worden ( in hoeverre dat mogelijk is in een film met aliens.. )
Laatst gewijzigd door dvh op 08 okt 2011, 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Heb hem ook net gezien. Best een vreemde film maar al bij al wel goed. De muziek trekt je mee in het verhaal.Mark N schreef:Iemand hier Drive gezien? Krijgt hele hoge cijfers op IMDB maar weet niet wat ik er van moet vinden. De hoofdpersoon is erg traag wat soms een beetje irriteerde. Omdat je heel weinig info krijgt blijft hij wel boeien.
http://www.imdb.com/title/tt0780504/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tags: Tragedie,naïviteit ! , suburbia , gebaseerd op waargebeurde verhaal.

Wow. Gisteravond op de BBC gezien. Daarvoor nooit over deze film gehoord.
See it for youself. Het is van geen The Ice Storm of American Beauty niveau maar wat een sterke boodschap.
7,5/10
Wow. Gisteravond op de BBC gezien. Daarvoor nooit over deze film gehoord.

See it for youself. Het is van geen The Ice Storm of American Beauty niveau maar wat een sterke boodschap.
7,5/10
-
alpha dog is super!! had em tijd geleden gezien idd! hele mooie film!
Drive ook gezien... Doet een beetje arthouse, gore, achtig aan... vond het een vermakelijke film met een dunne verhaalijn! maar zoals eerder gezegd, muziek is gaaf en het boeit toch op zich...
Drive ook gezien... Doet een beetje arthouse, gore, achtig aan... vond het een vermakelijke film met een dunne verhaalijn! maar zoals eerder gezegd, muziek is gaaf en het boeit toch op zich...