engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Ik weet niet of dit onder engelse drop of Japanse sushi valt vandaar ook maar hier even dit bericht
Leuk nieuw concept, Verander je sloop MX5 in een leuke spaceframe racer
Info op:
http://www.kitcarcollection.com/used-ca ... CETkit.php
Leuk nieuw concept, Verander je sloop MX5 in een leuke spaceframe racer
Info op:
http://www.kitcarcollection.com/used-ca ... CETkit.php
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
1 topic lijkt me genoeg? Om het overzichtelijk te houden?
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Zo is dat. Het andere topic is daarom gesloten.Tom Westendorp schreef:1 topic lijkt me genoeg? Om het overzichtelijk te houden?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Nou komt u maar! Wie vind deze ook lelijk? Ik vind hem in ieder geval gaaf! Tof idee!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Goh Hans dat ik van jou toch niet verwacht.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Laat ik het maar ook zeggen. Dat ding oogt absurd debiel.
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
extreem ontwerp dus uiteenlopende smaken.
Of je zowieso in een Mx5 gezien wilt worden is natuurlijk een ander punt maar feit is wel dat de Exocet feitelijk een MX5 is die ruim 300kg lichter is. Eind van oktober haal ik de eerste 3 naar Nederland. Linksgestuurd.
De eerste Exocet klant van mij was een duitser overigens.
Ik denk dat de auto een leuke basis kan vormen voor een low budget racecup naast de bestaande Mx5 cup die bij de dnrt. rijden.
Of je zowieso in een Mx5 gezien wilt worden is natuurlijk een ander punt maar feit is wel dat de Exocet feitelijk een MX5 is die ruim 300kg lichter is. Eind van oktober haal ik de eerste 3 naar Nederland. Linksgestuurd.
De eerste Exocet klant van mij was een duitser overigens.
Ik denk dat de auto een leuke basis kan vormen voor een low budget racecup naast de bestaande Mx5 cup die bij de dnrt. rijden.
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Er is nu een complete race uitvoering en een racecup in de UK van de Exocet.
Goedkoper kan je geen racer bouwen met zo'n stijf chassis.....
Leuke aanvulling op de mx5 cup
Goedkoper kan je geen racer bouwen met zo'n stijf chassis.....
Leuke aanvulling op de mx5 cup
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Control weight van die cup = 860kg
Control weight max5cupauto = 940kg
Ik zie de meerwaarde niet? Chassisstijfheid zal minimaal verschillen met een Max5 auto+kooi. Zeker als je weet dat sommigen in de cup met balast rondrijden om op gewicht te komen.
Control weight max5cupauto = 940kg
Ik zie de meerwaarde niet? Chassisstijfheid zal minimaal verschillen met een Max5 auto+kooi. Zeker als je weet dat sommigen in de cup met balast rondrijden om op gewicht te komen.
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
chassisstijfheid krijg je niet met ballast,
De exocet is sneller dan een mx5, de handling bijna hetzelfde.
Gewicht besparing en betere torsiestijfheid doen zeker wat. 5000nm per graad haal je niet met een mx5
Het is een leuke racer vind ik maar kan niet tippen aan een mev rocket die ruim 200kg lichter is.
De exocet is sneller dan een mx5, de handling bijna hetzelfde.
Gewicht besparing en betere torsiestijfheid doen zeker wat. 5000nm per graad haal je niet met een mx5
Het is een leuke racer vind ik maar kan niet tippen aan een mev rocket die ruim 200kg lichter is.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Ik hoop dat dat een tikfout is, een standaard MX5 zit op 6000nm/gr en na een rolkooi gaat dat gemakkelijk over de 10,000nm/gr. De voor en achtersubframes van een mx5 zijn erg netjes ontworpen en loeistijf. De open doos constructie speelt ze parten. Sluit die doos en ze doen het best aardig vergeleken met moderne ontwerpen.kitcarcollection schreef:chassisstijfheid krijg je niet met ballast,
De exocet is sneller dan een mx5, de handling bijna hetzelfde.
Gewicht besparing en betere torsiestijfheid doen zeker wat. 5000nm per graad haal je niet met een mx5
Het is een leuke racer vind ik maar kan niet tippen aan een mev rocket die ruim 200kg lichter is.
De exocet racer is zwaarder dan de standaard exocet. Het verschil met een Max5 auto zonder balast is 40-50kg..Ben benieuwd of zo'n ding echt sneller over een circuit te jagen is. Ten opzichte van de engelse cupauto's deden ze het wel aardig geloof ik, maar daar zit 60kg extra ballast in.
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
de subframes zijn exact hetzelfde in de exocet, alleen het chassis is anders en dat is echt torsiestijver dan een mx5, de rolbar is hetzelfde soort staal
Het complete chassis van de exocet weegt 90kg de rolbar weet ik niet maar het chassis met plaatwerk met deuren en kleppen van een mx5 is een stuk zwaarder vandaar dit concept met een veel stijver chassis. Ronde buis 2mm dik.
Ik zei het verkeerd maar een vergelijkbare lichtere auto (MEV Rocket) heeft zonder rolbar (dus ook niet de enkele rolbar) een test tot 4000ftlbs (ca 5500nm) doorstaan over de draagarmen gemeten zoals je ziet op de foto, wat de eis is voor australie. Wat de werkelijke torsiestijfheid is weet ik dus niet en zeker niet voor de racer met kooi. Zonder de draagarmen en ervan uitgaande dat de exocet wat dikker en zwaarder is dan de rocket kunnen de waarden ook een veelvoud zijn. Er gaan veel indianenverhalen over torsiestijfheid en het meten ervan is een tweede.
Met motor en aandrijflijn gemonteerd krijg je weer heel andere hogere waarden.
Het complete chassis van de exocet weegt 90kg de rolbar weet ik niet maar het chassis met plaatwerk met deuren en kleppen van een mx5 is een stuk zwaarder vandaar dit concept met een veel stijver chassis. Ronde buis 2mm dik.
Ik zei het verkeerd maar een vergelijkbare lichtere auto (MEV Rocket) heeft zonder rolbar (dus ook niet de enkele rolbar) een test tot 4000ftlbs (ca 5500nm) doorstaan over de draagarmen gemeten zoals je ziet op de foto, wat de eis is voor australie. Wat de werkelijke torsiestijfheid is weet ik dus niet en zeker niet voor de racer met kooi. Zonder de draagarmen en ervan uitgaande dat de exocet wat dikker en zwaarder is dan de rocket kunnen de waarden ook een veelvoud zijn. Er gaan veel indianenverhalen over torsiestijfheid en het meten ervan is een tweede.
Met motor en aandrijflijn gemonteerd krijg je weer heel andere hogere waarden.
- Emiel
- Berichten: 3885
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Zo istie mooi, weg met al die beplating
- kitcarcollection
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
De exocets doen het erg goed in de engelse mazda cups.
Ze racen tegen de Mazda Mx5 mk3 modellen met 180 pk.
De exocets rijden met 140pk en starten 18 seconden later en eindigen dan nog op plaats 5 en 6 en na 3 ronden al de achterblijvers ingehaald. Ook hadden ze het laprecord.
Ze racen tegen de Mazda Mx5 mk3 modellen met 180 pk.
De exocets rijden met 140pk en starten 18 seconden later en eindigen dan nog op plaats 5 en 6 en na 3 ronden al de achterblijvers ingehaald. Ook hadden ze het laprecord.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET
Ze starten 10sec later
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten