Het merk Facel Vega doet mijn hart altijd sneller kloppen, vooral de HK500 staat altijd in mijn top 3 van favoriete auto's (die ik ooit nog eens moet hebben). Dit is echter een auto die er sterk op lijkt, de FV4 Typhoon, wat staat voor de snelste uitvoering waar er slechts 36 van zijn gebouwd. Deze uitvoering heeft een snelle HEMI V8 van Chrysler aan boord.
De laatste jaren heb ik er één in het rood te koop gezien, wat ik direct een spuuglelijke hoerensloep vind, maar dit is zo mooi. Hij is niet in concoursstaat, maar dankzij de Dollarkoers zéér goedkoop voor ons Europeanen. De estimate van de veiling ligt in ieder geval onder de waarde die de auto hier op NL kenteken zou hebben imho.
Zo cool, dit vind ik nou fapmateriaal en ik zie mezelf er al helemaal in rijden (lees: Cruisen). Met zo'n ding zou ik dus gewoon dag in dag uit willen rijden. Op vakanties lekker km's maken, maar ook gewoon naar de bakker, bij familie en vrienden langs en 's ochtends op de oprit van mijn klanten parkeren voordat ik in hun auto stap. Gewoon omdat 't zo'n coole bak is. Maxicosi achterin voor baby-Cav.

Mocht je nog een oude gevulde sok overhebben...