Dan heb je nog de laptimers die een beacon nodig hebben. Meestal zet je hem wel neer maar vergeet je hem aan het einde van de dag. Meestal zijn Accu of batterijen op als je wil beginnen.
Eindelijk heb ik iets gevonden wat werkt voor onze trackday race junkies.
Vandaag heb ik time attack gedaan. Ik denk laat ik hem vandaag eens testen.
Met een zuignap op je voorraam zit het super stevig. Het enige wat je doet is op de aan knop drukken. Het formaat is mooi en modern en handzaam. Hij zoekt de satellieten en je gaat de baan op. Hij herkend zelf het circuit en start finish lijn. De meest voorkomende banen van europa zitten er al in. De rij is te lang om op te noemen. Maar Zandvoort Assen Spa Zolder zitten er zo bi zo bij. (Mocht een baan er niet in zitten. Stel je 1 keer start finish in en dan hoef je het nooit weer te doen) Zelfs Nurburgring BTG zit erin.
Je rijdt de baan op en je hebt ronde tijden. Dat niet alleen. Ook je forecast werkt. Je weet precies als je in een goeie ronde zit of niet. Hij geeft met plus en min aan als je onder je snelste tijd zit of niet. Het werkt brillant.
Dan als je thuis komt stop je het apparaat met een kabel in je usb poort en download je de data. Hij laad ook meteen op. Opladen is ook mogelijk via een 220volt stekker mocht je het vergeten zijn. Via de sigaretten aansteker doet ie het ook. Je kan via GPS speed en de timeline zien waar je tijd verliest in Aim racestudio software voor de PC. Het circuit wordt uitgetekend voor je. En kan je exact je speeds vergelijken en G krachten vergelijken. Heb je hem via de Can BUS aangesloten dan logged die nog meer kanalen die via je motor ecu binnen komt.
Ook sprints kan je loggen evt.
En wat is het dan.
Een Aim SOLO.
Er zijn 2 versies Aim SOLO en Aim Solo DL.
Het enige verschil is dat de DL evt aangesloten kan worden op je CAN BUS van de auto zodat je remdruk, wiel speeds water temp etc. uit je orginele computer gelogd kunnen worden. Mocht je dat niet willen is de Goedkopere versie de Aim solo dus voldoende.
Dit is gewoon een must have apparaat voor racers en trackday rijders.
Hier staat meer info over dit apparaat.
http://www.aim-sportline.com/pages/solo/index.htm
Zelf heb ik hem hier gekocht. Hij is de importeur van Aim in Nederland en mocht je problemen hebben kan je ook altijd weer hier terecht. Ook kan je hier volledige race dashboards zoals MXL krijgen die ik ook in de 130i had. Hij heeft me destijds ook geholpen met aansluiten mocht je zoiets nodig hebben is dit een zeer betrouwbaar adres.
http://www.albi-engineering.nl