Dan trap ik nog extra het gas is...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Dan trap ik nog extra het gas is...

Bericht door RVV » 24 sep 2011, 20:55

Ben wel iemand die rekening houd met andere (lees zwakkere) verkeersdeelnemers. Vooral bij ons in het buitengebied ga ik altijd van het gas, of rem (stevig) af om rustig langs voetgangers/fietsers/kinderen/ruiters-paarden te rijden. Wegen waar je overigens 60 mag (voorheen 80) meestal heb ik tussen de 80 en 100 op de teller.. Lekker vlot maar niet te hard. Wegen zijn ook niet echt overzichtelijk dus marge houden is wel prettig. Meestal krijg ik een vriendelijke groet of een duimpje als ik rustig langs de zwakkere verkeersdeelnemers rij. Maar vanmiddag gaf ik juist gas bij.. Want ongeveer 400 meter voor mij (ik reed 85) tegemoetkomend een fietser.. Man 50 plusser... Wild zwaaiend met zijn armen, een bijna vuurspuwend hoofd erbij en maar zwaaien met zijn vuist.. Hup even snel terug van de 3 naar de 2 en joelend in de toeren ging ik er langs..ik keek nog even in de binnenspiegel en zag die vent tot aan een paar honderd meter achter me nog wild zwaaiend.. Zelf benoemd agentje. Phfff

Eikelstein :piraatje:

tomgtr

Re: Dan trap ik nog extra het gas is...

Bericht door tomgtr » 24 sep 2011, 21:02

Heb ik ook een keer gehad een paar weken geleden bij Delfgauw. 50+ muts dacht mij even vermanend toe te moeten zwaaien dat is kennelijk stapvoets moest rijden. Ik reed 50 of zo. Werd bijna agressief toen ik geen vaart minderde. M'n dochter snapte er niks van en vroeg wat die oude oma bedoelde. Ik heb uitgelegd dat ze wilde dat we wat harder gingen en heb ik toen ook maar gedaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2011, 21:06

die had vast slecht geslapen, of vond dat hij alleen daar mocht fietsen of z'n vrouw ongesteld :zwijntje:

dat soort mensen heb je, wellicht dat er kort daarvoor een paar "aso's" ofzo achter elkaar reden en hij dacht van, daar heb je der nog zo 1 :lol:

of het was de vader van die auto"tester" euh hoe heet ie ook alweer :TV kijken:

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 21:26

dit jaar pinksteren, zuid limburg.
Na een uurtje sporten ('s ochtends vroeg) wordt het te druk met dagjesmensen, lekker naar huis cruisen dus. Max 50, maar ik reed 30 (het was echt druk met fietsers).

Ik haal een fietser in, stapvoets, met een halve meter tussen mijn spiegel en de man. Hij gaat compleet uit zijn pan! Krijsen, schreeuwen, rood tomatenhoofd en wiekend met zijn armen met vuisten...
Andere voetgangers en fietsers draaien zich verschrikt om en kijken boos naar die man in die gevaarlijke rode aso sportauto alsof ik de man zijn benen eraf heb gereden.... Er bekruipt me nog een gevoel van onmacht bij het typen.

Ach ja, en een vriendin van mijn achterbuurvrouw... downtown delft dus kruip door sluip door straatjes... zij staat met haar fiets midden op de weg.. ik rijd op tot 2 meter voor de fiets, en wacht... Na een tijdje vraag ik vriendelijk of ze een stukje opzij wil zodat ik er langs kan. Met haar zuurste bek zegt ze: " gatver, wat een patserbak!"

Nou vraag ik je... :shout:

JP

Bericht door JP » 24 sep 2011, 21:31

..een halve meter HJ houdt ook niet echt over.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2011, 21:43

HJ2 schreef:dit jaar pinksteren, zuid limburg.
Na een uurtje sporten ('s ochtends vroeg) wordt het te druk met dagjesmensen, lekker naar huis cruisen dus. Max 50, maar ik reed 30 (het was echt druk met fietsers).

Ik haal een fietser in, stapvoets, met een halve meter tussen mijn spiegel en de man. Hij gaat compleet uit zijn pan! Krijsen, schreeuwen, rood tomatenhoofd en wiekend met zijn armen met vuisten...
Andere voetgangers en fietsers draaien zich verschrikt om en kijken boos naar die man in die gevaarlijke rode aso sportauto alsof ik de man zijn benen eraf heb gereden.... Er bekruipt me nog een gevoel van onmacht bij het typen.

Ach ja, en een vriendin van mijn achterbuurvrouw... downtown delft dus kruip door sluip door straatjes... zij staat met haar fiets midden op de weg.. ik rijd op tot 2 meter voor de fiets, en wacht... Na een tijdje vraag ik vriendelijk of ze een stukje opzij wil zodat ik er langs kan. Met haar zuurste bek zegt ze: " gatver, wat een patserbak!"

Nou vraag ik je... :shout:
Zo dan...sommige letten ook niet op en of schrikken dan ineens wakker en geven dan soms een ander de schuld om....niks :D

en die vriendin van...die vind jou wellicht heel leuk :wink:
denk dat het nog wel een graatje erger gaat worden allemaal, als mensen het in hun koppies nog zwaarder krijgen door bv de crisis en minder geld en hogere lasten enz enz...wordt het lontje vaak nog korter van...kunnen de lol op straks :slapen:

Tom

Bericht door Tom » 24 sep 2011, 21:49

Herkenbaar inderdaad, van die mensen die druk met de handjes zwaaien of zelfs denken dat dat buitenweggetje een prive domein is voor wandelaars en fietsers. Ook hier gaat m'n voet dan even naar beneden :)

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 22:04

JP schreef:..een halve meter HJ houdt ook niet echt over.
Euh... wel op een holle weg waar ik met de linkerwielen door de berm hobbel...
Vergeet ook het stapvoets snelheidsverschil niet :tong:

Toch geef ik juist geen gas bij.
Je zult maar net die idioot treffen die zichzelf onsterfelijk waant en zich voor je wagen werpt. Naast schade en vlekken geeft dat iets wat je je de rest van je leven niet kunt vergeten... nooit.

Gelijk hebben en gelijk krijgen... ik slik wel weer en ben dan toch liever de verstandigste.
Laatst gewijzigd door HJ2 op 24 sep 2011, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 24 sep 2011, 22:05

HJ2 schreef:
JP schreef:..een halve meter HJ houdt ook niet echt over.
Euh... wel op een holle weg waar ik met de linkerwielen door de berm hobbel...
Dan vind ik het nog meer aso.

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 22:11

Ah, ik lees het al... een fietser zeker :df:

JP

Bericht door JP » 24 sep 2011, 22:16

HJ2 schreef:Ah, ik lees het al... een fietser zeker :df:
Nee, verre van. Alleen als je (ik las het al) perse er voorbij moet, met maar een halve meter speling terwijl je al door de berm moest. Nee, da's lekker. Het zal je kind maar wezen dat daar fietst.

Kunnen er wel weer een schopdraadje naar fietsers van maken, maar het is geven en nemen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2011, 22:18

ik denk wel dat je redelijk was op dat monent en zo te horen locatie,
doch het voor JP nog wat gevoelig ligt na het verlies van z'n broer die onlangs verongelukte op z'n fiets door een automobilist die heel ander gedrag vertoonde.

PD power

Bericht door PD power » 24 sep 2011, 22:23

Rico, was het "vuistmans" niet, kon zeker de vangrail niet vinden... :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2011, 22:26

Hahaha dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik die man zo zag zwaaien met zijn vuist..

JP

Bericht door JP » 24 sep 2011, 22:27

Nou Rene, dat wil ik er niet bijhalen. Daardoor ben ik niet feller.

Vanuit je beschermde blikken koets kijk je anders aan tegen gevaar dan wanneer je zelf op de trappers staat.
Ik kwam met de vrachtwagen ook vaker situaties tegen dat het nog net zou kunnen (qua breedte) maar mensen kunnen schrikken, van de breedte, de lengte en de snelheid. Als je het niet verwacht schrik je de tering, ook al hou je 2meter ruimte met inhalen. Ga de gevaren niet opzoeken, zeker niet bij fietsers, voetgangers en paardrijders. Als zij door je inhaalmanouvre van de schrik vallen, ben jij al lang gevlogen en zij zitten met de schade.

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 22:29

Nee he!

Dat is weer een k*t samenloop van draadjes, excuses uiteraard!

Voor wat 't je waard is: Ik heb net gehoord dat ik vader wordt, en ik zou m'n eigen kind ook zo inhalen (ja, het is zeeeer gewenst). Dus helemaal een volwassen fietser die weet hoe het met verkeer zit enzo.

Ik heb zelf ook veel gefietst toen ik nog in Limburg woonde (daar was het tenminste mooi om te fietsen ;-), ook op holle weggetjes, en elke automobilist die mij op deze wijze inhaalde zou een drankje van me krijgen.

De reactie van deze fietser was dus echt behoorlijk misplaatst, maar je moet er bij geweest zijn denk ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2011, 22:32

klopt ook JP, vandaar dat hij ook extra aan de kant ging en dus door de berm...stapvoets schrijft hij,
das beter dan die fietser de berm in laten rijden.
Fietsers zijn natuurlijk enorm kwetsbaar, helaas denken ze daar soms zelf ook niet goed bij na, zie wel eens dat ze met z'n 3'n breed de hele weg in beslag nemen maar aan de kant gaan? ja dat zijn dan jongeren :D doch ze halen soms de gekste streken uit, daar moet je ook als chauffeur rekening mee houden, doch mogen sommige ook wel eens beter nadenken en of van, ow deze weg is niet van ons alleen zoals de vuistman van Rico bv.

edit: HJ2 gefeliciteert daaro :wave:

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 22:36

Haha, ik lees nu je bijdrage pas.
Nou, beschermde blikken koets... In mijn plastic ride heb je met mooi weer zo een vuist voor je bakkus, ik voel me vrijwel naakt :D

De goede man wist dat ik achter hem zat hoor, ik reed er al een minuutje totdat de weg wat breder werd zodat ik er langs kon.

Maar ik klets alweer veeeeel te veel.

(Thanks Rene!)

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2011, 22:42

Paarden en ruiters ben ik ook altijd mega voorzichtig.. maar zelfs dan.. zo reed ik een paar weken geleden stapvoets met de Z4 langs een paard met ruiter (meisje jaar of 16) 300 meter van te voren al van het gas gegaan.. helemaal aan de andere kant van de weg er voorbij.. begint dat paard inneens te stijgeren en te bokken, kwam naar de auto toe.. ik dacht OMG.. dat meisje valt er af... ging gelukkig nog maar net goed...

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 sep 2011, 22:43

Was't wel een leuk hertje, dat dreigde in je Z te vallen? :bag:

steve smith

Bericht door steve smith » 25 sep 2011, 00:26

HJ2 schreef:Was't wel een leuk hertje, dat dreigde in je Z te vallen? :bag:
"Paardrijmeisje" en "Leuk Hertje" zijn non-compatible eigenschappen. Tenzij er "1 avond" bij genoteerd staat.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 sep 2011, 01:37

RVV schreef:Paarden en ruiters ben ik ook altijd mega voorzichtig.. maar zelfs dan.. zo reed ik een paar weken geleden stapvoets met de Z4 langs een paard met ruiter (meisje jaar of 16) 300 meter van te voren al van het gas gegaan.. helemaal aan de andere kant van de weg er voorbij.. begint dat paard inneens te stijgeren en te bokken, kwam naar de auto toe.. ik dacht OMG.. dat meisje valt er af... ging gelukkig nog maar net goed...
Paarden moeten ze verbieden op de openbare weg! Het is een beest en beesten zijn onvoorspelbaar. En dat is iets wat je niet moet willen in het verkeer.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 sep 2011, 08:44

Nee mensen zijn voorspelbaar. Lekkere onzin reactie. Leven en laten leven.

HansD

Bericht door HansD » 25 sep 2011, 08:48

Je maakt wat mee. Eerst je auto afgesloten en nu dit weer.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 25 sep 2011, 10:16

Ruben schreef:Nee mensen zijn voorspelbaar. Lekkere onzin reactie. Leven en laten leven.
Denk er wel even aan dat paarden vluchtdieren zijn. Dus bij schrik kan het alle kanten op gaan.
Ik begrijp zijn stelling wel.

Plaats reactie