Ik ben verliefd! (Facel Vega FV4 Typhoon)

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Ik ben verliefd! (Facel Vega FV4 Typhoon)

Bericht door Dennis Cavallino » 21 jul 2011, 23:34

http://classicdriver.com/uk/find/4100_r ... ID=1829212" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Het merk Facel Vega doet mijn hart altijd sneller kloppen, vooral de HK500 staat altijd in mijn top 3 van favoriete auto's (die ik ooit nog eens moet hebben). Dit is echter een auto die er sterk op lijkt, de FV4 Typhoon, wat staat voor de snelste uitvoering waar er slechts 36 van zijn gebouwd. Deze uitvoering heeft een snelle HEMI V8 van Chrysler aan boord.

De laatste jaren heb ik er één in het rood te koop gezien, wat ik direct een spuuglelijke hoerensloep vind, maar dit is zo mooi. Hij is niet in concoursstaat, maar dankzij de Dollarkoers zéér goedkoop voor ons Europeanen. De estimate van de veiling ligt in ieder geval onder de waarde die de auto hier op NL kenteken zou hebben imho.

Zo cool, dit vind ik nou fapmateriaal en ik zie mezelf er al helemaal in rijden (lees: Cruisen). Met zo'n ding zou ik dus gewoon dag in dag uit willen rijden. Op vakanties lekker km's maken, maar ook gewoon naar de bakker, bij familie en vrienden langs en 's ochtends op de oprit van mijn klanten parkeren voordat ik in hun auto stap. Gewoon omdat 't zo'n coole bak is. Maxicosi achterin voor baby-Cav. :ken ik jou:

Mocht je nog een oude gevulde sok overhebben...

Snipe

Re: Ik ben verliefd! (Facel Vega FV4 Typhoon)

Bericht door Snipe » 21 jul 2011, 23:52

Dennis Cavallino schreef:Ik ben verliefd!
En wat vindt Mevrouw Cav daarvan net nu Cav Junior op komst is? Ingeruild voor een auto, het zal je maar gebeuren ;-)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 jul 2011, 00:24

Die slaapt :slapen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jul 2011, 08:52

grappig heel toevallig zoiets vorige week te koop zien staan voor "weinig" ik vond/vind het ook een machtig ding doch wel wat apart ook :D
weet alleen niet meer waar dat ding te koop stond :bag:
was wel 20 sites af in binnen en buitenland en classic sites e.d. doch niet op zoek naar zo'n ding.

niet deze dus

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... cel%20vega" onclick="window.open(this.href);return false;

maar 1 in de 20K range doch geen HK500

allen

Bericht door allen » 22 jul 2011, 11:11

Niet lelijk, maar ik denk dat ik dan toch een hoop klassiekers mooier vind. Wordt hier niet eens een beetje warm van. Wel erg drama dus dat je je vrouw hierop hebt ingeruild. :clown:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jul 2011, 11:42

deze lui hebben ook vaak prachtige auto's te koop, soms voor "redelijke" prijzen in de staat dat ze zijn en prachtige foto's vaak.

http://www.stelvio.dk/uk/products.asp?ptype=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

bv een hele mooie R5 Turbo 2, maar zet het ff hier omdat bv deze auto bij hen, wel iets weg heeft van zo'n Facel Vega, ja in het klein dan :D

Lancia Flaminia 3C Touring Superleggera
1964

Afbeelding

http://www.stelvio.dk/uk/product_detail ... r&maID=102" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Trax

Bericht door Trax » 24 aug 2011, 13:24

http://www.youtube.com/watch?v=mCevS_5FjZs" onclick="window.open(this.href);return false;

Zag hem laatst op TV.

Michele

Bericht door Michele » 18 sep 2011, 12:22

Ik heb laatst met een Facel II gereden. WAT een auto!! Trekkracht is fenomenaal, geluid helemaal oké en je hebt echt het gevoel in een salon op wielen onderweg te zijn.
Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 sep 2011, 10:35

Gaaf! Wat vond je van het onderstel en de remmerij in zo'n Facel II? Of ben je gewoon lekker wezen cruisen?

2000USA

Bericht door 2000USA » 23 sep 2011, 12:41

Uber mooi model. Love it!
Figureede vroeger ook in een stripserie, Robbedoes als ik me niet vergis?

Binnenkort kan je een Facel van dichtbij zien trouwens:

Wil je klassieke Chryslers en aanverwanten bewonderen? Kom dan aanstaande zondag 25 september vanaf 13.00 uur naar het Louwman Museum in Den Haag. De Dutch Chrysler USA Classic Cars Foundation brengt weer een fraaie verzameling bijeen van exemplaren die vóór 1981 het levenslicht zagen.

Het deelnemersveld is onder te verdelen in meerdere groepen: Compact (Valiant en Dart 1e serie Barracuda), Mopar (sportieve modellen van Dodge en Plymouth) en Specialty (auto’s met Chrysler V8-motor, waaronder een Facel Vega Excellence). Verder zijn er de nodige Jeeps vertegenwoordigd, maar het deelnemersveld wordt vooral gevormd door de ‘normale’ personenwagens. Andere eyecatchers zijn een enkele pre-1940-deelnemer, de zogenaamde woodies en de eerste Forward Look-modellen met de grote vleugels van eind jaren ’50.

Ook is er gelegenheid om het museum te bezoeken: http://www.louwmanmuseum.nl/asp/appmain ... tie=museum
Zondag 25 september vanaf 13.00 uur, Entree: € 13,50, Parkeerkosten: € 5,-

Plaats reactie