Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing. D'r komt echt 'n F30 335i bij mij, no worries.

Robin schreef:Ferdi, M5 is in zijn klasse gewoon weer eens de benchmark.
Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing. D'r komt echt 'n F30 335i bij mij, no worries.
Minder agile durf ik dan weer te betwijfelen. Een F10 M5 is ook meer agile dan 'n E60 M5 blijkt.romo schreef:Robin schreef:Ferdi, M5 is in zijn klasse gewoon weer eens de benchmark.
Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing. D'r komt echt 'n F30 335i bij mij, no worries.
Die 335i wordt ook weer groter, zwaarder, lomper, logger, minder agile dan zijn voorganger...........uiteraard beter dan een 5er (hoe mooi ook)
Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij was de E30 lichter dan de E21.Andre schreef:Dan beloven ze vaak voor elke nieuwe serie dat ie minder zwaar is. Volgens mij is bmw zolang ze bestaan elk nieuw model zwaarder geweest.
Als je die f10 wegdoet over een tijdje, ff een gil doen.Robin schreef:Ferdi, M5 is in zijn klasse gewoon weer eens de benchmark.
Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing. D'r komt echt 'n F30 335i bij mij, no worries.
André, binnenkort kunnen we terug in de tijd. Schuif je gewoon achter het stuur van een 3 serie uit 1970!Andre schreef:..Is wel lachwekkend hoor. Straks hebben we de 0.5 serie. Formaat van de vorige 1er was prima. Hoeft van mij niet groter. En als ik groter wil dan koop ik wel 3er.
Vreemde model politiek eigenlijk.
Dan beloven ze vaak voor elke nieuwe serie dat ie minder zwaar is. Volgens mij is bmw zolang ze bestaan elk nieuw model zwaarder geweest.
Dus het is de schuld van de auto dat jij er van die grote wielen onder zet? Want precies de punten waar je kritiek hebt verziek je met die wielmaten.....Robin schreef:Ferdi, M5 is in zijn klasse gewoon weer eens de benchmark.
Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing.
Met 17"winterbanden is het net zo. De 19"RFT's waren beroerd, de 20" non RFT veel beter. Ook dag en nacht.steve smith schreef:Dus het is de schuld van de auto dat jij er van die grote wielen onder zet? Want precies de punten waar je kritiek hebt verziek je met die wielmaten.....Robin schreef:Ferdi, M5 is in zijn klasse gewoon weer eens de benchmark.
Ik ben ook wel 'klaar'met mijn F10, qua lompheid en 'slap' veergedrag, besturing.
Tristan heeft die standaard electrische of hydraulische besturing en ASF en adaptive drive?Tristan schreef:Vind een F10 met 20' Alpina non-RFT prima sturen en helemaal niet oncomfortabel of beroerd sturen. Oke, het is geen 1-serie qua sturen maar voor een luxe zakenlimo ben ik er zeer over te spreken.
Heeft iig Active Steering en M-onderstel. Adaptive drive, is dat de selectie tussen comfort, normal, sport en sport plus?Robin schreef:Tristan heeft die standaard electrische of hydraulische besturing en ASF en adaptive drive?Tristan schreef:Vind een F10 met 20' Alpina non-RFT prima sturen en helemaal niet oncomfortabel of beroerd sturen. Oke, het is geen 1-serie qua sturen maar voor een luxe zakenlimo ben ik er zeer over te spreken.
Die laatste dingen zijn belangrijk in het rij/stuurgevoel.
Ik vind een std F10 aan de stugge kant, ook op 17". Met adaptief onderstel is een F10 een tikkeltje zachter, en dat vind ik de fijnere auto. Op een zo klein mogelijk wiel. Als je zeg de hydraulisch gestuurde Xi fijner "stuurt" ga ik serieus twijfelen aan je. Als je zegt dat het stuur in een Xi fijner aanvoelt, meer feedback geeft, en nauwkeuriger bekrachtigt kan ik me dat voorstellen. Maar "beter sturend" met toegenomen gewicht voor, een zwaardere motor, en RFT's? Ik vind het onzin en denk dat je geen componenten kan scheiden. Ja er komt meer communicatie door dat leren hoepeltje wat je vast hebt, maar een beter sturende auto? Dat is nou net waar die 535i het van moet hebben met die k*tmotor en waar een 550iX er niet in de buurt komt. Dat jij je laat foppen door een beetje meer feedback kan ik niet helpen.Robin schreef: Met 17"winterbanden is het net zo. De 19"RFT's waren beroerd, de 20" non RFT veel beter. Ook dag en nacht.
MAAR de 550XI had ook 19"en stuurde en reed veel beter dan die van mij. Dus je verklaring van je banden/wielmaat klopt niet helemaal he.
Een standaard F10 stuuurt zompig en is slap geveerd, zelfs 'n RE050A Brigedestone 20"non RFT maakt 'm sportiever en merkbaar beter sturend, maar hij blijft 'dweilerig', dat zou je kunnen ondervangen met 'n ander demper/verensetje, maar die banden/wielmaat is niet de bottleneck. Ik wil 'm strakker sturend, jij wilt 'm comfortabeler.
Goed verhaal Steve. Maar dikgedrukt, de hydraulische besturing voelt inderdaad lekkerder en MAAR die gekke hoger op de poten staande 550xi (op non RFT? weet ik niet zeker) stuurde minder deinend(overdreven) een bocht IN. Hoe raar 't ook klinkt met nog meer massa op de neus. demper/veersetting? Bijzonder.steve smith schreef:Ik vind een std F10 aan de stugge kant, ook op 17". Met adaptief onderstel is een F10 een tikkeltje zachter, en dat vind ik de fijnere auto. Op een zo klein mogelijk wiel. Als je zeg de hydraulisch gestuurde Xi fijner "stuurt" ga ik serieus twijfelen aan je. Als je zegt dat het stuur in een Xi fijner aanvoelt, meer feedback geeft, en nauwkeuriger bekrachtigt kan ik me dat voorstellen. Maar "beter sturend" met toegenomen gewicht voor, een zwaardere motor, en RFT's? Ik vind het onzin en denk dat je geen componenten kan scheiden. Ja er komt meer communicatie door dat leren hoepeltje wat je vast hebt, maar een beter sturende auto? Dat is nou net waar die 535i het van moet hebben met die k*tmotor en waar een 550iX er niet in de buurt komt. Dat jij je laat foppen door een beetje meer feedback kan ik niet helpen.Robin schreef: Met 17"winterbanden is het net zo. De 19"RFT's waren beroerd, de 20" non RFT veel beter. Ook dag en nacht.
MAAR de 550XI had ook 19"en stuurde en reed veel beter dan die van mij. Dus je verklaring van je banden/wielmaat klopt niet helemaal he.
Een standaard F10 stuuurt zompig en is slap geveerd, zelfs 'n RE050A Brigedestone 20"non RFT maakt 'm sportiever en merkbaar beter sturend, maar hij blijft 'dweilerig', dat zou je kunnen ondervangen met 'n ander demper/verensetje, maar die banden/wielmaat is niet de bottleneck. Ik wil 'm strakker sturend, jij wilt 'm comfortabeler.
Let wel dat deze post begint met "Ik vind". Mijn waarheid, niet per definitie de waarheid. Hint.
E60 is ook lichter dan E39. Ook al gaat het niet om honderden kilo's, het is wel zo.Snipe schreef:Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij was de E30 lichter dan de E21.Andre schreef:Dan beloven ze vaak voor elke nieuwe serie dat ie minder zwaar is. Volgens mij is bmw zolang ze bestaan elk nieuw model zwaarder geweest.
Ja en AFS.M@rcel schreef:Heeft die 550xi waar je mee gereden had misschien adaptive drive?
AFS en Xdrive kunnen volgens mij niet samen.Robin schreef:Ja en AFS.M@rcel schreef:Heeft die 550xi waar je mee gereden had misschien adaptive drive?
Een van de verkopers zei dat dat erop zat, althans zo begreep ik het. Maar neen.M@rcel schreef:AFS en Xdrive kunnen volgens mij niet samen.Robin schreef:Ja en AFS.M@rcel schreef:Heeft die 550xi waar je mee gereden had misschien adaptive drive?
Gebruikers op dit forum: Reihen 6, Semrush [Bot] en 7 gasten