Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 28 sep 2011, 15:43

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 28 sep 2011, 15:45

You're welcome :D

EG

Bericht door EG » 28 sep 2011, 17:15

Robin schreef:
dvh schreef:In de detailhandel werken geeft een goed beeld van de beschaafde mens anno nu.
Zolang alles goed gaat blijft het beschaafd, maar zodra er wat tegenzit, iets niet naar wens is, of wat dan ook, dan is er stront aan de knikker. Het woord beschaafdheid is dan vaak ver te zoeken.

Mijn vriendin was daar vroeger altijd , goed bedoelt , naief in. Die ging ervanuit dat 95% v/d mensen normaal zijn en 5% maf.. Ik was toen al van mening dat 95% maf is, en 5% fatsoenlijk/normaal.

En die mening deel ik nog steeds..
Dus ook hier, 95% is maf :mrgreen:
+1000000

Dat mijn naam hier ergens boven naar voren wordt gehaald betr de auto die ik rij, ik vat 't maar als 'n compliment op, ofzo, maar naar auto's (op)kijken is wel erg naief ook.No offence.
Als ik zie in de detailhandel en met importeurs om de tafel vandaag de dag laat staan mijn vakgebied/overvallen(been there done that 2 ton weg in 5 minuten inbraak) plus het boven de zaak wonen met mijn gezin, had ik allang 'n FF moeten rijden qua risico's en stress en gezeik, dagelijks, dagelijks.
Maar zo denkt de kleinburgerlijke lullo en de turk in z'n 8e hands Mercedes idem. Dus dat schiet ook niet op he. :kikker:

Neh, de waarheid ligt wat in 't midden.

Maar om aan 'n auto af te kunnen zien hoe goed je 't doet. ofzoStatus zal 't altijd zijn, snap ik, weet ik. Misschien heb ik wel 'n PIcasso aan de muur te hangen of misschien is m'n keuken wel van Kwantum en m'n tv van Audiosonic uit de kijkshop. En de luitjes met ook hun eigen huis en een waardeloze bak(in hun ogen) prima . Maar wat is er van de bank van dat 'eigen huis'? Hou je zelf niet voor de gek. We zijn hier best slim met z'n allen.

Laten we niet afzakken naar het 'Mijn auto' verhaal van 'n aantal maanden terug van 'n persoon met een witte 458. Oh aah wat mooi.
Eerst zien dan geloven.

Groet Thomas :D

PS: Grote jongens, old boys network etc, allemaal prima, of beter niet prima, maar bedenk wel dat die grote jongens met mulitnationals werk bieden aan honderdduizenden gezinnen ook. Dat we 't ook niet allemaal zwart zien.
Robin, die voorbeeld van mij sloeg erop dat er veel mensen zijn die gelijk vooroordelen hebben over auto's, ik hoef jou toch niet te vertellen hoe dat werkt hoop ik he? Moet je eens met je eigen zaak bij klanten voorrijden met een "dikke BMW". Dan staan de oneliners al gelijk klaar kan ik je vertellen.

Ik noemde jou als voorbeeld omdat je een succesvolle zaak hebt (neem ik aan), en vaak dikke bakken voor de deur hebt. Je goed recht. Maar er zijn personen die dat "oneerlijk" vinden of je een "foute" type vinden omdat je BMW rijd. Je zegt het al zelf, als er een Volvo van 100k voor de deur staat is er geen probleem. Dat voorbeeld wilde ik schetsen. Je hebt je geld met zelf zwoegen (niet letterlijk nemen) verdiend. Maar als iemand 1 miljoen euro meeneemt als vertrek regeling en een bedrijf in puinhoop laat vind ik dat niet eerlijk, economie is mijn vakgebied, en uiteraard is het zo dat bedrijven voor 1000000000en mensen brood op de plank leveren. Maar de manier waarop bepaalde functies worden benoemd mag van mij "eerlijker". En niet op basis van vriendjespolitiek.

Ik weet dat de mens meestal uit hebzucht handelt, nou verander het systeem waardoor prestaties beloond worden en niet meer hebzucht.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2011, 17:36

feit is ook door al die onbenullige bonussen en beloningen e.d.
alles ook nog eens duurder wordt op den duur voor de consument hoe je het ook wendt of keert.

met als gevolg dat de onderkant van de maatschappij weinig of niks meer uit kan geven voor "extra" dingen of "nieuwe" dingen e.d. en dat merk je ook op den duur in de maatschappij.

net als bv de voetballers die onbenullige bedragen krijgen waardoor alles er omheen ook iets duurder wordt of het nu gaat om TV rechten of kaartjes of wat ook.
en zo geld dat ook voor vele andere takken en of bedrijven waar boven veel weg gesnoept wordt en dan bedoel ik niet de harde werker of eigen zaak persoon natuurlijk, maar bv zoals bij die banken of soms ook bv bij liefdadigheidsinstellingen waar soms het meeste van het opgehaalde geld aan de strijkstok blijft hangen en zo dus de medemens een duurdere prijs betaald.
Het rekent zich overal in door, wat logisch is immers het moet door iemand betaald worden.
Of het in de toekomst eerlijker/beter gaat? laten we het hopen, ook hier kan het digitale tijdperk helpen, maar slimmerds kunnen ook daar juist misbruik van maken.

HansD

Bericht door HansD » 28 sep 2011, 20:43

Verrek dat rode NOS bolwerk komt eindelijk bij zinnen door een Turkse diva terecht te stellen zogezegd.
Nee hoor, ze is lid van de VVD.
LOL, dus het feit dat ze VVD'er is is belangrijker dan dat ze Turks is? Alsof dit niet uit was gezonden als het die andere Albayrak was? Het slachtofferdenken viert weer hoogtij. Ze zijn trouwens toch familie van elkaar of had ik dat verkeerd begrepen?

@Michel Cohen is ook dramatisch. Inhoudelijk zwak, kan niet debatteren en is niet ad rem. Daar gaat de PVDA de oorlog niet mee winnen in de 2e kamer of bij verkiezingen. Daarbij ook nog het punt dat de PVDA geen duidelijk politiek beleid heeft.

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2011, 21:35

HansD schreef:
Verrek dat rode NOS bolwerk komt eindelijk bij zinnen door een Turkse diva terecht te stellen zogezegd.
Nee hoor, ze is lid van de VVD.
LOL, dus het feit dat ze VVD'er is is belangrijker dan dat ze Turks is? Alsof dit niet uit was gezonden als het die andere Albayrak was? Het slachtofferdenken viert weer hoogtij. Ze zijn trouwens toch familie van elkaar of had ik dat verkeerd begrepen?
Jij noemt het slachtofferdenken, ik noem het gewoon wat het is, linkse media. Het komt die linkse media prima uit, toch, zie je ´t voor je al die ondergeschikten daar kruipen voor haar en zij in haar dikke Benz die ze om wilde ruilen voor ´n A8, wat niet doorging, zie je ´t voor je, het gaat niet om haar geldverspillerij bij die gasten onder haar. Het gaat omdat ze ´Mercedes rijdt´ zegmaar. Think about it. Over slachtoffers gesproken, niemand wilde in beeld bij dat NOS verhaal. Angst voor repressailles-ontslag. Dan heb je ballen inderdaad. LOL
Ze zullen wel familie van elkaar zijn. En ik vind haar stijl ook niet denderend.Daar niet van.

HansD

Bericht door HansD » 28 sep 2011, 22:00

Ik kan ff geen chocola van je laatste post maken. Wat bedoel je nu precies?

Ik heb dit verhaal in alle media voorbij zien komen. Van de Telegraaf, Powned en Elsevier t/m de Volkskrant. Niet bepaald een links verhaal alleen maar omdat ze lid van de VVD is. Net zoals het verhaal van Duyvendak of, recenter, Mariko Peters. Dat stond ook in alle media. Zoiets heet gewoon nieuws.
Dit verhaal was net zo verteld als ze lid van de PVDA was al was er dan hier waarschijnlijk gemeld dat het alweer een PVDA'er was en was de politieke kleur/partij dan wel van belang.

Met slachtofferdenken bedoel ik in dit geval het idee dat, voornamelijk rechts georiënteerde, mensen soms hebben dat alle media en ambtenaren in een zogenaamd links complot zitten Ik vind de informerende media ( journaal, RTL nieuws ed) behoorlijk neutraal. Uiteraard heb je bronnen vanuit een bepaalde duidelijke overtuiging (joop.nl en elsevier bijv) maar de nieuwsvoorziening waarvan ik verwacht dat ze redelijk betrouwbaar en neutraal zijn zijn dat ook.

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 08:26

HansD schreef: maar de nieuwsvoorziening waarvan ik verwacht dat ze redelijk betrouwbaar en neutraal zijn zijn dat ook.

in JOUW ogen dan he.
edit: De NRC (betr rchts/neutraal)is de laatste jaren ook verlinkst, als je dat niet ziet, lees je niet goed.

De '' klokkenluiders'' onder haar die anoniem wilden blijven(wat ik hiervoor al zei, dan heb je ballen, heldhaftig) , hingen hun verhaal alleen op aan de NOS en aan geen enkele andere nieuwssite Hans. Dat was koren op de molen van de NOS, want arme ondergeschikten en de tyraneuze baas in ''n dikke nieuwe Mercedes. Dat kan en mag niet in NL. De geldverspillerij ueberhaupt in die tent werd aan de kaak gesteld, en dat was water naar de zee dragerij, net als bij die zusterclubs, waar de NOS en consorten amper melding over maakt, maar vooral omdat de grote bazin zo op d''r voetstuk stond en een nieuwe Merc ging inruilen op een A8, wat niet doorging want te gek/duur, cancel-kosten galore. Tja. Dan d''r salaris. Ik schrok er niet eens van. Vond de geldverspilling aan knullige doeleinden veel erger, maar dat was eigenlijk maar een bijzaak, het ging om haar, haar kop moest rollen.
Wie is er next, Beatrix? :D

Ze had meteen een Volvo moeten aanschaffen, daar rijdt het gros van haar collega''s mee en iszogenaamd neutraal, zij wil ''n Benz(d''r goed recht en beter ook) , maar dat wekt, hoe zal ik het zeggen...
...ik kom niet op dat woord, want ''t komt niet zo vaak in Nederland voor, sorry ben het even kwijt...

HansD

Bericht door HansD » 29 sep 2011, 11:17

Het hele medialandschap is anti rechts en/of extreem links. Dagelijks krijgen we de meest vuige propaganda door onze strot geduwd. Dat ik dat niet eerder zag maar mijn ogen zijn nu geopend :D Ik zie het anders maar dat moge duidelijk zijn.

Het NRC is overigens een commercieel bedrijf en hoeft zodoende niet neutraal te zijn. Elke krant heeft zijn eigen invalshoek en als die je niet bevalt koop/lees je hem toch niet? Zo neem ik de Telegraaf niet serieus (behalve het economie katern die ik wel goed vind).

Je focust je nu erg op die auto maar dat is maar 1 deeltje van het verhaal. het belangrijkste was de zelfverrijking, het over de balk gooien van geld (waaronder oa die auto) en creëren van een onwerkbare situatie dmv een angstcultuur.

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 11:28

Hans best redelijk mee eens hoor, Telegraaf is shit behalve de economie afd. AD lees ik vanwege het voetbal/sport, maar shit.

Ik focus me dan wel op die auto. En ik noem dat salaris niet zelfverrijking zozeer. Bij welke semioverheidsinstanties wordt ook veel over de balk gesmeten. Bijna alle. Dit kwam haar onderdanen mooi uit. Benz op de stoep in lid van de VVD.

Is Kok bijv ooit echt 'vervolgd'door de media vanwege zijn hypocrisie/zelfverrijking? Dat werd allemaal wat in de kiem gesmoord.

Anyway, hoe druk moet ik me hier om maken dan? Niet dus:
http://www.nu.nl/economie/2628266/onder ... -norm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu het allemaal zo veel transparanter is geworden wat men verdient de laatste jaren, is het makkelijk je te irriteren aan de wat grotere verdieners. Zij wel , jij niet. Willen we allemaal weten wat onze buurman verdient? Tja.

Peric

Bericht door Peric » 29 sep 2011, 12:42

Het gaat er in deze niet om dat ze meer verdienen dan ik Robin, maar meer om het feit dat het onderwijs gekort moet worden, lerarensalarissen bevroren moeten worden, maar de bestuursvoorzitter van Universiteit Wageningen verdient gewoon op z'n gemakkie 3 ton. En dat is 1 voorbeeld.
Vind ik totaal belachelijk.
En zo is het ook in de zorg.
Als de regering nou 's begint met daar maatregelen te nemen. Dan zou het denk wel even een beetje anders zijn met de bezuinigingen..

Want die hele 'Balkenende-norm' is toch een grote wassen neus gebleken. Leuk dat Balkie een norm naar zichzelf vernoemt heeft gekregen, maar het is maar een loze kreet, want er wordt niets mee gedaan..

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 12:58

Peric, mee eens, zorg en onderwijs in NL verdient prioriteit inderdaad.

Ik bedoelde het ook wat sarcastisch betr die managers in 't onderwijs in mijn link. M'n dochter zit notabene op diezelfde scholengemeenschap. Waardeloze troep, maarja.

Gewoon minder naar ontwikkelingshulp en defensie.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2011, 13:42

Robin schreef:Peric, mee eens, zorg en onderwijs in NL verdient prioriteit inderdaad.

Ik bedoelde het ook wat sarcastisch betr die managers in 't onderwijs in mijn link. M'n dochter zit notabene op diezelfde scholengemeenschap. Waardeloze troep, maarja.

een beetje zijn ze van plan al te doen?
APELDOORN – Minister Kamp (Sociale Zaken) gaat de export van kinderbijslag en het kindgebonden budget naar landen buiten de EU stopzetten. De ministerraad bespreekt dat vrijdag. Dat meldt RTL Nieuws.

Kamp wil erop aansturen dat de uitkeringen per 1 januari 2014 kunnen worden stopgezet. De minister is van mening dat alleen kinderen die in de EU wonen recht hebben op kinderbijslag. Voor bestaande gevallen zal naar een overgangsregeling worden gezocht
goede zaak, het valt bijna niet te controleren en wordt vaak misbruikt of onterecht gebruikt enz, maja das al heeeeel lang bekent volgens mij.

EG

Bericht door EG » 29 sep 2011, 14:00

Ik vind het uberhaupt fokking vreemd dat je kinderbijslag naar het buitenland mag meenemen. Als je niet meer in NL woont dan ook geen kinderbijslag etc. Ook niet binnen de EU.

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 14:00

Robin schreef:Peric, mee eens, zorg en onderwijs in NL verdient prioriteit inderdaad.

Tuurlijk er moeten er al ruim 8000 uit en op al het onderhoud wordt al bezuinigd, daar zijn ook tienduizenden mensen werkzaam.
Dus trap ze er maar lekker uit, lekker bezuinigen, deze mensen krijgen allemaal weer een uitkering, hoezo bezuinigen??

Zorg is niet meer op te brengen, mensen leven steeds langer en hebben dus steeds vaker zorg nodig.
Niemand durft ergens een streep te zetten betreffende wat wel en niet behandelt wordt, dus doen we het weer halfbakken en halen we overal zusters en verplegers weg, waardoor er ook doden vallen, maar ja dat is lekker in de anonimiteit.

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 14:49

Luco mee eens, collateral damage zogezegd.

Michel P

Bericht door Michel P » 29 sep 2011, 14:54

@Luco, en daarom Defensie maar in tact laten............ ontwikkelingshulp ook maar laten omdat het zo zielig is voor de bestuurders van de NGO's zijn aan hun top beloningen gewend, en niet te vergeten de graaiers is Afrika die over de rug van de magere negertjes nog even een villa of gepanserde Mercedes kopen van ontwikkelingsgeld!!

Michel

Robin

Bericht door Robin » 29 sep 2011, 14:57

Michel P schreef:@Luco, en daarom Defensie maar in tact laten............ ontwikkelingshulp ook maar laten omdat het zo zielig is voor de bestuurders van de NGO's zijn aan hun top beloningen gewend, en niet te vergeten de graaiers is Afrika die over de rug van de magere negertjes nog even een villa of gepanserde Mercedes kopen van ontwikkelingsgeld!!

Michel
Dat laatste deed Nurten Albayrak ook al!!!!!

Niet best. :kikker:

Neh, JSF wegwezen, F16 modificeren en minder landjeveroveren.

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 15:00

Michel P schreef:@Luco, en daarom Defensie maar in tact laten............ ontwikkelingshulp ook maar laten omdat het zo zielig is voor de bestuurders van de NGO's zijn aan hun top beloningen gewend, en niet te vergeten de graaiers is Afrika die over de rug van de magere negertjes nog even een villa of gepanserde Mercedes kopen van ontwikkelingsgeld!!

Michel

Je verdraaid de boel, ik zeg alleen dat deze bezuiniging op defensie geen bezuiniging is, niet meer niet minder.
Symboolpolitiek van de bovenste plank, want uiteindelijk kost dit meer.

Peric

Bericht door Peric » 29 sep 2011, 15:47

Dat is niet waar Luco, het wordt 30% goedkoper.. :)

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 16:03

Peric schreef:Dat is niet waar Luco, het wordt 30% goedkoper.. :)
Nee hoor want alle werknemers krijgen of een premie mee of wordt een loopbaanwijziging betaald.
Wat betreft het onderhoud zijn er contracten die verbroken moeten worden en dus geld kosten, dus reken uit je winst :dood:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2011, 16:31

das ook niet helemaal waar, immers 1x ander werk betaald die nwe baas en die werknemer dus, bv bepaalde gelden/premies e.d. aan de staat of verzekeringen e.d. ipv dat dat geld ook nog eens door de belasting betaler wordt betaald dus ook daar winst :wink:
buiten dat is onnodig aanhouden onnodig geld verlies of gewoon onnodig en dus?
dan beter nu als over 5 jaar hetzelfde verhaal, das uitstel van executie en nog duurder ook.

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2011, 16:38

Ander werk, welk ander werk?
Dat is er helemaal niet en je weet zeker niet wat een loopbaanbegeleiding kost?
Wat is onnodig, het is gewoon symboolpolitiek waarbij niks bezuinigd wordt.
Van die 20.000 zullen er heel veel een uitkering gaan krijgen, waaronder ook mensen die dus niet bij defensie werken, maar die nu via een bedrijf voor defensie werken, en dus nu wel premis betalen die zometeen door de staat betaald moeten worden.

8000 eruit is bezuiniging.
10.000 werklozen erbij is geen bezuiniging.
Loopbaanbegeleiding is geen bezuiniging.
Afkoop contracten is geen bezuiniging.

Beter is gewoon minder mensen aannemen en via natuurlijk verloop inkrimpen, dit kost meer dan dat het opleverd.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2011, 16:43

Een leger houden is inderdaad wel handig... de laatste keer dat we 2 putjersscheppers en een kruisboogschutter hadden werd Nederland weggegeven aan die Oostenrijkse snorremans.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2011, 16:55

wellicht kunnen sommigen daarvan opgeleid worden om bij de Politie te gaan, daar zoeken ze juist veel nieuwe mensen, het bezuinigd dan wellicht niet zoveel maar ze worden wel beter ingezet zo. :wink:
daarbij die plekken zijn sowieso nodig en dus "bezuinig" je alsnog and if not dan nog worden ze beter ingezet, immers te korten daar.
andere die afvallen? wellicht medisch personeel ook gedeeltelijk? die kunnen wellicht aan de slag in ziekenhuizen oid, daar vragen ze ook mensen en zijn ze nuttig.

Plaats reactie