RFT banden
- Leen
RFT banden
moet 2 nieuwe achterbanden hebben voor de touring (255/35-18 )
belde net met de bmw dealer > 510, =(incl btw) -/- 15 % = altijd nog 442, pleuro's
kijk ik op de autobandenmarkt.nl > krijg ik ze voor 289 incl. BTW thuis geleverd .
Verhaal van de Dealer " onze banden hebben een sterretje en zijn speciaal voor bmw gemaakt " ?? RFT is RFT toch ?
klinkt mij als bullshit in m'n oren , toch?
belde net met de bmw dealer > 510, =(incl btw) -/- 15 % = altijd nog 442, pleuro's
kijk ik op de autobandenmarkt.nl > krijg ik ze voor 289 incl. BTW thuis geleverd .
Verhaal van de Dealer " onze banden hebben een sterretje en zijn speciaal voor bmw gemaakt " ?? RFT is RFT toch ?
klinkt mij als bullshit in m'n oren , toch?
- Bert ///M3
- Daniel
Volgens mij zijn al die banden zo ongeveer hetzelfde. Er zitten misschien minimale verschillen tussen de (in mijn geval) Bridgestones die uit het rek komen en die speciaal voor BMW gemaakt worden, maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt boeit. Het verschil met een ander merk en type band is veel groter en niemand verplicht je om een specifiek dat type eronder te slingeren. Ik moet voor de zomer ook een nieuw setje achterbanden, no way dat ik honderden euro's teveel ga betalen bij de dealer (één band kost online al bijna 400 euro
)

- Peter Tunissen
*gaat in dit topic even op zijn handen zitten*
Aaargh, lukt niet.
We zijn met een banden-inkoopactie bezig, eigenlijk voor semi-slicks, maar andere banden kan ook.
Zit dan nog ruim onder de prijs van autobandenmarkt (in de gunstigste gevallen/maten tot 30%), topic verschijnt vanzelf wel heel binnenkort hier op het forum.
Had het eigenlijk al gisteren erop willen hebben, maar er kwam weer wat tussen aan de andere kant van de lijn.
Post het nu ook alleen maar zodat niemand straks zegt 'had ik dat geweten, net twee dagen geleden nieuwe banden gekocht' etc.
En nu maar weer verder over zin en onzin in bandenland.
Niet Porsche-dealers leveren ook N-codering banden op verzoek, maar de prijzen, voorwaarden en datails in autobandenland zijn voor consumenten echt zo ondoorzichtig als wat (ben ik nu wel achter). Soms zijn dzelfde banden in een kleinere maat 50 euro per band duurder, zonder aanwijsbare reden, echt extreem wazig.
Aaargh, lukt niet.

We zijn met een banden-inkoopactie bezig, eigenlijk voor semi-slicks, maar andere banden kan ook.
Zit dan nog ruim onder de prijs van autobandenmarkt (in de gunstigste gevallen/maten tot 30%), topic verschijnt vanzelf wel heel binnenkort hier op het forum.
Had het eigenlijk al gisteren erop willen hebben, maar er kwam weer wat tussen aan de andere kant van de lijn.
Post het nu ook alleen maar zodat niemand straks zegt 'had ik dat geweten, net twee dagen geleden nieuwe banden gekocht' etc.

En nu maar weer verder over zin en onzin in bandenland.
Niet Porsche-dealers leveren ook N-codering banden op verzoek, maar de prijzen, voorwaarden en datails in autobandenland zijn voor consumenten echt zo ondoorzichtig als wat (ben ik nu wel achter). Soms zijn dzelfde banden in een kleinere maat 50 euro per band duurder, zonder aanwijsbare reden, echt extreem wazig.
- Mari Oh Oh!
Minder courant?Peter Tunissen schreef:Soms zijn dzelfde banden in een kleinere maat 50 euro per band duurder, zonder aanwijsbare reden, echt extreem wazig.
Maar wat je zegt is wel de reden dat ik bij zo'n internet bandenkoning liever ook op bijvoorbeeld afrolomtrek zou kunnen zoeken (binnen een bepaalde breedte marge en met een vaste velghoogte). Of ik er nou 225 of 215 onder heb boeit me niet echt. Als de afrolomtrek maar ongeveer gelijk is. En het kan qua prijs soms best veel schelen, vooral als je 4 banden moet hebben.
- Fabian
Er zit inderdaad een verschilletje in de banden....
eerste E60 had bijvoorbeeld last van cuppen op de voorbanden, BMW en de bandenfabrikanten hebben daarvoor een iets aangepaste band ontwikkeld bijvoorbeeld. Die heeft dus de speciale BMW-codering.
Maar ik zou gewoon voor de normale gaan, scheelt je bakken met geld, kun je verdomme 2x 2 banden van kopen man!
eerste E60 had bijvoorbeeld last van cuppen op de voorbanden, BMW en de bandenfabrikanten hebben daarvoor een iets aangepaste band ontwikkeld bijvoorbeeld. Die heeft dus de speciale BMW-codering.
Maar ik zou gewoon voor de normale gaan, scheelt je bakken met geld, kun je verdomme 2x 2 banden van kopen man!
- Leen
dat van dat cuppen zou misschien kunnen , ik had op mijn vorige set (18") tot 45K (daarna gewisseld voor winterbanden) nog geen last van cuppen , op de 330XD daarentegen zit al de 4e set (voor) banden (17")op omdat die na 15K ontzettend gaan cuppen . Ik denk dat het voornamelijk met het 4wd te maken heeft. (overigens meest nutteloze optie ooit , een X drive zou ik niemand aanraden , kan eigenlijk alleen maar nadelen bedenken , gewicht, verbruik en stuurgevoel)