Inruil auto start niet meer!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
StephanieR

Inruil auto start niet meer!

Bericht door StephanieR » 27 sep 2011, 17:29

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe Aygo besteld. Hierbij heb ik mijn oude auto (fiat punto bj 2000) ingeruild. Nu heb ik de flinke pech dat de auto gewoonweg niet meer start, terwijl ik over ongeveer een week de nieuwe auto verwacht te hebben. De auto is naar de dealer gesleept, en we hebben vrijdag een afspraak om de "situatie te bespreken"

Wat is wijs? moeten wij hem niet meer inruilen en particulier proberen te verkopen? Wij zouden 750 extra inruil premie krijgen, wat kunnen we hiermee? Zijn ze verplicht de auto in te nemen (dan wel tegen een lagere prijs?) of moeten we hem eerst laten maken en daarna inruilen? en wat zou een auto met startproblemen dan nog waard kunnen zijn? Hij heeft alle beurten gehad, en we hebben er nog geen problemen mee gehad. (onderhoudsboekje aanwezig)

Groet, Stephanie

Riceaux

Re: Inruil auto start niet meer!

Bericht door Riceaux » 27 sep 2011, 17:35

Ook hallo. Ik zou eerst het gesprek met de dealer maar eens afwachten. Daarna kan je altijd nog een beslissing nemen.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2011, 17:53

Tis vast iets kleins, de Punto hebben ze zelf waarschijnlijk ook niks/weinig aan qua verkoop doch denk wel dat ze coulant zullen zijn maar je hoogstwaarschijnlijk wel de afsleepkosten zal moeten betalen als ie door hen gehaald is, denk niet dat je veel bij hoeft te Lappen en dus gewoon ff afwachten.
Als de deal op papier al rond was/is dan zijn ze (het autobedrijf) zelf dat risico ook nog eens aangegaan als je het grof bekijkt.

of der moeten kleine lettertjes in je koopcontract staan.

zou me er niet te druk om maken, tis ff lullig zo kort voor, maar meer ook niet.

succes.

StephanieR

Bericht door StephanieR » 27 sep 2011, 18:01

Het wegslepen heeft de ANWB gedaan, waar ik verder geen rekening van verwacht gelukkig. Ik ben benieuwd.. en ga het gesprek graag zo geinformeerd mogelijk in.. (zodat ik weet wat mijn maar zeker ook hun verplichtingen e.d. zijn), alle tip's en ervaringen zijn daarom welkom :)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 27 sep 2011, 18:07

Het lijkt me dat de deal veranderd. De deal is afgesloten op basis van de staat waar de auto toen in verkeerde. Als die staat veranderd lijkt me dat de deal ook veranderd. ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2011, 18:40

ligt eraan wat de kleine letters zeggen, anders ist zo, de deal is toen gemaakt en staat dan nog steeds zonder verandering immers dat van toen klopte op het moment van afsluiten.
dus het ligt er aan wat er in het contract staat.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 sep 2011, 21:25

De vraag is wat je voor de Punto vangt. 750,- extra zegt me niet zo veel. Waar je op aan kunt sturen is hoeveel korting je krijgt op de Aygo als je niets inruilt. Ik denk dat je dan pas een goede afweging kunt maken.

FrankS

Bericht door FrankS » 27 sep 2011, 21:33

Zo spannend zal het over het algemeen niet zijn. Is het een Punto 1 of 2?

Verder eerst gesprek afwachten :) Je kunt wel een boel gaan roepen vantevoren maar zonder dat er afspraken zijn gemaakt is het ook moeilijk een gesprek te voorspellen.

Het kan basically 2 kanten op: Of ze nemen alle kosten op zich onder coulance, of de deal word ongedaan gemaakt. Ja, of alles ertussen in :)

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 28 sep 2011, 08:55

Meestal zal de dealer de kosten van de reparatie in jouw kosten brengen. Dat kan kompleet zijn, maar kan ook 50-50 zijn. Toen ik bij fiat werkte hebben we ook een keer een (sl)opel agila ingeruild en die starten soms wel maar meestal niet meer. Bleek dat de auto helemaal een nieuwe boardcomputer nodig had etc. Dit werd verder niet vermeld toen de auto gebracht werd. We hebben toen de kosten bij de klant in rekening gebracht. mede omdat het niet vermeld was.

Plaats reactie